Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Coś jest pomieszane z tymi klasami. Nie wiem czy teoretycznie ta sama opona może mieć różne klasy.
Zerknij np. tu na górną część strony, opony są z indeksem T:
404
Wysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.
[ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 15:50 ]
Rzuć okiem jeszcze na to. Indeks prędkości H:
Dunlop SP Winter Sport 4D | Zobacz Testy i Opinie o Oponie |OPONY.PL
Indeks prędkości T(w sumie najczęściej sprzedawany):
Dunlop SP Winter Sport 4D | Zobacz Testy i Opinie o Oponie |OPONY.PL
Nie wiem skąd wynika ta różnica :?. Popatrzyłem jeszcze na innych portalach oponiarskich i wygląda na to, że indeks T klasa C, indeks H klasa E.
Komentarz
-
Zamieszczone przez raventesdla mnie wybieranie opon przez kryterium głośności to czysta głupota
Po wstępnej weryfikacji na polu bitwy zostały 3 modele:
Conti TS850 vs. Dunlop SP Winter Sport 4D vs. Dunlop SP Winter Response 2
Czy ktoś może coś powiedzieć o tych ostatnich? Podstawowa różnica jest taka, że mają efektywność na mokrym B, pozostałe C.
[ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 15:55 ]
xcracer, różnica może wynikać ze składu mieszanki, nikt nie powiedział, że dany model musi być robiony z jednej określonej
Komentarz
-
Zamieszczone przez PrimJa kupiłem w zeszłym roku Nokian WR D3 i powiem szczerze jestem rozczarowany. Nie ukrywam, ze wlaśniwości jazdy po śniegu nie bardzo miałem możliość przetestować ale na suchym te opony na 17' sa koszmarnie głośne... oczywiście IMO....
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 07:23 ]
Zamieszczone przez xcracerTak na logikę opona droższa, o wyższym indeksie prędkości powinna mieć lepsze parametry...
racji
droższa opona [choć nie zawsze] z wyzszym indexem jest z twardszej mieszanki co w zime skutkuje obniżeniem parametrów
dodatkowojest cięższa i mniej "oszczedna"
tak samo jest z szerszymi oponami majawieksze opory i sa zazwyczaj bardziej podatne na aquaplaning
Komentarz
-
Ja mam jakieś tam DAYTON-y i nie obrażając nikogo trochę ten wątek jest jakby bez sensu ,bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej i ostrożniej więc przesadne spuszczanie się nad oponą jest bez sensu ,rozumiem ,że jedna może mieć lepszą przyczepność inna gorszą ,ale i tak po trzech sezonach tracą swoje właściwości (są zużyte no i guma już nie taka) a większość z was będzie je trzymała jeszcze dłużej bo przecież są takie och ach no i trochę kosztowały to żal będzie wyrzucić . No ,ale to tylko moje odczucia ,bez obrazy Panowie :wink:Sebastian
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
Była Black ELEGANCE by sebastian7905
Wczasy nad morzem - klik
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystemsjesli to nie blad na strone to właśnie na logikę nie masz
racji
droższa opona [choć nie zawsze] z wyzszym indexem jest z twardszej mieszanki co w zime skutkuje obniżeniem parametrów
dodatkowojest cięższa i mniej "oszczedna"
Komentarz
-
niemal identyczne opony. w srodku V na snieg . zewnatrz w stylu letnich coby na sucho dobrze trzymalo.
roznia sie pewnie mieszanka i duperelami w stylu odwróconych naciec na 4D (moze byc latwiej ruszczyc na sniegu)
wiecej naciec na conti sugeruje ze bardziej na sniegu i blocie . ale te odwrócone naciecia maja to tez ulatwiac
fajne lamele maja dunlopy
Komentarz
-
Zamieszczone przez Qgar. Ktoś ma opony z takim pierścieniem i może się wypowiedzieć czy to wogóle zdaje egzamin i rzeczywiście chroni felgę?
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:06 ]
Zamieszczone przez sebastian7905a mam jakieś tam DAYTON-y i nie obrażając nikogo trochę ten wątek jest jakby bez sensu ,bo zimą tak czy siak jeździmy wolniej i ostrożniej więc przesadne spuszczanie się nad oponą jest bez sensu ,rozumiem ,że jedna może mieć lepszą przyczepność inna gorszą ,ale i tak po trzech sezonach tracą swoje właściwości (są zużyte no i guma już nie taka) a większość z was będzie je trzymała jeszcze dłużej bo przecież są takie och ach no i trochę kosztowały to żal będzie wyrzucić . No ,ale to tylko moje odczucia ,bez obrazy Panowie
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:11 ]
parasite, nie wiem jak Dunlopy 4D bo nie używałem, ale w porównaniu do 3D po ok. 30kkm Conti TS850 po 5kkm mają lepszą trakcję na mokrym, śniegu i błocie pośniegowym (90% warunków zimowych) oraz są zdecydowanie cichsze
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystemsconti jest bardziej na snieg i błoto. nawet bloki zewnętrzne ma przepolowione. dunlop ma pełne
kupujac zwróć uwagę na rant ochronny
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 19:40 ]
Zamieszczone przez raventesZamieszczone przez xcracerWysłałem zapytanie przez stronę z prośbą o wyjaśnienie. Jak tylko dostanę odpowiedź wrzucę tu na forum.Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
Zamieszczone przez liveactDzisiaj sie dowiedzialem, ze w grupie premium (najwyzsza klasa), w segmencie 17" i wyzej liderem jest Nokian. Dotyczy to naszego rynku, rodzimego i bodajze opon zimowych... Nie wiem, jak jest w Europie, a szczegolnie w Niemczech...
Komentarz
-
Zamieszczone przez rezonparasite, nie wiem jak Dunlopy 4D bo nie używałem, ale w porównaniu do 3D po ok. 30kkm Conti TS850 po 5kkm mają lepszą trakcję na mokrym, śniegu i błocie pośniegowym (90% warunków zimowych) oraz są zdecydowanie cichsze
Dużo jeżdżę więc nie warto oszczędzać na oponach.
Komentarz
-
Panowie...i Panie...mam tylko 850- max 900 zł na nowe oponki zimowe do mojej Skody Octavii I /1998/ 1,9 tdi 110 km+trochę po programie...szukam 15 195/65 i czytając tyle opinii zgłupiałem...mieszkam na Mazurach więc to już o czymś świadczy, często mokro, ślisko, zimno, itd. Preferuję bardziej dynamiczny styl jazdy, ale żona też często prowadzi...trochę miasta, trochę terenu...jakieś propozycje???JEDYNA RZECZ,KTÓRA WARTOŚĆ MA TO MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY !!!!
Komentarz
Komentarz