Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez bejrutmc Zobacz wpis

    O jakich problemach mówisz? W takim razie rozważę może tą sene 4A z biedronki za 55 zł chyba ,że jeszcze jakieś inne pomysły.
    Nie chciał zaczynać ładowania, dopiero wył pomagało, pokazywał że aku pełny mimo że nie był, znów wył pomagało.
    W tej cenie lidl czy biedronka nie ma konkurencji aż do 150-200zl, chociaż ten lidl lepszy.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • W Lidlu były ostatnio ładowarki procesorowe, model z wyświetlaczem. Przy wyborze innej trzeba zwrócić uwagę czy ma ograniczenie napięciowe do 14,7V gdyż niektóre modele np. CTEK podwyższają chwilowo napięcie powyżej 15V co może spowodować niepożądane intensywne gazowanie elektrolitu.
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz


      • Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
        W Lidlu były ostatnio ładowarki procesorowe, model z wyświetlaczem. Przy wyborze innej trzeba zwrócić uwagę czy ma ograniczenie napięciowe do 14,7V gdyż niektóre modele np. CTEK podwyższają chwilowo napięcie powyżej 15V co może spowodować niepożądane intensywne gazowanie elektrolitu.
        Waśnie to gazowanie jest pożądane
        to jest ostatnia faza ładowania - tryb recond i służy do elektrycznego wymieszania płynnego elektrolitu. Poza tym akumulatory Ca/Ca uwielbiają pogazowa przez chwile.

        w CTEKU można również ładować normalnie bez tej opcji.

        Komentarz


        • Optimate6 ma całkowicie inny program, na początku może podać do 22V, a pracę kończy na 14,3V. Czy gotowanie elektrolitu przy współczesnych aku jest potrzebne, widocznie nie. W instrukcji AGM ZAP jest limit ładowania na 14,4V i ostrzeżenie.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
            Optimate6 ma całkowicie inny program, na początku może podać do 22V, a pracę kończy na 14,3V. Czy gotowanie elektrolitu przy współczesnych aku jest potrzebne, widocznie nie. W instrukcji AGM ZAP jest limit ładowania na 14,4V i ostrzeżenie.
            Optimate da 22 V jeśli akurat jest poza autem na samochodzie 16 V

            cały czas mierzy rezystancje i elektrolIT nie gazu je. Ładuje AGM szóstka i jest ok bo rozpoznaje rodzaj akumulatora (jak tocrobi pojecia nie mam ale cwana jest ta ładowarka )

            gotowanie elektrolitu potrzebNe jest tylko w aku hybrydowych i ca ca. Zresztą krzywdy nie robi bo ctek ma tylko 1.5 A na 15.7V wiec przy naladowanym akumulatorze to skromny nieszkodliwy prąd.

            Komentarz


            • Polecam przeczytać instrukcję obsługi akumulatorów Centra (zdjęcie z portalu Elektroda); można ją odnieść do modeli innych firm dostępnych na rynku, wykonanych w technologii tradycyjnej i z gęsto upakowanymi masami czynnymi na płytach np. Centra Futura. Jest tam napisane o temperaturze elektrolitu w czasie ładowania.
              Gazowanie elektrolitu jest zjawiskiem szkodliwym zwłaszcza dla akumulatorów z gęsto upakowanymi masami czynnymi gdyż powoduje ich uszkodzenie i spływanie do elektrolitu a proces ten "wspomagany" jest podwyższoną temperaturą elektrolitu w czasie ładowania.
              5.jpg
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz


              • Super. Ta instrukcja rozwiewa chyba wszystkie wątpliwości. Tak jak silniki tak samo akumulatory robi się coraz bardziej "delikatne". Wiadomo cięcie kosztów.

                Komentarz


                • W akumulatorach hermetycznych nie można uzupełniać utraconej wody naskutek elektrolizy (gazowania).

                  Natomiast są rozne gazowania

                  - z powodu nadmiernego prądu i to jest bardzo szkodliwe bo transfer energii jest zbyt duży

                  - z powodu kontrolowanego podniesienia napięcia przy mocno ograniczonym prądzie co powoduje elektryczne wymieszanie elektrolitu i doładowanie o kilka % więcej

                  Komentarz


                  • Gazowanie elektrolitu zaczyna się przy napięciu 14,4V, przy 14,7V jest już dość intensywne i słyszalne. Dlatego właśnie w instrukcji j/w wartość 14,4V została podana jako nieprzekraczalna w odniesieniu do akumulatorów z gęsto upakowanymi masami czynnymi przy czym maksymalny prąd ładowania takiego akumulatora o pojemności np. 55Ah nie powinien być wyższy niż 13,75A (ze wzoru 5xI20).
                    Oczywiście jednorazowy wzrost napięcia ładowania pow. 14,4V nie zniszczy takiego akumulatora ale kilka takich cykli może uszkodzić masy czynne (czarny elektrolit).
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                      Funkcjonalność CTEKa w sporo niższej cenie, robiony w Chinach, jak wszystkie.
                      Nie wszystko robione w chinach, nasz Polski prostownik i trochę literatury: Strony nie znaleziono - Semi

                      Komentarz


                      • takie pytanie

                        na cetek-u jest tryb ladowania akumulatorów zwyklych i agm

                        jak to sie ma do osob [ a jest kilka takich na forum]
                        kupujacych agm-y do aut "zwyklych" bez systemu start stop.

                        czy alternator nie laduje napieciem pod akumulatory elektrolitowe w takim wypadku?czy Agm sie nie uszkodzi od takiego alternatora

                        Komentarz


                        • Auta z ss też mają zwykłe aku tzw. wzmocnione. Ja nie stosuje trybu agm, bo producent aku agm zabrania ładowania z tym napięciem. I tak ''komputer samochodu'' podaje w instalacje 13,9-14,8V w zależności od wielu czynników.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Takie coś się nada? Link bo mam starszą wersję w domu.

                            U mnie jest akumulator EFB Moll 59 Ah.

                            A tutaj info odnośnie EFB czy AGM: AGM czy EFB? - test akumulatorów | Portal Skarbiec.biz

                            Komentarz


                            • Widzę że na allegro prostowniki lidl 59zl są sprzedawane za 115. Pozatym w biedronce są procesorowe za 55zl.
                              Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                Takie coś się nada? Link bo mam starszą wersję w domu.

                                U mnie jest akumulator EFB Moll 59 Ah.

                                A tutaj info odnośnie EFB czy AGM: AGM czy EFB? - test akumulatorów | Portal Skarbiec.biz

                                mam taki ale wersja 4 A i niestety do 16V potrafi podjechać jak będziesz pilnował napięcia końcowego do max 14,5 V to ogarnie ale mimo wszystko polecam mikroprocesorowe.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis


                                  mam taki ale wersja 4 A i niestety do 16V potrafi podjechać jak będziesz pilnował napięcia końcowego do max 14,5 V to ogarnie ale mimo wszystko polecam mikroprocesorowe.
                                  Dzięki za info, w takim razie poszukam procesorowej, choć widzę że prym wiedzie ctek, ale wiadomo że to dużo wyższy przedział cenowy.

                                  Komentarz


                                  • Schumacher tańszy i tez niegłupi ale mimo wszystko CTEK MXS 5 z fioletowym przyciskiem jest ok

                                    Komentarz


                                    • Kupiłem do drugiego samochodu nowy akumulator AutoPart Galaxy Gold 47Ah, data produkcji na spodzie obudowy 6/2016, sam wkład pewnie jest młodszy. Przy zakupie napięcie na elektrodach było 12,68V, wskazanie areometru zielone. Podłączyłem go do ładowarki z Lidla sądząc, że po paru minutach na ładowarce zaświeci się zielona dioda (koniec ładowania zasadniczego). Nic z tych rzeczy. Po około 3 h napięcie mierzone na elektrodach przy podłączonej ładowarce było 14,2V, bardzo powoli rosło i było słyszalne intensywne gazowanie elektrolitu. Ładowanie w tej sytuacji przerwałem i akumulator zamontowałem do auta. Zastanawiam się czy tak intensywne gazowanie elektrolitu już przy około 14V jest typowe przy doładowywaniu nowych akumulatorów?Kilkuletnie akumulatory, które miałem/mam w czasie doładowywania nawet przy napięciu 14,7V nie gazują aż tak intensywnie.
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz


                                      • Ja mam też ładowarkę z lidla wersję z wyświetlaczem taką jak sprzedawali ostatnio, ładowalem nią kilka różnych aku i żaden nawet bąbelka z elektrolitu no nie dam głowy, że na 100% ani bąbelka ale nie puścił. Kupuję tylko aku z korkami i czesto zaglądam tam w czasie ładowania i na ładowarce z lidla nie ma mowy o choćby minimalnym gazowaniu nawet na malutkim aku od motocykla nic nie gazuje. Nawet w instrukcji jest napisane, że ładowarka ładuje bez gazowania elektrolitu w akumulatorze. Wiec może masz uszkodzoną ładowarkę.
                                        Ale zauważyłem jeszcze inną rzecz, że w czasie ładowania zwyklym prostownikiem transformatorowym jeden aku gazuje bardzo dużą ipością drobnych bąbeli a inny niedużą ilością grubych bąbli (nie porównuję tu intensywności gazowania tylko wygląd bąbli) oczywiście oba ładuję dozwolonymi dla nich prądami mam w tym prostowniku amperomierz i woltomierz także może też i od aku to zależy.
                                        Transformatorowy prostownik mam firmy hertz 6/12V 30A czy moge go polecić hmm sam nie wiem ładować ładuje, ale sterowanie ma prymitywne tylko zwiekszaniem napiecia dltego musiałem dołożyć woltomierz bo wraz z uplywem procesu ładowania jak już aku zaczynał stawiać mniejszy opór napiecie potrafiło przekraczać 15 i wiecej V dlatego trzeba to kontrolować manualnie, no i aku wtedy intensywnie gazuje a tak być nie powinno.
                                        Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                        Spalanie - Motostat.pl
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz


                                        • Pare informacji o CTEK MXS 5.0. Wersja czarny przycisk vs bordowy (czerwony dla niektórych)

                                          jakość wykonania: czarny 1 czerwony zero ( tutaj szach mat)
                                          stabilnosc parametrów czarny 1 czerwony zero ( albo czerwony ma inny program albo trochę zawyża napiecie (pomiar zwykłym tym samym miernikiem)

                                          ale w sumie to chciałem tego linka wstawić

                                          CTEK MXS 5.0 dodanie multimetra - emvn.pl



                                          Komentarz


                                          • Tylko ta cena, ja doładowuję auta plus nie mam prądu na garażach. Wykorzystując przetwornice sinus 1kW do tego future 78Ah i radzę sobie, a świetlówki 4x32W 4600lm zapewniają komfort oświetlenia oraz pracę mocnej szlifierki i wiertarki. Obsługuje to to prostownikiem lidl za 59zl. Czasem trzeba zanieść wyładowany aku do mieszkania raz na dzień także ten prostownik lekko nie ma. Myślę o ogniwach na dachu żeby z tym tyle nie latać...
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz


                                            • Do tego CTEK smart pass nadaje się albo inne ustrojstwo DC DC.

                                              IMHO Victron Energy robi dobre klamoty dla autonomicznych


                                              Ale to siano wiadomo ... koszty

                                              Komentarz


                                              • Prośba o poradę odnośnie zakupu ładowarki, do podładowywania aku w 2 autach: 1,9 TDI, chyba mam tam 80Ah teraz i 1,6 benzyna, chyba 60Ah tam siedzi i ten właśnie zaczął ostatnio szwankować. Zmierzę jeszcze w piątek rano na nim napięcie (bo jeno tyle umiem ;-) ). Chyba, że lepiej, jak już aku słabszy rano, to kupić nowe aku (pewnie Toplę kupiłbym, bo jako jeden z niewielu producentów ma odkręcane cele w czerwonej serii).
                                                Czytając topik, widać, że Ctek najlepszy i ten Opti.... też, ale nie musi to być pierwsza liga, ale też ma być to coś lepszego liż ten z Lidla.
                                                Z góry dziękuję za poradę.
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz


                                                • Może ktoś używał, co myślicie o Magneti Marelli Bat 5? Ładowarka Battery Charger BAT-5 | Katalog internetowy Magneti Marelli
                                                  Silnik R18A2.
                                                  http://www.dadrl.org.uk
                                                  http://www.lightmare.org

                                                  Komentarz


                                                  • Doradzi ktoś jaki prostownik kupić do ładowania 6V i 12V taki do 150 zł

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X