Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Paniał aluzju ;-)

    Komentarz


    • taaa dobrze że na forum jeszcze nie mamy "zielonych ludzików" :wink:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Takiego zielonego to mamy ;-) Choć powinien być w soli, gdyż z Wieliczki ;-)

        Komentarz


        • Lashlo, ile Ty masz nalatane na tych "wynalazkach" :wink: ?

          Komentarz


          • yunior81, ponad 210kkm i silnik igła :-)

            Komentarz


            • Jeśli już piszemy o wynalazkach...W O1 1.9 tdi AGR pierwszy właściciel na Mobil1 przejechał 110 tys. km, ja do tego dołożyłem jeszcze 240 i mogę napisać, że w momencie sprzedaży był w świetnym stanie. Wiem, że AGR to mało wymagający silnik ale jednak...
              Moja FLka:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

              Komentarz


              • hej.. zaczynacie pierdzielić o "dupie Maryni"... ktoś kto będzie chciał się zagłębić w temat będzie musiał później czytać kilkanaście niepotrzebnych stron...
                to jest najlepsze forum o olejach jakie czytałem!!! ... jeszcze jest...

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Lashlo
                  yunior81, ponad 210kkm i silnik igła :-)
                  Nie wiem jakim cudem ale moja Octa od nowosci byla serwisowana na Mobilu, teraz jest Lazerway i dalej jezdzi....

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Lashlo
                    Takiego zielonego to mamy ;-) Choć powinien być w soli, gdyż z Wieliczki ;-)
                    Lashlo, ależ jesteś pamiętliwy za tą jedna bańke. Odpuść już mu :wink: przecież się przyznał do błędu

                    Komentarz


                    • leonn, dobra, ogłaszam rozejm ;-) ale mi nie chodzi o 1 bańkę a o wprowadzanie coraz to nowych trendów olejowych ;-) Jest tu na OCP kilku sprzedawców, ale tylko 1 nachalnie wręcz w tym wątku pierze ludziom mózgi ;-)
                      Ale OK, koniec
                      Koniec OT :-)

                      Komentarz


                      • Peugeot już jeździ. Właściciel zmienił filtr i wlał Castrola 10W40 :lol: ale działa. Filtr był ponoć ledwo zamoczony.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez parasite
                          Filtr był ponoć ledwo zamoczony.
                          no dobrze a przyczyna...?
                          Obstawiam, że to nie wina ciśnienia oleju - 1,6 HDI z FAP ma jeździć na oleju 5W30 z C2 a ten olej ma niższe lepkości (w 100C - ma 10,60 a wspomniany 0W40 - 14,0 olej z SAE 10W40 przy 100C ma 13,5-14,5) więc taka wymiana hmmm ... W 1,6 HDI wchodzi sam wkład oleju. Z tego co wyczytałem to przyczyna może leżeć po stronie:
                          - przytkanego kanaliku olejowego odpowiedzialnego za odprowadzanie i doprowadzanie oleju z i do filtra lub przytkanego smoku oleju (częste przypadki);
                          - filtra oleju - przypchany zawór zwrotny oleju;
                          - problemu z czujnikiem ciśnienia oleju;
                          Ogólnie temat "niskiego" ciśnienia oleju jest w Peugeotach dosyć powszechnie "znany".

                          Zamieszczone przez parasite
                          już jeździ.
                          raczej jeszcze jeździ...ale jak długo, bo problem może się znów pojawić :roll:
                          Załączone pliki
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • PAOLO ESCO, filtr był od konkona. Ja się nie interesowałem dalej bo to nie moje auto, ale z tego co konkon znalazł wynika, że mógł źle założyć uszczelkę. Z tego co mówi instrukcja, jak uszczelka się podwinie to mogą wystąpić właśnie problemy z ciśnieniem. Ja się we francuzach zupełnie nie orientuję W sumie to zastanawiałem się czy następne auto nie będzie z silnikiem HDI ale chyba sobie odpuszczę :P
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez parasite
                              filtr był od konkona
                              nie wiedziałem, że konkon produkuje własne filtry ... :wink:
                              ...a tak na poważnie chodziło mi o producenta filtra oleju - na forach Peugeota są dosyć liczne i negatywne opinie na temat filtrów Harta i Filtrona (innych pseudo markowych filtrów zdecydowanie nie polecają) stosowanych konkretnie do 1,6 HDI.

                              Zamieszczone przez parasite
                              Z tego co mówi instrukcja, jak uszczelka się podwinie to mogą wystąpić właśnie problemy z ciśnieniem
                              ja osobiście miałem dwa francuzy ale benzyniaki, zastawiałem się nad 1,6 HDI ... kumpel ma dwa Picasso z 1,6 HDI - jutro zmienia olej i filtr bo też miał na dniach przypadek z niskim ciśnieniem...zobaczymy co zamelduje po zmianie :wink:

                              Zamieszczone przez Lashlo
                              negatywna opinia o "genialnym" Fuchsie
                              w piątek prawdopodobnie dostanę do sprawdzenia 0,5L pozostałości wlanego oleju Fuchs 0W40 (kumpel obiecał, że go przywiezie). Bardzo jestem ciekawy czy faktycznie, jak to określił "nic nie smaruje" a silnik na nim pracuje jak sieczkarnia hmmm ... Bardzooo negatywnie ocenia ten olej i to już od samego początku, zaraz po zalaniu do silnik - aż mi się nie chce wierzyć by Fuchs tak spartoił olej...ale poczekam, zobaczę ...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • PAOLO ESCO, aaaa chodziło mi o to, że konkon się zainteresował tematem :P Filtr był purfluxa dlatego wątpię, żeby to była wina samego filtra choć wpadki się zdarzają. Aktualnie Neste i Purflux zostały zamienione na Castrola i Filtrona :diabelski_usmiech
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez parasite
                                  Neste i Purflux zostały zamienione na Castrola i Filtrona
                                  :lol: ad: to ostatnia konfiguracja, którą bym polecił ale każdemy wolno zalać to co uważa ... i niech mu ten samochód jeździ jak najdłużej.
                                  Obstawiam, że to nie wina oleju. Jeżeli już to filtr (przypchany zawór zwrotny oleju) - kanaliki olejowe - czujnik ciśnienia.

                                  [ Dodano: Wto 30 Wrz, 14 21:51 ]
                                  Zamieszczone przez parasite
                                  Filtr był purfluxa
                                  ja też używam Purfluxa już kolejną wymianę i nie miałem problemu.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • PAOLO ESCO, ja jestem pewien, że to nie wina oleju
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez parasite
                                      chodziło mi o to, że konkon się zainteresował tematem
                                      wiem - żartowałem :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        w piątek prawdopodobnie dostanę do sprawdzenia 0,5L pozostałości wlanego oleju Fuchs 0W40 (kumpel obiecał, że go przywiezie). Bardzo jestem ciekawy czy faktycznie, jak to określił "nic nie smaruje" a silnik na nim pracuje jak sieczkarnia
                                        Nie wiem co Twój kumpel kupił za olej i w jakim stanie ma silnik, ale ja słyszałem w styczniu tego roku jak chodzi 1.4T na Fuchsie 0W40 i silnika nie było słychać, pracował ciszej niż mój BSE na synthoilu.

                                        Komentarz


                                        • Co do filtra oleju to sam doświadczyłem jakości Filtrona :wink: na filtrach Mann,Knecht,Purflux i Hengst kontrolka oleju gaśnie podczas kręcenia rozrusznikiem a na Filtronie dopiero 3 sek. po uruchomieniu i to był pierwszy i ostatni raz kiedy połaszczyłem się na tą markę a filtr wyleciał po 0,5kkm od zamontowania :szeroki_usmiech

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez leonn
                                            co Twój kumpel kupił za olej
                                            zobaczymy w piątek jak przywiezie resztki oleju, olej kupiony w firmowy sklepie na necie...

                                            Zamieszczone przez leonn
                                            słyszałem w styczniu tego roku jak chodzi 1.4T na Fuchsie 0W40 i silnika nie było słychać, pracował ciszej niż mój BSE na synthoilu.
                                            no właśnie, olej jest w nowej specyfikacji i trudno mi wyobrazić, by Fuchs (produkujący świetny olej Silkolene) wypuścił "bubla". Noooo ale poczekamy-zobaczymy, nie ma co wydawać pochopnie opinii.

                                            [ Dodano: Sro 01 Paź, 14 14:39 ]
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            kumpel ma dwa Picasso z 1,6 HDI - jutro zmienia olej i filtr bo też miał na dniach przypadek z niskim ciśnieniem...zobaczymy co zamelduje po zmianie
                                            własnie dzwonił przed chwilą bardzo zadowolony. Zlał Fuchsa 0W40 na którego strasznie narzeka (coś z nim jest nie tak, zbyt "wodnisty i nie tłusty" a silnik na nim pracował jak sieczkarnia hmmm...nie chce mi się wierzyć by ktoś w sklepie odstawił jakiś "numer"...), zalał teraz Xado (od konkona) i jest "w niebo wzięty" bo jak to określił słyszy jedynie "wentylator nawiewu i oby tak pozostało jak najdłużej". W piątek wieczorem przywiezie mi resztki Fuchsa 0W40, który był zalany...muszę osobiście sprawdzić co z tym olejem nie tak...
                                            Do 1,6 HDI poszedł też nowy filtr Manna...problemów z ciśnieniem oleju brak.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Ma ktoś z forum informację o zawartości popiołów siarczanowych w lazerway LL 5w30?? Nie mogę się doszukać

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez wojtaszekm
                                                informację o zawartości popiołów siarczanowych w lazerway LL 5w30?
                                                ACEA C3 --- > Link + wymogi dla specyfikacji VW 507.00
                                                Załączone pliki
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • PAOLO ESCO, który z poniższych byś polecił do 1.9 TDI PD 105Km z przebiegiem 273tys km

                                                  Motul Specyfic 505.01
                                                  VALVOLINE Synpower MST 5W40
                                                  VALVOLINE DuraBlend DIESEL 5W40
                                                  VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40
                                                  CASTROL EDGE 5W40 TITANIUM FST TURBO DIESEL
                                                  SHELL HELIX HX7 DIESEL AV 5W30

                                                  Obecnie leję Motula. Jeśli mogę liczyć na mały opis i podanie w skali 1-6 który będzie najlepszy to będę bardzo wdzięczny.

                                                  Damian
                                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                  Smarowanie zapewnia

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    ACEA C3 --- > Link + wymogi dla specyfikacji VW 507.00
                                                    Dzięki PAOLO - Castrolowi Egde Professional 5w30 w poniedziałek powiem żegnaj, dziś dotrał Lazerway LL 5w30, czekam na filtry i ocenię "nausznie" jak się będzie sprawował. Co do Castrola potwierdza się to co wyczytałem na forum - po 10 tys. motorownia zaczyna pracować głośniej (teraz mam 12 tys. zrobione i nie będę się przekonywał jakie odgłosy wydaje silnik w okolicach 26 - 28 tys. km.... bo LL). Wykasuję LL i wymiana max. co 15 tysi
                                                    Czy to "zasługa" bazy??? niektóre paramerty ten castrol ma ciut lepsze (na papierze) niż lazer :roll:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X