Zamieszczone przez ichris
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpisopony pod pache i do reklamacji
Komentarz
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisZareklamowane i Michelin stanął na wysokości zadania, kasa za bijące Klebery zwrócona
Komentarz
-
Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpisBrawo. a znasz przyczyne "problemu"?
Komentarz
-
Powoli przymierzam się do wyboru nowych zimówek (205/55R16) po nieudanej przygodzie z Kleberami HP3... Chyba kupię Dębice Frigo HP2 chociaż wciąż zastanawiam się nad Hankook W452 RS2 FR tylko czy warto dopłacać do nich około 3 stów? Plusem koreańczyków jest obecność rantu ochronnego na felgę. Jako że mam tylko jeden komplet koł (fabryczne alusy) i nie planuje kupować drugiego to ten rant chyba by się przydał... W moich letnich Hankookach rant jest. Co o tym myślicie? Generalnie jeżdżę spokojnie, głównie po mieście, silnik 125 kucy więc też nie ma czym szaleć ale jak w zimie warunki są dobre to chciałbym te 140 po obwodnicy pojechać i nie czuć się jak na rodeo (a tak było na Kleberach).Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Komentarz
-
Może miałem pecha... Przy 160km/h to pewnie plomby by mi wypadły a przy 180 nie miałbym zębów... Ja się do tej marki trochę zraziłem. W służbowym Rapidzie są letnie Klebery i też wyczuwam bicie. W innych autach są Fuldy i Nexeny i zero bicia. Oczwyście to są auta służbowe więc możliwe, że też przypadek bo akurat w tym aucie np. jedna felga jest krzywa i jest bicie...
Tak czy siak wybrałem najciekawsze opcje w trzech segmentach i na coś muszę się zdecydować:
- w budzetowym najrozsądniejsze są raczej Dębice HP2
- w klasie średniej Hankook RS2 W452 FR, dobrze wypadają w testach i mają rant ochronny, niestety podrożały o około 150zł w porównaniu do ubiegłego sezonu
- w klasie premium najlepsze wydają się Continentale TS860. Również mają rant i kosztują prawie 1500zł - w porównaniu do Dębic za niecałe 800zł to przepaść.
Jest jeszcze strzał w ciemno, nowość Nokian WR Snowproof za około 1200 (ciut droższe od Hankooka). Jakby miały rant to może bym zaryzykował ale w rozmiarze 205/55R16 rantu niestety nie mają.Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Komentarz
-
Prośba o poradę, muszę kupić zimówki 205/55/16. Jazda spokojna, górnośląskie wsie i miasta, kilka razy w miesiącu autostrada. W góry niestety zimą nie jeżdżę.
Do wybory mam na razie:
Toyo Snowprox, model prod. z ub. roku. Made in Japan.
Nokian Snowproof, nówki, Made in Russia. Droższe o 40 zł na sztuce.
Jeździł ktoś na tych oponach?
Komentarz
-
Czy jest sens dopłacać do wyższego indeksu prędkości? Fabrycznie mam opony letnie 205/55R16 z indexem V=240km/h. Mój Golf Mk7,5 1,4 125KM katalogowo pojedzie max. 204km/h więc to trochę na wyrost. W zasadzie nie zdarza mi się jeździć szybciej niż 140-150km/h więc zastanawiam się nad zimówkami w tym samym rozmiarze z indexem T=190km/h (koszt 900zł). Czy jednak dopłacić stówkę do H=210kmh? Dopłacenie to nie jest dla mnie problem ale pytanie czy warto
Komentarz
-
Gość
-
Czytałem ten artykuł ale nie do końca jego treść mnie przekonuje. Jest sprzeczny bo z jednej strony trakcja ma być lepsza na oponach z wyższym indeksem a z drugiej strony w zimówkach czasem nawet "zalacany jest niższy indeks". No to jak to w końcu jest? Takie wiem, że nic nie wiem ale prowadzę portal o oponach to trzeba coś napisać...
Komentarz
-
Gość
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisJest sprzeczny bo z jednej strony trakcja ma być lepsza na oponach z wyższym indeksem a z drugiej strony w zimówkach czasem nawet "zalacany jest niższy indeks".
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
Zacytuj ten fragment, bo nie mogę znaleźć...
Ja znalazłem. Proszę.
Komentarz
-
Gość
Dziękuję. Jednak to nie to samo co z H na T, bo pojazd ma katalogową prędkość maksymalną wyższą niż 190 km/h. A czy V czy H to jeden pies, bo i tak tyle (katalogowo) nie pojedzie.
U siebie mam letnie Y i całoroczne V.
Komentarz
-
Nigdzie w instrukcji Golfa MK7.5 nie znalazłem informacji nt. homologowanych indeksów prędkości... Unijne przepisy stanowią, że zimą można używać opon z indeksem - 160km/h. Natomiast nie chciałbym później ewentulanych kłopotów z ubezpieczycielem, że korzystam z opon z indexem T=190km/h... a V-max auta to 204... Mogę sobie w kompie ustawić limit V-max np. na 190km/h ale czy to obejdzie ubezpieczyciela...?
Komentarz
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisNigdzie w instrukcji Golfa MK7.5 nie znalazłem informacji nt. homologowanych indeksów prędkości... Unijne przepisy stanowią, że zimą można używać opon z indeksem - 160km/h. Natomiast nie chciałbym później ewentulanych kłopotów z ubezpieczycielem, że korzystam z opon z indexem T=190km/h... a V-max auta to 204... Mogę sobie w kompie ustawić limit V-max np. na 190km/h ale czy to obejdzie ubezpieczyciela...?pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
ichris Możesz oczywiście zamontować opony zimowe z indeksem T (190) w samochodzie z V max 205 km/h, ale powinieneś umieścić w widocznym miejscu po stronie kierowcy symbol ograniczenia prędkości odpowiadający indeksowi opony (190). Inna sprawa, że nie ma to szczególnego sensu, skoro masz wybór opon z indeksem H.
Całkiem normalnym jest, że na przykład w samochodach z V max 250 km/h w zimie używane są opony z indeksem V (240), a także oferowane są takie opony przez producenta. Wybór zimowych W (270) jest bardzo ograniczony, tym bardziej gdy ktoś dba o to, by użyty rozmiar był homologowany.
M.666 4U
Komentarz
Komentarz