Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • PAOLO ESCO, parametry ciut inne choć zbliżone z AV-L, świadoma zmiana bez normy 507 czy jest to równoważne bo oba mają C3?
    Ten dystrybutor AV-L nie ma, szkoda że nawet firmowej płukanki Shella nie mają.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      zalałem ECT dokładnie ten ---> Link dostawca sprawdzony, dystrybutor Shell w Sulechowie. Cena chyba też ok :wink:
      aha olej przyszedł w kartonie (zamówiłem cały karton) Shella, data produkcji czerwiec 2015r.
      Z tego co widzę to kupiony przez Ciebie nie ma tych samych parametrów co AV-L 0W-30.

      Komentarz


      • Cześć wszystkim!

        Jaki polecacie olej do Superba 1.9 tdi AWX 2005r. chip 161km 335nm?
        W tamtym roku zalałem Top tech 4600 nie wziął dużo oleju jakieś 300-400 ml dolałem a mam nalatane 12 tys i w zimę raczej nie musze dolewać.
        Ale wydaje mi się ze 5w40 będzie lepiej chronić silnik i turbinę przeważnie w lato.

        Zastanawiam sie nad pełnym syntetykiem a nie, Hc.
        Niestety pelen syntetyk to tylko:
        Amsoil 5w40 european 100% syntetic Błąd 404 ... -5l-detail
        Reszta to prawdopodobnie HC ale również rozważam:
        TITAN GT1 5W-40 XTL
        Millers Oils XF Longlife 5W40
        motul 5w-40 x-clean
        DuraBlend Diesel 5W-40

        Jak myślicie który będzie najlepszy do mojego silnika lub może macie jakieś inne propozycje?
        Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
        Przebieg:172 000 tyś.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez LGV8V
          pelen syntetyk to tylko: Amsoil 5w40 european 100%
          taaa "pełen" a nawet 110% ... jak Millers "100% na bazie PAO" :bajer
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez zbynio007
            jakie powinno być oznakowanie oleju do mojego silnka bez DPFa?
            str nr 1 ...
            Zamieszczone przez zbynio007
            jak wielka jest roznica miedzy motul specyfic 5w40 i motul 8100 x-cess 5w40? oprocz tego ze specyfic spelnia norme 505.01 a x-cess 505.00
            poczytaj stary wątek "Jaki olej do TDI" Forum - Octavia Club Polska i ten wątek, wszystko już w tym temacie było napisane.
            [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 13:16 ]
            Zamieszczone przez xtremesystems
            ect czy avl?
            zalałem ECT dokładnie ten ---> Link dostawca sprawdzony, dystrybutor Shell w Sulechowie. Cena chyba też ok :wink:
            aha olej przyszedł w kartonie (zamówiłem cały karton) Shella, data produkcji czerwiec 2015r.

            naczytalem się i teraz to już calkiem nie wiem ;/ niby jeden i drugi to pełny syntetyk trochę się parametrami różnią problem jest w tym że ojciec się porządził i już kupil Motul 8100 e-cess 5w40 pewnie mu wcisneli bo nie mieli Specific 5w40 505.01 i nie wiem co zrobic czy pojechac to sprobowac oddac

            Komentarz


            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez LGV8V
              pelen syntetyk to tylko: Amsoil 5w40 european 100%
              taaa "pełen" a nawet 110% ... jak Millers "100% na bazie PAO" :bajer
              Czyli Amsoil to też HC?
              Już sam nie wiem co wybrać. Jeden mówi tylko motul drugi fuchs trzeci valvoline.
              Czy sens jest dopłacać do millers czy amsoil?

              [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 17:48 ]
              Zamieszczone przez zbynio007
              naczytalem się i teraz to już calkiem nie wiem ;/ niby jeden i drugi to pełny syntetyk trochę się parametrami różnią problem jest w tym że ojciec się porządził i już kupil Motul 8100 e-cess 5w40 pewnie mu wcisneli bo nie mieli Specific 5w40 505.01 i nie wiem co zrobic czy pojechac to sprobowac oddac
              Ja jak już miał bym lać motula na zimę to nie Specyfika a motula x-clean 5w40 ma lepsze parametry krzepnięcia jak i gęstości w 20C.
              Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
              Przebieg:172 000 tyś.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez LGV8V
                Jeden mówi tylko motul drugi fuchs trzeci valvoline.
                proponuję z tych wymienionych - Valvoline - ps. napisz do forumowych sprzedawców to polecą Tobie odpowiedni olej w dobrej cenie. Nie przepłacaj :wink:
                Zamieszczone przez LGV8V
                Czy sens jest dopłacać do millers czy amsoil?
                nie ma ale jedni zalewają te oleje z ciekawości inni w przekonaniu, że "leją najlepsze" ... no cóż ważne by olej był dobrze dobrany do silnika i zapewniał mu pełną ochronę. Jak ktoś chce dać więcej za olej to jego sprawa.
                Zamieszczone przez LGV8V
                Czyli Amsoil to też HC?
                nie będę zajmował się Amsoilem ani Millersem (za dużo chciał byś wiedzieć na "dzień dobry" :wink: ... za dużo jest też "innych zainteresowanych" ... potem nam "goście " zrobią wjazd na forum jak ostatnio :haha: ) - możesz o nich pisać "syntetyczna technologia " będzie bardziej poprawnie.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zmień olej poleca Fuchs 5w40 xlt.
                  Pro-choice pisałem do jednego ze sprzedawców i polecaja motula x-clean 5w-40 mówił że u nich wszyscy jeżdżą na motulu.
                  Forumowicz z forum superb poleca SynPower Xtreme MST C3 5W-40 tylko że to low saps, a wydaję mi się że jeśli jest możliwość mid saps to mid.
                  Z kolei DuraBlend Diesel 5W-40 to raczej pół syntetyk, ale jest wiele pozytywnych opinii, bynajmniej na ceneo.

                  Trochę już pogrzebałem na temat tych wszystkich olejów i widzę że w większości, to ten sam pies tylko z innej budy

                  [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 20:52 ]
                  A może zalać go LOTOS Syntetic Thermal Control 5W40 i zmieniać co 10 tyś Tylko podejrzanie tani ten olej 60 zł za 4 litr.
                  Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                  Przebieg:172 000 tyś.

                  Komentarz


                  • Panowie potrzebuję Waszej pomocy w doborze oleju dla szkodnika:

                    Octavia I rocznik 1999
                    przebieg: 366 tys km - oryginalny, w rodzinie od samego początku
                    silnik: 1.9 TDI 110km AGR

                    Do roku 2011 miałem lanego Castrola SLX 0W30 VW 505.01 Potem nie mam żadnych informacji co mu lano. Rok temu był to na pewno Castrol Magnatec ale nie wiem o jakiej lepkości.

                    Na chwilę obecną autko nie bierze ani grama oleju, ani też nie robi jakiś dużych przebiegów. W skrócie, z silnikiem brak problemów.

                    Zastanawiam się teraz czy mu zalać 5w30 czy 5w40 czy 10w40. Co byście polecili i jakiej marki olej? Do swojej O3 wlewam Motula i jestem zadowolony

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez neoXs
                      silnik: 1.9 TDI 110km AGR
                      AGR wymaga specyfikacji VW 505.00 ... żadne VW 505.01 czy broń Boże 507.00 !
                      Zamieszczone przez neoXs
                      autko nie bierze ani grama oleju, ani też nie robi jakiś dużych przebiegów. W skrócie, z silnikiem brak problemów.
                      zalać 0W40 ! Lepkość podobna jak 5W40 ale zdecydowanie lepsza pompowalność w niskich temperaturach.
                      Zamieszczone przez neoXs
                      zalać 5w30 czy 5w40 czy 10w40
                      żadne 10W40 !
                      Zamieszczone przez neoXs
                      Co byście polecili
                      tak jak napisałem 0W40 - proponuje Mobil 1™ Turbo Diesel 0W-40 lub Mobil 1 New Life™ 0W-40 oczywiście Motul 0W40 też się nada tak samo jak pozostałe 0W40 - do wyboru przez właściciela.

                      [ Dodano: Nie 06 Gru, 15 11:53 ]
                      Zamieszczone przez neoXs
                      miałem lanego Castrola SLX 0W30 VW 505.01
                      chyba 506.01 ...
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • chyba 506.01 ...
                        Patrząc na książkę serwisową to jest tam napisane dokładnie tak: "Castrol SLX 505.01" lub "Castrol SLX 0W/30".

                        Natomiast jak znalazłem ten olej tutaj: Oleje silnikowe i filtry samochodowe - sklep kolegaberlin
                        To jak byk widnieje tam norma VW 505.00 Czyżby ASO przez kilka lat nie wiedziało co leje do tego silnika? :O

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez LGV8V
                          Zmień olej poleca Fuchs 5w40 xlt.
                          Pro-choice pisałem do jednego ze sprzedawców i polecaja motula x-clean 5w-40 mówił że u nich wszyscy jeżdżą na motulu.
                          Forumowicz z forum superb poleca SynPower Xtreme MST C3 5W-40 tylko że to low saps, a wydaję mi się że jeśli jest możliwość mid saps to mid.
                          Z kolei DuraBlend Diesel 5W-40 to raczej pół syntetyk, ale jest wiele pozytywnych opinii, bynajmniej na ceneo.

                          Trochę już pogrzebałem na temat tych wszystkich olejów i widzę że w większości, to ten sam pies tylko z innej budy

                          [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 20:52 ]
                          A może zalać go LOTOS Syntetic Thermal Control 5W40 i zmieniać co 10 tyś Tylko podejrzanie tani ten olej 60 zł za 4 litr.
                          Nie żebym robił reklamę, ale trzy razy brałem olej w pro-choice, zawsze motul x-cess 5w40 i jest w porządku. Dodatkowo filtry w dobrych cenach a olej świeży a nie jakiś wyleżany na magazynie.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez soberowy

                            Nie żebym robił reklamę, ale trzy razy brałem olej w pro-choice, zawsze motul x-cess 5w40 i jest w porządku.
                            Trochę czytałem opinii i wydają się być w porządku.

                            Mam jeszcze pytanie o Lotosa o ile TRAFFIC PRO 505.01 jest tani i parametry ma bardzo dobre, o tyle LOTOS Quazar HI-TEC 5W40 wydaję się być jeszcze ciekawszy.
                            Czy próbował ktoś tego lotosa?

                            Ewentualnie zakupie fuchs 5w40 xtl mogę mieć go za 120zł i pewny olej, sperzedaję go hurtownia która ma autoryzacje fuchsa.
                            Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                            Przebieg:172 000 tyś.

                            Komentarz


                            • i ect i avl maja 507.00

                              Komentarz


                              • Witam jakie oleje do 2.0Tdi 170km BMN i ile wchodzi bo zawsze zapominam
                                My life, My RS.

                                Komentarz


                                • Widzę ze Lotos poszedł po rozum do głowy i ocknal się z letargu i wreszcie w normalnych cenach jest 507. :diabelski_usmiech


                                  404 Not Found

                                  Lał ktoś czy znowu ja mam testować :diabelski_usmiech

                                  Komentarz


                                  • Normalnej czyli jakiej? Ja jak pytałem sie o quazar 5w40 na lotosie to nie mieli go, ale bylo kilka 5w30 po 260zl za 4l. :shock:
                                    W Inter cars 5w40 jest po 187zl na stronie, a oficjalnie to nawet na magazynach go nie mają.
                                    Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                    Przebieg:172 000 tyś.

                                    Komentarz


                                    • naprawde lotos z vi 155 jest mega konkurencyjny. przypominam ze obecnie mam olej z vi 204

                                      Komentarz


                                      • Lotos Quazar LL III 5w30, ma VI na poziomie 169, noack 9.0 i punkt płynięcia -48, CCS dla -30 ok. 6000.Hydrokrak gr.III z kropelką estrów. Także taki ostatni to on nie jest, cena nowej wersji też zachęcająca.Przy olejach LL przeważnie jest niski TBN i lekko "wykastrowany" z dodatków, także pomyślałbym o częstszej zmianie.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          kupiłem i zalałem dziś Shella 0W30 do 1.6 CR
                                          dokładnie ECT 0W-30 lubexcel.com (SN, C3 BMW LL-04, MB229.51).
                                          Zimne starty bez uwag. Praca silnika cicha. Zimny lekko wkręca się na obroty bez zauważalnego "muła" (choć zaraz po zmianie z LazerWay LL i wyjeździe od mechanika miałem wrażenie że silnik pracował bardziej metalicznie). Ogólnie w cenie 104 zł za 4L ciekawy olej na zimę do silnika CR (ma specyfikację MB 229.51) Wydaje się , że AV-L esa.ch – mehr als einkaufen jest ciekawszą opcją - zwłaszcza doskonały indeks lepkości dla oleju 0W30 jednak MRV ECT to 13700 a AV-L 18900. :roll:
                                          ... taka mała różnica pomiędzy w/w Shelami 0W30 (ECT ma też lepszy parametr jeżeli chodzi o temperaturę palenia i temperaturę płynięcia).

                                          "Lepkość MRV – pompowalność, ma wpływ na szybkość dopływu oleju do punktów smarowania bezpośrednio po uruchomieniu silnika; im jest niższa w danej temperaturze tym szybciej olej dopłynie do węzłów tarcia). Elementy silnika ulegają największemu zużyciu podczas jego rozruchu.
                                          Zbadano, że jedno uruchomienie silnika w niskich temperaturach powoduje zużycie silnika odpowiadające przejechaniu przez pojazd od 220 km do 450 km. Typowy olej potrzebuje około 1,5 min. na dotarcie do najdalej położonych części silnika przy temperaturze – 20C. "
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • ciekawe skad roznica mrv.
                                            lepsze bo jeszcze niedawno karta ect pokazywala vi 204 , czyli takie jak avl. teraz juz sa karty z vi180

                                            Komentarz


                                            • Czyli tajemnica wyjaśniona dlaczego ECT :wink: Być może różnica między ECT a ECT C2/C3 i jego bliźniakiem AV-L w karatach MSDS lekko dostrzegalna w składzie, stężenie Alkaryloaminy do 5% ten pierwszy a do 3% obydwa pozostałe. Oczywiście inne lepkości 40 i 100, oraz VI i do 90% GTL. Nie widzę konkurencji w tej cenie dla tej grupy olejów przy tych parametrach.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Być może różnica między ECT a ECT C2/C3 i jego bliźniakiem AV-L w karatach MSDS lekko dostrzegalna w składzie, stężenie Alkaryloaminy do 5% ten pierwszy a do 3% obydwa pozostałe
                                                hehe widzę, że doszedłeś do tego. Ja też wcześniej sprawdzałem karty i "bazę" ale raczej różnica jest w dodatkach, gdzie odpowiedni ich dobór i stężenie ma wpływ na parametry oleju.
                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Oczywiście do 90% GTL
                                                oczywiście, że tak - bynajmniej Shell tego nie ukrywa jak pozostali producenci ! ...

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Nie widzę konkurencji w tej cenie dla tej grupy olejów przy tych parametrach.
                                                no fakt, stosunek cena/jakość jak najbardziej odpowiedni. No i co ważne Shell nie kłamie na temat bazy tych produktów... ale te xx % PAO jednak by się przydało ko
                                                Na lato jednak wrócę do LazerWay LL ew sprawdzę "coś innego" :roll:
                                                Załączone pliki
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                  Czyli tajemnica wyjaśniona dlaczego ECT :wink:
                                                  ale o jaka tajemnice chodzi.


                                                  ect lepszy od avl czy na odwrot?

                                                  Komentarz


                                                  • PAOLO ESCO, GTL to przyszłość w "budżetówie" więc niech rozwijają bo jak widać jest

                                                    xtremesystems, zalej, może odczujesz różnicę, dla mnie obydwa dobre, bo jeden ma lepsze MRV a drugi inne parametry.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X