Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dlatego nigdy nie czułem potrzeby wydania 400 zł na ładowarki. U mnie robotę typu podłączyć i zapomnieć robi ładowarka lidl, a do pełna prymityw kukla z regulacją. Jeśli akumulator u mnie po długim postoju spadnie do 12,4V ale dalej jest zielone to po lidlu jest 13V i akumulator pełny. W drugim aucie mam gps/gsm i tam po 2 tygodniach stania jeśli jest 11,9V i po lidlu dalej czarne i rozładuje się wtedy w ciągu 5 dni. Dopiero kolejne 12 godzin pod kukla i 16,5V pod nie dużym prądzie i jest zielone.
    Także raz na parę miesięcy pełne gotowanie akumulatorowi nie szkodzi, bo 5 letnia futura w ten sposób traktowana dalej w pełni sprawna.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • ojciecmajster podobny sposob mam Jak Sebastian_M26 raz na jakiś czas stefpolem 305 do osiągnięcia 16 V . Pacjent Ori( Exide ) 6 lat na cteku 7000 XS dobija do 15 ,5 V i kończy a stefpol na końcówce daje 15,7 i jeszcze parę godzin musi minąć by doszedł do 16 . Gęstości nie sprawdzam bo musiałbym dorabiać korki . Tak więc co jakiś czas warto ładować prostownikiem .

      Komentarz


      • Widziałem test Kukli na MrAkumulator. Bardzo słabo wypadła, głównie przez przegrzewanie się. Może masz rację, potrzeba duetu prostownik i ładowarka.
        Jeśli chodzi o prostowniki, to dobre opinie zbiera Stef-Pol 305. Ma ktoś może taki na stanie, by coś opisać o nim?

        Komentarz


        • Na mrakumulator pokrętło w kukla było odkręcone na max a tam jest regulacja za pomocą bardzo taniego ściemniacza. Takie rozwiązanie powoduje przegrzewanie transformatora w skrajnych pozycjach. Można by zastosować lepszą konstrukcję ściemniacza, ale wtedy sam już by kosztował 30 zł. Ładowałem pusty 77Ah z pokrętłem na 8 czyli zgodnie z instrukcją skala/pojemność i nie było problemu. Ale ma też tą zaletę, że da się doładowywać małe zaniedbane agm, które to potrzebują 15,5V przez parę godzin, z względu na płynność regulacji, a ładowarki tego nie dadzą.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • StefPol-a EST305 użytkuję od wielu lat. Przy ładowaniu akumulatorów troszkę zużytych potrafił się grzać i termik na trafo go wyłączał do wystygnięcia. Dlatego usunąłem oryginalne diody i w ich miejsce zainstalowałem mostek 35A na kawałku radiatora. Od tej chwili prostownik pracuje stabilnie osiągając napięcie 16,5V (to zależy od stanu akumulatora) w ostatniej fazie ładowania przy minimalnym prądzie np. 0,5-0,8A (dla akumulatora 50Ah). Potencjometr ustawiony na max. W takiej sytuacji aku sobie lekko pyrka (nic nie chlapie) w elektrolicie. Obudowa akumulatora jest zawsze chłodna. Prostownik krytykowany za sposób wykonania zawartości. U mnie sprawdza się odpowiednio. Oczywiście niezbędny jest areometr i miernik uniwersalny.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
              Akumulator 2 letni 60 Ah, w pelni sprawny. Czy u Ciebie charakterystyka napięciowa jest podobna jak u mnie? W międzyczasie pożyczyłem od znajomego CTEKA 5 i zapuściłem funkcję Recond 2x. Co prawda CTEK gęstości też nie zrobił, ale napięcie spoczynkowe po 24h od ładowania było na poziomie 12,95V. Po Optimate 6 jest jakieś 12,71V. Akumulator ładowałem w domu i nigdy nigdy nie odpalił tryb 16, ani 22V. Raz, gdy po teście świeciła dioda czerwona i żółta, odpalił się tryb SAVE (światło ciągłe), ale napięcie powoli rosło od 12,2 do 12,7V, potem ładowarka przeszła w normalny tryb ładowania, czyli powolne zwiększanie napięcia do 14,3V.
              Oglądając materiały na kanale MrAkumulator, aby skutecznie naładować akumulator, napięcie musi się utrzymywać na poziomie 16V przez kilka godzin. Optimate ledwo muska 14,3V. Nawet nie utrzymuje tej wartości, tylko po jej osiągnięciu napięcie spada do 13,6V. Takie gilgotanie akumulatora to nie ładowanie. Moim zdaniem Ctek robi lepszą robotę.

              Napisałeś, że Twoje ładowarki robią robotę. Czy możesz rozwinąć myśl? Jakie masz napięcia spoczynkowe po ładowaniu, gęstość elektrolitu, itp? Oczywiście ładowarka naładuje w jakimś stopniu akumulator i pozwoli odpalić auto, spełnia też swoją funkcję jeśli chodzi o tryb buforowy i podtrzymanie napięcia. Można ją zostawić na tygodnie podpiętą do auta i nic się nie stanie. Jeśli chodzi zaś o kwestię ładowania, to jest miernie.
              Już spieszę z odpowiedzią:

              -gęstości elektrolitu nie sprawdze bo mam prawie same akumulatory AGM
              - napięcie po ładowaniu Opti jeden aku ma 13,1 V i po dobie spada do 12,9
              - w drugim AGM (oba 68 ah) 12,8

              impedancja już niestety 5,5. mOhm która spada do ok 5 lub poniżej po stałym podpięciu do ładowarki (tutaj jedna i druga ładowarka zachowuje się poprawnie)

              Ale mam jedno spostrzeżenie ze dłużej napięcie utrzymuje zawsze po Optimate jak i ponowne podłączenie do ładowania bezpośrednio po zakończeniu ładowania trwa najdłużej w optimate potem w cteku a najkrócej w biedrowym prostowniju elektronicznym (10 Sekund hahaha)
              Jak miałem korki to ani ctek ani optimate nie zrobił gęstości dopiero polski transformator dał radę i to bez opadu masy czynnej.

              co do optimate znam ten procesor na pamięć i nawet mogę doradzić jak go oszukać:

              podłącz jedna klemę do akumulatora bezpośrednio potem druga ale przez żarówkę taka 230v . Potrzymaj z15 S aż włączy się tryb turbo save czyli mrugająca lewa dolna dioda. Szybko podmien żarowe na klemę ale uważaj bo teraz w tym trybie iskrzy podłączanie. I dzięki temu znacznie lepiej naładujesz.
              Optimate na pewno ładuje do 14,5 lub 14,7 w agm ale wali impulsami wiec nie majac trueRMSa albo oscylatora to powiedzmy ze odczytujesz rejony napięć z jakimś błędem.

              dodam ze czeka mam z czarnym przyciskiem scte nowsze testowałem to już jest kibel bo nie trzyma napięć a i samo wymianie kabli jest wujowe
              Jak chcesz naładować do pełna to stefpol czy karpik po kalibracji da radę. Niestety taka prawda.





              Komentarz


              • No teraz widzę ze autokorekta wiedziała lepiej co chciałem napisać ....

                Komentarz


                • ojciecmajster sprawdz jescze jakość połączeń zacisków z przewodami - zimne luty tworzą się i to fałszuje cały proces ładowania.

                  wracajac do wyniku testu -jak akumulator po teście wyswieca czerwono żółty sygnal to nie jest dobrze - bo optimate nie bada tylko napięcia ale inne parametry wiec transformator jest potrzebny do podgotowania.

                  pamietajmy ze napięcie to nie jedyny wyznacznik kondycji akumulatora a jeden z parametrów mierzalnych ale żeby był miarodajny należy go osadzić w odpowiednim kontekście

                  10 paluszków aaa ma 15v a wcale nie oznacza to ze odpali 3 litrowy silnik R6.

                  Komentarz


                  • Zaciski sprawdzone, nie ma żadnych luzów. Po kilku Recondach Ctekiem parametry akumulatora po tygodniu nieużytkowania 12,54 (przy Optimate 12,24).
                    Chciałem się jeszcze zapytać użytkowników Optimate, czy również tak szybko ładuje wam akumulator? Mi po około 4h ze stanu 12,24 pokazywał już naładowanie. W innym akumulatorze mam podobnie. Czy to nie za szybko? Po naładowaniu resetuję ładowarkę i puszczam tryb od nowa, chociaż wtedy ładowanie trwa tylko niecałą godzinę.

                    Komentarz


                    • 12,2V to akumulator wyładowany prawie do końca. Akumulatory wapniowe trzymają ponad 13V przez wiele dni, oczywiście nie podłączone.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        12,2V to akumulator wyładowany prawie do końca. Akumulatory wapniowe trzymają ponad 13V przez wiele dni, oczywiście nie podłączone.
                        No nie tak prawie do końca. To jest jakieś 30-40%. Około 10,5V to jest akumulator w pełni wyładowany, chociaż niektórym udaje się zejść do 1-2V i podobno Optimate podnosi takie akumulatory.
                        13V będzie trzymał, gdy będzie naładowany w 100% przy gęstości 1,28. Taką gęstość zrobią tylko prostowniki, dające pod koniec pon. 16V

                        Komentarz


                        • Jak nie ma gęstości nie ma pojemności koło zamyka się reasumujac jeśli optimate lub ctek nie zostawi aku z napięciem w okolicach 12,8 lub więcej jesteś prawie klientem na nowy akumulator.

                          chyba ze masz chęć podjąć próbę robieni gęstości elektrolitu. Tylko jedna uwaga jeśli elektrolit będzie brązowy to na pewno kupisz nowy akumulator


                          co do czasu ładowania -to wypadkowa wielu elementów Czasami przechodzi cały zakres programów ale minimum pol godziny rzeźbi (optimate)

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
                            Za niezbyt duże pieniądze można samodzielnie zmontować prostownik, który pozwoli na ładowanie akumulatora odpowiednim prądem i napięciem w zależności od potrzeb
                            139.36zł |300W 12.5A 24 V regulowana moc zasilania DC24V SM[S transformator 220v 110v AC do fonte 24 V dla taśmy Led światła CNC CCTV 3D drukarki|fonte 24v|24v supplysupply 24v - AliExpress

                            202.92zł 14% OFF|DPS5015 LCD stałe napięcie miernik prądu Step down programowalny moduł zasilania regulator konwerter woltomierz amperomierz 18%|voltmeter ammeter|voltage currentvoltage current tester - AliExpress
                            Do tego obudowa z tworzywa za 20 zł, kabel zasilający, zabezpieczenie, przewody na wyjściu, dwie żabki i mamy całkiem fajny prostownik.
                            Jest wersja z bluetooth, taką zmontowałem w swojej samoróbce. Współpracuje zarówno z komputerem jak i telefonem na androidzie. Bardzo precyzyjne sterowanie, gęstość elektrolitu i inne parametry akumulator osiąga bez problemu. Dostępne jest oprogramowanie producenta, ale już są wersje niezależne. Ta na zdjęciu zrobiona przez Rosjan dla modułu 5020, ale z innymi wersjami modułu również współpracuje
                            Załączone pliki
                            Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                            Komentarz


                            • Super !!!

                              Jestes w stanie zrobić 19V 0,05A?
                              jaki to ma kształt przebiegu prądu?

                              Komentarz


                              • Nie próbowałem, ale może to być trudne do osiągnięcia.
                                W trakcie ładowania rysuje się wykres napięcia i natężenia prądu. Widać go w dolnej części pierwszego zdjęcia. Dla małego prądu widoczne są zmiany o 10 miliamperów. Na komputerze wykres jest większy i obejmuje dłuższy okres.
                                Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                                Komentarz


                                • Ale i tak petarda. Brawo za kreatywność.

                                  Komentarz


                                  • Do okresowego ładowania mam kilka akumulatorów (od 45 do 70Ah), a sam ładowarki nie zrobię, więc trzeba nabyć coś solidniejszego. Cena powiedzmy do 400 - 500 zł. Zależy mi, żeby miała masę (wagę), regulację prądu i była w miarę solidnie zrobiona (na ile da się w tej cenie). Gabaryty nie mają znaczenia. Wolałbym ładowarkę niż tradycyjny prostownik. Patrząc na testy na YT, widać, że warto mieć coś większego niż wynika to z faktycznych potrzeb. Coś jak np. Stef Pol 516M (masa 3,4kg, co jest w środku można zobaczyć i poczytać w komentarzach na YT). Albo Dania Electronic 25 (brak opinii, ale za to masa 7,4kg!). Prośba o poradę co wybrać.
                                    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz


                                    • Bardzo dobre opinie w Internecie zbierają ładowarki/prostowniki rosyjskiej produkcji Kulon. W naszym kraju słabo dostępne ale jest opcja zakupu z Rosji. Ja ostatnio zamawiałem sobie kulona 405, który kosztował mnie ok 200zl. Jak byś chciał to mam namiary na osobę, która wysyła ten sprzęt.

                                      Wysłane przy użyciu Tapatalka

                                      Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                      Komentarz


                                      • Czy ma ktoś doświadczenie z taką ładowarką: NOCO - 10-Amp Smart Battery Charger - GENIUS10 ?
                                        Genius10_FRONT_RENDER.jpg
                                        Zastanawiam się nad zakupem. Ostatnio jedno auto mniej jeździ i chyba czasem trzeba podłączyć baterię do ładowania.
                                        Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                        Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                        Komentarz


                                        • Mam straszy model G7200 i jest spoko, ma dużo dobrych opinii. Z drugiej strony aktualnie chyba bym nie kupił drugi raz za tą kasę. Przy zwykłych akumulatorach wystarczy prostownik za 100-200 zł, a przy Aku agm można kupić coś tańszego.

                                          Wysłane przy użyciu Tapatalka

                                          Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez opermon Zobacz wpis
                                            Mam straszy model G7200 i jest spoko, ma dużo dobrych opinii. Z drugiej strony aktualnie chyba bym nie kupił drugi raz za tą kasę. Przy zwykłych akumulatorach wystarczy prostownik za 100-200 zł, a przy Aku agm można kupić coś tańszego.

                                            Wysłane przy użyciu Tapatalka
                                            No właśnie w jeep mam agm, cena u mnie jest ok (130cad) więc chyba się skuszę. Tego G7200 szukałem ale nie ma już nigdzie w normalnej cenie.
                                            Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                            Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                            Komentarz


                                            • Jak masz agma to bierz, do zwykłych kwasowych to słabo się nadają wszystkie ładowarki, bo nie naładują do pełna akumulatora. Trzeba kombinować i da się to zrobić ale trwa to znacznie dłużej. Nie wszystkie ładowarki też dają większe napięcie co właśnie uniemożliwia ładowanie do pełna.
                                              Sprawdź czy ten noco ma możliwość ładowania prądem o napięciu około powyżej 15v wtedy też będzie dobry dla zwykłych akumulatorów. Jak coś to możesz zerknąć na YouTube na kanał mrakumulator jest tam sporo wiedzy na temat prostowników i akumulatorów.

                                              Wysłane przy użyciu Tapatalka

                                              Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez opermon Zobacz wpis
                                                Jak masz agma to bierz, do zwykłych kwasowych to słabo się nadają wszystkie ładowarki, bo nie naładują do pełna akumulatora. Trzeba kombinować i da się to zrobić ale trwa to znacznie dłużej. Nie wszystkie ładowarki też dają większe napięcie co właśnie uniemożliwia ładowanie do pełna.
                                                Sprawdź czy ten noco ma możliwość ładowania prądem o napięciu około powyżej 15v wtedy też będzie dobry dla zwykłych akumulatorów. Jak coś to możesz zerknąć na YouTube na kanał mrakumulator jest tam sporo wiedzy na temat prostowników i akumulatorów.

                                                Wysłane przy użyciu Tapatalka
                                                Dzięki, tak zrobie.
                                                Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                                Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                                Komentarz


                                                • Noco generalnie są całkiem niezłe.

                                                  Na zdjęciu widać że ma tryb Repair więc pewnie w tym trybie daje napięcie koło 15.6V. Pytanie czy jest w stanie dać dłużej takie napięcie, np. CTEK też niby ma podobny tryb ale w nim to trwa zwykle góra 2h więc o naładowaniu do 100% przy jednym podejściu nie ma szans, trzeba ze 3x podłączać ładowarkę w tym trybie.

                                                  Dla AGM ten tryb REPAIR i tak nie będziesz wykorzystał, NOCO powinien mieć tryb AGM+ czyli z podniesionym napięcie do około 15.2V ale na zdjeciu go nie widzę chyba ze jakoś inaczej jest załączany.

                                                  Duży akumulator masz w tym jeepie? Planujesz ładować aku bez odłączania go od auta?
                                                  Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpis
                                                    Duży akumulator masz w tym jeepie? Planujesz ładować aku bez odłączania go od auta?
                                                    W jeep jest z tego co pamiętam 85 Ah, a jak go ładować to muszę poczytać bo on jest pod siedzeniem pasażera więc średnio widzę odłączanie. Na początek i tak toyota bardziej potrzebuje ładowania bo zimą mniej nią jeżdzę, a w niej będę odłączał, 0 problemu.
                                                    Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                                    Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X