Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • PAOLO ESCO - kiedy Ty wreszcie wrócisz z wojaży ?

    Panowie, ktoś wie co teraz zamiast Lazarway'a LL5W30 którego lałem ostatnie trzy lata a którego wykupił ten badziewny Fuchs?
    pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

    Komentarz


    • Zamieszczone przez pacocases Zobacz wpis
      PAOLO ESCO - kiedy Ty wreszcie wrócisz
      jestem, zaglądam tutaj codziennie a nawet czytam małe co nieco.

      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
        jestem, zaglądam tutaj codziennie a nawet czytam małe co nieco.
        No i co byś zaproponował?
        Szczerze mówiąc rzutem na taśmę kupiłem tego Lazerway'a na aledrogo i to produkcji 2016 ale trzy albo i cztery sezony dobrze się sprawował w mojej czeszce więc nie chciałem go zmieniać ale w przyszłym roku już będę musiał
        Czytałem Twoje relacje z wyjazdów i widzę że poruszamy się prawie po tych samych trasach. W tym roku zaliczyłem chyba już ostatni raz Lido di Jesolo pod Wenecją.
        Co raz mniej mam ochotę robić prawie 3000km żeby się wygrzewać nad Adriatykiem. Trzeba zmienić kierunek i przesiąść się na samolot
        Pozdrawiam
        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pacocases Zobacz wpis


          Czytałem Twoje relacje z wyjazdów i widzę że poruszamy się prawie po tych samych trasach.
          Pozdrawiam
          Zawsze można sobie olej na dolewki pożyczać jeśli termin podpasuje


          oczywiscie żart

          ile wam ubywa oleju na takich trasach bo autostrada i wyższa temperatura raczej sprzyja ...

          Komentarz


          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
            Zawsze można sobie olej na dolewki pożyczać jeśli termin podpasuje


            oczywiscie żart

            ile wam ubywa oleju na takich trasach bo autostrada i wyższa temperatura raczej sprzyja ...
            Mimo że trasa spora to pohulać można tylko po stronie niemieckiej i to nie wszędzie. Przez Austrię i Włochy to już max. 130/h a w praktyce to jeszcze wolniej.
            Przekłada się to korzystnie na spalanie i zużycie oleju. O ile dojeżdżając na nocleg pod Monachium miałem średnią 5,8l/100km to już wracając do domu (tym razem przez Pragę czeską) średnia zjechała do 4,6l i trochę wzrosła jak wjechałem pod Świebodzinem na autostradę ale i tak na mecie było 4,8l/100km. Oleju to chyba nie ubyło
            Takich wyników jeszcze nie miałem ale może to zasługa przekroczenia 100.000km więc silnik pewnie dotarty
            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pacocases Zobacz wpis
              Mimo że trasa spora to pohulać można tylko po stronie niemieckiej i to nie wszędzie. Przez Austrię i Włochy to już max. 130/h a w praktyce to jeszcze wolniej.
              Przekłada się to korzystnie na spalanie i zużycie oleju. O ile dojeżdżając na nocleg pod Monachium miałem średnią 5,8l/100km to już wracając do domu (tym razem przez Pragę czeską) średnia zjechała do 4,6l i trochę wzrosła jak wjechałem pod Świebodzinem na autostradę ale i tak na mecie było 4,8l/100km. Oleju to chyba nie ubyło
              Takich wyników jeszcze nie miałem ale może to zasługa przekroczenia 100.000km więc silnik pewnie dotarty
              Jeśli chodzi o Austrię to mają tam tolerancję. Kiedyś (jakieś 10 lat temu) było to 10% poza terenem zabudowanym (info pewne od znajomego Austriaka) wiec w praktyce dozwolona prędkość wynosiła 143 km/h. Teraz nie wiem jak jest ale słyszałem, że nadal jest jakaś tolerancja a wbrew pozorom w większości krajów niewielkie przekroczenie prędkości nie wiąże się z wysoką karą. W Niemczech też jest tolerancja pomiaru i w praktyce przekroczenie prędkości o ok. 20 km/h (poza zabudowanym) wiąże się z mandatem w wysokości ok. 30 euro. Najgorzej jest na Słowacji bo tam potrafią karać za przekroczenie o 1 km/h a za większe przekroczenie może być nawet mandat kilkaset euro. W Czechach mandaty nie są wysokie i Policja nie urządza wcale wielkich polowań. Ja przez Czechy jadę najczęściej 130-140 km/h ale jak mi się spieszy (jak ostatnio) to licznikowo momentami jadę nawet 160 km/h tylko uważam na podejrzane auta zarówno przed jak i za mną (najlepiej sie kogoś chwycić mając pewność, że to nie Policja) oraz unikam zbyt szybkiej jazdy w miejscach gdzie może być kontrola radarowa (trasy znam dość dobrze i wiem co i jak). W Austrii spokojnie lecę te 140 km/h tylko trzeba uważać na ograniczeniach prędkości i wiedzieć, gdzie są fotoradary. Generalnie staram się nie przekraczać dozwolonej prędkości o więcej niż 10 km/h (no czasami te 20 km/h).

              Komentarz


              • pacocases i tomek evo - pełen szacun dla Was koledzy za wniesienie wiedzy w temacie olejów

                Komentarz


                • Zamieszczone przez andrzej1962 Zobacz wpis
                  pacocases i tomek evo - pełen szacun dla Was koledzy za wniesienie wiedzy w temacie olejów

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                    Zamieszczone przez andrzej1962 Zobacz posta
                    pacocases i tomek evo - pełen szacun dla Was koledzy za wniesienie wiedzy w temacie olejów



                    Wreszcie ktoś docenił
                    pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                    Komentarz


                    • Doszły mnie słuchy iż AR9100 został zastąpiony innym produktem (nie potrafiono mi w sklepie odpowiedzieć) i nie będzie niedługo dostępny - czy to prawda, ktoś może potwierdzić?

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                        Doszły mnie słuchy iż AR9100 został zastąpiony innym produktem (nie potrafiono mi w sklepie odpowiedzieć) i nie będzie niedługo dostępny - czy to prawda, ktoś może potwierdzić?
                        AR9200 zostaje zastąpiony preparatem o nazwie AR9200V2. Nowy ulepszony (w zasadzie całkiem nowy) modyfikator. Opis z ulotki na opakowaniu :
                        "AR9200 V2 to unikalny kompleksowy modyfikator tarcia wykonany w syntetycznej technologii estrowej Molibdenu & Nano Dwusiarczku Wolframu (Mo-WS 2 ). Najnowszej generacji kompleksowa technologia smarna oferuje zaawansowaną ochronę przeciwzużyciową oraz redukcję tarcia silnika benzynowego jak i wysokoprężnego (DIESEL) pojazdu wyczynowego a także codziennego ulicznego użytku.
                        AR9200 V2 penetruje i pomaga regenerować zużyte powierzchnie a nowy mikronowej grubości film smarny o ultra niskim tarciu rzędu COF 0,03 chroni przed zużyciem, utlenianiem oraz korozją. AR9200 V2 jest odpowiedni do stosowania w każdym czterosuwowym silniku benzynowym oraz wysokoprężnym, także o bezpośrednim wtrysku paliwa, z turbosprężarką, filtrem cząstek stałych (DPF) czy trójfunkcyjnym konwerterem katalitycznym (TWC). AR9200 V2 może być dodawany do oleju silnikowego każdej klasy lepkości i jakości, mineralnego jak i syntetycznego o niskim, średnim lub pełnym poziomie popiołów (SAPS)."
                        AR9100 zostaje bez zmian. Na razie AR9200V2 nie będzie dostępny w normalnej sprzedaży (choć być może będę miał w przyszłym tygodniu kilka sztuk.) ale jak tylko będzie to będę go miał u siebie. Cena jeszcze nie ustalona ale będzie ok. 100,00 zł za opakowanie 200 ml na od 4,5 do 5,5 l oleju. Jutro na zlocie organizowanym przez Dobre bo Włoskie (zapraszają wszystkie marki więc spokojnie można przyjechać) będzie premiera i kilka sztuk do wygrania.

                        Komentarz


                        • Czyli jednak, z tym że chodzi tu o AR9200 a nie AR9100 - rozumiem że AR9100 będzie dalej dostępny?

                          Tak z ciekawości... Tak łopatologicznie - jakie są różnice między AR9100 a AR9200?:P

                          Komentarz


                          • Temat trochę poboczny - przy najbliższej wymianie oleju w silniku planuję też zmienić w skrzyni (od nowości nie dotykany). Myślałem o dolaniu do owej skrzyni AR9100 - jakie jest dawkowanie? Bo napotkałem na jakieś sprzeczne info.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PieTrzaK Zobacz wpis
                              Temat trochę poboczny - przy najbliższej wymianie oleju w silniku planuję też zmienić w skrzyni (od nowości nie dotykany). Myślałem o dolaniu do owej skrzyni AR9100 - jakie jest dawkowanie? Bo napotkałem na jakieś sprzeczne info.
                              Do skrzyni manualnej 1:10 AR9100

                              Komentarz


                              • Dzięki Chyba że polecacie coś innego zamiast AR9100 w tym przypadku?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PieTrzaK Zobacz wpis
                                  Dzięki Chyba że polecacie coś innego zamiast AR9100 w tym przypadku?
                                  Polecana dawka to 70 do max 100 ml na 1 litr oleju. Ja mam AR9100 w swoim Oplu z "genialną" skrzynią m32 właśnie AR9100 i jak na razie mimo przebiegu prawie 270 tys. skrzynia ma się dobrze i to samo kolega w Vectrze z przebiegiem prawie 300 tys.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                    Zmiana nastapiła po 63kkm na oryginalnym oleju, skrzynia 6 biegowa o symbolu QXH i sprawowała się nieźle choć praktycznie od początku miałem do niej zastrzeżenia, a to przy redukcjach problemy z wrzuceniem biegu bo był dość znaczny oprór, wsteczny wiadomo też opór, ale dość często ze zgrzytem, no i na koniec zaczęła "podśpiewywać" sobie czasami ale już coraz głośniej. Decyzja zapadła między innymi po Twoich wpisach o zmianie na Fuchsa FE z mixem Archoila. Okazało się że Eurol ma w ofercie bliźniaka w postaci Link. Dopiero teraz miałem czas na jego zmianę choć kupiłem go jakiś miesiąc wcześniej.Stary olej został zlany dość dokładnie, był w kolorze ciemnej herbaty, i troszkę opiłków było ale nie jakoś dużo...aha nie mam korka magnetycznego od spustu oleju. Do nowego oleju dodałem mix Archoila 9100/9200 ok. 150 ml. Łącznie z dodatkiem weszło niecałe 2.3L. Po zmianie od razu zmiana na duży plus ze wstecznym, bez zgrzytu, potem pierwsza jazda i prawie cisza.....a zmiana biegów prawie bezgłośnie, nie ma żadnego klikania czy czego innego...nic. Redukcja dużo lżej....a "podśpiewywanie" prawie zniknęło. Ogólnie zmiana na duży plus, jestem zadowolony. Na koniec podziękowania dla Ciebie pedros a także tomek evo za poradę i dla Pani Anny z Pragera...bo się okazało że olej dość popularny i zabraklo na stanie....ale szybko znowu przyjechał z NL no i z dobrą datą jak widać na zdjęciu .
                                    Zrobione ponad 2 kkm od zmiany i jest jeszcze lepiej, skrzynia jeszcze nigdy tak lekko nie pracowała...no i robi się coraz cichsza, dlatego myślę że proces poprawy jej pracy nadal trwa....zobaczymy jak będzie dalej.

                                    Komentarz


                                    • Panowie a taka sytuacja...
                                      Kolega (kompletny laik co chodzi o motoryzację) wstawił swoją octavkę 2.0 TDI CFHC do zaprzyjaźnionego warsztatu na wymianę oleju filtrów itd. i zaleli mu coś takiego:
                                      Sklep z olejami i chemią motoryzacyjną | Petrostar - Warszawa

                                      Zdaje się że ten olej ma nie te normy? Powinien się obawiać czy coś?

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                        Panowie a taka sytuacja...
                                        Kolega (kompletny laik co chodzi o motoryzację) wstawił swoją octavkę 2.0 TDI CFHC do zaprzyjaźnionego warsztatu na wymianę oleju filtrów itd. i zaleli mu coś takiego:
                                        Sklep z olejami i chemią motoryzacyjną | Petrostar - Warszawa

                                        Zdaje się że ten olej ma nie te normy? Powinien się obawiać czy coś?
                                        Nic mu nie będzie olej posiada normę MB 229.51 czyli DPF oszczędzi bo jest niskopopiolowy. Przy następnej wymianie skupilbym się na zalaniu jednak z norma 507.00 bo ona zawiera w sobie pakiet testów związanych nie tylko wielkoscia popiołów ale i m in odpornością na oksydacje, rozcieńczalnosc paliwem, zdolnością kontrolowania osadów, właściwościami przeciwzuzyciowymi, wielogodzinnymi testami odporności, testami czystości tłoka i szereg innych których nie bada się jeśli nie potrzeba przydzielać normy VW LL.

                                        osobiscie zostawiłbym olej i dolał np AR9100 żeby podnieść mu właściwości przeciwzuzyciowe lub Ew wlałbym Ceratec który ładnie zabezpiecza silnik na jakiś czas (ale to stosuje się go na czysty silnik czyli wymiana oleju poprzedzoną dobra płukanka)

                                        jesli bez witamin to wcześniejsza zmiana mozecbyc dobrym pomysłem (w zależności charakterystyki jazdy)

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                          Zrobione ponad 2 kkm od zmiany i jest jeszcze lepiej, skrzynia jeszcze nigdy tak lekko nie pracowała...no i robi się coraz cichsza, dlatego myślę że proces poprawy jej pracy nadal trwa....zobaczymy jak będzie dalej.
                                          Idealnie

                                          ja również nic złego nie mogę powiedzieć. Wybitnie czuć lepsza zmianę przełożeń w dwie strony.

                                          Komentarz


                                          • Eurol jest więcej niż ok,kupiłem teraz dodatek TBN BOOSTER i też nie było na stanie a Pani Anna z Pragera zamówiła z Holandii i w błyskawicznym tempie już go mam .
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                              Eurol jest więcej niż ok,kupiłem teraz dodatek TBN BOOSTER i też nie było na stanie a Pani Anna z Pragera zamówiła z Holandii i w błyskawicznym tempie już go mam .
                                              Już napaliłem się a tu:

                                              Eurol TBN Booster is compatible with all commercially available oils for gasoline and diesel vehicles. Eurol TBN Booster is not recommended for gas fueled engines or vehicles equipped with DPF.

                                              :/

                                              Komentarz


                                              • ,Ja nie mam DPF ,
                                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                Komentarz


                                                • Ja dobrze rozumie, że ten produkt ma zwiekszyć TBN żeby wydłużyć okresy miedzy wymianami? Przecież producenci przy zwiększonych przebiegach TBN obniżają.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                                    ,Ja nie mam DPF ,
                                                    Ale ja mam

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X