Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
    Na lato mam hankooki na których wyjechałem z salonu. Super mi się na nich jeździ. Żadnych wibracji, za pierwszym razem wyważone idealnie. Auto ma 5 tys przebiegu, jeżdze spokojnie, dziury omijam. Zawieszenie pracuje idealnie - Golf MK 7,5 1,4/125KM czy wielowahaczowe.
    opony pod pache i do reklamacji
    Mój czarnuch
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpis
      opony pod pache i do reklamacji
      Zareklamowane i Michelin stanął na wysokości zadania, kasa za bijące Klebery zwrócona Tylko ja i mój Golfik zostaliśmy bez zimowych kapci

      Komentarz


      • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
        Zareklamowane i Michelin stanął na wysokości zadania, kasa za bijące Klebery zwrócona
        Brawo. a znasz przyczyne "problemu"?
        Mój czarnuch
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpis
          Brawo. a znasz przyczyne "problemu"?
          Dostałem tylko informację, że reklamacja została uznana. Teraz chyba kupię Hankooki RS2. Mam nadzieję, że będą równie dobre jak letnie Ventusy...

          Komentarz


          • Powoli przymierzam się do wyboru nowych zimówek (205/55R16) po nieudanej przygodzie z Kleberami HP3... Chyba kupię Dębice Frigo HP2 chociaż wciąż zastanawiam się nad Hankook W452 RS2 FR tylko czy warto dopłacać do nich około 3 stów? Plusem koreańczyków jest obecność rantu ochronnego na felgę. Jako że mam tylko jeden komplet koł (fabryczne alusy) i nie planuje kupować drugiego to ten rant chyba by się przydał... W moich letnich Hankookach rant jest. Co o tym myślicie? Generalnie jeżdżę spokojnie, głównie po mieście, silnik 125 kucy więc też nie ma czym szaleć ale jak w zimie warunki są dobre to chciałbym te 140 po obwodnicy pojechać i nie czuć się jak na rodeo (a tak było na Kleberach).
            Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

            Komentarz


            • Cześć,
              Małe pytanie, wymieniacie od razu 4 opony, czy raczej łączycie( 2 stare + 2 nowe)?

              Komentarz


              • Ja zawsze 4 - jeśli np. Przednie są zużyte to i tylne mają już swój wiek. Chyba, że niedługo po wymianie masz uszkodzoną. Wtedy 1 oś.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • 3 sezony zimowe zrobiłem na Kleber Krisalp HP3 i nie miałem jakichkolwiek problemów z biciem. Zdarzało mi się jeździć na nich ponad 200km/h i nie miałem żadnych wibracji i problemów z prowadzeniem.

                  Komentarz


                  • Może miałem pecha... Przy 160km/h to pewnie plomby by mi wypadły a przy 180 nie miałbym zębów... Ja się do tej marki trochę zraziłem. W służbowym Rapidzie są letnie Klebery i też wyczuwam bicie. W innych autach są Fuldy i Nexeny i zero bicia. Oczwyście to są auta służbowe więc możliwe, że też przypadek bo akurat w tym aucie np. jedna felga jest krzywa i jest bicie...

                    Tak czy siak wybrałem najciekawsze opcje w trzech segmentach i na coś muszę się zdecydować:
                    - w budzetowym najrozsądniejsze są raczej Dębice HP2
                    - w klasie średniej Hankook RS2 W452 FR, dobrze wypadają w testach i mają rant ochronny, niestety podrożały o około 150zł w porównaniu do ubiegłego sezonu
                    - w klasie premium najlepsze wydają się Continentale TS860. Również mają rant i kosztują prawie 1500zł - w porównaniu do Dębic za niecałe 800zł to przepaść.

                    Jest jeszcze strzał w ciemno, nowość Nokian WR Snowproof za około 1200 (ciut droższe od Hankooka). Jakby miały rant to może bym zaryzykował ale w rozmiarze 205/55R16 rantu niestety nie mają.
                    Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                    Komentarz


                    • Prośba o poradę, muszę kupić zimówki 205/55/16. Jazda spokojna, górnośląskie wsie i miasta, kilka razy w miesiącu autostrada. W góry niestety zimą nie jeżdżę.
                      Do wybory mam na razie:
                      Toyo Snowprox, model prod. z ub. roku. Made in Japan.
                      Nokian Snowproof, nówki, Made in Russia. Droższe o 40 zł na sztuce.
                      Jeździł ktoś na tych oponach?
                      Silnik R18A2.
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Komentarz


                      • Założone i wyważone Toyo Snowprox S943 na zimowe (oczyszczone i pomalowane felgi.)

                        Załączone pliki
                        Silnik R18A2.
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Komentarz


                        • Czy jest sens dopłacać do wyższego indeksu prędkości? Fabrycznie mam opony letnie 205/55R16 z indexem V=240km/h. Mój Golf Mk7,5 1,4 125KM katalogowo pojedzie max. 204km/h więc to trochę na wyrost. W zasadzie nie zdarza mi się jeździć szybciej niż 140-150km/h więc zastanawiam się nad zimówkami w tym samym rozmiarze z indexem T=190km/h (koszt 900zł). Czy jednak dopłacić stówkę do H=210kmh? Dopłacenie to nie jest dla mnie problem ale pytanie czy warto

                          Komentarz


                          • A jakieś teksty tego typu przeczytałeś?

                            Indeks prędkości opon - Wulkanista.pl

                            Komentarz


                            • Czytałem ten artykuł ale nie do końca jego treść mnie przekonuje. Jest sprzeczny bo z jednej strony trakcja ma być lepsza na oponach z wyższym indeksem a z drugiej strony w zimówkach czasem nawet "zalacany jest niższy indeks". No to jak to w końcu jest? Takie wiem, że nic nie wiem ale prowadzę portal o oponach to trzeba coś napisać...

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                Jest sprzeczny bo z jednej strony trakcja ma być lepsza na oponach z wyższym indeksem a z drugiej strony w zimówkach czasem nawet "zalacany jest niższy indeks".
                                Zacytuj ten fragment, bo nie mogę znaleźć...

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

                                  Zacytuj ten fragment, bo nie mogę znaleźć...
                                  ...w przypadku opon zimowych zmiana indeksu V na H jest dopuszczalna, zgodna z prawem a czasami nawet zalecana.

                                  Ja znalazłem. Proszę.

                                  Komentarz


                                  • Dziękuję. Jednak to nie to samo co z H na T, bo pojazd ma katalogową prędkość maksymalną wyższą niż 190 km/h. A czy V czy H to jeden pies, bo i tak tyle (katalogowo) nie pojedzie.

                                    U siebie mam letnie Y i całoroczne V.

                                    Komentarz


                                    • To był raczej przykład. Np u mnie w bmw zimówki mogą być z indeksem H mimo że v max większy.

                                      Komentarz


                                      • Nigdzie w instrukcji Golfa MK7.5 nie znalazłem informacji nt. homologowanych indeksów prędkości... Unijne przepisy stanowią, że zimą można używać opon z indeksem - 160km/h. Natomiast nie chciałbym później ewentulanych kłopotów z ubezpieczycielem, że korzystam z opon z indexem T=190km/h... a V-max auta to 204... Mogę sobie w kompie ustawić limit V-max np. na 190km/h ale czy to obejdzie ubezpieczyciela...?

                                        Komentarz


                                        • Ok, znalazłem papiery dot. homologacji i jest w nich tylko jeden rozmiar 195/65R15 91H. Czyli sprzedali mi auto z niehomologowanymi kołami i oponami 205/55R16

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                            Nigdzie w instrukcji Golfa MK7.5 nie znalazłem informacji nt. homologowanych indeksów prędkości... Unijne przepisy stanowią, że zimą można używać opon z indeksem - 160km/h. Natomiast nie chciałbym później ewentulanych kłopotów z ubezpieczycielem, że korzystam z opon z indexem T=190km/h... a V-max auta to 204... Mogę sobie w kompie ustawić limit V-max np. na 190km/h ale czy to obejdzie ubezpieczyciela...?
                                            Sam sobie odpowiedziałeś. Jak masz V max 205 - to opony H lub V, ale nie T.
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz


                                            • A co sądzicie o oponach Yokohama zimowych w rozmiarze 205/55/16 94H do O3? Mogą być?

                                              Komentarz


                                              • ichris Możesz oczywiście zamontować opony zimowe z indeksem T (190) w samochodzie z V max 205 km/h, ale powinieneś umieścić w widocznym miejscu po stronie kierowcy symbol ograniczenia prędkości odpowiadający indeksowi opony (190). Inna sprawa, że nie ma to szczególnego sensu, skoro masz wybór opon z indeksem H.
                                                Całkiem normalnym jest, że na przykład w samochodach z V max 250 km/h w zimie używane są opony z indeksem V (240), a także oferowane są takie opony przez producenta. Wybór zimowych W (270) jest bardzo ograniczony, tym bardziej gdy ktoś dba o to, by użyty rozmiar był homologowany.

                                                M.
                                                666 4U

                                                Komentarz


                                                • Ok, które brać Hankook icept RS2 czy Yokohama BluEarth Winter V905? W przypadku tych drugich mam wątpliwości czy jest rant ochronny felgi bo w połowie ofert widnieje info, że rant jest a w połowie ofert, że go nie ma... Kupię opony w rozmiarze 205/55R16 91H

                                                  Komentarz


                                                  • Yokohama BluEarth Winter V905 miałem 3 sezony w rozmiarze 195/65/15 i nie było rantu. Może w szerszych rozmiarach rant występuje. A opona super, w śniegu jak i w mieście zimą.
                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X