Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez elemenateur
    Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
    Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.

    mos2 nie stosowałem.
    ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
    (i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )

    Komentarz


    • To może ja odnośnie paru rzeczy :

      Przedmiotem naszej lekcji jest SEAT ALHAMBRA 1,9TDi 2000r 85kW 116KM silnik AUY Przebieg 205000.- engine oil Motul X-Cess 5W40.
      Ostatni interwiał 15 000km.
      W czasie trwania interwiału dolano ok. 2L oleju :-(

      Silnik na pompowtryskiwaczach (jesli sie mylę prosze mnie poprawić ) który jeździ bezusterkowo na oleju bez normy 505.01 przeszło 200 000km.

      Pierwsza sprawa.

      Druga nieco gorsza, w okresie 15 000km dolano 2L oleju .

      Cóż TBN całkiem całkiem ale nie wiem czy to nie zasługa tychże dolewek prawie 2L.

      Ubytek oleju był tutaj priorytetem - dlaczego 2L.
      Silnik zdrowy wszystko OK ale dolewki 2L na 15 000km.

      Oto rezultat badania jakie przeprowadziłem .

      ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

      Można hm...zadać pytanie dlaczego lepkosć oleju 5W40 mimo dolewek 2L spadła w temp. 100st. poniżej wymaganego minimum dla oleju SAE 40 (5W40).
      Olej mozna powiedzieć w wyższych temp. jest tak jakby olejem 5W30 a nie 5W40.

      Aby lepiej zobrazować temat należy zobaczyć oficjalna tabele SAE J300.



      Lepkość w 100st. określona jest jako min. 12,5, olej o kórym mowa spadł na lepkości mimo dolewek 2L do poziomu 12,48 , to poniżej tego co ma spełniac SAE 40 więc można powiedzieć że mamy do czynienia z olejem 5W30 :lol:

      Czy lepkosć która degraduje wpływa na ubytek hm....mysle że na pewno w jakiś sposób.

      Ale jak widac silnik na pompowtryskiwaczach po 200 000km ma sie dobrze a pompki nie siadły mimo braku 505.01.

      Poziom zanieczyszczeń bardzo dobry dobre filtry (tutaj MANN, płukanki co jakiś czas)

      Serdecznie pozdrawiam
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez xtremesystems
        Zamieszczone przez elemenateur
        Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
        Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.

        mos2 nie stosowałem.
        ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
        (i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )

        w kia tylko serwisuje autka bo to moi klienci więc wiadomo jak jest


        to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu. Po zalaniu, po prostu przyjechałem autem do firmy i wołałem chłopaków by posłuchali jak skubaniec jedwabiście pracuje!
        dosłownie!

        stosowałem oczywiście ceratec LM

        Komentarz


        • Zamieszczone przez elemenateur
          Zamieszczone przez xtremesystems
          Zamieszczone przez elemenateur
          Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
          Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.

          mos2 nie stosowałem.
          ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
          (i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )

          w kia tylko serwisuje autka bo to moi klienci więc wiadomo jak jest


          to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu. Po zalaniu, po prostu przyjechałem autem do firmy i wołałem chłopaków by posłuchali jak skubaniec jedwabiście pracuje!
          dosłownie!

          stosowałem oczywiście ceratec LM
          A jak ze spalaniem? Widać było jakąś różnice? Może zalałbym na lato + Motula 5w40.
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz


          • Zamieszczone przez parasite
            nie ma sensu pakować się w drogie oleje syntetyczne i wymieszać go ze zwykłym
            albo na odwrót...kupić porządny syntetyczny olej i nie zawracać sobie głowy dodatkami do oleju. :wink:


            Zamieszczone przez parasite
            czy nie ma to negatywnego skutku dla turbiny?
            --- >"dodatek ten jest przetestowany w pojazdach wyposażonych w katalizator, turbinę oraz w filtr cząstek stałych" ---> Strony nie znaleziono - AUTORAK

            Zamieszczone przez Pidziek
            Silnik na pompowtryskiwaczach (jesli sie mylę prosze mnie poprawić )
            tak na PD jest 100%.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez parasite
              elemenateur napisał/a:
              xtremesystems napisał/a:
              elemenateur napisał/a:
              Panowie ja do swojego autka zastosuje ceratec. Zastosowałem w byłym aucie i nie mogłem uwierzyć.
              Nikogo do niczego nie zmuszam, zarówno ja jak i mechanicy którzy mi ogarniają autko w serwisie aso Kia zauważyli zdecydowaną różnicę. Także - ja polecam.

              mos2 nie stosowałem.



              ile miales najechane w tej Kii jak pierwszy raz zalales ceratec??
              (i podaj ceny na pw tych specyfikow - bo nie podales )




              w kia tylko serwisuje autka bo to moi klienci więc wiadomo jak jest


              to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu. Po zalaniu, po prostu przyjechałem autem do firmy i wołałem chłopaków by posłuchali jak skubaniec jedwabiście pracuje!
              dosłownie!

              stosowałem oczywiście ceratec LM


              A jak ze spalaniem? Widać było jakąś różnice? Może zalałbym na lato + Motula 5w40.
              spalanie raczej bez zmian, przy mojej jeździe 18 calowych kołach i śmiganiu dużo po mieście nigdy mało nie było :diabelski_usmiech

              Komentarz


              • Zamieszczone przez elemenateur
                to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu
                ale od jakiego przebiegu? od nowosci to lales ? bo gdzies czytalem ze to sie leje jak sie ma nalatane ok 100tys km

                Komentarz


                • nowość w moim przypadku to 275 tyś jak autko kupiłem, zalałem to przy przebiegu 290 tyś, wymianki robiłem oleju co 8-9 tyś km

                  wydaje mi się że ilość km na tacho nie ma znaczenia przy laniu tego preparatu bo niby czemu miałaby mieć ?

                  Komentarz


                  • Te same odczucia. Sądziłem, że Synthoil High Tech (+ Ceratec) jako sam olej robi robotę po TT 4100 ale w Octavi miałęm oba oleje i sądzę, że na TT 4100 jest raczej ciszej więc Ceratec nieźle wycisza.
                    elemenateur, X-Lite do Audi z AVF ? Nie lepiej 506.01 ?
                    Zamieszczone przez parasite
                    Może zalałbym na lato + Motula 5w40
                    A może X-Clean 5W-30 ? Osobiście się nad nim zastanawiam.

                    Lotos jest pierwszą marką olejową (sprzedaż) w PL, w niskiej cenie mamy niezłe oleje. Najnowszy Syntetic Plus spełnia BMW LL-01 (wymiany do 30 tys. km), NOACK < 11.5 a kosztuje z przesyłką 75 zł 4L
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz


                    • idea Ceratec i MoS2 są te same . zmniejszyć tarcie i wypełnić mikro szczeliny (jednak zasada działania jest już inna , jak wiemy , automatycznie zmniejsza się także temperatura pracy silnika , ja zalałem MoS2 po około 300 km od zmiany oleju ( LM4600 ) w październiku , momentalnie zauważyłem wolniejsze nagrzewanie się silnika zaraz po zalaniu MOS2 ... dlatego proponuje aby takie zabiegi robić na wiosnę a nie na zimę , chociaż z drugiej strony w największe mrozy silnik nie klepał jak jelcz po odpaleniu ...
                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez konkon
                        Zamieszczone przez parasite
                        Może zalałbym na lato + Motula 5w40
                        A może X-Clean 5W-30 ? Osobiście się nad nim zastanawiam.
                        Jest sens na lato? Pewno nie zmniejszy mi spalania, a kosztuje więcej od mojego obecnego 0W40.
                        Zamieszczone przez konkon
                        Lotos jest pierwszą marką olejową (sprzedaż) w PL, w niskiej cenie mamy niezłe oleje. Najnowszy Syntetic Plus spełnia BMW LL-01 (wymiany do 30 tys. km), NOACK < 11.5 a kosztuje z przesyłką 75 zł 4L
                        W sumie na ostatniego Lotosa nie miałem co narzekać, tylko brał mi go troszkę więcej niż LM Synthoil 5W40 i przy 10 tyś chodził trochę głośniej. Może tego nowego teraz spróbuje.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez konkon
                          Te same odczucia. Sądziłem, że Synthoil High Tech (+ Ceratec) jako sam olej robi robotę po TT 4100 ale w Octavi miałęm oba oleje i sądzę, że na TT 4100 jest raczej ciszej więc Ceratec nieźle wycisza.
                          elemenateur, X-Lite do Audi z AVF ? Nie lepiej 506.01 ?
                          x-lite leje do silnika 320cdi

                          x-clean był w audi avf

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez parasite
                            Jest sens na lato? Pewno nie zmniejszy mi spalania, a kosztuje więcej od mojego obecnego 0W40
                            Jestem ciekaw jak się silnik będzie zachowywał na W30. W jakiej cenie masz LM 0W40 skoro X-Clean kosztuje 130 zł 5L ?
                            Zagadałem z kierowcą z Holandi, silnik ALH modzony na 160 KM, zalewa 504/507 i bardzo chwali.
                            Zamieszczone przez elemenateur
                            x-lite leje do silnika 320cdi
                            x-lite był w audi avf
                            jakie wrażenia, porównanie do innych ?
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz


                            • przepraszam Konkon, oczywiście x-clean+ lałem do Audi 5W30

                              niczego bez normy bym nie zastosował, tymbardziej że xlite się do pompek nie stosuje.

                              x-lite do mercedesa zalewam na dniach bo robię dość duży serwis który już odkładałem ile się da, w końcu trzeba wyskoczyć z kasiury.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez konkon
                                Zamieszczone przez parasite
                                Jest sens na lato? Pewno nie zmniejszy mi spalania, a kosztuje więcej od mojego obecnego 0W40
                                Jestem ciekaw jak się silnik będzie zachowywał na W30. W jakiej cenie masz LM 0W40 skoro X-Clean kosztuje 130 zł 5L ?
                                Gdzie po tyle jest? Zasugerowałem się wynikami z google gdzie jest po 190zł a dalej po 170zł.
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez parasite
                                  Może tego nowego teraz spróbuje.
                                  tutaj masz przykładowo świetnego Lotosa 404 Not Found
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez parasite
                                    Gdzie po tyle jest?
                                    alledrogo, elemenateur pewnie zrobi podobną cenę.
                                    Konrad
                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                    90 konny AGRessor
                                    PerfectServiceBy DGW
                                    WhitePride :smokedevil

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez parasite
                                      Może tego nowego teraz spróbuje.
                                      tutaj masz przykładowo świetnego Lotosa 404 Not Found
                                      Hehe już mam tak długą listę olejów do sprawdzenia, że chyba mi czasu nie starczy na testy :P
                                      Czy czasem ten TBN nie za mały?
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • panowie a jaki olej z norma 507.00 lepszy od statoil lazerway LL polecany przed PAOLO

                                        jest cos lepszego od tego oleum majacego ta norme

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez parasite
                                          Czy czasem ten TBN nie za mały?
                                          Nie, norma olejów C3.
                                          504/507 mają okolice 6.

                                          [ Dodano: Wto 14 Lut, 12 16:09 ]
                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          panowie a jaki olej z norma 507.00 lepszy od statoil lazerway LL polecany przed PAOLO
                                          Testuj oliwy, papier przyjmie wszystko.
                                          Konrad
                                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                          90 konny AGRessor
                                          PerfectServiceBy DGW
                                          WhitePride :smokedevil

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez konkon
                                            Zamieszczone przez parasite
                                            Czy czasem ten TBN nie za mały?
                                            Nie, norma olejów C3.
                                            504/507 mają okolice 6.
                                            Bardziej mi chodzi o to czy jest sens kupować oleje z niskim TBN do AGR skoro nie wymaga on norm dla pompek itp. Chociaż z drugiej strony LM Synthoil też chyba nie ma za wysokiego tbn.
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez konkon
                                              e same odczucia. Sądziłem, że Synthoil High Tech (+ Ceratec) jako sam olej robi robotę po TT 4100 ale w Octavi miałęm oba oleje i sądzę, że na TT 4100 jest raczej ciszej więc Ceratec nieźle wycisza.
                                              I tu nie ma sie czemu dziwić- Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
                                                Bardzo rewolucyjna teoria.
                                                Pierwsze słyszę..
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  Zamieszczone przez elemenateur
                                                  to było zalane do a4 1.9 tdi jakieś 290 tyś przelotu
                                                  ale od jakiego przebiegu? od nowosci to lales ? bo gdzies czytalem ze to sie leje jak sie ma nalatane ok 100tys km
                                                  Witam.

                                                  Oczom swoim nie wierzę! Na tym forum nie tylko dyskutuje się ale także stosuje metaloceramikę? :shock: Do niedawna był to temat tabu, gorliwie zwalczany przez niektórych userów?! Co prawda na razie tylko Cera Tec LM - ważne, że temat został poruszony i nie został storpedowany. Prekursorem jest firma, w zasadzie międzynarodowy koncern z Ukrainy - Xado, o którym już pisałem. A zaczęło się to wszystko od odwiertów geologicznych u naszych wschodnich sąsiadów - trafili na twardą warstwę, jednak wyjęte wiertła, które chcieli wymienić aby przyśpieszyć wiercenie, okazały się prawie nie odbiegać od stanu fabrycznego :shock:?! Ktoś się zaczął tym interesować i stworzono pierwsze środki, które wiązały się trwale z metalem i na dodatek w tych miejscach, w których występowało największe obciążenie/tarcie. Jak ktoś będzie chciał podrążyć temat, to dam namiary na odpowiednich ludzi. W Polsce mamy dwóch sprzedawców metaloceramiki, jeden z nich był kiedyś przedstawicielem Xado, jednak poszedł własną drogą i obecnie sprzedaje "Ceramizer". Drugim producentem i sprzedawcą jest Panther Oil, od jakiegoś czasu obie firmy połączyły siły i tak naprawdę sprzedają pod swoimi nazwami bardzo podobny lub nawet taki sam produkt. Stosowałem w różnych autach i motocyklach wszystkie produkty i zawsze była poprawa lub jej bezpośrednio odczuwalny brak - w miarę nowe auta. Po zastosowaniu ceramizera w poprzednim aucie, które było po programie 115@155 KM, sprzedałem auto z oryginalna dmuchawką i przebiegiem 250 tyś km! W aucie rodziców po dodaniu Xado do skrzyni biegów zniknął problem zgrzytającego 3 biegu, zniknął definitywnie i nie pojawił się powtórnie po przejechaniu 80 tysięcy. W obecnej Cromie JTDm 150 po zastosowaniu preparatu Panther P52 Super Truck, filtr DPF wypala się co 1250 km ze względu na ograniczenia oprogramowania sterownika silnika, mimo zapchania w 70-90%, przy jeździe na trasach i co około 1000-1100 km w trybie jazdy miejskiej na bardzo krótkich odcinkach!!! Co do tego, czym jest Cera Tec nie będę się wypowiadał, ponieważ nie mam wiedzy. Osobiście polecam technologię metaloceramiczną i uważam ją za jeden z przyszłościowych wariantów. Na koniec napiszę, że mina mojego sąsiada przy odpalaniu rano przy -23 była bezcenna - Croma po dwukrotnym podgrzaniu świec zakręciła tak jak latem i natychmiast odpaliła - widać ogromne zmniejszenie tarcia w zimnym silniku.
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz


                                                  • Cromka - czy do Hondy CBX 750F (rocznik 84, przebieg nieznany, na blacie 33k km bo więcej cyferek nie ma, więc i dobrze może być 133,233 jak i 333k km) mogę takie cudo zastosować?
                                                    Czekam z niecierpliwością na odpowiedź
                                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X