Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ja zadałem do swego motoru ów Xado Atomex ..... jakieś dwa lata temu. Farfocli nie było, ale kiepsko chyba wymieszałem, część to dopiero na trzeci dzień rozpuściła się i znikła spod korka. Ale objawów czy efektów złych nie zauważyłem. Rewelacji też nie. Moim zdaniem jeśli ten atomex pomaga, to raczej na silniki 390 tys. a nie na 190. No, chyba, że ostro używane ...

    Komentarz


    • Temat niby o tdi, ale może ktoś coś wie. Zalewam niedługo drugi raz ten olej do swojej fordziny tdci/hdi, zgodny z normą:
      Ford Formula F 5W30 5L syntetyczny olej silnikowy

      Ale chyba produkuje go Castrol (a wiadomo, jakie opinie miewa ten olej).....niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale może ktoś zna i stosuje jakiś sensowny zamiennik? ja nic nie mogę znaleźć sensownego w podobnej cenie.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
        Temat niby o tdi, ale może ktoś coś wie. Zalewam niedługo drugi raz ten olej do swojej fordziny tdci/hdi, zgodny z normą:
        Ford Formula F 5W30 5L syntetyczny olej silnikowy

        Ale chyba produkuje go Castrol (a wiadomo, jakie opinie miewa ten olej).....niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale może ktoś zna i stosuje jakiś sensowny zamiennik? ja nic nie mogę znaleźć sensownego w podobnej cenie.
        Skład ma całkiem sensowny i parametry też: Ford Formula F 5W-30 свежее 2015г - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей., ale syntetyczny to on jest tylko z nazwy Jak każda firma produkująca auta, olej jest robiony tam, gdzie uzyskają najlepsze warunki handlowe, więc dziś robi to firma x jutro y. Jak masz pewność oryginału i jesteś zadowolony, a i cena jest niska jak widzę to sam zdecyduj czy warto. Ważne jest aby olej był zmieniany w związku z warunkami użytkowania.Jak ma być drożej (lepiej) to się coś pewnie znajdzie

        Komentarz


        • Leje go do fordów firmowych, które naprawiam. Cena jest dobra więc nie zmieniam na inną marke.

          Komentarz


          • ok, dzięki za odpowiedzi, dziś zakupiłem baniak z filtrami w hurtowni. zmieniam oleum maks co 15 tkm, nie bawie się w żadne long lify etc. Zawsze robię też płukankę i co dwie wymiany dolewam militec 1. Zatem zostaje przy tym oleju, chyba jest najsensowniejszy, cena też spoko jak za 5w/30. Co znaczy syntetyczny tylko z nazwy?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
              ok, dzięki za odpowiedzi, dziś zakupiłem baniak z filtrami w hurtowni. zmieniam oleum maks co 15 tkm, nie bawie się w żadne long lify etc. Zawsze robię też płukankę i co dwie wymiany dolewam militec 1. Zatem zostaje przy tym oleju, chyba jest najsensowniejszy, cena też spoko jak za 5w/30. Co znaczy syntetyczny tylko z nazwy?
              Ciekawy jest skład tego oleju i bardzo bogaty w składniki bo i jest molibden i bor, a także wysoki poziom wapnia. Co do płukanki zgoda, też płuczę i zauważam tego pozytywne aspekty, ale napisz po co, a raczej dlaczego Militec, widzisz tego pozytywy?

              P.S Z nazwy, bo baza tego oleju to HC - hydrokrakowany , czyli ogólnie to olej III grupy. Syntetyki mają bazę PAO albo Estry, albo kombinację jednego i drugiego grupy IV i V.

              Komentarz


              • Po raz kolejny, 4-ty zmieniłem olej na Ravenol VMO 5w40, ugruntowało to moje spostrzeżenia w stosunku do poprzednio używanego M1 5w50, zauważalnie spadło zużycie paliwa, silnik(sprężarka) chętnie/łatwiej wkręca się na obroty, zużyty olej przy wymianie jest czyściejszy niż M1.
                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                Komentarz


                • Cytrynowiec, aha Militec stosuje ten z K2. Kiedyś lałem to za młodu do CC mojej mamy. Wprawdzie nie K2, ale Militec 1 Motor Life. I rzeczywiście auto chodziło równiej, ciszej po dodaniu tego. A było to słyszalne w 2 cylindrowcu mocno. Może to placebo, nie wiem, ale jak wtedy pomagało, to czemu teraz ma nie pomagać. Fakt, że Cieniuś jeździł na 15w/40, ale myślę, że taki dodatek raz na jakiś czas nie zaszkodzi, szczególnie, że dzisiejsze motory są jednak mocno obciążone i turbiny. K2 aż takie drogie nie jest coś 30 parę złociszy. Żeby zobaczyć pozytywy trzeba by motor rozebrać, a tego wiadomo nikt nie zrobi prywatnie. Znane testy z tym że jeździli bez oleum na tym krążą po sieci i jakieś reklamowe prawidła o Militecu - ile w nich prawdy, któż to wie.... Mechanicy co do różnych dodatków przeważnie kpią, ale co do Militeca większość poważnie do niego podchodzi zauważyłem i mówi, że można lać śmiało i że sami stosowali nawet gdzieś tam, czy stosują.

                  Komentarz


                  • b-bar01 czyli jest dobrze, ale....ten olej jest do pedeków Nie znaleziono strony - RAVENOL - Oleje do skrzyni biegów, oleje silnikowe, płyny ATF, MTF
                    u Ciebie chyba pompa
                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                    Komentarz


                    • sew1981 coś tam nawet czytałem o tym militecu, i skład nawet znalazłem, dlatego byłem ciekaw Twoich obserwacji. Sam stosuję witaminy i mimo że myślę o uwolnieniu się od nich to różnica jest mocna na plus z nimi, więc na razie nie rezygnuję

                      Komentarz


                      • cytrynowiec a co stosujesz?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                          cytrynowiec a co stosujesz?
                          Archoila

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                            ale....ten olej jest do pedeków
                            Ravenol VMO ma normę VW 502 00 / 505 00 / 505 01, więc i do mojej VP i PD się nadaje. To już 4-ta zmiana ( co 15 tyś, czyli jakieś c.a.3,5 roku), co się miało wypłukać, już się wypłukało po poprzednim M1 5w50, który używałem przez ok 140 tyś km.
                            Póki co pozytywnie j/w i bez dolewek.

                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                            Komentarz


                            • Powiedzcie mi jeszcze czy po zastosowaniu płukanki (wlewana tuż przed wymianą oleju do gorącego silnika i trzymaniu około 10min na pracującym motorze) po prostu spuszczam dokładnie cały olej i wlewam nowy i jeżdżę na nim standardowe 15kkm, czy też ten nowy olej po zastosowaniu płukanki trzeba wymienić duuuuużo wcześniej?
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                ...i jeżdżę na nim standardowe 15kkm
                                Tak.
                                Dobra płukanka i dobry olej nie ma wpływu na wcześniejszą wymianę lecz sposób/czas, itd., użytkowania auta.
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz


                                • Koledzy a macie jakieś opinie na temat olejów Quaker State. Olej ostatnio mało popularny w PL
                                  Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez maxpaynemm Zobacz wpis
                                    Koledzy a macie jakieś opinie na temat olejów Quaker State. Olej ostatnio mało popularny w PL
                                    Od dłuższego czasu w grupie Shella i bazuje na jego technologii. Ktoś ma go w ofercie?

                                    Komentarz


                                    • Witam wszystkich

                                      Jakiś czas temu pozbyłem się mojej A5 SB 2.0 tfsi no i zmieniłem na F31 335d, teraz planuje zmianę oliwy no i mam zagwozdkę, przebieg jest dziewiczy bo niecałe 2tyś km, chciałby zmienić przy 3 max 5tyś km., mam zakupiony pakiet serwisowy plus ale wiadomo jak jest do 30tyś to ja czekać na pewno nie będę a poza tym pierwsza standardowa zmiana musi być szybko dokonana.
                                      Abstrahując od powyższych z tego co się orientuję to oliwa musi spełniać normę BMW LL 04 i najlepiej żeby posiadała aprobatę producenta, choć z drugiej strony zmieniać będę sam i jeśli oliwa ma normę i jest zalewana i polecana przez innych użytkowników to czemu nie .
                                      Zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W30 , Millers Oils XF Longlife 5w-30, Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30,VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30, Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 ,ewentualnie MANNOL TDi 5W-30 , generalnie preferowałbym jakiegoś 0W ale nie umiem na chwilę obecną znaleźć nic wartościowego z tym indeksem no chyba że ori BMW TWIN POWER TURBO LongLife 0W30 ale z tego co się orientuje to jest Shell do którego nie mam przekonania.
                                      Generalnie szukam dobrego syntetyka o wysokim( w sensie niskim) punkcie płynięcia który być może wpłynie na szybsze dojście do temp roboczej i dobrej ochronie od początku do końca, kandydatów jak widać jest kilku a ja chciałbym zasięgnąć waszej opinii bazującej na obcowaniu z którąkolwiek z powyższych ?
                                      Moje osobiste preferencje to jest 0W no ale widzę że niewielki jest wybór takowych z normą BMW LL04, z góry dzięki za odp.

                                      Pozdr

                                      S

                                      P.S

                                      Jeżdżę miasto 30-40% reszta trasy, styl jazdy umiarkowany z momentami dynamicznymi.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez slawek72 Zobacz wpis
                                        Witam wszystkich

                                        Jakiś czas temu pozbyłem się mojej A5 SB 2.0 tfsi no i zmieniłem na F31 335d, teraz planuje zmianę oliwy no i mam zagwozdkę, przebieg jest dziewiczy bo niecałe 2tyś km, chciałby zmienić przy 3 max 5tyś km., mam zakupiony pakiet serwisowy plus ale wiadomo jak jest do 30tyś to ja czekać na pewno nie będę a poza tym pierwsza standardowa zmiana musi być szybko dokonana.
                                        Abstrahując od powyższych z tego co się orientuję to oliwa musi spełniać normę BMW LL 04 i najlepiej żeby posiadała aprobatę producenta, choć z drugiej strony zmieniać będę sam i jeśli oliwa ma normę i jest zalewana i polecana przez innych użytkowników to czemu nie .
                                        Zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W30 , Millers Oils XF Longlife 5w-30, Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30,VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30, Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 ,ewentualnie MANNOL TDi 5W-30 , generalnie preferowałbym jakiegoś 0W ale nie umiem na chwilę obecną znaleźć nic wartościowego z tym indeksem no chyba że ori BMW TWIN POWER TURBO LongLife 0W30 ale z tego co się orientuje to jest Shell do którego nie mam przekonania.
                                        Generalnie szukam dobrego syntetyka o wysokim( w sensie niskim) punkcie płynięcia który być może wpłynie na szybsze dojście do temp roboczej i dobrej ochronie od początku do końca, kandydatów jak widać jest kilku a ja chciałbym zasięgnąć waszej opinii bazującej na obcowaniu z którąkolwiek z powyższych ?
                                        Moje osobiste preferencje to jest 0W no ale widzę że niewielki jest wybór takowych z normą BMW LL04, z góry dzięki za odp.

                                        Pozdr

                                        S

                                        P.S

                                        Jeżdżę miasto 30-40% reszta trasy, styl jazdy umiarkowany z momentami dynamicznymi.
                                        Żaden z tych co wymieniłeś syntetykiem nie jest jeżeli odnosimy się do baz, ale to chyba powinieneś wiedzieć
                                        A co z Shellem nie tak?

                                        Komentarz


                                        • Żaden z tych co wymieniłeś syntetykiem nie jest jeżeli odnosimy się do baz, ale to chyba powinieneś wiedzieć
                                          A co z Shellem nie tak?
                                          No nie mam do niego zaufania, hmm szczerze nie rozkładałem ich na czynniki pierwsze spojrzałem na parametry, opis i wydawało mi się że przynajmniej L.M i Millers są syntetykami ,masz jakieś sugestie co do oleju z dobrą bazą do tego motoru ?

                                          Komentarz


                                          • Z LL04 0w30 to chyba jeszcze tylko Castrol Z tzw pełnych syntetyków raczej 5w30 i spełniające tę normę, Amsoil ECF, Redline Euro Series, Ravenol VMP.
                                            Tu masz analizę VOA tego BMW by Shell z opisem, widmem i wątkiem: BMW TwinPower Turbo Longlife-04 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                                            Komentarz


                                            • Wszystko fajnie tylko że nie jestem po pierwsze fanem cyrylicy po drugie na stare lata nie chce mi się siedzieć i rozgryzać tego słówko po słówku, wystarczy że jako młody człowiek byłem do tego zmuszany.
                                              Ze nie wspomne o rodzinnej niechęci, niestety mąż siostry babci dostał strzał w głowę wiadomo gdzie, stanowczo wolę po naszemu, angielsku lub hiszpańsku, na szczęście spedzilem troche czasu na necie i znalazlem troche info na stronach hamerykanskich, nie będę jakiegoś ruskiego bełkotu trawil.
                                              Ten zaczyna Shell wyglądać ciekawie, sam nie wiem moze sie na niego zdecyduje .

                                              Komentarz


                                              • Tak miedzy wierszami- te rosyjskie analizy to fajnie że są ale nic wielkiego nie wnosza chociażby ze wzgledu na różna jakość ropy itd.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                                  Tak miedzy wierszami- te rosyjskie analizy to fajnie że są ale nic wielkiego nie wnosza chociażby ze wzgledu na różna jakość ropy itd.
                                                  Chyba piszesz o UOA, bo jaki związek z VOA ma jakość paliwa?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                                    Chyba piszesz o UOA, bo jaki związek z VOA ma jakość paliwa?
                                                    Tak o UOA.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X