Zamieszczone przez samtech84
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
- Polubień 1
-
Zamieszczone przez STREAMHD Zobacz wpisPanowie, czy na rynku jest jeszcze jakiś 5W40 505.01 C3 mid saps oparty o PAO, o estrach nie wspominając w bardziej normalnej cenie, powiedzmy 4 lub 5 L / 250zł?
Z takich totalnie topowych to widzę tylko RedLine po 80zł / litr
Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisSprawdzałeś ten olej? ENEOS PREMIUM HYPER 5W40
Komentarz
-
Jak jest low/mid saps to ciężko aby był typowo na pao czy pao-estrach i jeszcze spełniał jakieś normy producenta. Jest jeden taki olej, który właśnie u siebie testuje w 2.0 tdi cfgb mianowicie Fuchs Race Pro S C3 5W30. Wg. producenta jest to olej PAO-estrowy. Nie ma nic wspólnego z "normalnymi" produktami Fuchsa i jest to olej z serii Race Pro S produkowany w Wielkiej Brytanii w zakładach produkujących kiedyś olej Silkolene (Fuchs ich wykupił). Postaram się o analizę tego oleju - zarówno świerzego jaki przepracowanego to będzie coś więcej wiadomo. Olej nie ma żadnych oznaczeń odnośnie spełnianych norm.
Jak potrzeba dobrego oleju z 505.01 to polecam Millersa EE 5W40 lub Penrite Enviro+5W40 - oba spisują się bardzo dobrze a zawsze można poprawić dodając Archoila 9100 lub 9200V2. Do klekota 1.9 chyba nic więcej nie potrzeba i tylko wymiana regularne zostaje.
Komentarz
-
Koledzy. Co sądzicie o tym oleju. Po rozczarowaniu Xado i przejechaniu ok 5 kkm stwierdziłem, że będę zmieniał. Zauważyłem w internecie takie coś MJ-112 MITASU PAO SN 5W-40 100% Synthetic - MITASU PAO - Motor Oil - Silniki benzynowe - Produkty - Mitasu Oil.
Komentarz
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz wpisCzy olej może spełniać jednocześnie wymogi ACEA A5/B5 i normy VW 502.00 i 505.00 ?
...
Komentarz
-
Siemanko,
Jaki olej polecacie do c5 x7 2.0hdi 140km?
Poprzednio był Millers, ale ponieważ jak jest temperatura poniżej 0 to jakoś bardziej metalicznie odpala. Zastanawiam sie nad:
Fuchs fuchs gt1 5w30 pro c2 + ar9100
texaco havoline energy ms 5w30 c2 + ar9100
Penrite enviro+ + c2 0w30Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
Przebieg:172 000 tyś.
Komentarz
-
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpisPanowie.
Przyszedł czas na zmianę w mojej jedynce.
Ponieważ mam teraz jeszcze do zrobienia rozrząd szukam czegoś tańszego. Mam do dostania w dobrej cenie valvo synpower 5w40. Będzie ok do asv? Jazda w trybie mieszanym, wymiany co 15kkm.
Komentarz
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Lotos 5W40 jeśli ma być tanio to olej przekozak ostatnio widziany za Ok 50 netto za 4 litry. Valvoline Ok synpowery dają radę.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
Lotosa lałem kiedyś do 307 hdi i dobrze wspominam, ale jeśli różnica w cenie między lotosem a valvo nie gra roli to co byście wybrali?
Drugie pytanie mam jeśli chodzi o płukankę. Nigdy nie robiłem i oliwę mam w skodzie czarną jak smoła zaraz po wymianie. W w/w peugeocie olej ciemniał znacznie później, w bmw to samo to chyba warto coś zalać przed wymianą, tylko co? Najlepiej żeby było dostępne w przeciętnej hurtowni motoryzacyjnej.
Komentarz
-
Rynek zawalony jest płukankami praktycznie każda firma ma w swojej ofercie płukankę. Osobiście stosowałem Liqui Moly na zmianę z Archoilem, jest też na rynku ciekawa płukanka XADO JET 100 ADAPTIVE FLUSH SOFT
" z opisu bardzo delikatna i można z nią jeżdzić do 200km tylko czy nie za delikatna tego nie wiem?Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpisLotosa lałem kiedyś do 307 hdi i dobrze wspominam, ale jeśli różnica w cenie między lotosem a valvo nie gra roli to co byście wybrali?
Drugie pytanie mam jeśli chodzi o płukankę. Nigdy nie robiłem i oliwę mam w skodzie czarną jak smoła zaraz po wymianie. W w/w peugeocie olej ciemniał znacznie później, w bmw to samo to chyba warto coś zalać przed wymianą, tylko co? Najlepiej żeby było dostępne w przeciętnej hurtowni motoryzacyjnej.
jesli nie znasz faktycznego stanu wnętrza kolejna wymiana wraz z płukanka po 5kkm potem już normalnie co Ok 12kkm
Moja opinia jest taka ze lepiej zmieniać częściej tańszego Lotosa niż kisić droższy olej .
Uwazam ze Lotos zbyt tanio sprzedaje ten olej ale w sumie nie ma o się martwić z tego powodu bo to jeden z lepszych hydrtokrakow na rodzimym rynku.
Wiem wiem niektórzy by go do kosiarek nie wlali ale my tu rozmawiamy o silnikach o właściwej pojemności
Komentarz
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisLotos 5W40 jeśli ma być tanio to olej przekozak ostatnio widziany za Ok 50 netto za 4 litry. Valvoline Ok synpowery dają radę.
Komentarz
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Wlej litr ON uprzednio odciągając litr oleju 10min na jałowym potem od razu wymień na nowy. Wymiana przez miskę olejowa.
jesli nie znasz faktycznego stanu wnętrza kolejna wymiana wraz z płukanka po 5kkm potem już normalnie co Ok 12kkm
Moja opinia jest taka ze lepiej zmieniać częściej tańszego Lotosa niż kisić droższy olej .
Uwazam ze Lotos zbyt tanio sprzedaje ten olej ale w sumie nie ma o się martwić z tego powodu bo to jeden z lepszych hydrtokrakow na rodzimym rynku.
Wiem wiem niektórzy by go do kosiarek nie wlali ale my tu rozmawiamy o silnikach o właściwej pojemności
Wydaje mi się że syfu strasznego w motorze być nie powinno. Kiedyś pokrywę zaworów ściągnąłem do uszczelnienia to było czysto, tylko olej się robi momentalnie czarny. Dużo szybciej jak w innych dieslach które miałem.
Komentarz
-
Zamieszczone przez mistasz Zobacz wpis
A o którym konkretnie Lotos-ie 5W40 piszesz? Bo jest ich kilka 5W40
synthetic plus -oczywiscie do aut bez dpfa
Komentarz
-
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
Zawsze zmieniam normalnie. Nigdy nie odsysałem.
Wydaje mi się że syfu strasznego w motorze być nie powinno. Kiedyś pokrywę zaworów ściągnąłem do uszczelnienia to było czysto, tylko olej się robi momentalnie czarny. Dużo szybciej jak w innych dieslach które miałem.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisArtykuł poglądowy ogólny o oleju możliwe , że się przyda.
Link
konkluzja zmierza w kierunku co zawsze powtarzamy: częsta wymiana i tyle może niekoniecznie skorelowana z przebiegiem ale z ilosciacwypalonego paliwa oraz uwzględnieniem tzw trudnych warunków.
Jeszcze jedno spostrzeżenie - bardzo często jaralem się indeksem lepkosci gdzie im więcej tym lepiej ale to nie zawsze oznacza to samo bo czasami olej o niższym VI przewyższa konkurentów bo nie zawiera modyfikatorow lepkosci które i tak usmażą się i zalakują silnik... i bądź tu mądry ....
- Polubień 1
Komentarz
Komentarz