Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Możesz podać namiary na sklep w którym kupiłeś optimate 6 poniżej 400PLN. Też posiadam ceteka 5.0 ale chodzi mi po głowie ta optimate 6.
    Jak pisali koledzy w powyższych postach to chyba warto.

    Komentarz


    • Poszło Priv

      Komentarz


      • Chciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?

        Komentarz


        • Wbrew pozorom w większości przypadków wystarczy zwykla ładowarka, ważne aby sterowana była przy pomocy procesora, który dozowałby napięcie i natężenie w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Optymalnie byłoby zainwestować w prostownik z rozruchem. Rozruch sprawai, że w zasadzie zaraz po podłączeniu można uruchomić auto. Rozruchy są niestety trochę droższe, potrzebują też dostępu o energii elektrycznej najlepiej z sieci. Ich specyfikację znajdziesz np tutaj: Generatory prądotwórcze prądu, sprężarka tłokowa - Kraft&Dele Bestcraft - KRAFTDELE BESTCRAFT/prostowniki/129-prostownik-z-rozruchem-stacja-rozruch-300a-12-24v.html

          Komentarz


          • Może ktoś podeśle z właścicieli Optimate do chlopaków z akubiz do testów?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
              Może ktoś podeśle z właścicieli Optimate do chlopaków z akubiz do testów?
              Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • No gęstości pewnie nie zrobi ale może najlepiej wypadnie w porównaniu z innymi "automatami", zobaczylibyśmy na wykresach jak ona podchodzi do ładowania i ten słynny tryb 22V.

                Komentarz


                • Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                    Chciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?
                    W pomieszczeniu zamkniętym listwa ok

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                      Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora
                      Mi moja AGMa ładuje bez problemu.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.

                        Owszem ale dotyczy to nie AGM nie żelowego nie antymonowego ani hybrydowego lecz tylko i wyłącznie technologii wapniowej (po części srebrowej tez)

                        dlatego zawsze powtarzam ze kto wie ten rządzi

                        np mój patent ładuje napięciem Ok 20v ale mikropradem i nawet zasiarczone dziady wstają -ale kosztem czasu wiec bardziej laboratoryjnie niż produkcyjnie.

                        Komentarz


                        • Wykopałem stary prostownik z 1985 roku. Dobre trafo 5 przedziałów mocy ładowania skorelowanych z napięciem .... robię gęstość elektrolitu w jednym testowym 61Ah z 2006 roku.

                          Po ładowaniu Optimate 6 aku dostał strzał 16v + Przez kupę czasu.

                          to jest chyba patent na stare oryginalne konstrukcje oem (nie wiem czy to jest hybryda czy pełny Ca - na etykiecie jedt napisane Pb/Ca) które potrzebują wyższego napięcia (ale nie dotyczy to pełnych antymonowych No tam moznato zniszczyć )

                          Komentarz


                          • Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
                            Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                              Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
                              Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
                              Ładowarki z procesorem to głównie do AGM. Chociaz jak pokazują chłopaki z Aku Biz vel Mr Akumulator nawet AGM potrzebuje czasami wyższego napięcia - co jest logiczne z punktu widzenia procesów elektrochemicznych.

                              ale na aucie nie odważyłbym pieścić aku 16v choć już raz Optimate podnosil mi AGM właśnie taka wartością napięcia o to na aucie - brak błędów -na szczęście

                              mam kilka AGM i zobaczymy jak zareaguje na stary prostownik po ładowaniu Optimate dostanie strzał do tych 15,6 V przez 2 godziny

                              Komentarz


                              • Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie

                                Komentarz


                                • Problem w tym że te ładowarki za 400 i więcej nie potrafią naładować akumulatorów
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz


                                  • Ostatnio po obejrzeniu filmiku:

                                    Podpisuję się pod stwierdzeniem, że stare prostowniki nie są złe. Wyciągnąłem mój stary ruski prostownik, który ma ręczną regulację natężenia ładowania do 7A i podładowałem sobie akumulator niskim natężeniem. Zmierzyłem napięcie i okazało się, że prostownik ładował prądem około 16V, czyli zalecanym do ładowania akumulatorów wapniowych.
                                    W przypadku starych prostowników warto mieć aerometr do badania gęstości elektrolitu, żeby sprawdzić kiedy zakończyć ładowanie no i oczywiście akumulator z odkręcanymi korkami.
                                    Z tym, że nie odważyłbym się ładować tym prostownikiem bez wyciągania akumulatora z auta a przynajmniej bez odpinania klem.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                                      Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie
                                      Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )

                                      a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                        Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )

                                        a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz
                                        15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

                                          15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.
                                          Wywala na blat czy ścieżkę zdrowia vagiem trzeba zrobić ?

                                          i czy możesz ładować na biegunach aku?
                                          bo mi nie wolno tylko przez specjalny port minusowy- już o tym wcześniej pisałem kilka razy.
                                          Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                          Komentarz


                                          • Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
                                            pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                              Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
                                              pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
                                              Tak ja mam AGM i cały system rekuperacji stad poziom skomplikowania i pewne obostrzenia co do samego procesu ładowania prostownikami.

                                              mie skanowałem dawno zaintrygowałes mnie tym błędem ...

                                              co do Twojego aku miałem taki w Skodzie - on właśnie lubi dostać 16v małym prądem a po 7 latach ani grama wody nie trzeba było dolewać wiec tylko dbać bo mimo ze mały daje radę i jest lepszej jakości niż aftermarkety.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                                . Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
                                                Pedros właśnie taki reanimuję. Od wczoraj ładuje się w piwnicy z przerwami małym transformatorowym. Ładowanie bardzo powoli idzie w kierunku osiągnięcia 16 V.
                                                Wczoraj udało się dobić jedynie do 15,5 V, dziś w południe - do 15,75 V, teraz miałem 15,83 V.
                                                Kilka tygodni temu dochodził tylko do ok. 15,2 V. Za każdym razem prąd ładowania spada do ok. 0,5 A. Na noc wyłączę i jutro spróbuję dobić do min. 16 V. Zobaczymy co z niego jeszcze będzie.

                                                Potem do 16 V trzeba będzie ładować obecnie używaną roczną Vartę Black Dynamic 45 Ah, bo to chyba też wapniowy. Ten był jedynie ładowany ładowarką z Lidla, więc raczej nie do pełna ?

                                                Komentarz


                                                • Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                                                    Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?
                                                    I tu dobrze by było sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.
                                                    Ostatnio uzdatniałem Black Power (Varta) 40 Ah 300 A EN, 6-letni. W celach zew. było 1,22 G/cm3, w pozostałych 1,26 C/cm3, napięcie 12,1 V. Elektrolit klarowny-przezroczysty. Ładowanie prostownikiem transformatorowym (Stef-pol EST 305 ze zmodyfikowanym mostkiem na 35A ) ok 10 godz. Po chwili od podłączenia prąd pobierany ok. 3 A, po godz. ok. 0,8 A i napięcie 15,6 V i tak sobie równo pyrkał wymieniony czas. Po ok. 10 godz. od początku ładowania gęstość podciągnęła na zew. celach 1,27-1,28 w pozostałych 1.29-1,30 (max. zakres na zielonym polu ereometru). Co jakiś czas zaglądałem i napięcie nie przekroczyło 15,8 V. I tak pozostało do wyłączenia tj. osiągnięcia wskazanej gęstości. Po zakończeniu ładowania elektrolit lekko mętny bez przebarwień. Po tygodniu stania auta pod chmurką napięcie jałowe 12,76 V i pali od strzała. Zobaczymy jak będzie dalej z tym akumulatorkiem.
                                                    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X