Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Koledzy, po co te tajemnice ? Nie znam się na tych cyferkach i raczej nie zacznę ich studiować. Poproszę prosto z mostu: czy Penrite wypadł bardzo dobrze, dobrze, słabo czy bardzo słabo ?

    Myślę, że wielu z nas da to znacznie więcej niż kwieciste słowne wodotryski w temacie...
    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

    Komentarz


    • Eksperci co lepsze
      Castrol edge 5w30 Specyfikacje:
      SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; BMW Longlife-04; VW 504 00/ 507 00; MB-Approval 229.31/229.51; Porsche C30
      Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01

      Czy
      Motul x-clean 5w30:
      STANDARDY: ACEA C3
      Aprobaty: BMW Long Life-04
      MB-Approval 229.51
      Porsche C30
      VW 504 00 - 507 00

      Olej co nie zaleję i tak zmieniam co 10kkm. Czy polecicie jakąś inną oliwę? powiem tak edge był lany od wyjazdu z samolu a motul miałem u siebie w poprzednim aucie i byłem zadowolony.
      MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

      KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

      Komentarz


      • Zamieszczone przez marcin607
        Eksperci co lepsze
        Chyba Statoil z 30% PAO :wink:
        Audi 1.8T AVJ

        Silnik smaruje
        Ravenol SSL

        Komentarz


        • Zamieszczone przez KubaMpakiet
          Zamieszczone przez marcin607
          Eksperci co lepsze
          Chyba Statoil z 30% PAO :wink:
          jaki Statoil. Proszę o linka :- ))
          MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

          KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

          Komentarz


          • Zamieszczone przez marcin607
            jaki Statoil. Proszę o linka :- ))
            Link

            Komentarz


            • No to jedziemy:
              Passat B6 '08 170KM BMR z przebiegiem 175kkm i serwisowany w ASO jako "long life" (ostatni serwis przy 155kkm). Z uwagi na swoje jazdy (przede wszystkim kilkusetkilometrowe trasy, miasto prawie wcale) będę chciał przy tym "long life" pozostać. Co zalać?
              Chciałbym coś popularnego (Shell, Mobil, Castrol, ipt.)...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz


              • Agamek12, Masz link powyżej przytoczony przez REXAX-a :idea:
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • Nie mogę znaleźć informacji o tym 30% PAO w Lazerway LL na statoillubricants.com - Ta strona jest na sprzedaż! - statoillubricants Zasoby i informacje.
                  Pomoże ktoś?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez navigator
                    no to jadymy z koksem.... :szeroki_usmiech

                    wybrane parametry z 4 labów...wszystkie oleje to klasa 5W-40
                    Moim zdaniem próbka C dotyczy Penrite.
                    Oni chwalą się zaawansowaną technologią z dużą zawartością leczniczego cynku
                    Pozdrawiam,

                    MarioPL

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez s.
                      Nie mogę znaleźć informacji o tym 30% PAO w Lazerway LL
                      od 15 lutego Statoil zmienił karty (pozostali producenci olejów też) i dostosował zapisy kart charakterystyki substancji do wymogów Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 i obecnie ujęte są tam nic nie warte dane substancji niebezpiecznych ... i - kochana UE - pomyślcie, jakie to daje możliwości producentom olejów teraz ..........
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Agamek12
                        BMR z przebiegiem 175kkm i serwisowany w ASO jako "long life" (ostatni serwis przy 155kkm)
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        będę chciał przy tym "long life" pozostać.
                        Bardzo mnie ciekawi ile toto na tym longlifie wytrzyma?





                        ps.ja w takim razie bym nie ryzykował, tylko trzymał sie dalej instrukcji producenta i nadal lał Carsrola LL :P

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez loru
                          Ja zaś ostatnimi czasy zalałem LazerWay C3 5W-40 i dupy nie urywa, w porównaniu do tego co było zalewane wcześniej to chała bym powiedział, dramatycznie długo się rozgrzewa, silnik na tym oleju pracuje z "wysiłkiem" do tego twardo i głośno, wycisza się dopiero gdy olej osiągnie około 70sC a i tak te "wyciszenie" można porównać do zimnego startu i pracy zaraz po nim na Millersa czy AMS, przy drobnych mrozach ( tak do -5 sC) zimy start to tragedia, panewki klepią strasznie.
                          Zobaczymy jak będzie w lato ale teraz to kicha.
                          Też mam takie wrażenie po Statoilu, długo się nagrzewa i telepie go długo, dokładnie tak jak napisałeś.
                          Niebawem mam przegląd i zastanawiam się co teraz zalać

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez kristofer55
                            Niebawem mam przegląd i zastanawiam się co teraz zalać
                            ja wracam do jednego z dwóch

                            XF PREMIUM C3 5w40 | Millers Oils
                            albo
                            Just a moment...

                            Na obu w/w olejach moja suka pracowała bardzo cicho, bez klepania, lekko, nawet przy ostrych mrozach i w zasadzie mam w ile one mają tego syntetyka w sobie a ile mineralnego, ciężko mi jeździć z samym przekonaniem, że motor jest zajebiście chroniony kiedy wyje jak zarzynana świnia.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz


                            • Moim zdaniem próbka C dotyczy Penrite.

                              Oni chwalą się zaawansowaną technologią z dużą zawartością leczniczego cynku
                              ....celem ćwiczenia jest raczej interpretacja wyników aby wszyscy zainteresowani mieli jasność gdzie na skali jakości przytoczone mazidła się znajdują....bo jak na razie mamy cyferki i nie do końca wiemy z czym to się je...

                              a to czym się producenci chwalą i jakąż to kosmiczna technologię nie stosują to inna kwestia.... :szeroki_usmiech
                              >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez navigator
                                ....celem ćwiczenia jest raczej interpretacja wyników aby wszyscy zainteresowani mieli jasność gdzie na skali jakości przytoczone mazidła się znajdują....bo jak na razie mamy cyferki i nie do końca wiemy z czym to się je...
                                to wyjaśnij i nie bądź tajemniczy , choć jak dla mnie to próbka A słabo spełnia pokładane w niej nadziej, ma najwięcej żelaza oraz aluminium przez co można domniemywać, że jej warstwa ochronna na newralgicznych punktach twojego paździerza była hu.... , zaś próbka D jest ze znikoma ilością żelaza i aluminium przez co również można domniemywać, iż spełnia oczekiwania ochrony kila w postaci BXE .
                                Nie wspominam to oczywiście i takich aspektach jak wapno do neutralizacji kwasów i inne hiper dodatki.
                                Brakuje tylko danych referencyjnych do tego zestawienia żeby było jasne który przekroczył normy a który nie.
                                No to teraz wyjaw które to oleje , czy mamy dopytać u DGW ? :szeroki_usmiech
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz


                                • panowie jaki olej na wymiane przy 90kkm do 2.0TDI CFHC?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez s.
                                    Nie mogę znaleźć informacji o tym 30% PAO w Lazerway LL
                                    od 15 lutego Statoil zmienił karty (pozostali producenci olejów też) i dostosował zapisy kart charakterystyki substancji do wymogów Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 i obecnie ujęte są tam nic nie warte dane substancji niebezpiecznych ... i - kochana UE - pomyślcie, jakie to daje możliwości producentom olejów teraz ..........
                                    Możliwe, ale zwróć uwagę że Lazerway V 0w30 nadal ma obiecujący odrobinę przyjemności wpis - tylko chyba mniej niż ostatnio.
                                    Lazerway V 0w30 SDS 16.02.2015
                                    Lazerway LL 5w30 stracił PAO ze składu? Wg mnie stracił 68037-01-4, bo skoro w V jest to i w LL powinien być wymieniony skoro obydwie karty z tego samego dnia. Może dostał coś w zamian? Czy tylko paskudna kastracja?

                                    Monitorujcie te zmiany zanim polecicie w ciemno olej, który kiedyś miał dobre papiery, bo chyba ciężkie czasy idą, jeżeli mówimy o rozbieraniu składu na części pierwsze.

                                    Lazerway LL 5w30 SDS 16.02.2015

                                    Baniak 20l Lazerway V 0w30 stoi w systemie po 509zł -> Netto czy brutto? Jak netto to chyba całkiem całkiem

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez kristofer55
                                      Zamieszczone przez loru
                                      Ja zaś ostatnimi czasy zalałem LazerWay C3 5W-40 i dupy nie urywa, w porównaniu do tego co było zalewane wcześniej to chała bym powiedział, dramatycznie długo się rozgrzewa, silnik na tym oleju pracuje z "wysiłkiem" do tego twardo i głośno, wycisza się dopiero gdy olej osiągnie około 70sC a i tak te "wyciszenie" można porównać do zimnego startu i pracy zaraz po nim na Millersa czy AMS, przy drobnych mrozach ( tak do -5 sC) zimy start to tragedia, panewki klepią strasznie.
                                      Zobaczymy jak będzie w lato ale teraz to kicha.
                                      Też mam takie wrażenie po Statoilu, długo się nagrzewa i telepie go długo, dokładnie tak jak napisałeś.
                                      Niebawem mam przegląd i zastanawiam się co teraz zalać

                                      Dlatego wróciłem do starego , dobrego Liqui Moly

                                      Komentarz


                                      • Panowie może mi ktoś wytłumaczyć po co lejecie oleje LL i tak wymieniajac je co 15 tys??
                                        Czy na rynku nie ma dobrej oliwy zapewne tańszej do wymiany co 15 tys??
                                        Nie kumam tego :|

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez RABIN
                                          Czy na rynku nie ma dobrej oliwy zapewne tańszej do wymiany co 15 tys??
                                          nie ma :diabelski_usmiech
                                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez RABIN
                                            Panowie może mi ktoś wytłumaczyć po co lejecie oleje LL i tak wymieniajac je co 15 tys??
                                            Czy na rynku nie ma dobrej oliwy zapewne tańszej do wymiany co 15 tys??
                                            Nie kumam tego :|
                                            LL to fikcja :lol:
                                            Audi 1.8T AVJ

                                            Silnik smaruje
                                            Ravenol SSL

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez navigator
                                              ....celem ćwiczenia jest raczej interpretacja wyników aby wszyscy zainteresowani mieli jasność gdzie na skali jakości przytoczone mazidła się znajdują....bo jak na razie mamy cyferki i nie do końca wiemy z czym to się je...
                                              Wszystko się zgadza, tylko nie każdy lubi grzebać w atomach :-)
                                              Prawdopodobnie znajdziemy trzy typy zainteresowanych:
                                              1. Powiedz co to za oleje i który najlepszy a nie zamazuj obrazu detalami.
                                              2. Poproszą o parametry wzorcowego środka abym mogli odnieść do otrzymanych wyników.
                                              Dopytają pewnie, który składnik za co odpowiada, przy okazji, i gładko przejdą do 1 grupy.
                                              3. Rozbiorą na części wszystkie składniki, przeanalizują fachowo i wydadzą opinie, każdy swoją oczywiście, jak to naukowcy, która to opinia dla tych z 1 grupy będzie niezrozumiała i wprowadzi jeszcze większy zamęt :-)

                                              Jako, że należę do grupy 2 poproszę o podpowiedzi, na który składnik zwrócić uwagę i za co on odpowiada. Może ruszymy lekko z dyskusją na poziomie niskim zaawansowanym :-)
                                              Pozdrawiam,

                                              MarioPL

                                              Komentarz


                                              • Ja tam czekam na całe karty blackstone tych 4 próbek

                                                Komentarz


                                                • Mnie najbardziej interesują próbki c i d oraz porównanie tego, co z parametrów obiecywanych dla nowych olejów przez producentów zostało po zlaniu ich z silnika...

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez jaro4444
                                                    Patryg

                                                    Volvo tak jak Ford ma dość dziwne oczekiwania co do olejów do silników diesla z DPF. Oczekują niskiego HTHS i w sumie wysokiej zawartości SAPS (powyżej 1%). Czyli właśnie A5/B5. Do tego Volvo zaleca w swoich motorach lepkość 0W30.
                                                    Osobiście nie jestem fanem lepkości poniżej 10 cSt i HTHS poniżej ok. 3 (z wyjątkiem silników do japońców spokojnie jeżdżonych).
                                                    Dlatego wolę olej z górnej granicy HTHS dla A5/B5 czyli z pobliża 3,5. Do tego lepkość w 100C ok. 11,5-12. Daje to choć minimalną rezerwę w przypadku dolania paliwa przy wypalaniu DPF. W żony Fiescie Mk7 z 1,6 TDCI Euro 5 leję Statoila Lazerway V 0W30. Wiem, że nie ta lepkość na zimno jak chce Ford ale mam to w nosie. Wcześniej stosowałem Neste 5W30 City Standard (z niebieską nalepką więc z trochę gorszej linii jak City Pro). Nie powalił mnie ten olej. Dlatego zmieniłem na 0W30. Jest zdecydowanie lepiej po starcie na zimno i na gorąco.
                                                    Martwię się cały czas czy nie ma za dużo popiołów jak na DPF ale skoro w Volvo z tym samym silnikiem daje radę to i pewnie tu będzie dobrze.
                                                    Więc podsumowując - z DPF czy bez DPF w Volvo nie musisz się martwić SAPS na poziomie 1% i nieco więcej. To pozwala stosować większość olejów 0W30. Osobiście wolę nieco większe HTHS więc moje typy do Twojego motoru to:
                                                    - Statoil Lazerway V 0w30,
                                                    - Millers XF LONGLIFE 0w30,
                                                    - można spróbować Castrola Professional A3 0W30 - trochę wyższe HTHS nie zaszkodzi, mocna baza, wymieniany co 10 kkm da też radę,

                                                    - Amsa bym odrzucił ze względu na siarkę na poziomie 0,335% i 1,5 popiołów,
                                                    - podobnie jest np. z X-lie Motula i kilkoma innym 0W30


                                                    Co myślisz o tym oleju do d5 z dpfem?

                                                    Link

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X