Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Po co Tobie nawiercanie osłabiające konstrukcję?
    Nawiercane acwlasciwie tarcze z otworami (niekoniecznie wykonane metoda postprodukcyjnego nawiercania) to olbrzymi koszt - ja jestem zwolennikiem tarcz ori plus bardzo dobre klocki.



    Tańsze (ok 500 pln /szt) to duża szansa na zwichrowane niestety bo firmy produkujące tarcze lecą w kloca i dają słabszy skład niż nawet oem (nie oem econo) a im wieksze tym bardziej to czuć.

    jesli masz na myśli odprowadzanie skompresowanego powietrza i samooczyszczenie to rozważ nacinane ale wówczas nie należy stosować ceramicznych klocków.


    Ten temat mnie kiedyś niszczył mentalnie i wydaje mi się ze znalazłem swoją ścieżkę w temacie.

    Oczywiscie mówię o jeździe po ulicy.
    na tor to zupełnie inny rozdział.
    Ori to 500zł za sztukę, więc przesada. Zamówiłem Zimmermana z dziurami i klocki Zimmermana. Jeździ ktoś na takim zestawie? Mam jeszcze możliwość zmiany zamówienia, więc proszę o radę czy zmienić z nawiercanych na gładkie?

    Komentarz


    • Radzę niepotrzebnie nie cytować całych postów.

      Komentarz


      • Nawiercane są głośniejsze przy hamowaniu, miałem kiedyś teraz mam zwykłe. Co do powłoki antykorozyjnej zgadzam się, w Zimmermann szybko pordzewiały tarcze, teraz mam Bosch i powłoka antykorozyjna jest znacznie bardziej odporna na korozję.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
          Czyli właściwie nie wiadomo jakich, bo dostawca/producent tych "ori" zmienia się w zależności od aktualnie podpisanej umowy.
          Lepiej napisać, że jesteś zwolennikiem marży pudełkowej.

          zeby sprostać warunkom OEM to trzeba mieć dojrzałość technologiczna wiec sam producent jest rzecza wtórna. Na pierwszy montaż idą rzeczy jakościowe, które nie zawsze sa tożsame z jakością oferowana przez producenta którego logo jest na oemie.

          Jasne ze sa firmy specjalizowane i jeśli ASO (lub inny kontakt) wyceni znacznie drożej niż komplet tarcz np DBA to biorę DBA.

          zalezy jeszcze od stylu jazdy - trzeba uwzględnić swój temperament bo klasę hebli można poznać po trzecim hamowaniu z 200 do 90 na autostradzie oraz czy sa skuteczne bez rozgrzewania.

          Wracajac do nawierconych tarcz - musza być bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane żeby miały sens - dla mnie tanie tarcze nawiercane to generator pęknięć i nigdy nie wiadomo kiedy osłabienia konstrukcji spowodują pęknięcie tarczy.

          Dobre gładkie albo Ew z nacięciami do nieceramicznych klocków. Dziury do sportu ale tarcza 1000 plus.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis

            Ori to 500zł za sztukę, więc przesada. Zamówiłem Zimmermana z dziurami i klocki Zimmermana. Jeździ ktoś na takim zestawie? Mam jeszcze możliwość zmiany zamówienia, więc proszę o radę czy zmienić z nawiercanych na gładkie?
            Zobacz w ASO VW czy Twój rozmiar nie kosztuje czasem znacznie taniej

            Gładkie sa bezpieczniejsze - jak już to nacinane.
            w cenie niższej niż ASO masz Black Diamond Grooved (6)

            Zimmerman to nieadekwatny producent do temperamentnego stylu jazdy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
              Zimmerman to nieadekwatny producent do temperamentnego stylu jazdy
              Masz na myśli hamowanie z 200 do 100? Jeśli tak, to nie zdarza mi się to często

              Czy te Brembo będą lepsze od Zimmermana ?
              Link

              Komentarz


              • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                Masz na myśli hamowanie z 200 do 100? Jeśli tak, to nie zdarza mi się to często

                Czy te Brembo będą lepsze od Zimmermana ?
                Link
                Moim zdaniem na pewno lepiej.

                wracajac do skuteczności autostrada posłużyłem się jako przykładem gdzie w Passacie na ori klockach nie miałem hebli już po drugim hamowaniu przed nierozgarniętym kierowca tira ( na 100 mnie nie widział w lusterku inaczej nazwałbym to działaniem z premedytacja )

                nie bagatelizuj tylnego kompletu który odciąża przód i wspomaga ESP

                Komentarz


                • Nawiercane tarcze mają sens jedynie przy mocnym i częstym nagrzewaniu. Jeśli nie jeździsz z dużą prędkością po drogach szybkiego ruchu przy dużym natężeniu ruchu lub po torach bierz tarcze gładkie. Osłabienie tarczy o którym tu wspomniano raczej nie bierz pod uwagę.. Tarcze nie pękają po byle przegrzaniu. Osobiście jeżdżę na gładkich zimmermanach plus klocki ferrodo i jest bardzo dobrze, mogę śmiało polecić do dynamiczniejszej jazdy.
                  180km / 300Nm

                  Komentarz


                  • Jeżdże kilka razy w roku trasę ok 1400km po autostradzie z prędkościa w przedziale 150-180km/h
                    zdsrzyło mi się, że lecę 180 i nagle tir wjeżdża na mój pas. Po hamowaniu ze 180 do 80 miałem wrażenie, że hamulce są na skraju wytrzymałości. Rozmawiałem z Lewianem przez tel i stwierdził, że warto założyć z dziurami, bo są skuteczniejsze. Nie znam się na tym, posłuchałem fachowca i zamówiłem na tyl gładkie Zimmermany, a na przód nawiercane. Po tym co piszecie, zastanawiam się czy nie zmienić na gładkie.

                    Komentarz


                    • Puchną klocki tarcza filcuje się ostatnia

                      warto jeszcze pamiętać jak prawidłowo ułożyć taki zestaw po montażu bo tutaj można sobie nagrzebac

                      Komentarz


                      • Czytałem o tym docieraniu i hamowaniach w 5s i 3s ze 100 do 20km/h
                        Żeby nie przedłużać pitolenia, zostać przy dziurawcach i jakie są tego ewentualnie plusy i minusy? No i ewentualnie co zyskam jak zmienię na gładkie?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                          Jeżdże kilka razy w roku trasę ok 1400km po autostradzie z prędkościa w przedziale 150-180km/h
                          zdsrzyło mi się, że lecę 180 i nagle tir wjeżdża na mój pas.
                          Przy wlasnie takich sytuacjach nawiercanie tarcze mają sens, zwłaszcza jak jedziesz załadowany. Po 5 km jeśli sytuacja by sie powtórzyła wolałbym mieć lepiej schłodzone tarcze

                          Bierz nawiercane, najwyzej zdejmiesz i sprzedasz.
                          180km / 300Nm

                          Komentarz


                          • Dlaczego miałbym zdejmować je? Są uciążliwe w eksploatacji?

                            Komentarz


                            • Gładka, dobra tarcza + bardzo dobry klocek.
                              Jeździłem w innym aucie na nacinanych i nic więcej poza dodatkowym hałasem.

                              Klocek robi większą robotę niż tarcza, ale tarcza to pojemność cieplna.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Klima Zobacz wpis
                                Gładka, dobra tarcza + bardzo dobry klocek.
                                Jeździłem w innym aucie na nacinanych i nic więcej poza dodatkowym hałasem.

                                Klocek robi większą robotę niż tarcza, ale tarcza to pojemność cieplna.
                                Ze się tak wyrażę, z ust kolega mi to wyjął

                                Powiem tylko ze dobry klocek to taki który mocno trzyma fason i nie zdziera nadmiernie tarczy.
                                Dobry klocek również nie przejmuje się kierowca który beztrosko trzyma nogę na hamulcu jak stoi na światłach a na tarczy wszystko gotuje się niemiłosiernie.

                                Homologacją uliczna tez by była ok chociaż te najlepsze jej nie posiadają a robią robotę.
                                Kazdy podejmuje swoje decyzje dodam tylko ze dołożenie 500 pln żeby żyć całe życie to relatywnie dobra inwestycja a prędzej czy później ma ona potwierdzenie (niestety) w życiu - pisze na swoim przykładzie wiec głoszę słowo...

                                Komentarz


                                • Przyszły tarcze. Nowe i od razu z nalotem rdzy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                                    Przyszły tarcze. Nowe i od razu z nalotem rdzy
                                    Klocek zetrze rdzę
                                    wazne żeby powierzchnia styku z Piasta była zawsze czysta

                                    Komentarz


                                    • No i ciekawi mnie, co to za tarcze. Pudełko Zimmerman a na ulotce dołączonej AEB

                                      Komentarz


                                      • Serio AEB, a nie ABE? Bo jeśli rzeczywiście, to jakaś bezczelna podróbka.

                                        A że zimmermann zardzewiały, to nic dziwnego, bo ta ich coatZ to pomyłka i wstyd.

                                        Komentarz


                                        • Coś takiego:
                                          tarcze-hamulcowe-zimmermann-sport-coatz-motoryzacja-wielkopolskie-kalisz-421678487.jpg

                                          Komentarz


                                          • No to wszystko się zgadza. Na stronie producenta przeczytasz:
                                            • Not subject to registration: general ABE certification supplied with disc
                                            Zimmermann Bremsentechnik

                                            Ale że nawet papierem nie owinięte? To trąci dziadostwem.

                                            Nie kupiłbym tego, wolałbym brembo xtra (jeśli nie ma już maksów).
                                            Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                                            Komentarz



                                            • ja jak swoje zimmermany zobaczyłem to od razu zwrotka do sprzedawcy -nawet mechanik mi mówił ze mi tego nie założy bo nie chce stracić klienta (dosłownie)

                                              Naprawdę odpytajcie różne ASO tarcze akurat to jakość trzymają. Często zdarza się za obce ASO z grupy VAG ma lepsze ceny ....

                                              Komentarz


                                              • Ja założyłem je i już 1500km przejechałem i nie mam nic do zarzucenia. Jeszcze traktuję je delikatnie, więc extremum nie przeżyły. Zobaczymy jak wyjdzie w użytkowaniu. Dam znać jak się sprawują. P.S Gdzie szukać zacisku tylnego do RS-ki? Na allegro czy macie jakieś sprawdzone źródło? Mam problem bo jedne koło mi się lekko grzeje. Zacisk rozebrany, wyczyszczony, tłoczek wyjęty i sprawdzony. Nowe gumki poszły i dalej to samo. Czy pasują zaciski od RS III?

                                                Komentarz


                                                • Oby śmigały bezproblemowo Ja mam pierdolca i przy moim stylu jazdy szybko jajo się robi z tarczy.

                                                  Wazne tylko żeby dobrze dotrzeć zestaw.

                                                  Komentarz


                                                  • Panowie jakie klocki obecnie warto kupić do Octavi 2 na tył żeby dawały radę i nie budziły za bardzo ? Jazda głównie po mieście czasem trasa z prędkością max 120.
                                                    Ate? Zimmerman ? Jurid ? Proszę o konkretny model

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X