Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez xcracer
    Możesz wrzucić link gdzie to znalazłeś?
    Klasa C:
    404

    Klasa E:
    404

    Po linku wnioskuje, że opony mają różne kody EAN. Lepsza ma kod 5452000436986, a gorsza 3188649811670. Ciekawe, że na stronie Dunlopa nie mogę znaleźć wersji z indeksem T.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz


    • Coś jest pomieszane z tymi klasami. Nie wiem czy teoretycznie ta sama opona może mieć różne klasy.

      Zerknij np. tu na górną część strony, opony są z indeksem T:

      404

      Wysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.

      [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 15:50 ]
      Rzuć okiem jeszcze na to. Indeks prędkości H:

      Dunlop SP Winter Sport 4D | Zobacz Testy i Opinie o Oponie |OPONY.PL

      Indeks prędkości T(w sumie najczęściej sprzedawany):

      Dunlop SP Winter Sport 4D | Zobacz Testy i Opinie o Oponie |OPONY.PL

      Nie wiem skąd wynika ta różnica :?. Popatrzyłem jeszcze na innych portalach oponiarskich i wygląda na to, że indeks T klasa C, indeks H klasa E.
      Moja FLka:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

      Komentarz


      • Zamieszczone przez raventes
        dla mnie wybieranie opon przez kryterium głośności to czysta głupota
        dla mnie też zwłaszcza jak czytam, że np. 68 dB jest ok, ale 72 to już za głośna...ruch uliczny to ok. 90 dB :roll:
        Po wstępnej weryfikacji na polu bitwy zostały 3 modele:
        Conti TS850 vs. Dunlop SP Winter Sport 4D vs. Dunlop SP Winter Response 2
        Czy ktoś może coś powiedzieć o tych ostatnich? Podstawowa różnica jest taka, że mają efektywność na mokrym B, pozostałe C.

        [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 15:55 ]
        xcracer, różnica może wynikać ze składu mieszanki, nikt nie powiedział, że dany model musi być robiony z jednej określonej
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road
        My O2FL

        Komentarz


        • Tak na logikę opona droższa, o wyższym indeksie prędkości powinna mieć lepsze parametry...
          Moja FLka:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

          Komentarz


          • Zamieszczone przez xcracer
            Wysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.
            To jest nas 2

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Prim
              Ja kupiłem w zeszłym roku Nokian WR D3 i powiem szczerze jestem rozczarowany. Nie ukrywam, ze wlaśniwości jazdy po śniegu nie bardzo miałem możliość przetestować ale na suchym te opony na 17' sa koszmarnie głośne... oczywiście IMO....
              czy masz jeszcze jakiś zarzut odnosnie tych opon?

              [ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 07:23 ]
              Zamieszczone przez xcracer
              Tak na logikę opona droższa, o wyższym indeksie prędkości powinna mieć lepsze parametry...
              jesli to nie blad na strone to właśnie na logikę nie masz
              racji
              droższa opona [choć nie zawsze] z wyzszym indexem jest z twardszej mieszanki co w zime skutkuje obniżeniem parametrów
              dodatkowojest cięższa i mniej "oszczedna"


              tak samo jest z szerszymi oponami majawieksze opory i sa zazwyczaj bardziej podatne na aquaplaning

              Komentarz


              • Ja mam jakieś tam DAYTON-y i nie obrażając nikogo trochę ten wątek jest jakby bez sensu ,bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej i ostrożniej więc przesadne spuszczanie się nad oponą jest bez sensu ,rozumiem ,że jedna może mieć lepszą przyczepność inna gorszą ,ale i tak po trzech sezonach tracą swoje właściwości (są zużyte no i guma już nie taka) a większość z was będzie je trzymała jeszcze dłużej bo przecież są takie och ach no i trochę kosztowały to żal będzie wyrzucić . No ,ale to tylko moje odczucia ,bez obrazy Panowie :wink:
                Sebastian
                Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                Wczasy nad morzem - klik

                Komentarz


                • Zamieszczone przez xtremesystems
                  jesli to nie blad na strone to właśnie na logikę nie masz
                  racji
                  droższa opona [choć nie zawsze] z wyzszym indexem jest z twardszej mieszanki co w zime skutkuje obniżeniem parametrów
                  dodatkowojest cięższa i mniej "oszczedna"
                  Możesz mieć rację . Dziś wrzucam na felgi Dunlopy 4D z indeksem T, na etykiecie jest klasa C.
                  Moja FLka:

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                  Komentarz


                  • Czy ktoś używa Firestone Winterhawk 3?
                    Opony dobrze oceniane w testach, ale interesują mnie odczucia użytkowników.
                    Dodatkowy plus - opony są Made in Poland.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez sebastian7905
                      bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej
                      ze względu na indeks prędkości mam ograniczenie ustawione na 180km/h, ale fakty w zimie jeżdżę wolniej :wink:
                      Pisał Sebastian

                      Komentarz


                      • jak jest sucho to mozna vmaxa zrobic i nic sie nie stanie

                        Komentarz


                        • Zastanawiam się czy brać pod uwagę oznaczenie FR - pierścień chroniący felgę w Conti TS850. Ktoś ma opony z takim pierścieniem i może się wypowiedzieć czy to wogóle zdaje egzamin i rzeczywiście chroni felgę? Czy tylko taki pic i sobie odpuścić ten element?
                          Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                          Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                          Komentarz


                          • Hmm widzę, że w podobnej cenie co Dunlopy 4D mogę też mieć CONTINENTAL TS850. Porównując te dwie opony, która lepsza?
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz





                            • niemal identyczne opony. w srodku V na snieg . zewnatrz w stylu letnich coby na sucho dobrze trzymalo.

                              roznia sie pewnie mieszanka i duperelami w stylu odwróconych naciec na 4D (moze byc latwiej ruszczyc na sniegu)

                              wiecej naciec na conti sugeruje ze bardziej na sniegu i blocie . ale te odwrócone naciecia maja to tez ulatwiac

                              fajne lamele maja dunlopy

                              Komentarz


                              • xtremesystems, w takim razie wybór jest prosty. Wezmę tańszą Na tą chwilę Conti wygrywa
                                Ciekawostka, widzę, że w sprzedaży są Conti produkowane w Czechach i produkowane w Portugalii. Ciekawe które lepsze :P
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz


                                • parasite, bierz Debice i sie juz nie zastanawiaj.

                                  Komentarz


                                  • yunior81, nie, już zakończyłem poszukiwania Dzięki za pomoc wszystkim.
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz


                                    • conti jest bardziej na snieg i błoto. nawet bloki zewnętrzne ma przepolowione. dunlop ma pełne

                                      kupujac zwróć uwagę na rant ochronny

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Qgar
                                        . Ktoś ma opony z takim pierścieniem i może się wypowiedzieć czy to wogóle zdaje egzamin i rzeczywiście chroni felgę?
                                        zależy z jaką prędkością dojedziesz i jak wysoki jest krawężnik zasadniczo zdaje egzamin. rant jest schowany i nie ociera o krawężnik. A są w ogóle TS850 bez tego?

                                        [ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:06 ]
                                        Zamieszczone przez sebastian7905
                                        a mam jakieś tam DAYTON-y i nie obrażając nikogo trochę ten wątek jest jakby bez sensu ,bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej i ostrożniej więc przesadne spuszczanie się nad oponą jest bez sensu ,rozumiem ,że jedna może mieć lepszą przyczepność inna gorszą ,ale i tak po trzech sezonach tracą swoje właściwości (są zużyte no i guma już nie taka) a większość z was będzie je trzymała jeszcze dłużej bo przecież są takie och ach no i trochę kosztowały to żal będzie wyrzucić . No ,ale to tylko moje odczucia ,bez obrazy Panowie
                                        dawno nie czytałem takich bzdur :roll: . Jak ktoś robi 10kkm rocznie i to w 99% latem w mieście, to może i nie ma większego znaczenia na jakich zimowych oponach jeździ. Najwyżej nie zahamuje i wjedzie komuś w zadek z zawrotną prędkością 5km/h. Ale jak ktoś robi 20kkm w jednym sezonie zimowym to ma znaczenie czy opona ma lepszą czy gorszą przyczepność. po trzech sezonach i tak nie ma na czym jeździć i trzeba je zmienić. Akurat będę jeździł 3 sezon na Dunlopach 3D. Nie wiem czy dociągnę do końca sezonu, mają jeszcze ok. 5mm, więc zgodnie z przepisami mógłbym min. dwa sezony jeszcze jeździć, ale nigdy nie zjeżdżam opon do 1,5mm. Jak będą się źle zachowywać to bez żadnych "och, ach no i trochę kosztowały" po prostu je wywalę i kupię nowe, prawdopodobnie TS850, takie jak obecnie jeżdżą na innym autku gdzie zamieniły Micheliny Primacy Alpine 3. A Micheliny PA3 padły nie po 3 tylko po 6 sezonach, więc i z tą odpornością na starzenie gumy bywa różnie.

                                        [ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:11 ]
                                        parasite, nie wiem jak Dunlopy 4D bo nie używałem, ale w porównaniu do 3D po ok. 30kkm Conti TS850 po 5kkm mają lepszą trakcję na mokrym, śniegu i błocie pośniegowym (90% warunków zimowych) oraz są zdecydowanie cichsze

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez xtremesystems
                                          conti jest bardziej na snieg i błoto. nawet bloki zewnętrzne ma przepolowione. dunlop ma pełne

                                          kupujac zwróć uwagę na rant ochronny
                                          Dzisiaj sie dowiedzialem, ze w grupie premium (najwyzsza klasa), w segmencie 17" i wyzej liderem jest Nokian. Dotyczy to naszego rynku, rodzimego i bodajze opon zimowych... Nie wiem, jak jest w Europie, a szczegolnie w Niemczech...

                                          [ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:40 ]
                                          Zamieszczone przez raventes
                                          Zamieszczone przez xcracer
                                          Wysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.
                                          To jest nas 2
                                          Nie wiem, czy jakies info dostaniecie, gdyz takie strony sa z reguly klonowane ze stron korporacyjnych poprzez firmy outsourcingowe... przed sezonem odswiezaja szate graficzna i pewnie tyle... nawet geolokacje dealerskie kiedys byly tam jakies niechlujne, bo z 5 w PL i reszta zagraniczna...
                                          Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                          Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez liveact
                                            Dzisiaj sie dowiedzialem, ze w grupie premium (najwyzsza klasa), w segmencie 17" i wyzej liderem jest Nokian. Dotyczy to naszego rynku, rodzimego i bodajze opon zimowych... Nie wiem, jak jest w Europie, a szczegolnie w Niemczech...
                                            od poczatku o tym mowilem. ale nie wiem czy troche na wyrost nie jest to spuszczaniem nad nokianem. sam mam wrd3 bardzo solidna opona allaround. mam znajomego na wra3 na dlugie trasy lepszej nie ma

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez rezon
                                              parasite, nie wiem jak Dunlopy 4D bo nie używałem, ale w porównaniu do 3D po ok. 30kkm Conti TS850 po 5kkm mają lepszą trakcję na mokrym, śniegu i błocie pośniegowym (90% warunków zimowych) oraz są zdecydowanie cichsze
                                              Dzięki za info. Conti TS850 zakupione w dobrej cenie.
                                              Dużo jeżdżę więc nie warto oszczędzać na oponach.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz


                                              • też nie oszczędzam - ani na oponach, ani na hamulcach

                                                Komentarz


                                                • Panowie...i Panie...mam tylko 850- max 900 zł na nowe oponki zimowe do mojej Skody Octavii I /1998/ 1,9 tdi 110 km+trochę po programie...szukam 15 195/65 i czytając tyle opinii zgłupiałem...mieszkam na Mazurach więc to już o czymś świadczy, często mokro, ślisko, zimno, itd. Preferuję bardziej dynamiczny styl jazdy, ale żona też często prowadzi...trochę miasta, trochę terenu...jakieś propozycje???
                                                  JEDYNA RZECZ,KTÓRA WARTOŚĆ MA TO MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY !!!!

                                                  Komentarz


                                                  • PIECIANR, za 850 kupisz Continental TS850 mocno tutaj polecane Zobacz na allegro
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X