Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ja akurat PAOLO ESCO uważam za bdb znawcę branży olejowej, bo faktycznie inni chwalą to co sprzedają, jasne jak słońce marketing i sprzedaż. Dlatego mam w domu 16l synpovera 0w40 a nie 8l innego badziewstwa za tą samą kasę. Bo tak naprawdę nikt ale to nikt nie zagwarantuje mi że na synpover silnik przejedzie 400tyś a na amsoilu czy millersie milion. Nikt nawet nie zrobił 200 tyś na jednym oleju żeby faktycznie stwierdzić ze olej a jest lepszy od oleju b. Kierujemy się tylko tym że jeden silnik chodzi na oleju a głośniej na oleju b ciszej, jeden olej robi sie ciemny po 6 tyś inny po 8 ale faktycznie jaki ma poziom ochrony przeciw zużyciowej już mało osób ogarnia bo bez testów długodystansowych nie da sie tego ogarnąć. Głupi przykład mobila 0w40 który jest na rynku polskim od ilu lat? Od 30?
    I co ktoś powie że jest kiepski? Tylko aprobaty się zmieniają i delikatnie skład.

    Komentarz


    • Ja pierdziu, po lekturze tego watku zaczynam mieć huśtawki nastroju jak kobita w ciąży Raz jestem zadowolny ze swojej decyzji, innym razej razem włosy na klacie mi się jeżą (bo na głowie nie ma już co) :szeroki_usmiech

      Panowie, 1,5 roku temu kupiłem swoją czarnulę i przy wymianie płynów eksploatacyjnych zmieniłem olej z Mobil 1 ESP Formula 5W30, który był lany przez ASO (przegląd co 30kkm) na Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 + płukanka LM Pro Line engine flush - no i kolejne zmiany oliwy już co 15kkm.

      Niestety na temat Top Tec 4600 niewiele osób się wypowiedziało jak do tej pory. Może ktoś oblatany w temacie uspokoi mnie co do wybranego oleju albo opier...li. Każda opinia mile widziana :P

      silnik 2.0 TDI 140KM poczciwy BKD bez DPF.
      na liczniku aktualnie 286kkm.
      Od wymiany do wymiany (15kkm) potrafi łyknąć w sumie ok 0,75l oleju.

      Komentarz


      • Zastąpienie mobila 0w40 delvacem 5w40 w vito 112 cdi 2.2 cdi to dobry pomysł ?
        Che zalać tego delvaca 5w40 do sprintera 2.9td bo mam motor z przelotem 113k mil i pomysłem ze wezmę bańkę 20l i albo będzie na dwie wymiany albo zaleje tez do vito
        Ponoc delvac 1 5w40 to niby prawidzwie pao prawda?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez patryg
          Ponoc delvac 1 5w40 to niby prawidzwie pao prawda?
          Tak prawda.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn
            Dodanie CeraTeca na pewno nie zaszkodzi, a pomoże. Moja Megane też jeździ na krótkich odcinkach i po zmianie z Elfa na Synthoila+ CeraTec, zawartość Fe w oleju spadła sześciokrotnie, więc działa na duży plus
            I nie mam pytań.

            To jest jeden z niewielu dodatków, które w ciemno można lać.

            Komentarz


            • Jak właściwie zalać ceratec? Olej rozgrzany, dolać i co dalej zostawić na biegu jałowym przez pewien czas czy trzeba od razu jakąś trasę zrobić? Miałem kiedyś Xeramic do silnika i tak miał chodzić na wolnych obrotach dość długo. Na ile wystarcza jego aplikacja? Pasowało by pewnie na zimę zalać ale mam gwoździa bo niby mam świeży olej zalany ale nalałem go na przepłukanie silnika i na wiosnę chcę go wymienić

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tasek
                Jak właściwie zalać ceratec?
                ad:
                ja proponuję bezpośrednio z opakowania do silnika...tylko nie zapomnij uprzednio podnieść maskę i odkręcić korek wlewu oleju...



                "Jak należy stosować Cera Tec?
                ....
                - Dolać bezpośrednio do oleju (temperatura
                silnika nie ma znaczenia)

                - 300ml preparatu wystarcza na 5l oleju
                silnikowego lub przekładniowego.
                - Optymalne dawkowanie to 6% dodatku w
                stosunku do całkowitej ilości oleju."

                Strona nie została znaleziona – Liqui Moly
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • PAOLO ESCO, wdg LM ceratec stosuje sie do silnikowego, nie ma informacji o mozliwosci dodania do przekladni.
                  LM ma osobny MoS2 do przekladni, duzoo gestszy. Wersja silnikowa pewno uwalilaby lepkosc.
                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                  Jeżdżę w blasku
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez zsolpyw
                    LM ceratec stosuje sie do silnikowego, nie ma informacji o mozliwosci dodania do przekladni
                    jest informacja, że ten dodatek można stosować w przekładniach (z wyjątkiem automatycznych) i nie pytaj się mnie dlaczego ---> Strona nie została znaleziona – Liqui Moly " "300ml preparatu wystarcza na 5l oleju silnikowego lub przekładniowego"
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • zsolpyw, nie chce Ci się nawet instukcji producenta przeczytać? :roll: Lepiej pisać głupoty na forum?
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • kadmar, na stronie 103 tego wątku masz co nie co napisane odnosnie TT4600, jeździłem jedną zimę na tym oleju w wersji 5w30 i było przyjemnie dla ucha :szeroki_usmiech

                        Na zimę proponuję jednak 0w30
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz


                        • piramida możesz napisać coś więcej o oleju, który masz aktualnie zalany?
                          Moja FLka:

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                          Komentarz


                          • Mały test, który dziś zrobiłem z tego, co miałem dostępne.



                            Uczestnicy testu od lewej:
                            1. Amsoil ASM 0W-20
                            2. Fuchs Titan SuperSyn 0W-30
                            3. Motul X-Max 0W-40
                            4. Mobil 1 New Life 0W-40
                            5. Neste City Pro 0W-40
                            6. Amsoil AFL 5W-30
                            7. Redline Euro-Series 5W-30
                            8. Millers Oils EE Longlife C3 5w30

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez dimpas
                              Mały test
                              hmmm rożne SAE i rożne ACEA ale na pierwszy rzut oka płyną prawie podobnie... Jak długo oleje byłe w temperaturze -21C?
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez dimpas
                                Mały test
                                hmmm rożne SAE i rożne ACEA ale na pierwszy rzut oka płyną prawie podobnie... Jak długo oleje byłe w temperaturze -21C?
                                Wrzuciłem je do zamrażalnika kilka dni temu, ale wczoraj ulepszałem jeszcze "konstrukcję", więc można powiedzieć, że przeleżały tam 24 godziny.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xcracer
                                  piramida możesz napisać coś więcej o oleju, który masz aktualnie zalany?
                                  Olej jak kazdy inny, podczas agresywnej jazdy człowiek przynajmniej psychicznie spokojny że olej w silniku nie powinien zawieść :szeroki_usmiech

                                  Jeździłem na różnych olejach od 5W40 przez 5w30 do 0w30, uważam że do bkd nie ma sensu lać 5w40, lepiej zalać 5w30 lub nawet 0w30 jeżeli ktoś ostro nie żyłuje silnika a czy to bedzie olej marki X czy Y to juz ma to mniejsze znaczenie przynajmniej dla mnie ponieważ dłuzej niż 10kkm nie robię na oleju :wink:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz


                                  • Dzięki za odpowiedź. Możesz rozwinąć myśl dlaczego 5w40 lepiej do BKD nie ma sensu lać?
                                    Moja FLka:

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                    Komentarz


                                    • popieram piramidę odnośnie marki oleju..
                                      jeździłęm od początku na osławionym motulu , przebieg mam jak wszystkim starszym członkom forum :wink: wiadomo w zasadzie tylko w trasie i po 130tyś km silnik zaczął brać olej . niedużo , jakieś 1,5l na 15tyśkm ..
                                      teraz zacząłem lać mobila i wydaje mi się że mniej bierze..

                                      jakoś tak się za bardzo tymi olejami nie podniecacie.. :?:
                                      a już jak czytam że potraficie rozróżnić jakość oleju na jakim jeździcie w dieslu to mnie szczerze rozbawiacie..
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz


                                      • Tak naprawdę trudno w warunkach amatorskich ocenić jakość oleju, tak właśnie doszedłem ( a właściwie doszlem bo miałem blisko :szeroki_usmiech )

                                        1. Czy to ze jest ciszej jest wyznacznikiem jakości? ( mineralny olej- tez cicho będzie )
                                        2. Jeśli olej jest lekkobieżny szybko rotuje w układzie to dobrze? ( co z tego jak w labie wyjdzie ze jest mnostwo żelaza)
                                        3. Co z tego ze silnik jest w czystości utrzymywany jak może nie zabezpieczać przed kontaktem metal metal :diabelski_usmiech

                                        Czytam oba wątki o olejach i obawiam się że bez badań laboratoryjnych to możemy sobie wychwalac Subiektywnie wszystko co akurat kupimy.

                                        Sam co chwile musze weryfikować wiedzę :evil: ale wniosek jest jeden i myślę że uniwersalny często wymieniać olej

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez pedros
                                          Tak naprawdę trudno w warunkach amatorskich ocenić jakość oleju, tak właśnie doszedłem
                                          i o to mnie chodzi...
                                          ciszej w dieslu jest przez 1tyś po wyminie oleju , a chyba nawet niecały..
                                          właśnie jutro będę zmieniał to może posłucham dokładnie.. :wink:

                                          a te wypowiedzi że " jestem zadowolony z tego oleju " albo " na lepszym oleju nie jeździłem" .. :haha:
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz


                                          • Panowie skoro olej zmieniam raz do roku co 8-9 tyś km to co którą wymianę nalewać ceratec?
                                            Ceratec już wlany, czekam na efekty :lol:

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xcracer
                                              Dzięki za odpowiedź. Możesz rozwinąć myśl dlaczego 5w40 lepiej do BKD nie ma sensu lać?
                                              Ponieważ duża lepkość oleju przy 100 stopniach nie jest aż tak potrzebna w normalnej jeździe a za to olej gorzej jest pompowalny przy rozruchu.

                                              Lepiej zalać 5w30 ponieważ jest mniej lepki od 5w40 a co za tym idzie w silniku olej szybciej krąży i mniej się lepi :szeroki_usmiech

                                              Jeździłem na 0w30 i jak dla mnie super silnik pracował, w zimie bez klepania przy rozruchu a w lecie przy dynamicznej jeździe też silnika nie zarżnął więc jak ktoś jeździ spokojnie to śmiało może zalewać 0w30 z tym że nie jest to tani olej.
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz


                                              • Panowie zbliza mi się wymiana oleju w moim BKD na dzień dzisiejszy jest zalany motul specyfic 5w30 lepiej pozostać przy tym oleju czy może polecicie coś w tej cenie dobrego? co sadzicie o Valvoline Synpower 5w30? na dzień dzisiejszy mam prawie 190k nalatane

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez piramida
                                                  Zamieszczone przez xcracer
                                                  Dzięki za odpowiedź. Możesz rozwinąć myśl dlaczego 5w40 lepiej do BKD nie ma sensu lać?
                                                  Ponieważ duża lepkość oleju przy 100 stopniach nie jest aż tak potrzebna w normalnej jeździe a za to olej gorzej jest pompowalny przy rozruchu.

                                                  Lepiej zalać 5w30 ponieważ jest mniej lepki od 5w40 a co za tym idzie w silniku olej szybciej krąży i mniej się lepi :szeroki_usmiech

                                                  Jeździłem na 0w30 i jak dla mnie super silnik pracował, w zimie bez klepania przy rozruchu a w lecie przy dynamicznej jeździe też silnika nie zarżnął więc jak ktoś jeździ spokojnie to śmiało może zalewać 0w30 z tym że nie jest to tani olej.
                                                  Generalnie jestem z 0w30 ale zostałem postraszony ze paliwo rozciencza olej i klasa lepkość i wysoko temperaturową spada... :| to się głównie dzieje w benzynie i ew w ON jak DPF się czyści ale i tak troche się przedostaje

                                                  Nawet Motul swego czasu w serii 300V podawał podatność na rozcienczalnosc z paliwem

                                                  Komentarz


                                                  • pedros, przez dpf może olej degradować tak jak i w przypadku pękniętej głowicy gdzie do oleju dostaję sie płyn chłodniczy, BKD są z tego sławne.
                                                    Na szczęście moja maszyneria nie wie co to DPF, gorzej z głowicą :lol:
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X