Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez piramida
    pedros, przez dpf może olej degradować tak jak i w przypadku pękniętej głowicy gdzie do oleju dostaję sie płyn chłodniczy, BKD są z tego sławne.
    Na szczęście moja maszyneria nie wie co to DPF, gorzej z głowicą :lol:
    A co dolewales lodowatego oleju do gorącego silnika :diabelski_usmiech ?

    Tym bardziej częsta wymiana oleju może podratowac

    Komentarz


    • pedros, lodem do drinków obkładam czasami jak za bardzo go zgrzeję :diabelski_usmiech
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • Zamieszczone przez piramida
        pedros, lodem do drinków obkładam czasami jak za bardzo go zgrzeję :diabelski_usmiech
        Widzę ze dobra oliwę zalewasz bo prży Twoich modach to wręcz konieczność. CFS daje radę, tak jak u mnie Silkolene 5w30 i 5w40 :diabelski_usmiech

        Tutaj przy tych olejach intuicyjnie i podświadomie czuć ze krzywda silnikowi się nie stanie :szeroki_usmiech To tak apropos tego co napisałem wcześniej 8)

        Komentarz


        • Panowie odświeżę mój wątek, nalałem ceratec, olej zmieniam co 8-9 tyś km (raz do roku) Co ile wymian oleju lać ceratec?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez tasek
            Panowie odświeżę mój wątek, nalałem ceratec, olej zmieniam co 8-9 tyś km (raz do roku) Co ile wymian oleju lać ceratec?
            W pierwszym nowiu ksiezyca parzystego kwartału lecz nie później niż po 50 kkm. :diabelski_usmiech

            Producent podaje interwal 50 kkm, a autorytety twierdzą dodatkowo ze olej z caratekiem zlewamy przed wymianą świec (w benzynie)

            Przebieg przebiegiem ale wg mnie też trzeba mieć na uwadze różnice w prędkościach obrotowych silników benzynowych i diesla. Diesle są wolnoobrotowe ale dodatkowo w większości posiadają Turbinę.

            Jeśli wymienisz często olej to efekt i tak się utrzymuje jakiś czas i tutaj słusznie zauważyłeś, że to może pomóc na obracające się panewki....


            W swoim diesla wymielabym co ok 50 kkm ew skrocilbym o jedną wymianę.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez piramida
              Ponieważ duża lepkość oleju przy 100 stopniach nie jest aż tak potrzebna w normalnej jeździe a za to olej gorzej jest pompowalny przy rozruchu.

              Lepiej zalać 5w30 ponieważ jest mniej lepki od 5w40 a co za tym idzie w silniku olej szybciej krąży i mniej się lepi :szeroki_usmiech

              Jeździłem na 0w30 i jak dla mnie super silnik pracował, w zimie bez klepania przy rozruchu a w lecie przy dynamicznej jeździe też silnika nie zarżnął więc jak ktoś jeździ spokojnie to śmiało może zalewać 0w30 z tym że nie jest to tani olej.
              Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Ja w swoim BKD jeżdżę na Amsoilu 5w40 i zastanawiałem się nad zmianą na jakiś 5w30. Z drugiej strony czytając dziesiątki stron tematu o olejach znalazłem info, że 5w30 ze względu na LL posiadają podobno dodatki, pogarszające ich jakość/smarność. I tak źle i tak niedobrze :wink:
              Moja FLka:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xcracer
                LL posiadają podobno dodatki, pogarszające ich jakość/smarność. I tak źle i tak niedobrze
                przeczytaj dokładnie ze zrozumieniem:

                Oleje spełniające normę EURO IV i V, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!

                Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów Low Saps nie należy stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01).
                Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF, jednak oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono).
                Silniki z DPF spełniające normy emisji spalin EURO IV i V wyposażone są w czułe systemy oczyszczania spalin.
                Siarka i fosfor wpływają niekorzystnie na ich pracę i mogą pośrednio uszkodzić elementy, co może prowadzić do nieskutecznego oczyszczania spalin. Popioły siarczanowe zatykają filtry cząstek stałych w silnikach Diesla co prowadzi do krótszego cyklu regeneracji, większego zużycia paliwa i zmniejszenia mocy silnika.
                Z drugiej strony, niska zawartość popiołu obniża nagromadzanie się cząstek stałych w filtrach DPF i sprzyja wydłużeniu okresów pomiędzy konserwacjami.
                Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza szkodliwe oddziaływanie i degradację katalizatorów oraz wydłuża żywotność i zapewnia stabilność termooksydacyjną, zmniejsza tworzenie się osadów i szlamów oraz sprzyja wydłużeniu żywotności oleju.
                Tym samym własności te sprzyjają też wydłużeniu żywotności samego silnika (stabilność termiczna i oksydacyjna).
                Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza możliwość zatrucia katalizatorów w silnikach z zapłonem iskrowym i przyczynia się do redukcji
                osadów cząstek stałych na filtrach DPF. Dodatkowo udoskonalone własności tarciowe sprzyjają mniejszemu zużyciu paliwa.

                (poprawiłem, żeby było lepiej czytać) - więcej danych w tym temacie jest w starym/zamkniętym "wątku olej do TDI".
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Czyli wychodzi na to, że jednak oleje Low Saps mają gorsze właściwości smarne i jeśli tylko nie ma konieczności ich stosowania(brak DPF) warto z nich zrezygnować. PAOLO mam rację?
                  Moja FLka:

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez xcracer
                    jeśli tylko nie ma konieczności ich stosowania(brak DPF) warto z nich zrezygnować
                    w dużym uproszczeniu tak. (zajrzyj do starego wątku - tam był ten temat wałkowany). Zwróć też uwagę, że oleje zwłaszcza te LowSaps mogą być używane TYLKO w silnikach które są do tego przystosowane, więc jak ktoś chce dla silnika "dobrze" i do "starego" MPI 1,6 czy zwykłego 2.0 benzynowego wlewa olej LL to nie znaczy że akurat to jest idealny pomysł... Ty masz mieć olej o SAE 5W30 / 0W30 w specyfikacji VW 505.01, 506.01 ew VW 507.00
                    Zamieszczone przez xcracer
                    oleje Low Saps mają gorsze właściwości smarne
                    zbyt mocno "powiedziane" po prostu to oleje zaprojektowane do najnowszych jednostek diesla z DPF-em, (ECO) jak masz taką jednostkę (i nie lubisz zbyt ptaszków i roślinek ale dbasz o swój silnik) to stosujesz ten olej a jak nie masz, to masz "inne opcje" ... a to że olej ten został "wykastrowany" z pewnych substancji chroniących silnik to można się przekonać po UOA danego oleju.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • PAOLO wielkie dzięki za dokładne i rzeczowe wyjaśnienie, szkoda że nie mogę dać pomógł

                      Normę dla swojego silnika znam. Aktualnie jeżdżę na Amsoilu 5w40 z normą 505.01. Dociekałem jak to jest faktycznie z olejami Low Saps, ponieważ zastanawiałem się nad zmianą obecnego na jakiś 5w30...
                      Moja FLka:

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez xcracer
                        jak to jest faktycznie z olejami Low Saps
                        specyfikacja OEM dla VW wymaga oleju MidSaps a nie LowSaps - warto o tym pamiętać, MidSaps jest mniej "wykastrowany" z dodatków.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • :diabelski_usmiech

                          Ja tam się nie znam :?

                          Link

                          Wiem ze było ale nadal mnie to intryguje ze norma 504.00/507.00 jest lepsza od 502.00/505.00. ...

                          Komentarz


                          • Czyli z tego rozumiem, że jeśli moje auto JUŻ nie ma DPF-a to traktuje je pod względem doboru oleju tak jakby tego filtra nigdy nie miało ? :twisted:
                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                            Komentarz


                            • Tak, wtedy możesz stosować olej z normą 505.01
                              Moja FLka:

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                              Komentarz


                              • Witam serdecznie.
                                Niedawno kupiłem octavie z silnikiem 1.9 tdi bxe z 2007 r.
                                Zauważyłem, że od jakiegoś czasu (jakieś 3 wymiany co 15k km) jest zalewny castrol 5w40 norma 505.01.
                                Doczytałem w książce serwisowej, że zalecany jest olej zgodny z normą 507.00.

                                Czy mogło to doprowadzić do czegoś niedobrego i czy powinienem zmienić olej?

                                Pozdrawiam,

                                Komentarz


                                • 505.01 to właściwa norma dla Twojego silnika. Wszystko jest w porządku
                                  Moja FLka:

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez vini
                                    zalecany jest olej zgodny z normą 507.00.
                                    vini - olej z VW 505.01 oraz olej z VW 506.01 dla trybu LL oraz olej LL dla DPF-a w specyfikacji VW 507.00 jest odpowiedni do BXE, z tym że Ty nie masz DPF-a więc nie musisz się trzymać tak tej specyfikacji.
                                    507.00 ma swoje + i - jeżeli się zdecydujesz na tą specyfikację to "jednak" trzymaj się wymian oleju tak jak w trybie stałym, czyli max 15 tys km a jeżeli komp Ciebie "wezwie na wymianę szybciej - jak nie masz trybu przestawionego na stałe wymiany" to zmieniaj nawet przed 15 tys km.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Panowie przy przebiegu 8-9 tyś rocznie wymiane oleju ustawiać na wiosnę czy zimę? Ktoś próbuje mi wytłumaczyć że lepiej na wiosnę (bo największe obciążenie silnik ma w lecie i że do 1,9 dci lepiej zalać coś z 50 na końcu np 5w50 niż 0w40) a ja myślałem że na zimę bo silnik bardziej dostaje w dup. niż w lecie :?:

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez tasek
                                        wymiane oleju ustawiać na wiosnę czy zimę?
                                        oczywiście że na ZIMĘ ! Masz wtedy świeży z dobrymi parametrami olej, który chroni silnik a jak wiadomo zimny rozruch silnika najbardziej wpływa na jego zużycie. Zawsze zmieniamy PRZED zimą a nie po. Tak samo jak PRZED planowaną trasą (np. na wakacje) a nie po.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • ok PAOLO a ten 5w50 i lepszą ochronę panewek to w bajki wcisnąć?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez tasek
                                            5w50 i lepszą ochronę panewek to w bajki wcisnąć?
                                            nie będę się wypowiadał, nie wiem dokładnie jak jest w przypadku 1,9dci ... Renault to "nie moja bajka" :wink:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Mój silnik już nie pamięta jak sie jeździ na oleju z odpowiednią normą, co zaleje to wszystko przepali :szeroki_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz


                                              • PAOLO ESCO,

                                                Polecałeś mi kiedyś do Craftera z wyciętym DPF-em olej: STATOIL MaxWay Ultra 5W30 (olej UHPD) - E4. Ma rewelacyjne właściwości, wysoki TBN, etc.

                                                Właśnie przechodzę na ten olej w Crafterze, bo z DPF-em zrobiłem raz na zawsze porządek :lol:


                                                Mam jeszcze drugie auto - nowsze (busa) z DPF-em oczywiście.

                                                I tu pytanie: czy olej STATOIL MaxWay Ultra 5W30 E6, który jest do aut z DPF-em będzie lepszy od Castroli LL, mobili LL i innych olejów LL?

                                                Czy to wszystko jedno?
                                                1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                160KM --> 221KM
                                                250Nm --> 333Nm

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez primanus
                                                  MaxWay Ultra 5W30 E6, który jest do aut z DPF-em będzie lepszy od Castroli LL, mobili LL i innych olejów LL?
                                                  ale który konkretnie olej masz na myśli? Delvac LL 5W30 Vs MaxWay 5W30 E6 ?

                                                  Jak się przyjrzysz to:

                                                  lepkość w 40 C
                                                  Mobil 69 a Statoil 70,2 - różnica nie zauważalna

                                                  lepkość w 100 C
                                                  Mobil 11,8 a Statoil 11,9 - różnica nie zauważalna

                                                  Indeks lepkości
                                                  Mobil 168, Statoil 167 - różnica nie zauważalna

                                                  TBN oba mają na poziomie - 10

                                                  Temperatura zapłonu Mobil 234 , Statoil 230 - różnica nie zauważalna

                                                  Temperatura płynięcia Mobil -54 , Statoil - 48 ... ale powiedzmy sobie szczerze i tak byś nie był w stanie odpalić samochodu przy takiej temperaturze :wink:

                                                  Szczerze to papierowe dane są bardzo porównywalne, pytanie jaka będzie różnica w realu - bierz to co masz w lepszej cenie i łatwiej dostępne. Zawsze możesz kupić raz Mobila Delvac a potem MaxWay i ocenić na którym silnik lepiej pracuje.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • A zwykły Castrol Edge 5W30 LL jak się ma do tego Mobila i Statoila?
                                                    Też jest porównywalny? Nie mogę znaleźć np. TBN dla tego zwykłego Castrola
                                                    1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                    160KM --> 221KM
                                                    250Nm --> 333Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X