Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez shu
    będzie lepszy od Motul 8100 X-clean+ 5l czy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 ?
    wybierz wg własnego uznania, mnóstwo Octavek z OCP śmigało na Motulach i ludzie sobie chwalili/chwalą. Jak masz Motula w dobrej cenie to bierz (elemenateur miał dobra promocję), jak chcesz Statoil LazerWay to kupuj ...
    Motula masz w bańce 5L, Statoila masz w bańce 4L.
    Wybieraj, Twoje auto, Twój silnik, Twoja kasa. Krzywdy temu silnikowi na tych olejach nie zrobisz...
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • PAOLO ESCO, Te 19 ℃ naprawdę grają aż taką rolę? A co z filmem na krzywkach i PD? To samo prawie?
      P.S. mówisz moją kasą,moje auto.wolę dołożyć parę złotych i lepiej zadbać o silnik.Nie lubię oszczędzać tam gdzie jest to nie wskazane.
      ...a w garażu "zielona kura"...

      Komentarz


      • Zamieszczone przez endryu
        leonn, smaży placki na LM Bo ma bardzo dobry aromat
        endryu,



        shu, zalej sobie coś czego jeszcze nie miałeś to będziesz miał porównanie do Motula :wink:



        Zamieszczone przez shu
        A co z filmem na krzywkach i PD? To samo prawie?
        Baza i dodatki się liczą :P

        Komentarz


        • Zamieszczone przez shu
          co z filmem na krzywkach i PD?
          oba wymienione Motule i LazerWay mają specyfikację 505.01
          Zamieszczone przez shu
          Te 19 ℃ naprawdę grają aż taką rolę?
          im wyższa temperatura zapłonu tym lepiej.

          [ Dodano: Sro 07 Sty, 15 21:54 ]
          Zamieszczone przez shu
          Nie lubię oszczędzać tam gdzie jest to nie wskazane.
          ale przepłacać też nie musisz...chyba że lubisz :wink:
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Panowie, zrobiłem sobie małe zestawienie. Do pełni szczęścia brakuje mi TBN dla 3 produktów.
            Mógłby ktoś zerknąć na moje wypociny?



            Na czerwono zaznaczyłem parametry, które wg mojej wiedzy są w danej kategorii najgorsze. Na zielono wyszczególniłem parametry, które przy moim użytkowaniu są chyba najbardziej istotne.

            Teraz pytania:
            1. dwie pierwsze pozycje mają stosunowo niską wartość TBN w odniesieniu do pozostałych. Taki już urok olei LL?

            2. Ma ktoś wiedze jak się zmieniają te parametry w trakcie eksploatacji?
            Przykładowo mam wrażenie że TT 4600 przy ok 10kkm traci swój urok. Ma dobrą lepkość przy 40stC i niezły wskaźnik. Wydawałoby się, ze dla moich potrzeb będzie ok (krótkie dystanse, miasto, sporadycznie trasa) gdyby nie to "ale".

            3. Ma ktoś TBN dla Shella i LM? Pomoże mi podjąć decyzję

            Mam wrażenie, że wpadam w paranoję :zlo:

            Komentarz


            • I mam teraz mętlik w głowie. Z tabeli kadmar (dzięki przy okazji) wychodzi ,że LW jest chyba najlepszą opcją.
              ...a w garażu "zielona kura"...

              Komentarz


              • Zamieszczone przez kadmar
                2. Ma ktoś wiedze jak się zmieniają te parametry w trakcie eksploatacji?
                tutaj jest UAO LazerWay LL 5w30

                Komentarz


                • Zamieszczone przez kadmar
                  Mam wrażenie, że wpadam w paranoję
                  narazie masz PW i popraw

                  [ Dodano: Sro 07 Sty, 15 22:28 ]
                  Zamieszczone przez kadmar
                  Mógłby ktoś zerknąć na moje wypociny?
                  a gdzie lepkość strukturalna CSS i graniczna temperatura pompowalności ?
                  Pomieszałeś SAE w specyfikacjach 505.01 i nie potrzebnie dołożyłeś oleje z 507.00

                  Zamieszczone przez kadmar
                  dwie pierwsze pozycje mają stosunowo niską wartość TBN w odniesieniu do pozostałych. Taki już urok olei LL?
                  tak i ma to swoje uzasadnienie.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • A oleji 5W40 505.00 tylko z bazą PAO, albo 0W30 506.01 nie bierzecie pod uwagę do tych PD? :wink:

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Pomieszałeś SAE w specyfikacjach 505.01 i nie potrzebnie dołożyłeś oleje z 507.00
                      Nie pomieszałem tylko celowo wsadziłem w tabelę żeby zestawić parametry jednych z drugimi. Tym samym uzmysłowiłem sobie, ze przechodząc na 5W40 przy mojej eksploatacji to raczej bym sobie kuku zrobił. Teraz przynajmniej widzę, jaka jest różnica. Z uwagi na moje krótkie dystanse raczej mogę zapomnieć o 5W40.
                      Druga sprawa, którą chciałem sprawdzić to jak się mają oleje 505.01 w zestawieniu z LL. Może nieszczęśliwie padło akurat głownie na 507.00. Teraz widzę, że dobrze byłoby uzupełnić tabelkę o 506.01.

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      graniczna temperatura pompowalności
                      W którymś autoświecie wyczytałem, żeby ocenić czy olej dobrze się sprawdzić w zimie to należy od najniższej zakładanej temp otoczenia odjąć 15stC. Wynik jaki otrzymamy to graniczna wartość temp w jakiej olej powinien pozostać płynny.
                      Zakładając, że temp otoczenia rzadko spadnie poniżej -20stC -25stC to dokładając zapas 15stC otrzymujemy przedział od -35stC do -40stC.
                      Sprostuj jeśli moje założenie jest szkodliwe - nie chciałbym w błąd wprowadzać.


                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      lepkość strukturalna CSS
                      nie wszystko na raz :P moja łysa pała jeszcze nie ogarnia tego wszystkiego ops:
                      no ale jak widać zaczynam kombinować, żeby wybór oleju był jak najbardziej świadomy a nie przypadkowy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez kadmar
                        Nie pomieszałem tylko celowo wsadziłem w tabelę żeby zestawić parametry jednych z drugimi. Tym samym uzmysłowiłem sobie, ze przechodząc na 5W40 przy mojej eksploatacji to raczej bym sobie kuku zrobił.
                        Dlaczego tak uważasz?
                        Moja FLka:

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                        Komentarz


                        • Do bkd zalewac 0w30 i nie kombinować :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz


                          • xcracer - przy normalnej eksploatacji nie doktoryzowałbym się ale od pewnego czasu autko musi chodzić na bardzo krótkich dystansach: dom - przedszkole - praca: 4km i popołudniu replay. W zimie ledwo co temp złapie i już go żona gasi. 5W40 raczej się tutaj nie sprawdzi.

                            Zastanawiam się nad 0W30 jak radzi Piramida ale nie jestem przekonany do Fuchsa :wink:

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez kadmar
                              xcracer - przy normalnej eksploatacji nie doktoryzowałbym się ale od pewnego czasu autko musi chodzić na bardzo krótkich dystansach: dom - przedszkole - praca: 4km i popołudniu replay. W zimie ledwo co temp złapie i już go żona gasi. 5W40 raczej się tutaj nie sprawdzi.

                              Zastanawiam się nad 0W30 jak radzi Piramida ale nie jestem przekonany do Fuchsa :wink:
                              Fuchs Titan Supersyn 0W-30 świetny olej, jak dla mnie porównywalny z Motul 8100 X-lite 0W-30 (w silniku TSI).
                              Obecnie jest dostępny jako FUCHS SUPERSYN Longlife 0W30. Niestety tego w nowej formulacji i pod nową nazwą nie miałem okazji używać. (Uwaga nie mylić z TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30)

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez kadmar
                                Zastanawiam się nad 0W30 jak radzi Piramida ale nie jestem przekonany do Fuchsa
                                Dlaczego nie jesteś przekonnay do Fuchsa 0W30?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez leonn
                                  Dlaczego nie jesteś przekonnay do Fuchsa 0W30?
                                  Z Waszych opinii :wink:
                                  Zresztą nawet gdzieś w tym temacie była gorąca dyskusja na temat fuchsa.

                                  edit:
                                  nooo wyszukałem wszystkie wątki z hasłem fuchs. W 2010r z kolei były same superlatywy..... chyba wezmę go pod uwagę i wprowadzę do tabeli

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kadmar
                                    Opinie były raczej mierne.
                                    Nie wiem co czytałeś, a temat i badanie tego oleju przez zak14 widziałeś?

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leonn
                                      Nie wiem co czytałeś, a temat i badanie tego oleju przez zak14 widziałeś?
                                      niestety, to jest tak obszerny wątek, że trzeba wybiórczo czytać :?

                                      Komentarz


                                      • kadmar,
                                        Forum - Octavia Club Polska

                                        Komentarz


                                        • :niewiem hmmm tylko z tego co widzę to polecany fuchs nie jest do pompek

                                          Fuchs Supersyn LL 0W30

                                          Komentarz


                                          • o tego chyba chodzi:
                                            Błąd 404

                                            ale jakbym szukał oleju z 506.01 to bym wybał ten:
                                            Błąd 404

                                            Komentarz


                                            • kadmar, fuchs chyba ma aprobatę 506.01, na fuchsie supersynie najlepiej mi się jeździło, silnik miał lepszy poranny rozruch niż motul, amsoil czy Millera :!:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez piramida
                                                kadmar, fuchs chyba ma aprobatę 506.01, na fuchsie supersynie najlepiej mi się jeździło, silnik miał lepszy poranny rozruch niż motul, amsoil czy Millera :!:
                                                Fuchs TITAN Supersyn Longlife Plus 0W30 - tak, ten ma 506.01.... tylko ta cena... kosmos :roll:

                                                Komentarz


                                                • kadmar, ale w czym problem wydać 100zl więcej na olej raz do roku :?:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez piramida
                                                    kadmar, ale w czym problem wydać 100zl więcej na olej raz do roku :?:
                                                    To nie problem tylko czy jest wart tej ceny.
                                                    RobertM zwrócił mi słusznie uwagę, że w tej kategorii cenowej jest motul specific 506.01

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X