Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Mógłbyś potrzymać dłużej ten prostownik bo jestem ciekaw przy ilu V zaczynają padać moduły w o2?
    Który konkretnie moduł jest taki wrażliwy? Odpaliłem auto jak zwykle, problemów nie zaobserwowałem, mogą wystąpić później?
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz


    • To była zapewne aronia.

      Komentarz


      • Witajcie. Widze że niektórzy z Was używają ładowarki Optimate 6. Czy moze ktoś krótko napisać jak taka ładowarka sie sprawuje. Czy napięcie w czasie normalnego trybu przekracza 14.7V. Na allegro Optimate 6 ampmatic kosztuje od 430pln. W sklepach widziałem te ładowarkę z różnymi naklejkami. W jednym na dole przy dowodach bylo save i charge. W innej turbo i final a jeszcze w innej opisu nie bylo. Tylko same diody. Czy któreś to podróbki? Jak one wyglądają w waszym przypadku?

        Komentarz


        • Sprawuje się znakomicie. Mówimy dokładnie o Optimate 6.

          w czasie normalnego ładowania akumulatora w samochodzie mie przekracza 14,7 v chyba ze akumulator jest skrajnie wyczerpany wówczas napiecie podawane wynosi 16v w samochodzie i nawet 22V poza autem (ładowarka rozpoznaje instalacje auta)

          Ma bardzo wydajne programy i przede wszystkim system testowania akumulatora gdzie nawet po podłączeniu widać z jakim stanem akumulatora mamy do czynienia.

          Sa różne wersje Różniące się naklejka z opisami ale moim zdaniem to jest to samo. Mam kilka ładowarek m in CTEK, biedrona, transformatory i Optimate bije na głowę Cteka szybkością ładowania i skutecznością.

          warto.

          Komentarz


          • Dzieki za info. Szkoda ze ten tryb recovery nie mozna włączyć i wyłączyć ręcznie. 16v to chyba tez duzo dla elektroniki auta. Nie mniej jak ładuje aku który w stanie spoczynku ma min 12v, tryb ten nie powinien sie załączyć. Czy kolega ma sprawdzony sklep, gdzie można ja kupić? Na allegro chodzą juz od 430 pln.
            i jeszcze pytanko. Wg instrukcji minus należy podłączyć do karoserii, ale jak zamontujemy szybkozłącze to minus będzie na aku. Wiec podlaczajac krokodyle do aku tez nic nie powinno sie stać.

            Komentarz


            • Tryb recovery można włączyć za pomocą małego tricku ale o tym nie będę pisał publicznie


              Ja swój kupiłem przez Allegro w sklepie z akumulatorami w Poznaniu - podobno znany punkt gdzieś na Garbarach. Kupiłem za mniej niż 400 pln.

              Minus w autach z elektronika zarządzająca energia bezwzględnie podłącza się do specjalnego portu a nie bezpośrednio do minus akumulatora ze względu na bilans energetyczny i zliczanie energii (chyba)

              tryb recovery może załączyć się nawet powyżej 12 V bo czynnikiem wyzwalającym jest albo konduktancja albo rezystancja bo przecież słaby akumulator również może mieć relatywnie wysokie napiecie spoczynkowe ale nie posiadać właściwej pojemności i takie szmelcu ładują się błyskawicznie.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                Minus w autach z elektronika zarządzająca energia bezwzględnie podłącza się do specjalnego portu a nie bezpośrednio do minus akumulatora ze względu na bilans energetyczny i zliczanie energii (chyba).
                Po czym poznać takie auto?

                Komentarz


                • No i tego się obawiam. Jesli ładowarka uzna ze potrzebne odsiarczania to zapoda 16v na instalację. A co jesli się coś w niej zepsuje i uzna ze aku jest poza pojazdem i zapoda 22v? Moze lepiej w tym wypadku kupić jakiegoś cteka 7 lub Boscha c7? Tam jest możliwość ręcznego ustawiania trybu recond. Chociaz z drugiej strony skoro producent uznał ze ładowarka jest bezpieczna dla auta to chyba wiedział co robi. Mam zagwozdke co kupic.

                  Jeszcze chciałem zapytać czy ladowarki Optimate 6 ampmatic mozemy używać w temp.ok 3 stopnie? Skoro w niskich temperaturach zwiększa sie odporność aku to czy ładowarka nie bedzie go czesto spawac 16 voltami?
                  Ostatnio edytowany przez ojciecmajster; 45560.

                  Komentarz


                  • Trzeba przeczytać instrukcje optimate6 ze zrozumieniem. Tryb 16 czy 22V włączy się tylko przy zasiarczonym aku i to tylko na początku.
                    Po tych wszystkich testach ładowarek chyba najlepsza będzie chińska z ręcznym trybem doładowania do 16V
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

                      Po czym poznać takie auto?
                      Po tym:

                      33A58282-289C-4877-BF16-0995FE7315A3.jpeg

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                        No i tego się obawiam. Jesli ładowarka uzna ze potrzebne odsiarczania to zapoda 16v na instalację. A co jesli się coś w niej zepsuje i uzna ze aku jest poza pojazdem i zapoda 22v? Moze lepiej w tym wypadku kupić jakiegoś cteka 7 lub Boscha c7? Tam jest możliwość ręcznego ustawiania trybu recond. Chociaz z drugiej strony skoro producent uznał ze ładowarka jest bezpieczna dla auta to chyba wiedział co robi. Mam zagwozdke co kupic.

                        Jeszcze chciałem zapytać czy ladowarki Optimate 6 ampmatic mozemy używać w temp.ok 3 stopnie? Skoro w niskich temperaturach zwiększa sie odporność aku to czy ładowarka nie bedzie go czesto spawac 16 voltami?
                        Nie ma obawy ładowarka nie zniszczy instalacji auta. Prędzej recondem w cteku nieumiejętnie używanym zniszczysz akumulator

                        optimate 6 ma kompensacje temperatury ładowania i reguluje napiecie względem panujących warunków a jeśli chodzi o oporność na mrozie to nie jest jedyny parametr badany jest jesCze konduktancja względem napięcia oraz inne metody szacowania i oceny stanu akumulatora.

                        Jeśli chodzi o automat to najlepsza jaka miałem chociaz jeśli masz wiedzę transformatorowym tez zrobisz cuda ale niestety nie będziesz miał bezobslugowosci.

                        jedna uwaga jeżeli teraz rozważyłbym zakup ładowarki to z możliwości ładowania akumulatorów litowojonowych i może ciut mocniejsza przecież to jest jeden zakup na całe życie (generalnie)

                        Komentarz


                        • Jeszcze pytanko. Na dole przy diodach masz na naklejce turbo i charge czy save i finał?

                          Komentarz


                          • Wersja SELECT: Page not found – TecMate
                            Wersja Ampmatic: Page not found – TecMate

                            Jeśli dobrze widze to dodali funkcje podtrzymania napiecia w Select ale czy nie odjeli innych funkcji?

                            Komentarz


                            • Ładowarka Optimate 6 ampmatic już zamówiona. Poczytałem trochę tematów nt. ładowania aku w aucie i takie zapiski znalazłem na elektrodzie:

                              Prostownik może ulec awarii w wynku której nastąpi wzrost napięć wyjściowych (częściowe zwarcie uzwojeń pierwotnych,przebicie izolacji pomiędzy zwojami pierwotnymi a wtórnymi).
                              Napięcie zasilające prostownik 230V może wzrosnąć do 400V (awaria podstacji zasilającej /lub domowej jeżeli jest trójfazowa/,prace konserwatorów siecii) ile będzie na wyjściu zamiast 12V ??
                              Elektrolit może rozsadzić obudowę , jeżeli nastąpi to w samochodzie płyn dokona pewnych zniszczeń.
                              Ford mondeo po ładowaniu w aucie , brak mocy i nierówne obroty, uszkodzony sterownik (inaczej komputer pokładowy ) koszt prac 400 zł.
                              Mitshubisi space wagon po ładowaniu nie odpalił ;brak iskry ,uszkodzony moduł zapłonowy(tu wszystko w jednym ładnie zalane , zero ingerencji )
                              nowy ponad 3000 zł , klient kupił używany za kilkaset zetów.
                              Awarie te mogły powstać w wyniku ładowania aku w aucie , a może z innej przyczyny, ale wystąpiły tuż po ładowaniu.
                              Pytanie było o ryzyko ładowania aku zapiętego w aucie , istnieje zawsze tylko awarie występują rzadko lub po pewnym czasie.
                              Pozatym czy jest sens doładowywania??
                              Nowe aku mają czas pracy 2-3 lata ,po tym czasie następuje zima z mrozem i możemy mieć problem.
                              Są auta w których po odpięciu akumulatora :nie odpalimy go(mercedes okularnik) wizyta w serwisie (podobno 4000 zł), lub póżniej jego problemy z pracą.
                              Czy faktycznie nawet taką drogą ładowarką Optimate można uszkodzić elektrykę w aucie? Chyba ona powinna posiadać podstawowe zabezpieczenia przeciw skokowi napięcia, jakby chociaż dioda zenera. Nawet jesłi taka dioda uległa by uszkodzeniu, to ładowarka nie powinna kontynuowac ładowania.

                              Komentarz


                              • Przypadek wlasny to uszkodzony sterownik w seicento po ładowaniu zwykłym prostownikiem.

                                Optimate i inni to przetwornica, tych urządzeń są miliardy, kilkanaście w domu, jak się psuje to poprostu wyłącza się.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                                  Jeszcze pytanko. Na dole przy diodach masz na naklejce turbo i charge czy save i finał?

                                  Tak mam:

                                  81178C8B-F99A-4756-8550-B836DBA454AD.jpeg
                                  Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                                    Wersja SELECT: Page not found – TecMate
                                    Wersja Ampmatic: Page not found – TecMate

                                    Jeśli dobrze widze to dodali funkcje podtrzymania napiecia w Select ale czy nie odjeli innych funkcji?
                                    Przy małej wiedzy ten przycisk to samo zło tak jak w cteku recond przeprowadzony na Agm zakończył się zakupem nowego akumulatora

                                    Komentarz


                                    • W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate?

                                      Komentarz


                                      • jciecmajster;n2559157]W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate? [/QUOTE]


                                        W postach wyżej kolega
                                        robertowicz pokazał nowy model posiadający przycisk

                                        ale ad rem:

                                        oczywiscie tak włączył się na akumulatorze z UPS, rozładowanego samochodowego sąsiadów. Np rozładowany do 4 v akumulator odzyskał całkowicie sprawność (gęstości elektrolitu nie mierzyłem ) właśnie przy pomocy 22V poza autem.

                                        Jak widzisz kolega

                                        Komentarz




                                        • fajniutki ten żółty Stefpol....

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                            fajniutki ten żółty Stefpol....
                                            ...lufa w krzokach...
                                            Stary, ruski prostownik z regulacją prądu ładowania (tak z 5 kg) z dozorowaniem ładowania, pomiar aerometrem gęstości i ładowanie standardowego akumulatora będzie sukcesem.
                                            Stefpol-prostownik też da radę. I cóż z tego, że po ładowaniu tester pokazuje pełną sprawność akumulatora jak dalej ...lufa w krzokach...

                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                              ...lufa w krzokach...
                                              Stary, ruski prostownik z regulacją prądu ładowania (tak z 5 kg) z dozorowaniem ładowania, pomiar aerometrem gęstości i ładowanie standardowego akumulatora będzie sukcesem.
                                              Stefpol-prostownik też da radę. I cóż z tego, że po ładowaniu tester pokazuje pełną sprawność akumulatora jak dalej ...lufa w krzokach...
                                              Tam gdzie korki w aku jak najbardziej można bawić się z transformatorem i aerometrem bo to najskuteczniej podnosi akumulator,

                                              Komentarz


                                              • Oglądałem ostatnio wykręcone korki w swoim akumulatorze (fabryczna Varta) i w mojej ocenie nie są one gazoszczelne a zapobiegają jedynie wychlapywaniu elektrolitu w czasie jazdy lub ładowania. Korki na bocznych ściankach mają otworki grubości szpilki i nawet jak są dobrze dokręcone to ze względu na budowę gwintu w otworze korka, uszczelka korka nie przylega w jednym miejscu i właśnie tędy nadmiar gazów może wydostawać się na zewnątrz przez wspomniany otworek w korku. Niezależnie od tego akumulator ma z boku dwa centralne otwory odpowietrzające, w moim przypadku ten od strony kierunku jazdy jest zaślepiony zatyczką.
                                                Antyfotoradar Valentine1
                                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                                  jciecmajster;n2559157]W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate?


                                                  W postach wyżej kolega
                                                  robertowicz pokazał nowy model posiadający przycisk

                                                  ale ad rem:

                                                  oczywiscie tak włączył się na akumulatorze z UPS, rozładowanego samochodowego sąsiadów. Np rozładowany do 4 v akumulator odzyskał całkowicie sprawność (gęstości elektrolitu nie mierzyłem ) właśnie przy pomocy 22V poza autem.

                                                  Jak widzisz kolega
                                                  To Optimate 6 Select. Przycisk służy do wyboru napięcia ładowania 14,4 lub 14,7. Tryb odsiarczania podobnie jak w ampmatic aktywuje się automatycznie.

                                                  Link

                                                  Komentarz


                                                  • Ładowarka Optimate 6 ampmatic już zakupiona, przetestowana, działa.
                                                    W paczce otrzymałem jeszcze coś takiego

                                                    Link

                                                    Jeśli ktoś chciałby ode mnie zakupić takie coś po okazyjnej cenie, proszę o info. Mi to jest niepotrzebne, bo mam zwykły kwasiak.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X