Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez natash
    Czytałem że Amsoil 5W30 505.01, Amsoil 5W40 507.01, poprawcie mnie jeśli się mylę?
    :hammer to jednak poprawię........

    Amsoil AFL 5W/40 jest dla silników wymagających specyfikacji VW 505.01 ---> Just a moment...

    a

    Amsoil AOL 5W/30 dla silników wymagających specyfikacji VW 504.00/507.00 ---> Just a moment...

    Zamieszczone przez natash
    507.01 jest tak zrobiona, że ma mniej dymić, bo auta mają DPF, ale trochę gorzej smaruje
    a dokładnie, że "oleje do DPF-ów są bez niektórych dodatków smarnych które zwiększają, poprawiają właściwości smarne ale zwiększają "zadymienie" co negatywnie wpływa na trwałość DPF-a, dlatego znacznie je ograniczono lub z nich zrezygnowano. Tabelka na 2 stronie tego watku.


    Zamieszczone przez natash
    norma 507.01 jest tak zrobiona, że ma mniej dymić, bo auta mają DPF,
    :haha: "miszcz" ... :
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez natash
      norma 507.01 jest tak zrobiona, że ma mniej dymić, bo auta mają DPF,
      :haha: "miszcz" ... :
      Tan zinterpretowałem twoje PW z przed paru miesięcy .

      Dobra to na miasto do BXE lepiej Amsoil 5W40 czy 5W30?

      Komentarz


      • AFL kur..! :twisted:
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz


        • Zamieszczone przez natash
          Dobra to na miasto do BXE lepiej
          według mnie ten:
          Zamieszczone przez natash
          Amsoil 5W40
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • Myknąłem dzisiaj z Gdyni do W-wy i nazad: Obwodnicą Trójmiasta, A1 do Torunia, krajową 10-ką do Płońska i dalej 7-ką. Ponieważ rano Jarek Kuźniar stękał, że będzie żar z nieba – postanowiłem zawiesić zdrowy rozsądek na kołku i wykonać mały „test obciążeniowy” nieco pałując na Fuchs GT1 PRO XTL 5w30. Poniżej wykresik. Temp. maksymalna oleju 113 st. C. Temp. otoczenia 21,5 st. C na starcie, 31,5 st. na końcu.

            ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz


            • całkiem sporo widać się ten fuchs nagrzewa.
              service by Auto Tar

              Komentarz


              • całkiem sporo widać się ten fuchs nagrzewa
                Ano sporo, choć muszę jeszcze niedługo porównać w tym samym motorze z jego następcą.
                Z drugiej strony, jak jedziesz normalnie - do 140 km/h - to i olej nawet w upał ma normalną temperaturę.
                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                Komentarz


                • u mnie dodatkowo metalowa osłona pod spodem, aż żałuję, że nie mam wskaźnika temperatury oleju.
                  service by Auto Tar

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez konkon
                    Co do listy to zrobiłem na szybko wykazik, reszta do dopisania i dopracowania, kolejność przypadkowa, o sensie tabelki nie ma co dyskutować.
                    konkon Dobra robota. te do ELFa można jeszcze dopisać.
                    -Usunięto

                    -Usunięto

                    -Excellium FULL-TECH 0W30 VW 502.00/505.00 (PAO-Estry)

                    LPG - Excellium LDX 5W40 VW 502.00/505.00 (HC)


                    zak14 czym robisz te pomiary , VCDSem?

                    Komentarz


                    • leonn, pokaz mi dokument, ze olej 5W30 z VW504.00/507.00 spełnia wymogi normy VW 506.01 :diabelski_usmiech
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz


                      • Nexus6 Proszę---> Usunięto
                        Z tymi pierwszymi dwoma olejami do diesli nie będe się spierał z nikim, można ich do listy nie dopisywać, dwa ostatnie jak najbardziej

                        Komentarz


                        • Piszą :

                          (pokrywa wszystkie wcześniejsze wymagania norm: VW
                          502.00/505.00/505.01, VW 502.00/505.00, VW 503.00/506.00/506.01*, VW 501.01/505.00 (*dla silników
                          produkowanych od 2007r)

                          Czyli to co juz kiedyś pisałem że norma 507.00 dla diesli i 504.00 dla benzyn zastępuje poprzednie które również są w użyciu i zastosowaniu

                          Pozdrawiam serdecznie
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • leonn, dokument VW poprosze, niestety kazdy inny to tylko "wishfull thinking" :diabelski_usmiech
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz


                            • Nexus6 Ok masz rację, usuwam te pozycję z postów, nie mam zamiaru robić tu niepotrzebnego zamieszenia.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez leonn
                                czym robisz te pomiary , VCDSem
                                Tak

                                [ Dodano: Sob 07 Lip, 12 18:54 ]
                                Jeździłem trochę dziś po mieście - olej słabo zniósł wczorajszą trasę - klawiatura głośna się zrobiła, aż niemiło.
                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Pidziek
                                  Piszą :

                                  (pokrywa wszystkie wcześniejsze wymagania norm: VW
                                  502.00/505.00/505.01, VW 502.00/505.00, VW 503.00/506.00/506.01*, VW 501.01/505.00 (*dla silników
                                  produkowanych od 2007r)

                                  Czyli to co juz kiedyś pisałem że norma 507.00 dla diesli i 504.00 dla benzyn zastępuje poprzednie które również są w użyciu i zastosowaniu

                                  Pozdrawiam serdecznie
                                  to sprecyzujmy
                                  uwazasz ze nawet jesli mozna uzyc normy 505 (tj auto nie ma dpf), mozna zalac 507 i nie bedzie gorszych wlasciwosci smarnych niz na 505

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez zak14
                                    mały „test obciążeniowy”
                                    zak14 jak zawsze po raz kolejny dajesz bardzo ciekawy materiał
                                    Zamieszczone przez Luk@s
                                    sporo widać się ten fuchs nagrzewa
                                    no własnie pytanie czy faktycznie "sporo" przy 160-180 km/h temeratura oscyluje w przedziale +- 112-115 C ale widać też że kiedy predkość spadłą do +- 120-140 km/h to temeratura oleju dosyć stabilnie oscylowała w granicach 98-102 więc chyba nie jest tak źle.
                                    Widzę, że lepkość w 40 (72) i 100C (11,7) też jest taka jak deklaruje producent.
                                    Zamieszczone przez zak14
                                    jak jedziesz normalnie - do 140 km/h - to i olej nawet w upał ma normalną temperaturę.
                                    no właśnie dobrze to widać.
                                    Zamieszczone przez zak14
                                    olej słabo zniósł wczorajszą trasę - klawiatura głośna się zrobiła
                                    Ile miałeś na tym oleju przejechane - pewnie prosi się już o wymianę?
                                    Zamieszczone przez zak14
                                    muszę jeszcze niedługo porównać w tym samym motorze z jego następcą.
                                    :hmm czyli co zalejesz teraz ? (Amsoil, Millers ...coś innego?)

                                    ehhh a ja żałuję, że nie miałem możliwości zrobienia takiego wykresu z trasy do Włoch - ciekawe jakie parametry by wyszły w trakcie takiej trasy :roll:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Norma normą.
                                      Ja tylko pisałem która zastepuje którą i którą można stosowac w miejsce której co sam podpisał ELF w swojej nawet karcie.
                                      Jeśli chodzi o smarność, właściwości antyzużyciowe to jest inna bajka.
                                      Konstruktorom , producentom naprawdę nie zależy aby Twój silnik jeździł bezawaryjnie 10 lat czy 500 000km.
                                      Masz przejechac gwarancję i juz , masz spalac tle paliwa ile podaje katalog, i emitować tyle CO2 ile podaje katalog.
                                      Pomijam fakt kiedy wypuszcza się toksyczne auta które przepalaja po 1L oleju an 1000km a to wtedy nie ma nic wspólnego z ekologią i stosowanie do takich aut i silników olejów low saps uwazam za bezsens bo jak palaca jak Jelcz TSI olej 507.00 emituje kilka razy wiecej zanieczyszczeń niż zdrowy silnik VW bez podobru oleju spełniający EURO III wiec gdzie tu logika..

                                      505 nie biore pod uwagę bo to podstawowa norma którą może miec każdy minerał.


                                      Cóż to jest smarność - Smarność oleju jest to zdolność przywierania do powierzchni trącej. Smarność jest wielkością - cechą - ściśle związaną ze składem chemicznym ropy naftowej i sposobem jej rafinacji. Smarność oleju jest tym lepsza, im więcej zawiera on substancji powierzchniowo czynnych, tzn. związków - dodatków - które mają ładunek przeciwny niż metal.

                                      505.01 jest tanszy do 15 000km super 507.00 jako olej syntetyczny ma wystarczac na dlużej w tym tryb Longlife, nie degradować, utleniac się, emitować mniej szkodliwych substancji, utrzymywac układ silnika, rozrządu w doskonałej czystości, + DPF ogólnie do paliw niskosiarkowych.

                                      Podobnie jest z A3/B3 i A3/B4 z tym ze ten drugi ma bardziej myć głównie silniki z wtryskiem bezpośrednim ma być czystko bez laków, depozytów.

                                      Więc najpierw powinni wypuszczać samochody które nie pala oleju a dopiero później DPF a nie na odwrót bo to uwazam że jest robienie petenta w bambuko.

                                      Ogólnie ACEA powinno wprowadzić test silnikowy dla każdego samochdu spełniającego EURO VI w którym obciąża się silnik np. podobny do mieszanej jazdy + autostrada w ciągu np. 100 motogodzin lub np. 5000km co mogło by temu odpowiadać.
                                      Silniki ktore spalały by powyżej 100ml oleju na 1000km nie spełniały by EURO VI proste ale nierealne :lol: :lol:

                                      A tak mamy toksyczne buble z DPF-ami i gadki o ochronie środowiska.
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez zak14
                                        wykonać mały „test obciążeniowy”
                                        Mógłbyś podpowiedzieć które bloki i grupy mierzyłeś? Ja bym sobie też coś takiego chciał zrobić - od 12kkm mam Motula X-Clean C3 5W40

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Pidziek
                                          wiec gdzie tu logika..
                                          Pidziek soryyy...no właśnie jej nie widzę, i zastanawiam się co ten post miał wnieść do tematu ...
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Widzę, że lepkość w 40 (72) i 100C (11,7) też jest taka jak deklaruje producent
                                            Akurat lepkość dla danej temperatury wyliczam w oparciu o v40 i v100 deklarowane przez producenta. Z UOA dla przebiegu 5,5 kkm wynikało, że olej w miarę trzymał v100, więc nie wprowadzam żadnych poprawek - ew. po analizie na koniec, jak będę różnice, to jeszcze raz przeliczę.

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Ile miałeś na tym oleju przejechane - pewnie prosi się już o wymianę
                                            W chwili gdy logowałem te dane osiągnąłem 10 kkm na oleju.

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            czyli co zalejesz teraz ? (Amsoil, Millers ...coś innego?)
                                            Akurat zaświecił mi się kluczyk, więc pojadę do ASO wbić sobie pieczątkę serwisu olejowego. Komp wyliczył, że przy moim stylu eksploatacji należy się interwał 24,2 kkm (a że w tym czasie były oprócz FF jeszcze 2 oleje, to już inna sprawa).
                                            W związku z tym wleję olej z aprobatą 507, żeby nie było pyszczenia.
                                            Po pierwsze - będę mógł porównać trochę Fuchsa z olejem innej marki ale z analogiczną aprobatą (wleję X-Clean+).
                                            Po drugie - w ASO nie będę się bawił w płukanki, więc nowy olej posłuży jako płukanka. Jak będzie dobrze współpracował, to może nawet dotrwa do zimy (kiedy to planują Specific 506.01). Na AMS-a przyjdzie czas w przyszłym roku. A na Millersa nie - bo nie :sick

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            żałuję, że nie miałem możliwości zrobienia takiego wykresu
                                            Klony VCDS-a to nie majątek, a ile radości :hmm

                                            [ Dodano: Sob 07 Lip, 12 23:40 ]
                                            Zamieszczone przez ernestowski
                                            Mógłbyś podpowiedzieć które bloki i grupy mierzyłeś
                                            Dane czytam z Instruments:
                                            Outside air temperature,Coolant temperature,Engine oil temperature,Vehicle speed,Engine speed
                                            A więc są to:
                                            Group 4 - Field 0,Group 5 - Field 0, Group 6 - Field 0,Group 7 - Field 0,Group 8 - Field 0
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez zak14
                                              osiągnąłem 10 kkm na oleju
                                              i już słychać klawiaturę? Trochę szybko...
                                              Zamieszczone przez zak14
                                              będę mógł porównać trochę Fuchsa z olejem innej marki ale z analogiczną aprobatą (wleję X-Clean+)
                                              no ciekawie! To mam nadzieję, że zobaczymy na forum po raz kolejny pojedynek Motul vs Fuchs i to poparty konkretnymi danymi w postaci wykresów, żeby nie było niedomówień.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez zak14
                                                leonn napisał/a:
                                                czym robisz te pomiary , VCDSem?


                                                Tak
                                                Zamieszczone przez zak14
                                                PAOLO ESCO napisał/a:
                                                żałuję, że nie miałem możliwości zrobienia takiego wykresu


                                                Klony VCDS-a to nie majątek, a ile radości
                                                zak14 Poszło na pw, żeby tu nie śmiecić.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  poparty konkretnymi danymi w postaci wykresów, żeby nie było niedomówień
                                                  Tego Motul-a tak długo raczej nie będę trzymał jak Fuchs-a, a porównanie będzie obciążone pewnym błędem, bo Fuchs był wlany świeży zimą, a teraz w lecie już jakiś przebieg ma. Ale to co się da zbadać / pomierzyć to się zrobi, pozostanie kwestia pewnej ostrożności w wyciąganiu wniosków (no chyba, że różnice będę kolosalne, czego się raczej nie spodziewam).
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez zak14
                                                    A na Millersa nie - bo nie
                                                    Pacimu ?
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X