Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez mackowski Zobacz wpis
    Panowie, wiem, że ten wątek powinien pomóc w wyborze oleju, ale sytuacja na rynku zmienia się tak dynamicznie, że wolałbym poznać waszą opinię na dzień dzisiejszy.

    Na dniach zbliża mi się pełen przegląd, dlatego chciałbym prosić o poradę jaki olej zalać do swojego silnika - 2.0 TDI PD AZV 136KM bez DPF'a.
    W tej chwili jeżdżę na Motul'u Specific 5W-40. Zużycie na 15k km w okolicach 0,5-0,7L. Jeżdżę na nim od zawsze i kusi mnie trochę zmienić na coś innego.. Jako opcje biorę pod uwagę:

    1) PENRITE ENVIRO+ 5W40 5L C3 Dexos2 VW 505.01 229.51 - ponoć bardzo dobry
    2) LIQUI MOLY 5W40 Top Tec 4100 5L C3 505.01 LL04


    Co o tym myślicie? Kombinować z czymś nowym czy zostać przy Motulu? Oczywiście każda wymiana rozpoczyna się płukaną Liqui Moly Engine Flush.

    Z góry dziękuję za pomoc!!
    Bierz Penrite będziesz zadowolony.

    Komentarz


    • Bierz Penrite " będzie Pan zadowolony" - zupełnie jak u mechanika przysłowiowego Mirka
      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
        Milord - nie to nie jest Statoil z logo Fuchsa
        Tak czułem, że się dałem wychędożyć...

        Czyli najrozsądniejszy w chwili obecnej olej (może 0W30?) dla 4 letniej Octavii TDI o mocy 180KM to...?
        Rafał

        Komentarz


        • Ja w sumie do końca aż tak się nie znam... Ale ja bym stawiał na Eurol Syntence FS 0W30

          Komentarz


          • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
            Ja w sumie do końca aż tak się nie znam... Ale ja bym stawiał na Eurol Syntence FS 0W30
            Zalałeś ten olej?

            Komentarz


            • cytrynowiec Si

              Z moich opinii o nim - mam wrażenie że samochód przy odpalaniu jest taki spokojniejszy, a i wytracanie ciepła jest bardzo dobre (znacznie lepsze niż na Castrolu który był poprzednio).
              Oczywiście dawka AR9100 zaaplikowana

              Komentarz


              • Takie spostrzeżenie po aplikacji

                AR6900DMax do paliwa, AR9100 do oleju silnikowego (ww holenderski FS 0W30) oraz AR9100/9200 do skrzyni manualnej

                ze bardzo mocno spada spalanie przy prędkościach mocno autostradowych a sam moment obrotowy dostępny jest znacznie niżej - może w końcu doczyscilem „dziada”

                Komentarz


                • No ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick

                  Komentarz


                  • pedros no własnie, wiele osób zapomina, że o wtryski w tdi / tsi trzeba dbać, a potem biadolenie, że trzęsie, twardo pracuje itd...niestety nowoczesna technika wymgaga aby o nią dbać. U mnie kontrolnie STP x2 na bak co 7-10 kkm.

                    marwoo pierwsze koty za płoty Teraz chwilowo auto stoi pod chmurką, i temp. na razie bez minusów ale 3C już pojawiło a skrzynia pracuje dużo lepiej....no i wsteczny wiadomo

                    Zastosowanie 9200v2 w silniku ma sens ale w trasach, albo przy dynamicznej lub mocno dynamicznej jeździe, natomiast jeżeli jazda w krótkich dystansach, miasto, korki, czy jazda w "sznurku", spokojnie itd. imho nie ma sensu, ponieważ olej nie osiągnie temp. uważanej za optymalną czyli od 90-95C. Redukcja tarcia jest dużo lepsza niż przy mixie - u mnie w tsi na maxidocie, przy obecnej aurze i temp powietrza, jazda do 100km/h w sznurku, 50-55C oleju pojawia się po ok. 5-6 km dopiero, a do 95C jadąc tak dalej ciężko dobić. Natomiast tam gdzie trasa, mocne obciążenie silnika itd. rewelacja, 2-3C mniej niż na mixie.
                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                    Komentarz


                    • cytrynowiec No właśnie po twoich wrażeniach aż mnie nosi żeby wymienić ten olej w skrzyni i dolać mix AR9100/AR9200, bo już nawet żona mi zaczęła marudzić że jedynkę ciężko wyrzucić zanim skrzynia się rozchodzi...

                      A wiadomo coś od kiedy można w kolejkę się ustawiać po AR9200v2 ?

                      Komentarz


                      • marwoo napisz do tomek evo odnośnie tego AR.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                          No ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
                          a ja mam takie refleksje : taki Eurol 75W (lepkość w 100 st. - 6,7 cSt) czy też "serwisówki" np. G 060 726 (taki jest dedykowany do mojej skrzyni) to ogólnie cienkie oleje, szczególnie "na gorąco". Z moich (i nie tylko) doświadczeń wynika, że o ile "na zimno" są idealne i lekko "kręcą", to już np. latem pod obciążeniem niekoniecznie ... kultura pracy skrzyni w upalny dzień na autostradzie pozostawia wiele do życzenia. Oleje "gęste" typu 75W80 / 90 natomiast lepiej dają sobie radę ... tylko, że "na zimno" kręcą z pewnym oporem Tak sobie myślę, że 75W90 z dobrym dodatkiem to byłby taki "złoty środek" macie jakieś złe doświadczenia z pracy 'eko-cienkich" latem ? teraz mam w skrzyni 75W90 GL-4 Neste (płynie w - 60) + LM Gear Protect. Korzyści z posiadania LM GP nie widzę / nie słyszę, sam olej jest ok (choć bez norm VW). Dodatków AR do skrzyni nigdy jeszcze nie stosowałem, ale do "cienkich" 75W już nie wrócę - w moim przypadku bilans zysków i strat przemawia na ich niekorzyść.


                          Leon 1.6 16V 105 KM

                          Komentarz


                          • cytrynowiec zdaje się być zadowolony ze zwykłego "cienkiego 75W ?

                            koka no i jakie masz wrażenia z parkowania pod chmurką i jeździe o poranku przy niskiej temp.? oraz czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tego bilansu?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                              koka no i jakie masz wrażenia z parkowania pod chmurką i jeździe o poranku przy niskiej temp.? oraz czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tego bilansu?
                              krótko - pod chmurką i o poranku na moim 75W90 jest więcej niż dobrze pewnie, że na cienkim z rana lepiej się miesza, ale bez przesady ...
                              bilans ? moja skrzynia ma tendencje do "łapania" temperatury (mieści 1,6 l oleju - chociaż ja zawsze daję tak ze 2 setki więcej) no i mam raczej trasy niż miasto. Latem "na gorąco" biegi zaczynają "haczyć" i robi się trochę głośniej, co mnie denerwuje - dopiero jak trochę ostygnie, to wszystko wraca do normy. Na 75W90 (80 też) jest znacznie lepiej, dlatego tak sobie myślę, że 80 / 90 poprawia pracę latem, niewiele szkodzi zimą (pod warunkiem odpowiedniej temp. płynięcia) a odpowiedni dodatek poprawiłby "lekkość" biegu i tyle ...


                              Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                              Hmm.... ciekawe spostrzeżenia, aczkolwiek mnie jakoś to nie przekonuje... zwłaszcza że mówisz że coś "huczy", zainteresowałbym się bardziej tematem dlaczego huczy.... - ale ja się nie znam
                              czy ja gdzieś napisałem, że "huczy" ? nic takiego nie ma i nie miało miejsca ... pogarsza się kultura pracy, skrzynia traci swoją "miękkość" i robi się bardziej "chropowata" - dokładnie takiego zwrotu używają też na niemieckich i amerykańskich forach VW w odniesieniu do pracy skrzyni na "cienkim" oleju latem ...
                              Ostatnio edytowany przez koka; 38304.
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz


                              • Hmm.... ciekawe spostrzeżenia, aczkolwiek mnie jakoś to nie przekonuje... zwłaszcza że mówisz że coś "huczy", zainteresowałbym się bardziej tematem dlaczego huczy.... - ale ja się nie znam

                                Chętnie poczytam wypowiedź kogoś mądrzejszego w temacie

                                Komentarz


                                • Ze względu na rodzaj i budowę skrzyni ten złoty środek moze być dla każdego inny...bo np. 6 biegówki mają zastosowanie przeważnie tam gdzie są większe moce i momenty ale..dostępne z dołu..i przeważnie większość ludzi tak jeździ bo "fajnie ciągnie z dołu" więc stosowanie "grubszego oleju" nie wiem czy jest dobrym pomysłem Z pespektywy czasu żałuję że zmiany oleju w skrzyni nie zrobiłem wcześniej...różnica jest nie do przecenienia. Wiem że robotę oprócz oleju robi mix AR - ale było to celowe i każda obecna jazda autem tylko utwierdza mnie w przekonaniu że było to słuszne, a nawet wskazane.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                    Z pespektywy czasu żałuję że zmiany oleju w skrzyni nie zrobiłem wcześniej
                                    Przy jakim przebiegu robiłeś? Masz manuala?
                                    Rafał

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                      No ja teraz czekam na pojawienie się w sklepach AR9200v2, chciałem to przed 1.11 zdążyć ale raczej słabo... Mam jeszcze 95ml AR9100 to do 150ml dolałbym AR9200 i wszystko bym zatankował do skrzyni razem z Eurolem przekładniowym - bo przy chłodniejszych nockach zanim skrzynia się rozrusza na dobre to strasznie ciężko pierwsze biegi przekładać (jakby coś trzymało), a po rozgrzaniu znowu wraca do normy jak joystick
                                      A nie wymieniałeś płynu hamulcowego niedawno? Bo czasami jak wysprzeglika nie odpowietrza to tez nie wklikasz biegu

                                      Ale fakt po zmianie oleju w skrzyni - bajka

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                        ....

                                        Redukcja tarcia jest dużo lepsza niż przy mixie - u mnie w tsi na maxidocie, przy obecnej aurze i temp powietrza, jazda do 100km/h w sznurku, 50-55C oleju pojawia się po ok. 5-6 km dopiero, a do 95C jadąc tak dalej ciężko dobić. Natomiast tam gdzie trasa, mocne obciążenie silnika itd. rewelacja, 2-3C mniej niż na mixie.
                                        Czyżby mój klekot szybciej nagrzewał się — ale fakt wszystko pracuje zdecydowanie lepiej >95stopni

                                        jestem ciekaw tego WSa zwłaszcza nowego i na autostradzie.
                                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                        Komentarz


                                        • pedros miałem, ale jak zauważyłem że mam tarcze z przodu już "wyrzeźbione" stwierdziłem że daruję sobie samą wymianę płynu i poczekam do wiosny aż klocki się skończą i wtedy.

                                          Generalnie to takie uczucie między 1-2 biegiem jakby coś trzymało i trzeba tak powoli przesunąć, raczej kwestia skrzyni (w sumie 200k km nalatane i nikt tam nie zaglądał....) a jak się rozchodzi chwile to już znika.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                            pedros miałem, ale jak zauważyłem że mam tarcze z przodu już "wyrzeźbione" stwierdziłem że daruję sobie samą wymianę płynu i poczekam do wiosny aż klocki się skończą i wtedy.

                                            Generalnie to takie uczucie między 1-2 biegiem jakby coś trzymało i trzeba tak powoli przesunąć, raczej kwestia skrzyni (w sumie 200k km nalatane i nikt tam nie zaglądał....) a jak się rozchodzi chwile to już znika.
                                            Ok kończąc już Offtop to jeszcze poduchy do sprawdzenia i te zmyślne wodziki przy dzwigni ale najpierw OLEJ w skrzyni być może to pomoże i już po 1000 km rozjeździ się

                                            Komentarz


                                            • Xado do skrzyń XADO Maximum Transmission 30ml

                                              ma dobre opinie .Ja sam stosuje.
                                              Około 15 miesięcy temu zmieniłem olej w skrzyni org VW i dodałem Xado ,skrzynia trochę haczyła ,Jest o niebo lepiej.
                                              Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                              Komentarz


                                              • Milord po 63 kkm, ręczna skrzynia.

                                                Komentarz


                                                • Witam,jako że czekam na nową RS TDI to chciałem się zapytać jak to jest w nowym autku z olejem.
                                                  Co leją w fabryce i czy można na tym jeździć.
                                                  Jak podejść do sprawy czyli np.pojeździć te 10-12kkm i później nalać coś dobrego, dodam,że chciałbym żeby autko dobrze się ułożyło i silniczek był w dobrej kondycji.
                                                  Obecnie śmigam Audi A4B6 1.9 AVF i kiedyś zalałem castrola którego po 300km wylałem bo autko tarabaniło następnie przyszedł Motul X-Clean no i na razie mi to wystarcza.
                                                  Ale nowe autko wymaga czegoś lepszego

                                                  Komentarz


                                                  • W fabryce leja bardzo dobry olej przeważnie P obniżonej lepkosci by spełniał normy emisji ditlenku węgla //spalania.

                                                    Ktos sprzedał cynka ze może to być 0W30 504 507. Całkiem możliwe ze za chwile będziesz miał w serwisie zalewany 508 509 czyli (usiądź ) 0W20. Myśle ze można inżynierom zaufać (ja np zaufałem ze mam niska emisje NOx Buahaha )


                                                    Wracajac do nurtującego Ciebie problemu ja zmieniłbym po 5kkm koniecznie z oryginalnym filtrem (można sobie odessać żeby śladów nie zostawiać na dole)
                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X