Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez Pidziek
    o co mam zapytać osobę ze Statoil w przyszłym tygodniu bo bede się widział ze znajomym pracownikiem moze tak co ?
    jeżeli chodzi o moje zainteresowanie to zapytaj ile przeznaczają na zadośćuczynienia dla osób, które myśląc iż kupują Statolia 0W-30 o całkiem fajnych parametrach lepkościowych dostawały tak naprawdę 5W-30, oraz jak to się stało, iż w tak dużym koncernie takie rzeczy się dzieją: b...ałagan i rozbieżności a z drugiej strony patrząc na opakowanie to zaplanowane jednak próby wprowadzenia w błąd
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez Pidziek
      o co mam zapytać osobę ze Statoil w przyszłym tygodniu bo bede się widział ze znajomym pracownikiem
      pozdrów i podziękuj za dobry olej wart swojej ceny. Jestem pewien, że kupię ich produkty po raz kolejny.
      Solidna firma produkująca oleje dobrej jakości.

      Zamieszczone przez Pidziek
      Bo znowu jakieś nieścisłości się pojawiły.
      matko! gdzie? :shock:

      Piotrek - ja dziękuję, też mam już dograny kontakt i sam będę rozmawiał z Koordynatorem Grupy Serwisu Technicznego Statoil, jeśli będę miał potrzebę.

      Zamieszczone przez Seed
      miało nie być juz o tym ile jest PAO,...w danym oleju - bo tego i tak nie wiemy i sie nie dowiemy.
      akurat Statoil podaje wyraźnie w kartach i jest to do sprawdzenia więc nie widzę powodu by o tym nie napisać. Co innego gdyby to było tylko gdybanie ale w tym przypadku są konkrety.

      --- > statoillubricants.com - Ta strona jest na sprzedaż! - statoillubricants Zasoby i informacje. sprawdź karty z parametrami klikając na "Engine Oil - Private cars and light goods vehicles".

      Zamieszczone przez Seed
      juz jest 7 tys i jest ok
      ok to daj znać jak zbliżysz się do 15 tys km ja też jeszcze chwilę czekam i dopiero wtedy podsumuję LazerWay. Robiłeś jakieś dolewki?
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Seed napisał/a:
        juz jest 7 tys i jest ok

        ok to daj znać jak zbliżysz się do 15 tys km ja też jeszcze chwilę czekam i dopiero wtedy podsumuję LazerWay. Robiłeś jakieś dolewki?
        Robilem. Wychodzi na to, ze zuzywa podobnie co X-cleana - ok 1L na 10tys - od nowosci tyle bral. jedynie X-cleana 5W-40 brał nieco mniej.
        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez Seed
          co X-cleana - ok 1L na 10tys - od nowosci tyle bral. jedynie X-cleana 5W-40 brał nieco mniej
          ehhh PD-ki. Pamiętam, że w mojej maździe 323F 2,0 TDVi 16V nie dolewałem nic od zmiany oleju do kolejnej zmiany co 15 tys km a jak ją sprzedawałem auto miało ponad 200 tys km. Tylko że tam były dwa filtry oleju - wstępnego i pełnego oczyszczania - takie stare cudo.
          Wyedytowałem mojego posta powyżej (dołożyłem linka do produktów) - żeby nie było :wink:


          Może komuś się przyda poniższa tabelka.
          Załączone pliki
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Solidna firma
            nie da się ukryć patrząc na zastosowane przez tę firmę metody wprowadzania w błąd

            podpowiem kuzynce z procter & gamble żeby się zainteresowali tą oliwką, może znajdzie się dla niej równie wzniosłe zastosowanie
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Do mnie, o mnie, w mojej sprawie, posługując się moim nickiem i moimi wypowiedziami proszę już nie pisać.
              :nono
              Zamieszczone przez innova
              nie da się ukryć patrząc na zastosowane przez tę firmę metody wprowadzania w błąd
              :czerwona:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • #57
                :czerwona:
                może nawet procter & gamble da temu LazerWay'owi swoje aprobaty
                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                _______________________________________

                Komentarz


                • #58
                  PAOLO ESCO, Millers XFS 0W40 pojawia się w dwóch miejscach :diabelski_usmiech
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    PAOLO ESCO napisał/a:
                    Do mnie, o mnie, w mojej sprawie, posługując się moim nickiem i moimi wypowiedziami proszę już nie pisać.
                    :nono
                    przecież zaprosiłeś mnie do dyskusji już na pierwszej karcie historii nowożytnej...
                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                    _______________________________________

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez Nexus6
                      Millers XFS 0W40 pojawia się w dwóch miejscach
                      tak masz rację. Tabelka nie jest mojego autorstwa - ale mogę poprawić jak by co.
                      Ma A3/B4 i jednocześnie C3 ( w sumie nie powinno być takiego zapisu ACEA o ile sie nie mylę, niestety wiele firm podaje w ten sposób) --- > opis w karcie pdf " XFS 0W40 Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy LOW SAPS ...". Page not found | Millers Oils Mam skreslić XFS 0W/40 przy A3B4 a zostawić przy C3 czy na odwrót :wink: Szkoda że Millers SAPS-ów nie podaje.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • #61
                        Fajna reklama firmy Motoroils.


                        Pare uściśleń idąc od prawej czyli od ekologi :-)

                        Motul 0W40 i GF-4.

                        Link

                        GF-4 dotyczy olejów 0/30, 5/30, 10/30

                        Chyba że Motul przeszedł procedurę testową wg. powyższego .
                        Wątpię.

                        Gdzieś zgubiono Longlife z 507.00 ale może tabelka powstała przed wprowazeniem tegoż do obiegu.
                        Ale chyba jest w pierwszej kolumience z maksymalnym pakietem sapsów, no chyba się pomyliło nieco ale :-)

                        Dalej A1/B1 , Millers ma XSS 5W30 fajny olej na bazie HC.

                        XFS 0W40 ma C3 a nie pełen pakiet sapsow więc bym go cofnął do mid sapsów :-)

                        Te strzałki oszczędnośc paliwa OK ale ochrona silnika nie wiem do czego miały być, nie zgodzę się aby olej o HTHS mniejszym zawsze gorzej chronił silnik, sa aplikacje gzie bedzie się lepiej spisywał w przeciwienstwie do tego o wyższej lepkosci dynamicznej , baa sami producenci to w pewnych przypadkach ścislę artykułują.

                        No tak na szybko ale pomysł fajny :-)


                        Seed: czy zauważyłeś że zużycie nabiera większego biegu po np. 6-7 000km a do tego przebiegu szło pomału i liniowo ?
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • #62
                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Pare uściśleń idąc od prawej czyli od ekologi
                          no nareszcie konkrety. Liczyłem,że w sprawie Millersa się odezwiesz. Dzięki. Poprawię na spokojnie w wolnym czasie ale teraz muszę odpisać na PW.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • #63
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            nie zgodzę się aby olej o HTHS mniejszym zawsze gorzej chronił silnik, sa aplikacje gzie bedzie się lepiej spisywał w przeciwienstwie do tego o wyższej lepkosci dynamicznej
                            Pidziek,

                            na poważnie pytam: czy w ogóle HTHS w przypadku pojazdu innego niż jeżdżący w wyścigach (czyli chyba większość), czyli takiego którego temp oleju nigdy nie przekroczy 120stC (a przy dobrze dobranym oleju będzie wynosić około 100stC maks) w ogóle ma znaczenie ?
                            Moim zdaniem nie.
                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                            _______________________________________

                            Komentarz


                            • #64
                              O taka tabelka to fajna rzecz. Panowie byście ją wzajemnie rozbudowali o inne marki w ramach dyskusji :szeroki_usmiech

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez innova
                                na poważnie pytam: czy w ogóle HTHS w przypadku pojazdu innego niż jeżdżący w wyścigach (czyli chyba większość), czyli takiego którego temp oleju nigdy nie przekroczy 120stC (a przy dobrze dobranym oleju będzie wynosić około 100stC maks) w ogóle ma znaczenie ?
                                Moim zdaniem nie.
                                Tak poniekąd ma.
                                Ale w skrócie to mniej wiecej tak wyglada.

                                HTHS to parametr który mowi o lepkosci dynamicznej o sile jaka jest potrzeba do przesuniecia warstwy smarnej w czasie i odcinku oraz o tym jak odporny olej jest na siły ścinające w wysokich temp. i jak szybko te polimery bedące cementem i budulcem - uwalone będą w tzw. kanał.. i tym samym lepkość oleju bedzie degradować.

                                To są opory, straty energi, ciepło nie jest efektywnie odbieane a w przypadku gorszych olejów olej w takich warunkach szybciej się utlenia, czyli degraduje, gęstnieje , zwieksza emisję CO2 itp.

                                Producent podaje np. że ma byc A3 bo skonstruował tak silnik że olej o niskim HTHS by z dużą dozą prawdopodobienstwa poszedł szybko w kanał.

                                Inaczej jest smarowany tłok i gładz w Hondzie Integrze, czy TYPE R a inaczej w Aucie np. z grupy VW czy MB.
                                Suw tłoka jest w pierwszym przypadku smarowany w obydwu kierunkach więc tzw. flow musi byc doskonały o czym userzy zapominają i wlewają oleje tzw. grubasy co powoduje ze olej się wypala i degraduje.
                                Ale z kolei w silniku grupy VW olej smaruje tylko pojedynczy suw tłoka co wywułuje działanie większych sił ścinających na wartwie smarnej.

                                Ale zobacz kiedyś ktos napisał artykuł na mazdzie :

                                W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
                                Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę :| Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
                                Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
                                Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.
                                źródło:
                                Kompendium silników Diesla (MZR-CD, DiTD)

                                Tak że jest to temat dosyć rozległy.

                                Tak wiec nie wszedzie oleje o obniżonej lepkosci HTHS bedą najlepsze.
                                Można zalać ale ja tego nie podpiszę, znałem pewna osobe której nie szło nic przetłumaczyć.
                                Miała jakiegoś Seata z silnikiem benzynowym zalał jakiegoś 0W30 czy 5W30 o niskim HTHS, silnik zdrowy ale jak jechal z Wrocławia A4 panewka mu się obróciła.

                                Do tego dochodzi jeszcze pasowanie konstrukcji i nic tylko poczekac jak i Skoda za rok dwa wprowadzi olej 0W20 bo tak wymaga konstrukcja :-)

                                Pamiętam jak każdy się śmiał z GF-4 i 0W20 , zobacz teraz weszli w toyocie z 1NR-FE i fabryka pisze jasno ma byc 0W20 choć w serwisach zaczęli się drapać po głowie i raz słyszałem teorię ...Panie to tak jakbys herbatę wlał do silnika, ale jak widać na tej herbacie silniki jeżdzą i nie chcą się psuć.

                                Pamiętam sam kiedyś z Piotrkiem Niemcem wymieniałem poglądy i pamiętam nawet jego ostrożne i pełne dystansu lekko mówiac stanowisko co do zasadności norm API w jednostkach europejskich gdzie wszystkie znaki na ziemi i niebie mówiły " po co nam to " ale jak widać API jest mocno zaakcentowana , jest nawet GF-4 0W20 z Lotosa w co powątpiewałem, ale jednak !

                                Jak widać rewolucyjne teorie sprzed lat o zasadności stosowania olejów 0W20 znalazły trwały grunt mimo wyśmiewczych wypowiedzi.

                                Oleje 0W wejdą pełna parą za jakiś czas w rynek ale wmaga to czasu, bedą GF-5, bedą 5W20 , 0W10 0W5 itp.

                                Innowa: widzialem co projekuje juz Mercedes to byś powiedział ło matko, stalowe tłoki o połowe zredukowane, plastikowe miski olejowe, itp.....

                                Zobaczycie co sie bedzie działo jak wejdzie EURO VI.


                                W USA już dawno myśleli o zanieczyszczeniach kiedy my jeszcze nie mieliśmy patentu jak za to się zabrać ...

                                Auto firmowe od A do Z

                                Nie sposób wywalić fosfór , siarkę, cynk z oleju nie mając jakiś dobrych substytutów.

                                PAOLO: zobacz sam w USA auta mają spełniać normy API SN , maja GF-5 a TBN na poziomie czesto 10-12 ile maja nasze C1, 507.00 ...
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez innova
                                  czyli takiego którego temp oleju nigdy nie przekroczy 120stC
                                  Tyle będzie wynosiła w misce olejowej.
                                  W rejonie łożysk głównych chwilowo trochę więcej.
                                  W rejonie pierwszego rowka pierścieniowego chwilowo dużo więcej (podkreślam, bo to ważne z punktu widzenia HTHS).
                                  Sprawa była przez chwilę wałkowana w wątku archiwalnym, gdzieś w tych okolicach:
                                  Forum - Octavia Club Polska
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    ....było o HTHS a teraz pytanie o CCS.... :szeroki_usmiech

                                    mam oto dwa oleje dla których rozbieżność parametru wynosi 12%. (oczywiście oba znacznie powyżej wartości granicznej "trzy_pińcet")

                                    Oba oleje są tej samej klasy lepkościowej i temperatura pomiaru jest w rzeczy samej identyczna....i teraz

                                    jaka jest prakyczna wymowa CCS?

                                    cóż ta rozbieżność oznacza?

                                    ma ów wskaźnik/parametr jakieś większe znaczenie - bo rozumuję iż jest prezentowany przy krytycznej/kluczowej dla danej klasy temperaturze - czy też istotniejszy jest rozkład parametru w obszerze jakiegoś zakresu temperatur?

                                    czy popełniam duży błąd zkładając - zgodnie z przyswojonymi informacjami - że temperatura płynięcia a temperatura pompowalności to odległość 7 stC?
                                    >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez navigator
                                      pytanie o CCS.
                                      CCS to lepkość strukturalna oleju. Dla olejów 0W/30 jest podawana przy -35C, dla pozostałych lepkości przy -30C.
                                      Oczywiście im mniejsza lepkość strukturalna oleju tym lepiej. Tym szybciej olej zostanie rozprowadzony do wszystkich węzłów tarcia w silniku. Weź pod uwagę, że CCS to tylko jeden ze składowych parametrów, którym należy się sugerować. To nie jest główny wyznacznik.
                                      Przykładowo:
                                      Lotos Trafic Pro 505.01 5W/40 ma Lepkość strukturalną w temp.-30C wynoszącą 5240 mPas a przykładowo Millers 5W/40 XFE PD (505.01) ma Lepkość strukturalną w temp.-30C wynoszącą 6000 mPas. Tak więc pod tym względem Lotos wypada lepiej. Dołóż do tego lepkość kinematyczą przy 40C i temperaturę płynięcia, wtedy będziesz miał pogląd jak olej zachowa się przy rozruchu silnika i przy niskich temeraturach.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        w usa sa natomiast egde syntec i egde titanium fst (swego czasu bylo egde fst i egde titanium ile mnie pamiec nie myli)
                                        Myslisz że w USA mają inna technologię niz u nas ?

                                        Myslisz że analiza wykonana w Polsce wykazała by inny podobny skład , wg. mnie nie.

                                        Ale można zapytać kogoś z centrali o tytan bo nie sazę aby nowy SFT poszedł tylko i wyłącznie w kiedynku jakiegoś rozbudowanego Modtc czy innej formy moly.


                                        PAOLO: widziałeś zapisek o teście Volvo przy -30st.C , brzmi budująco :-)
                                        Pozdrawiam
                                        nie rozumiem cie kolego
                                        swoja niewiedze kryjesz tym ze powiesz "nie bo nie"

                                        edge fst
                                        edge titanium fst
                                        edge sytec

                                        to trzy rozne oleje i maja inny sklad. nie wiem o co sie targowac

                                        mam nadzieje ze castrol nie wprowadzi tych dwoch gorszych oleji na europe.
                                        przed zakupem zawsze warto sprawdzic co maja w niemczech i w GB a co maja w USA. i porownac karty

                                        wiem ze latwo powiedziec ze castrol to smiec.ale mam w garazu swiezego edge fst moge ci wyslac do badania

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          PAOLO ESCO, sękju....

                                          no to mam jasność, olej który ma teraz zagościć w trzewiach mojego paździerza ma wskaźnik CCS na poziomie niższym aniżeli ten co jest obecnie....inne parametry ma całkiem w cyc a i HTHS powyżej 3,5.... :szeroki_usmiech


                                          a rozwiązaniem zagadki jest AMSOIL AFL 5W/40 vs FUCHS TITAN GT1 5W/40

                                          ps. uprzedzając (jakby co), nie drzeć siem :helm nie jestem olejowym fetyszystą a porównanie dwu - zapewne - różnych jakościowo lubrykantów miało podłoże dydaktyczno-poglądowe :szeroki_usmiech
                                          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Zamieszczone przez Seed

                                            Jak pamietacie zalalem LM TT4600 - juz jest 7 tys i jest ok. Silnik odpala w miarę cicho jak na klekota i ładnie sie nagrzewa. Jestem zadowolony.
                                            LM TT 4600 , dzisiaj -4C , Auto odpala od dotyku wszystko OK ... dużo nie jeżdżę ... od października przejechane 5,200 KM głownie po mieście po 5000 km dolałem około 100 mil , ale tylko dla świętego spokoju ... nie byłem pewny na 100 % czy coś ubyło czy nie ...
                                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              LM Synthoil 5W40 aktualnie przejechane 11 tyś. km. Silnik chodzi cały czas tak samo jak zaraz po zalaniu. Jak na razie jestem zadowolony. Bierze go chyba minimalnie mniej.
                                              Tak btw. to ostatnio po nocy brat przestawił mi samochód w miejsce gdzie zawsze stoi. Ja po jakiejś godzinie przed drogą chciałem sprawdzić poziom oleju, a tam jest na samym minimum przy dolnym zagięciu. Dobra pojechałem do pracy i wróciłem, po nocce na drugi dzień sprawdzam i poziom oleju w połowie. Tak wolno ścieka on do miski olejowej? W sumie, to po tej godzince jak odpaliłem silnik to cichutko od początku chodził bez stukania co oznaczałoby, że jeszcze olej "siedzi" po tej godzince na częściach w silniku. Po nocce już słychać klekot przez kilka sekund nim się wyciszy.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Zamieszczone przez navigator
                                                a rozwiązaniem zagadki jest AMSOIL AFL 5W/40 vs FUCHS TITAN GT1 5W/40

                                                ps. uprzedzając (jakby co), nie drzeć siem nie jestem olejowym fetyszystą a porównanie dwu - zapewne - różnych jakościowo lubrykantów miało podłoże dydaktyczno-poglądowe
                                                navigator:

                                                czemu takie lepkie oleje porówałeś ? Te zupełnie nie są optymalne do jakiejkolwiek seryjnej skody octavii, fabii czy superba. Potem ludziska znowu będą się sugerować że 5W-40 jest lepsze niż 5W-30 a tak nie jest
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez Orbit
                                                  Zamieszczone przez Seed

                                                  Jak pamietacie zalalem LM TT4600 - juz jest 7 tys i jest ok. Silnik odpala w miarę cicho jak na klekota i ładnie sie nagrzewa. Jestem zadowolony.
                                                  LM TT 4600 , dzisiaj -4C , Auto odpala od dotyku wszystko OK ... dużo nie jeżdżę ... od października przejechane 5,200 KM głownie po mieście po 5000 km dolałem około 100 mil , ale tylko dla świętego spokoju ... nie byłem pewny na 100 % czy coś ubyło czy nie ...
                                                  planowałem zalać po 4600 Specyfica 506.01 0W-30 ale elemenateur namawia mnie na Millersa - tego 5W-30 507.00 ale bez C3 - moze sie skusze - to jedyny olej z 507.00 ale bez C3?
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    Tyle będzie wynosiła w misce olejowej.
                                                    W rejonie łożysk głównych chwilowo trochę więcej.
                                                    W rejonie pierwszego rowka pierścieniowego chwilowo dużo więcej (podkreślam, bo to ważne z punktu widzenia HTHS).
                                                    zak14,
                                                    jak zawsze dziekuję za korektę, chciałbym też jednak to doprecyzować i dokonać w związku z tym w pewnym sensie drugiej iteracji tego zagadnienia.

                                                    Rozpatrujemy diesla gdyż w benzynie ogólnie jest cieplej w każdym miejscu i to znacznie.
                                                    Otóż podałem wartość 120stC jako taką uśrednioną, gdyż w przypadku dobrej pompowalności oleju i dobrania oleju mniej lepkiego (lepsza pompowalnośc, lepsza rotacja, lepsze odporowadzanie ciepła) jego temperatura w misce nie powinna przekroczyć 100stC przy jeździe długotrwałej na autostradzie z obrotami rzędu 4000. W samym silniku chwilowo olej trafia do otoczenia o temperaturze znacznie wyższej jak zauważyłeś ale czas trwania w tym obszarze jest stosunkowo krótki (nie wiem ile, jak wiesz to podpowiedz) w danym cyklu, zatem olej który jak każdy związek iddelanym absorberem nie jest, nie zdąży przejąć temperatury otoczenia a co najwyżej zwiększy swoją. Stąd dla diesla wskazałem iż wartość ta (temperatura oleju) może się zwiększyć do 120stC chwilowo. Ale może oczywiście i więcej. Resztę energii powinien przejąć i rozprowadzać blok silnika którego pojemność termiczna jak i zdolnośc do rozprowadzenia tego ciapła (taki duży radiator chłodzony do tego) jest znacznie większa. Stąd nawet pomimo dużego chwilowego napięcia termicznego ilość ciepła przejętego przez sam olej nie jest przerażająca. Myślę że jeżeli w kartach podaje się wartość dla HTHS w zakresie 150stC to jest to górna wartość temperatury oleju osiągana w najbardziej krytycznym punkcie. Teraz biorąc pod uwagę fakt, iż te same oleje są dedykowane dla silnika benzynowego i diesla to w przyspadku diesla te górne granice osiągane (przejęte) przez dawkę oleju w najbardziej krytycznym punkcie będą zapewne na poziomie 130stC. Stąd podałem wartość rzędu 120stC ale to są moje szacunki a nie wartości faktycznie zmierzone. Ponadto typowy HTHS z przedziału 2,9-3,5 (a mniejszych wartości nie widziałem) jest akceptowalny dla większości silników co potwierdzają aprobaty producentów udzielone tym olejom. A w ślad za tym doszedłem do wniosku iż HTHS nie jest istotny w przypadku diesla nawet jak ktoś autostradą gania gdyż i tak zawsze beznyna wyznacza poprzeczkę a dla diesla praktycznie zawsze zmieści się on w zakresie oczekiwanym przez konstrukcję silnika i wymagania producenta.

                                                    [ Dodano: Czw 26 Sty, 12 12:04 ]
                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    namawia mnie na Millersa
                                                    to nie jest istotne w kontekście mojej wypowiedzi, kto Cię namawia. Millers sam ogłosił wzmożoną aktywność marketingową na najbliższe tygodnie. Pytanie czy faktycznie chcesz wsiąść do tego pociągu. Popatrz najpierw jakim potencjałem dysponuje producent, jak wygląda sprzedaż itp i wtedy oceń, czemu potrzebna jest wzmożona aktywność marketingowa oraz czy faktycznie parametry (tu zawsze pytanie z której karty) są na tyle przekonywujące aby decydować się na zmianę (ogólnie czy jest to jakiś High Tech). Ja w Millersie nic nie znlazłem niesamowitego oprócz bałaganu i marketingu (ale gdzie go dziś nie ma) co zasygnalizowałem. Ale wracając do pierwotnie postawionych zagadnień: miałem w projektach cywilnych styczność z pewnym emerytowanym pułkownikiem, ten zawsze jak ktoś przyjeżdżał z nowym rozwiązaniem (a taki przewrotnik z niego był) ni z gruchy ni pietruchy rzucał hasło: chłopaki, taki high tech to pokazujecie na obrazkach a pokażcie gdzie te fabryki, gdzie refrencje, gdzie tysiące i miliony klientów. Zawsze był z tego ubaw jak się w tym momencie prezenterzy wili niczym piskorze ale i w duchu przyznawałem mu, iż to dość dobre pytanie i strategia.
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X