Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

    1.6 ale bestia :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
    hamulce raczej koniecznie

  • #2
    [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

    Witam ! Ciekawi mnie sprawa "wydłużenia" piątego w Octavce . Ile taka impreza kosztuje z ciekawości ?
    Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/

    Komentarz


    • #3
      Re: Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

      Zamieszczone przez bezelex
      Witam ! Ciekawi mnie sprawa "wydłużenia" piątego w Octavce . Ile taka impreza kosztuje z ciekawości ?
      ..to zależy jaką strategię przyjmiesz..... zatem ustalmy warunek brzegowy..tyle ile nowa skrzynia plus robota....

      ...poprzez podmiane zębatki po skrzynie używane... :szeroki_usmiech

      może zanim, zaczniesz kompletowac graty, to sprawdź jakie skrzynie z jakimi przełożeniami występowały w silniku, do którego ten myk chcesz zastosować, nastepnie porób sobie symulacje na skrzyniach pod kątem predkości w funkcji obrotów wału oraz obrotów wału w funkcji prędkości, a ujrzysz ile zyskasz na prędkości i zbijesz z obrotów.... oraz wyrobisz sobie wyobrażenie o ogólnej charakterystyce skrzyni i czy skórka jest warta za tę wyprawkę

      jeno pamiętaj, że przełozenia są dobierana do lajstunga silników......owszem patent o jakim mówisz ma zastosowanie ale w dłubanych tedei, raczej.... :wink:
      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

      Komentarz


      • #4
        Odnośnie przerabiania 5 w tdi. Jak nie masz mocnego tdi to bedzie ci bardzo ciężko to wykorzystać. Ja mam takie paskuctwo i trzeba zawsze troche 4 wyżej podkręcić. Jak chcesz wiamre sensowni przyśpieszać. Fakt jest że przy 2000obr mam około 125Km/h wegług gps. max jaki poszedłem było 246Km a można było wiecej tylko wtedy brakło drogi i jaj. Albo to była moja granica nieśmiertelności

        Aby takie coś zrobić trzeba rozbebeszyć całą skrzynie bo piąty bieg jest ostatni w korpusie. zdemontować tryby. Bez praski i komory nie ma opcji. Moje przełożenie pochodzi z audi a8 3.0 tdi i tez było przetaczane pod względem średnicy, szerokości oraz dorobienia tuleji z wpustem ale da rade. I montaż wszystkiego do kupy z nowymi uszczelnieniami.


        koszty.
        Skrzynia jakaś sensowna 5 to około 600-900zł
        częsci uszczelnienia około 600zł
        robocizna 1000zł.

        porównywalna z kosztem 6 biegówki

        Komentarz


        • #5
          Walus, tak z czystej ciekawości podaj pls jakie masz przełożenie V biegu i kod skrzyni.
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz


          • #6
            Nie wiem jakie mam przełożenie V biegu bo sprawdzaliśmy jaki zestaw zębatek bedzie pasował to było doświadczalnie. A model skrzyni musze sprawdzić. Tak w ramch info mam O1

            Komentarz


            • #7
              bezelex, też o tym myślę. Tyle że nie zmiana piątego biegu a zmiana skrzyni na 6b z seata exeo lub audi A3. Przy silniku 1.6 MPI w tych samochodach były skrzybie 6b. Tyle że strasznie ciężko taką znaleźć :evil:

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez dudek_t
                bezelex, też o tym myślę. Tyle że nie zmiana piątego biegu a zmiana skrzyni na 6b z seata exeo lub audi A3. Przy silniku 1.6 MPI w tych samochodach były skrzybie 6b. Tyle że strasznie ciężko taką znaleźć :evil:
                Czyli jednak dorzucenie dluzszego biegu to duzo "zabawy" , chyba jednak wymiana na 6b wchodzi w gre . Jak narazie 5b musi wystarczyc .A jakie oznaczenia ma ta skrzynia 6b ? Dzieki za szybkie info :P
                Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/

                Komentarz


                • #9
                  Kilka lat temu temat w TDI byl walkowany. Kolo 5 biegu kupowalo sie w ASO nowe, rozkrecalo skrzynie od strony skrzynii bez jej zdejmowania, wymienialo kolo i skrecalo, nalewalo oleju. Trzeba by poszukac, jakbym jezdzil OI do dzis, to taki mod bylby zrobiony.

                  A w benzynie, no coz mocy duzo nie ma, ale faktycznie obroty spadna na 5 biegu i bedzie ciszej
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Maicroft ty chyba nie wiesz o czym piszesz?

                    Komentarz


                    • #11
                      Walus, chyba jednak wie :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • #12
                        Może ktoś rozwinąć temat? Byłbym chętny na taki zabieg
                        TadFi
                        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                        Komentarz


                        • #13
                          Mozna tez zainwestowac w skrzynie KBL z Golfa BlueMotion, ma dluzsze biegi, a piaty bieg jest juz baaaardzo dlugi
                          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                          Komentarz


                          • #14
                            Walus, Forum - Octavia Club Polska

                            Polecam, jakos nie trzeba kombinac z podtaczaniem, dorabianiem z A6 itd.

                            Przykladowo kolo zebate 02A311361AM - 477zl w ASO + olej 2l + robota + ew. uszczelka obudowy
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Mówimy o wydłużeniu przełożenia a nie zrobienie pitu pitu.

                              To lepiej kupić dłuższą piątek z przełożeniem i nie ma co się pitolić.

                              Komentarz


                              • #16
                                Link - tutorial z numerami części dla dłuższych przełożeń dla piątego biegu Zmniejsza obroty o ok. 600.
                                Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                Komentarz


                                • #17
                                  ciekawe co na ten temat sądzi dynamika auta....
                                  Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

                                  Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Podbiel, od razu mowie ze tutorial jest tylko do 1.9 i 2.0 tdi. Jezeli masz od 160KM w gore to mod ten nie zaszkodzi a polepszy sprawe
                                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Walus, Ale jakie pitu pitu, mowa jest o aucie ktore ma ~100KM. Co za problem poszukac jeszcze mniejszego przelozenia - tylko po co. Bedziesz za kazdym razem krecic na 4 biegu do 4tys, zeby po wrzuceniu 5 miec 1500obr :roll:


                                      Jak potrzebowales wiecej to IMO do dupy bylo wsadzanie skrzyni 5 biegowej, tylko trzeba bylo wsadzic 6 biegowa i przerobic 5 i 6 bieg. Wtedy to i 270 by auto jechalo. Generalnie predkosci powyzej 200 w OI to jakas fantastyka dla wiekszosci jej posiadaczy wiec o czym mowa :twisted:

                                      Te 500 obr to jakies 20km/h - dla 99% ludzi wystarczy
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        W mojej skrzyni LVN mam zmienione przełożenie 5 biegu z 0,8125 na 0,74. Na V biegu przy prędkości 3000 obr/min na zestawie wskaźników jest prędkość 109 km/h. Na oryginalnym przełożeniu prędkość była ok. 100 km/h (nie pamiętam dokładnie).

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          pejo, Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź , tzn co było robione jakie części i jak głęboka ingerencja w skrzynie czyli czy wymagała demontażu i czy ogarnąłeś to na autku .No i najważniejsze czy ta przeróbka dała zadowolenie kierowcy ( dużo ciszej ? ) i czy są duże wyczuwalne różnice przy zmianie z 4 na 5 bieg .No i jakie koszta ?.
                                          Wiem że to sporo pytań ale mam dokładnie taką samą skrzynię i silnik , i też się zastanawiam nad taką modyfikacją .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Wojtenio
                                            pejo, Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź , tzn co było robione jakie części i jak głęboka ingerencja w skrzynie czyli czy wymagała demontażu i czy ogarnąłeś to na autku .No i najważniejsze czy ta przeróbka dała zadowolenie kierowcy ( dużo ciszej ? ) i czy są duże wyczuwalne różnice przy zmianie z 4 na 5 bieg .No i jakie koszta ?.
                                            Wiem że to sporo pytań ale mam dokładnie taką samą skrzynię i silnik , i też się zastanawiam nad taką modyfikacją .
                                            Wymienione zostały koła zębate V biegu. Operacja odbyła się na aucie - dostęp do kół V biegu jest po zdjęciu dekla z tyłu skrzyni. Takie same skrzynie są w Fabiach, trzeba tylko sprawdzić jakie ma przełożenie V bieg - ja akurat miałem dostęp do kół o takim przełożeniu (więc koszt 0 zł :szeroki_usmiech).
                                            Modyfikację robiłem raczej pod kątem zużycia paliwa aniżeli głośności - denerwowała mnie jazda na autostradzie 110-120 km/h aby mieć rozsądne spalanie.
                                            Jeżeli zechcesz to możemy porównać prędkości przy poszczególnych obrotach silnika i wtedy będzie odpowiedź o ile jest ciszej.
                                            Jeśli chodzi o zmianę z 4 na 5 to nie zauważyłem specjalnej różnicy - tzn. można przyspieszać na V biegu od 70 km/h bez problemów.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Dziek za odpowiedź , chyba pomału zacznę się rozglądać i szukać odpowiednik kół 5 biegu , istotne jest przy naszych silnikach by nie przegiąć z przełożeniem tzn by nie było aż takiej dużej różnicy między 4 a 5 ( żeby nie ciągnąć 4 biegiem ), to co opisujesz powinno w zupełności wystarczyć .

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                pewnie to droższe rozwiązanie i nie wiem czy podejdzie i czy ta skrzynia była w OII 1.6 fsi, ale w GV widać jest:
                                                Link

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez pejo
                                                  Zamieszczone przez Wojtenio
                                                  pejo, Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź , tzn co było robione jakie części i jak głęboka ingerencja w skrzynie czyli czy wymagała demontażu i czy ogarnąłeś to na autku .No i najważniejsze czy ta przeróbka dała zadowolenie kierowcy ( dużo ciszej ? ) i czy są duże wyczuwalne różnice przy zmianie z 4 na 5 bieg .No i jakie koszta ?.
                                                  Wiem że to sporo pytań ale mam dokładnie taką samą skrzynię i silnik , i też się zastanawiam nad taką modyfikacją .
                                                  Wymienione zostały koła zębate V biegu. Operacja odbyła się na aucie - dostęp do kół V biegu jest po zdjęciu dekla z tyłu skrzyni. Takie same skrzynie są w Fabiach, trzeba tylko sprawdzić jakie ma przełożenie V bieg - ja akurat miałem dostęp do kół o takim przełożeniu (więc koszt 0 zł :szeroki_usmiech).
                                                  Modyfikację robiłem raczej pod kątem zużycia paliwa aniżeli głośności - denerwowała mnie jazda na autostradzie 110-120 km/h aby mieć rozsądne spalanie.
                                                  Jeżeli zechcesz to możemy porównać prędkości przy poszczególnych obrotach silnika i wtedy będzie odpowiedź o ile jest ciszej.
                                                  Jeśli chodzi o zmianę z 4 na 5 to nie zauważyłem specjalnej różnicy - tzn. można przyspieszać na V biegu od 70 km/h bez problemów.
                                                  hej
                                                  jakaś podpowiedź jak znaleźć takie koło od czego gdzie itp, od czego zacząć?.
                                                  Jak u ciebie po wymianie, przerabiałeś tylko 5, czy 4 też. Teraz mam 130@4K obrotów.
                                                  dzieki
                                                  7.3LPG/100 ~ 60km/h

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X