Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez tytuspraga
    zobaczcie to ...
    ...było już dawnooo na forum. Co do wartości merytorycznej takich "wstawek" można powątpiewać w takiego typu "testy" które nie pokazują jak olej zachowa się w silniku - tutaj UOA jest zdecydowanie bardziej wiarygodne i daje więcej pożytecznych informacji, niż "palenie" oleju w kolbie...
    Zamieszczone przez tytuspraga
    to konkretnie który najlepszy do tego 0w30 czy 0w40 i jakiego producenta... ?
    ... ad: przeczytaj mój poprzedni post...ze zrozumieniem :wink:
    to jak mozes zto mi wytłumacz na prosty chłopski rozum.. dlaczego 0w40 a nie 5w40 czy ma np.lepsze smarowanie i z tego ta roznica... i dlaczego w serisach skody leja 5w30 a nie 0w30 ?

    Komentarz


    • Dzida, PAOLO ESCO, podziękował, będzie 5W40

      Czemu taki lałem - odpowiedź bardzo prosta:
      505.01 również spełnia klasę 505.00, ale ma ciut wyższą temp. wrzenia o ile dobrze pamiętam, a jak już wcześniej napisałem, staram się dbać o turbinkę, a ona mi się odwdzięcza swoją wytrzymałością.
      Wciąż ta sama ORI dmucha :diabelski_usmiech
      Różnica w cenie oleju niemal żadna, więc ...

      Repsol sprawuje się bardzo dobrze, nic złego nie mogę powiedzieć.

      Fakt faktem, czasem pomagam mu ceramizerem :wink:
      Teraz już czas na zmianę popychaczy, zapewne zmienię je z następnym rozrządem, ale to jeszcze trochę...
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz


      • Zamieszczone przez tytuspraga
        dlaczego 0w40 a nie 5w40 czy ma np.lepsze smarowanie i z tego ta roznica.
        no chyba jasne że 0W40 będzie lepiej pompowalne, ma zdecydowanie lepszy CCS - lepkość strukturalną w ujemnych temperaturach niż 5W40 no i ... baza 0W40 jest w przeważnej mierze "lepsza" niż 5W40
        Zamieszczone przez tytuspraga
        dlaczego w serisach skody leja 5w30 a nie 0w30
        bo każdy serwis podpisuje indywidualne umowy na dostawy oleju a w lepkości SAE 0W30 w specyfikacji VW 504.00/507.00 występuje w PL praktycznie Shell o czym większość "fachowców" w ASO nawet nie wie. No i 5W30 jest przeważnie tańsze niż 0W30, 0W40 ...tańsze 5W30 w zakupie to dla ASO większa kasa w sprzedaży :los
        Mam nadzieję, że zwróciłeś uwagę, że też mam 1,6 CR - zalewałem go LazerWay LL 5W30 i Mobil1 0W40 ESP (niestety mam DPF-a i nie mogę sobie pozwolić na zapchanie tego badziewia...) mam teraz Shella 0W30 ... i tylko w przypadku Shella o lepkości 0W30 musiałem dolać 0,4L na +- 5 tys km ... wcześniej dolewek na Statoilu czy Mobilu nie było. Uważam też że Shell pomimo bardzo dobrych parametrów na papierze nie urywa... choć ma bardzo dobry stosunek cena/jakość.
        Proponowałem i nadal proponuję Tobie olej o SAE 0W40 i to nie Mobila ESP ale Mobila 1 0W40 (lub wspomniane wcześniej wg. uznania) z pełnym pakietem ZDTP - związki fosforu, przede wszystkim dial-kilo-ditio-fosforan cynku - są bardzo skutecznymi dodatkami przeciwzużyciowymi.
        0W40 będzie bardzo dobrze pompowalny a jednocześnie będzie chronił w wysokich temperaturach silnik...a lato "za pasem" :wink:
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          0W40 będzie bardzo dobrze pompowalny a jednocześnie będzie chronił w wysokich temperaturach silnik...a lato "za pasem
          zgadza się, pod warunkiem że ktoś z forumowiczów mieszka aktualnie i użytkuje samochód w okolicach koła podbiegunowego. :lol: :lol:

          Sorry ale zauważyłem aktualnie taki "forumowy owczy pęd" ku olejom 0w40 nie mający moim zdaniem absolutnie sensu biorąc pod uwagę temperaturę za oknem. Ale taka moda teraz, nawet Castrol wypuścił edża 0w40, kosztującego na stacji BP 75 PLN za litr. . . . :lol: :lol: :lol:

          Komentarz


          • Dzida, 0W40 jest dostępny wszem w bdb cenach względem 5W30, 5W40. A jeżeli jest dobry to czemu nie
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • Jakie 0w40 teraz na topie? Tylko nie do skody ino mercedesa vito 112 cdi 2.2
              Jeździłem na mobili 0w40 parę wymian co 10 tyś
              Teraz wlałem shella 0w40 zaraz następna wymiana i nie wiem co zalać?
              Dolewki minimalne do auta wchodzi 7.5 litra i te 0.5 ktore zostaje z 2x4l wytarcza na 10 tys
              a auto lekko nie ma jeździ z ładunkami z prędkościami autostradowymi
              Moze wypróbuje specola?
              Zarówno shell jak i mobil robi sie czarny dopiero po 4000 km
              Silnik pukam za każdym razem płukanka liquid molly pro line przez 30 min

              Co do specola chciał bym go zalać do auta dostawczego starego sprintera 10w50 lub 10w60
              Czy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)

              Komentarz


              • Zamieszczone przez andrzej1962
                Zamieszczone przez Matix
                Zamieszczone przez Dzida
                Zamieszczone przez Matix
                Olej Liqui Moly Top Tec 5w40 jest godny polecenia do 1.9 Tdi PD ? ;>
                Jeżeli masz na myśli TT4100, to jak najbardziej.
                Tak, dokladnie ten mialem na mysli, Top Tec 4100
                można jeszcze LM TT 4600 ale ja bardzie zadolony byłem z 4100 (mniej dolewałem niż 4600) teraz zadowolony od dwóch sezonów jestem statoil Lazerway LL 5W30. Porównywalny wg mojej oceny ale lepsza cena. No i bańka 4 l a nie 5, gdzie na dolewki u mnie zostawało za dużo i robił się magazynek niewykorzystanych olei.
                Liqui Moly TT 4100 podobno nie jest full syntetykiem, czy jest zatem sens lac go do 1.9 Tdi PD czy moze lepiej przerzucic sie na olej ktory nie jest wytwarzany z hydrokrakowanej bazy mineralnej ?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez patryg
                  Czy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)
                  Po co chcesz lać do starego trupa olej 10W50 , powinno się lać olej do diesla 15W40 i bedzie dobrze.
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz


                  • PAOLO ESCO, bo Shell to dobry olej i mu zasmakował :wink: U mnie AV-L lekko nie ma, w tej chwili 7,5 kkm od zmiany bez ubytków widocznych, choć już mocno ściemniał.Poprzednia zmiana może 2 setki ubyło. W ogóle tak do 3 kkm jest jasny klarowny, pewnie efekt płukanki prolajna, ale potem zaczyna w dość szybkim tempie ciemnieć, a przy zmianie 10 kkm, jest już można powiedzieć brunatny, choć klarowny. Z tymi płukankami też ciekawostka, bo większość ma temp. zapłonu ok. 60C, a taki Millers 200C. Czyli, że w większości nafta, a w Millersie oparta na oleju? :roll:

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Pidziek
                      Zamieszczone przez patryg
                      Czy ten olej niby rajdowy wytrzyma 10 tys km ? sprinter 412 2,9 td (w zestawie z przyczepa wazy prawie 8 ton)
                      Po co chcesz lać do starego trupa olej 10W50 , powinno się lać olej do diesla 15W40 i bedzie dobrze.
                      Stary trup ma zdrowy motor i lata na 5w40 devlacu
                      Ale w upały ponad 30 stopni na lato myślę o tym 10w60

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez patryg
                        zdrowy motor i lata na 5w40 devlacu
                        no i bardzo dobry olej lejesz
                        Zamieszczone przez patryg
                        w upały ponad 30 stopni na lato myślę o tym 10w60
                        no nie wiem, nie wiem czy nie uzyskasz odwrotnego efektu od zamierzonego - dużaaa lepkość to wolniejszy przepływ oleju i wolniejsze oddawanie ciepła (turbina dostanie po ) ... wg. mnie taka lepkość jest Tobie nie potrzebna jeżeli masz zdrowy silnik. Jak już to ew. 10W30... pomyśl i zdecyduj czy jest sens zmieniać olej na "inny" i to o takiej lepkości skoro na Delvacu jest OK ... :roll:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40

                          Jest lepszy od shella czy mobila 0w40?

                          Komentarz


                          • Shell av-l 0w30 swoje zrobił i wystąpił dziś z silnika. Do testów zalany (żeby monotonnie nie było) neste city pro w longlife III 5w30 (po płukance - dzięki PAOLO raz jeszcze za rady ). Skandynawski lazer way LL 5w30 był fajny, teraz czas na kolejnego "Skandynawa"

                            Komentarz


                            • Jak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • Ozdar, jak ma być? Nie ma jej, chyba że nie chodzi o olej który jest na załączonym zdjęciu. . ..

                                Komentarz


                                • ten z obrazka nie posiada jej,
                                  Ale z linku http://xado.us/oils/automotive/synth...oil-5w40-sm-cf posiada i jest to MID Saps, hmm dziwne. Moze blad nadruku bo i ten z obrazka posiada C3 i w lewym rogu pisze MidSaps.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez wojtaszekm
                                    Do testów zalany ... neste city pro w longlife III 5w30
                                    no to fajne porównanie będziesz miał LazerWay vs Shell vs Neste. Jestem ciekawy jak w tej trójce wypadnie Neste z VW 507.00 :roll:
                                    Podziel się koniecznie info na forum.

                                    Zamieszczone przez Ozdar
                                    Jak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?
                                    :roll: ja się tam nie znam ale coś mi się zdaje, że nie macie "innych zmartwień" ... odrobina chęci i 3 sekundy szukania ...
                                    Załączone pliki
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez Ozdar
                                      Jak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF dla silników z pompowtryskiwczami (505.01)?
                                      :roll: ja się tam nie znam ale coś mi się zdaje, że nie macie "innych zmartwień" ... odrobina chęci i 3 sekundy szukania ...
                                      No to dziwne podejście producenta, że nie zadbał o tak podstawową rzecz, jaką jest dobre oznakowanie swoich produktów = sprzedaż.
                                      Ja zamieściłem zdjęcie etykiety z plastikowej butelki Xado SM/CF 5w40, metalowe mają inny nadruk.

                                      Komentarz


                                      • PAOLO ESCO, odnoszę wrażenie że rozmawiamy o 2 różnych produktach: (linki przypadkowe, nie mam nic wspólnego z tym sklepem.)

                                        To jest olej będący w posiadaniu kolegi Ozdar,

                                        XADO SL/CF 5W40 - Oleje silnikowe - Petrostar - Warszawa

                                        A to jest olej do którego wkleiłeś specyfikację z normami od VW:

                                        XADO ATOMIC OIL SM/CF C3 5W40 - Oleje silnikowe - Petrostar - Warszawa

                                        Ten z normą do pompek jest "Eco Drive"

                                        Komentarz


                                        • Dzida, dziękuję za wklejenie linków.
                                          Właśnie na swoim oleju nigdzie nie mogę się dopatrzeć części nazwy - "Atomic".

                                          Komentarz


                                          • Napisz w miejsce gdzie kupiłeś ten olej, czy nie podmieniliby sztuka za sztuke.

                                            Komentarz


                                            • Właśnie piszę do jednego sklepu z forum, że coś poszło nie tak z zamówieniem.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Dzida
                                                rozmawiamy o 2 różnych produktach:
                                                dokładnie - z tym, że ja o tym wiem... i ja mam rację :diabelski_usmiech popatrz na specyfikację MB 229.31 oraz BMW LL-04... Моторна олива XADO Atomic Oil 5W-40 SM/CF синтетична • Краща ціна в Україні ► купити в XADO™ | Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, Львов Xado SM z C3 i VW 505.01 ją ma a Xado SL z VW 505.00 ma MB 229.3 i BMW LL - 01 Моторна олива XADO Atomic Oil 5W-40 SL/CF синтетична • Краща ціна в Україні ► купити в XADO™ | Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, Львов ... taka drobna różnica.
                                                SM 5W40 ma VW 505.01 a SL 5W40 ma VW 505.00 i jest to semi-synthetic a kolega Ozdar zapytał o olej Xado SM 5W40
                                                Zamieszczone przez Ozdar
                                                Jak to jest z normą oleju Xado 5w40 SM/CF
                                                SM a nie SL i dodatkowo dał foto Xado SM ... jasno widać na nim specyfikacje MB 229.31 i MBW LL-04

                                                No ale ... teraz chyba sprawa jest jasna ... :wink:

                                                [ Dodano: Wto 23 Lut, 16 21:42 ]
                                                Zamieszczone przez Ozdar
                                                coś poszło nie tak z zamówieniem.
                                                ... jesteś pewien? Miał być olej z VW 505.01 ... to Xado SM z MB 229.31 i BMW LL-04 ma też VW 505.01 ... jeżeli jest to olej którego foto dodałeś wyżej to ... masz dobry olej.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz



                                                • Tak dopytam trochuj:

                                                  Olej z normą 505.1 jest dedykowany do PD to wszyscy wiemy.

                                                  Jaki składnik oleju czyni go zdatnym to zabezpieczania PD?


                                                  507.00 jest normą następną zatem tez wedle aprobatę powinna dawać radę w PD. I DPF.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez pedros
                                                    Jaki składnik oleju czyni go zdatnym to zabezpieczania PD?
                                                    byłooo pisałem o tym xxx stron wstecz :wink: wkleiłem info na dole - całość rozbija się o to by olej w tej specyfikacji nie spływał "cały" do miski olejowej ale "kleił" się pozostawiając cienki film olejowy chroniący krzywki wałka rozrządu itd...
                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    507.00 jest normą następną zatem tez wedle aprobatę powinna dawać radę w PD. I DPF.
                                                    niby jest kompatybilny "wstecz" ale główne jego zadanie to ochrona filtra cząstek stałych i nowoczesnych układów katalitycznych w TSI - choć akurat nie słyszałem o zatruciu katalizatorów w TSI, może dlatego że producent jednoznacznie dopuszcza też do tych silników oleje z VW 502.00 których zadaniem jest ochrona silnika a nie "układów" ...

                                                    [ Dodano: Sro 24 Lut, 16 10:11 ]
                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Baza PAO jest dosyć droga. Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych :wink: ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połączyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca się firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzięki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".

                                                    Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań i są stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
                                                    Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:

                                                    1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmienność.

                                                    2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... specyfikacja VW 505.01 itd...
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X