Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nie, że podważam kogoś zdania tomek, nie obraź się, ale co ma handlowanie czymś do prawdziwej skuteczności produktu? Nie podważam Archoila, nigdy nie stosowałem osobiście,ale czytam bdb opinie oczywiście.
    Ale akurat stosowałem kiedyś xado rewitalizanty i żadnych cudów, a nawet poprawy zauważalnej nie było po tym w moim wypadku w wolnossących benzynach.
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Komentarz


    • Czy Liqui Moly Mos2 (dwusiarczek molibdenu) jest skuteczny można min dowiedzieć się tutaj

      Amazon.com: Liqui Moly MoS2 Anti-Friction Engine Treatment | 300 ml | Oil additive | SKU: 2009 : Automotive

      czytając opinie ponad 560 osób które zakupiło i użyło ten dodatek.
      Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

      Komentarz


      • Bez wątpienia disiarczek molibdenu działa- natomiast co dalej czy i jaki wpływ ma na układ konwersji spalin? Filtr cząstek stałych nie toleruje żadnych metalicznych dodatków - do starszych aut -jest świetny do nowoczesnych - podrążyłbym temat.
        Naturalnie, jeśli mówimy o suplementacji oleju silnikowego.

        Komentarz


        • Dpfa nie mam, wiec mi nie grozi.
          Muszę to turbo oblookać, czemu mi tak świszczy ostro teraz, podejrzewam, że mam sporą dziurę gdzieś poprostu. Może dostało takiego kopa po tym dodatku, że wywaliło dziurę w rurze hehe
          Nie mam kanału, turbina za silnikiem, więc czekam na tydzień, żeby do jakiegoś mechaniora skoczyć na oględziny.

          Komentarz


          • Tylko na marginesie dodam, że przyczyną gwizdów jest dziura w rurze od IC, przetarty od rantu chłodnicy. Był już wymieniany na zamiennik gumowy (ori był plastik), zamiennik był szerszy i kiedy pracował dotykał chłodnicy na rancie się okazało. Stąd te syki okropne ostatnio. Kolejny zamówiony, tym razem zostanie pożądnie zabezpieczony, żeby nie stykał z niczym.

            Komentarz


            • Przynajmniej znalazłeś przyczynę .
              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

              Komentarz


              • tak,rura już wymieniona, głośnego syku nie ma ale lekkie popiśnięcie (jak dawniej było) przy pełnym bucie jest w pewnym zakresie obrotów, trzeba będzie kiedyś turbo regenerować i tak - norma.

                dla większej czytelności, na prośbę uczestników tematów olejowych, proszę wklejać analizy tutaj:
                Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA) - Octavia Club Polska

                Komentarz


                • Taka ciekawostka dotycząca Oleju napędowego po wymieszaniu z olejem silnikowym.



                  to ze płucze to jedno byle było ok ćwierć pojemności oleju silnikowego.
                  a człowiek martwi się wypalaniem dpf i przerwaniem cyklu

                  Komentarz


                  • Wieloma rzeczami nas straszą dla przykładu mój teść nie uznaje żadnych dodatków do oleju płukanek itd ja to wszystko stosuje .On wymienia olej HC różnych marek co 10.tyś km(samochody w tym samym starym wieku,obydwa TDI ) ja też HC co 7/8 tyś km myślałem ,że mam nad teściem małą przewagę ,ale na razie nie widzę i nie słyszę i czasami zastanawiam się aby wymienić olej i nic nie dodawać
                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                    Komentarz


                    • Robert1 HC wytrzymują spokojnie 7-10tys, ale stosowanie dodatków przedłuża życie motoru.
                      Stosowanie dodatków ma sens jeśli auto u Ciebie ma dożywocie, jak sprzedajesz po trzech, czterech latach to robisz "dobrze" tylko kolejnemu właścicielowi stosując dobry olej i dodatki.
                      Pokaż teściowi ten filmik


                      Komentarz


                      • Pokażę ,zobaczę jaka będzie reakcja
                        Ja dbam o staruszka (trafił się z małym przebiegiem udokumentowanym),bo chcę jeszcze trochę nim pojeżdzić i pewnie będzie dożywocie.
                        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                        Komentarz


                        • Stosowanie dodatków ma jeszcze jeden ważny wymiar:

                          - mniejsze prawdopodobieństwo awarii
                          - utrzymywanie nominalnych właściwości silnika i co najważniejsze drogiego osprzętu
                          - przeważnie niższe koszty eksploatacji co po całym interwale olejowym kalkuluje się jako zwrot z inwestycji
                          - kolejnemu właścicielowi faktycznie dogadzasz ale i to jest dobrym argumentem przy sprzedaży.
                          - a niech przypadkowo auto zostanie na dłużej ...

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                            Stosowanie dodatków ma jeszcze jeden ważny wymiar:

                            - mniejsze prawdopodobieństwo awarii
                            - utrzymywanie nominalnych właściwości silnika i co najważniejsze drogiego osprzętu
                            - przeważnie niższe koszty eksploatacji co po całym interwale olejowym kalkuluje się jako zwrot z inwestycji
                            - kolejnemu właścicielowi faktycznie dogadzasz ale i to jest dobrym argumentem przy sprzedaży.
                            - a niech przypadkowo auto zostanie na dłużej ...
                            Właśnie przypadkowo zostało na dłużej
                            Zostaje przy dodatkach tym bardziej,że nie mógłbym normalnie spać wiedząc ,że nic nie dodałem i "staruszek" ma się męczyć .
                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                            Komentarz


                            • Stosując dodatki z głowa naprawdę odsuwamy potencjalny punkt awarii w czasie ...przykład:


                              detergenty i substancje obniżające temperaturę palenia węglowodorów spalonych -dodawane do paliwa oszczędzają osprzęt -drogi jak pierun w nowych dieslach na nawet dwumase -nie śmiejecie się bo równa praca wszystkich cylindrów nie generuje mikrodrgań i nie wykańcza delikatnej dwumasy.


                              dodatki EP i AW do oleju niemetaliczne to ważne zabezpieczają przed przyklepaniem panewek w sytuacji kiedy nawet automatyczna skrzynia wrzuci wysoki bieg -nowe dsg jest jakieś porąbane - 55kmh i już na ostatnim biegu toczy w pozycji D

                              nie mówię o turbinie gdzie każdy motyw obniżający tarcie przy obniżeniu lepkości doskonale odprowadza ciepło ...

                              moge tak pisać w nieskończoność

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                moge tak pisać w nieskończoność
                                Pisz,pisz zawsze warto czegoś nowego się dowiedzieć .
                                była Octavia II 1.9 TDI
                                jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                Komentarz


                                • Zbliża mi się wymiana. Auto na pompowtryskiwaczach od nowości jeździ na oleju 5W30. Ostatnio jeździł na Statoil Lazerway LL 5W30 - ale jak wiemy już go nie ma...
                                  Znalazłem dwa oleje: RAVENOL HLS SAE 5W-30 i RAVENOL VMP SAE 5W-30. Który z nich lepszy do mojego silnika? A może w budżecie około 120zł za 4 litry znajdzie się coś ciekawszego?

                                  Komentarz


                                  • Czy ktoś stosował Motul Specyfic VW 5W40 ?
                                    Zastanawiam się nad zdradą Castrola na poczet Motula, znajomy mówi, że bardzo dobry olej.
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz


                                    • Octavia 3 2.0TDI CKFC, zrobiona na 181KM. Przebieg 110kkm.
                                      Ostatnio zalany Motulem Specific 5w30. Jest coś na ten moment lepszego?
                                      Rafał

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                                        Czy ktoś stosował Motul Specyfic VW 5W40 ?
                                        Zastanawiam się nad zdradą Castrola na poczet Motula, znajomy mówi, że bardzo dobry olej.
                                        Warto zamienić ,mało go znika z silnika,jest to przyzwoity olej nie zostawia tyle syfu w silniku co castrol(ogólna ocena castrola)
                                        Kilka razy zalewałem tym olejem VW Polo 1.4 TDI PD ogólnie byłem zadowolony , jest to olej HC .
                                        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                        Komentarz


                                        • Znajomy właśnie powiedział że po zmianie na 5w40 olej przestanie znikać
                                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                          Komentarz


                                          • Ja wiem że takie rzeczy warto wiedzieć ale ja zostawiam auto u mechanika i on sam dobiera odpowiedni.
                                            ________

                                            Komentarz


                                            • Ja stosuję jedną zasadę- do oleju nic się nie dolewa (ewentualnie płukankę). Olej regularnie należy wymieniać (10000-12000km), stosować dobre filtry i silnik będzie śmigał jak złoto.

                                              Komentarz


                                              • Specol ma pierwszą oficjalną aprobatę na olej co prawda jest to aprobata Man ,ale zawsze jest od czegoś trzeba zacząć.
                                                Strony nie znaleziono - Specol Lubricants
                                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Milord Zobacz wpis
                                                  Octavia 3 2.0TDI CKFC, zrobiona na 181KM. Przebieg 110kkm.
                                                  Ostatnio zalany Motulem Specific 5w30. Jest coś na ten moment lepszego?
                                                  Ja wynalazłem Yacco Lube DE 5w30, na papierze wygląda super. Do tej pory też miałem Specific'a i było OK. Na pewno spróbuje prędzej to Yacco niż Specola

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Racer1 Zobacz wpis
                                                    Ja wynalazłem Yacco Lube DE 5w30, na papierze wygląda super. Do tej pory też miałem Specific'a i było OK. Na pewno spróbuje prędzej to Yacco niż Specola
                                                    Dzięki. KNie słyszałem o tym oleju, ale poszukam
                                                    Kupiłem Specyfika na kolejne 10/12kkm.
                                                    Rafał

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X