Zamieszczone przez samtech84
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
A to prawda, że PAO niekorzystnie wpływa na wszelakie uszczelniacze w silniku? Gdzieś taka informacja obiła mi się o uszy.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpisNa oil-club.ru poczytałem analizy VOA tego Eurola Turbo Di 5w40 i jakoś szału nie ma chyba że coś źle interpretuje... A co myślicie o takim Valvoline All-Climate C3 Diesel 5W40:
Home - Valvoline™ Global Polska
Valvoline All Climate to podobna klasa oleju trudno tutaj wskazać który lepszy Valvo ma w składzie trochę Molibdenu ,Eurol ma trochę Boru, Eurol ma oficjalną aprobatę VW 505.01 ,aczkolwiek nie ma to wielkiego znaczenia.
Zostaw komentarz:
-
Na oil-club.ru poczytałem analizy VOA tego Eurola Turbo Di 5w40 i jakoś szału nie ma chyba że coś źle interpretuje... A co myślicie o takim Valvoline All-Climate C3 Diesel 5W40:
Home - Valvoline™ Global Polska
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisD2mian Robert1 napisał że Eurol publikuje ten wynik z normą z tygla zamkniętego, natomiast większość producentów publikuje testy z tygla otwartego. Taka jest różnica. Obok w analizach masz VOA dwóch olejów Eurola łącznie z tym testem, porównaj z kartami producenta. Szczecin? Dystrybucja – Eurol i to: Link - minuta szukania.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpisA co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.
1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3
Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
Zostaw komentarz:
-
D2mian-
Popatrz na temperaturę zapłonu i porównaj z tym co jest na stronie producenta
Eurol Turbo DI 5W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
Zostaw komentarz:
-
D2mian Robert1 napisał że Eurol publikuje ten wynik z normą z tygla zamkniętego, natomiast większość producentów publikuje testy z tygla otwartego. Taka jest różnica. Obok w analizach masz VOA dwóch olejów Eurola łącznie z tym testem, porównaj z kartami producenta. Szczecin? Dystrybucja – Eurol i to: Link - minuta szukania.
- Polubień 1
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Temp zapłonu jest w granicach 230 stopni C.to co widzisz w tabeli producenta mierzone jest inną metodą .
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpisA co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.
1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3
Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines, but also suitable for applications described under A3/B3.
A co do samych olejów to nie używałem być może guru olejowi coś będą wiedzieć
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
nie zrozum mnie źle fajny ten Eurol i pewnie bym go wypróbował ale mój dostawca go nie ma a jakoś nie chce się bawić w wysyłki, poza tym temp. zapłonu tego oleju jest dość niska... ale nie powiem fajna oliwa
Ale do rzeczy. Nikogo nie atakuje poprostu jestem dociekliwy czy to norma producenta chroni silnik czy wartości fizyko-chemiczne oleju. Ja się na tym nie znam stad pytanie do osób mądrzejszych Za wszelkie informacje i zdanie serdecznie dziękuję
Damian
Zostaw komentarz:
-
A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.
1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3
Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
Search by RAVENOL | RAVENOL
Za to parametry naprawdę zacne
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Moim zdaniem przy tej Twojej kombinacji niedługo stworzysz nową normę oleju.
Jak tak bardzo zależy Ci na niskiej temp płynięcia oleju proponuje Eurola Fluence 5w40 z normą do pompek.
Ale do rzeczy. Nikogo nie atakuje poprostu jestem dociekliwy czy to norma producenta chroni silnik czy wartości fizyko-chemiczne oleju. Ja się na tym nie znam stad pytanie do osób mądrzejszych Za wszelkie informacje i zdanie serdecznie dziękuję
Damian
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisMasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych...
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
Ja to wiem ale obecne oleje z normą 505.01 lub 507.00 są bardziej ECO niż służą ochronie silnika. Dla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS. Gdybym miał DPF to jasna sprawa że trzeba zadbać o filtr ale ja nie mam i dla mnie jedynie liczy się ochrona. Stad pytanie o Specola Gold 0W40. Zobacz jaki tam jest wskaźnik lepkości! czy temperatura płynięcia; szok. A to mi się zdaje coś co chroni silnik nie ważne czy PD czy inny motor który ma 200/400KM. Oczywiście to moja logika, a że nie jestem w temacie olejów specem i opieram się na wypowiedziach innych to do takich wniosków doszedełm.
Jak by ktoś z większą wiedzą w temacie mógł się obszerniej wypowiedzieć był bym wdzięczny
Damian
Jak tak bardzo zależy Ci na niskiej temp płynięcia oleju proponuje Eurola Fluence 5w40 z normą do pompek.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Poczytaj o składzie oleju i dodatkach, zobacz jak ewoluowały oleje pod kątem dodatków, dlaczego pojawiają się nowe takie jak bor czy magnez które po olejach low saps do ciężarówek, trafiają także do olejów dla osobówek. Zobacz taki nowoczesny olej jakie ma poziomy ZDDP a jakie wapnia czy magnezu albo boru. Zobacz na analizy UOA z takimi olejami + AR9100.
Bardziej chodzi mi o to które z poniższych będzie lepsze pod względem ochrony dla silnika na PD nie patrzac na ECO itp.
Ten:
Link
czy ten:
Link
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpisSilnik AWX, od 7tys km mam w swoim aucie miks Specol Spec Premium C3 5W40+ AR9100 i chodzi to świetnie, wrażenia akustyczne super, wcześniej miałem Motul Specyfic 505.01 ale Specol z Archoilem moim zdaniem lepiej wycisza silnik. Ostatnio zrzucałem pokrywę zaworów i w środku ładnie i czysto, przez te 7tys km nic się nie stało z wałkiem. Od 1,5tys km w skrzyni jeździ u mnie Specol Hipospec 75w90 i też jestem z niego zadowolony, a mieszkam w Krynicy Górskiej gdzie teraz temperatury dochodzą nieraz w okolice 20stopni poniżej zera.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpisDla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS
- Polubień 1
Zostaw komentarz:
-
Silnik AWX, od 7tys km mam w swoim aucie miks Specol Spec Premium C3 5W40+ AR9100 i chodzi to świetnie, wrażenia akustyczne super, wcześniej miałem Motul Specyfic 505.01 ale Specol z Archoilem moim zdaniem lepiej wycisza silnik. Ostatnio zrzucałem pokrywę zaworów i w środku ładnie i czysto, przez te 7tys km nic się nie stało z wałkiem. Od 1,5tys km w skrzyni jeździ u mnie Specol Hipospec 75w90 i też jestem z niego zadowolony, a mieszkam w Krynicy Górskiej gdzie teraz temperatury dochodzą nieraz w okolice 20stopni poniżej zera.
- Polubień 1
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Zanim zadasz kolejne już pytanie przeczytaj ten artykuł po co jest norma 505.01 i czy warto ją stosować?
Jaki olej pompowtryski Passat B5 | Regeneracja pompowtrysków VW TDI
Jak by ktoś z większą wiedzą w temacie mógł się obszerniej wypowiedzieć był bym wdzięczny
Damian
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpisJa teraz jeszcze do rozważań dorzucam :
Link
Wiem nie ma oficjalnie 505.01 ale parametry są delikatnie mówiąc bardzo dobre. Fakt nie spełnia C3 czyli eko normy co akurat dla ochrony silnika może być na + ACEA B4 też chyba dla ochrony silnia na +. Wysoka lepkość i dobry przepływ a ponadto dobra ochrona przy niskich i wysokich temperaturach.
Co na to znawcy tematu czy ochroni to dobrze silnik z pompowtryskami mimo że nie ma 505.01???
Damian
Jaki olej pompowtryski Passat B5 | Regeneracja pompowtrysków VW TDI
Zostaw komentarz:
-
Ja teraz jeszcze do rozważań dorzucam :
Link
Wiem nie ma oficjalnie 505.01 ale parametry są delikatnie mówiąc bardzo dobre. Fakt nie spełnia C3 czyli eko normy co akurat dla ochrony silnika może być na + ACEA B4 też chyba dla ochrony silnia na +. Wysoka lepkość i dobry przepływ a ponadto dobra ochrona przy niskich i wysokich temperaturach.
Co na to znawcy tematu czy ochroni to dobrze silnik z pompowtryskami mimo że nie ma 505.01???
Damian
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Tylko gdzie ten olej kupić, ktoś w Polsce nim handluję?
Szukam i nigdzie nie mogę znaleźć.
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisMasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych
Ostatnio edytowany przez MasterMaximus; 47960.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: