Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
    Ktoś miał do czynienia z olejem Alpine

    Alpine Longlife III 5W-30
    Nie miałem ale widzę ze producent uczciwie twierdzi ze to hydrokrack i nie sili się na mrkering typu ze najwyższa jakość dzięki optymalnym dodatków zapewniającym optymalną prace dzięki starannie dobranej technologii produkcji zapeniajacej optymalne osiągi optymalnych silników optymalnie smarowanych przez optymalny olej (jak ja nie ciepię półmózgow z działu marketingu którzy maja ludzi za optymalnych idiotów )

    Komentarz


    • Dokładnie tak samo opisane są zwykłe mineralne oleje jak i te z najwyższej pólki w pełni syntetyczne
      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

      Komentarz


      • Zamieszczone przez STREAMHD Zobacz wpis
        Panowie, czy na rynku jest jeszcze jakiś 5W40 505.01 C3 mid saps oparty o PAO, o estrach nie wspominając w bardziej normalnej cenie, powiedzmy 4 lub 5 L / 250zł?
        Z takich totalnie topowych to widzę tylko RedLine po 80zł / litr
        Sprawdzałeś ten olej? ENEOS PREMIUM HYPER 5W40

        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
          Sprawdzałeś ten olej? ENEOS PREMIUM HYPER 5W40
          Z tego co widzę to jest to Low Saps. Do PeDeków ( 1.9TDI-PD 101KM AVB Passat B5FL 2000r ) nie opłaca się schodzić niżej niż Mid Saps czyż nie?

          Komentarz


          • Jeśli chcesz sam olej bez dodatków to rzeczywiście bardziej wskazany jest Mid Saps a najlepiej Full Saps,ja natomiast dodaje zawsze cos od Archoila i tym rekompensuje różnice w oleju.
            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

            Komentarz


            • Jak jest low/mid saps to ciężko aby był typowo na pao czy pao-estrach i jeszcze spełniał jakieś normy producenta. Jest jeden taki olej, który właśnie u siebie testuje w 2.0 tdi cfgb mianowicie Fuchs Race Pro S C3 5W30. Wg. producenta jest to olej PAO-estrowy. Nie ma nic wspólnego z "normalnymi" produktami Fuchsa i jest to olej z serii Race Pro S produkowany w Wielkiej Brytanii w zakładach produkujących kiedyś olej Silkolene (Fuchs ich wykupił). Postaram się o analizę tego oleju - zarówno świerzego jaki przepracowanego to będzie coś więcej wiadomo. Olej nie ma żadnych oznaczeń odnośnie spełnianych norm.
              Jak potrzeba dobrego oleju z 505.01 to polecam Millersa EE 5W40 lub Penrite Enviro+5W40 - oba spisują się bardzo dobrze a zawsze można poprawić dodając Archoila 9100 lub 9200V2. Do klekota 1.9 chyba nic więcej nie potrzeba i tylko wymiana regularne zostaje.

              Komentarz


              • Czy olej może spełniać jednocześnie wymogi ACEA A5/B5 i normy VW 502.00 i 505.00 ?
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz


                • Koledzy. Co sądzicie o tym oleju. Po rozczarowaniu Xado i przejechaniu ok 5 kkm stwierdziłem, że będę zmieniał. Zauważyłem w internecie takie coś MJ-112 MITASU PAO SN 5W-40 100% Synthetic - MITASU PAO - Motor Oil - Silniki benzynowe - Produkty - Mitasu Oil.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
                    Czy olej może spełniać jednocześnie wymogi ACEA A5/B5 i normy VW 502.00 i 505.00 ?
                    Nie





                    ...

                    Komentarz


                    • Siemanko,
                      Jaki olej polecacie do c5 x7 2.0hdi 140km?
                      Poprzednio był Millers, ale ponieważ jak jest temperatura poniżej 0 to jakoś bardziej metalicznie odpala. Zastanawiam sie nad:
                      Fuchs fuchs gt1 5w30 pro c2 + ar9100
                      texaco havoline energy ms 5w30 c2 + ar9100
                      Penrite enviro+ + c2 0w30
                      Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                      Przebieg:172 000 tyś.

                      Komentarz


                      • Panowie.
                        Przyszedł czas na zmianę w mojej jedynce.
                        Ponieważ mam teraz jeszcze do zrobienia rozrząd szukam czegoś tańszego. Mam do dostania w dobrej cenie valvo synpower 5w40. Będzie ok do asv? Jazda w trybie mieszanym, wymiany co 15kkm.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                          Panowie.
                          Przyszedł czas na zmianę w mojej jedynce.
                          Ponieważ mam teraz jeszcze do zrobienia rozrząd szukam czegoś tańszego. Mam do dostania w dobrej cenie valvo synpower 5w40. Będzie ok do asv? Jazda w trybie mieszanym, wymiany co 15kkm.
                          Lotos 5W40 jeśli ma być tanio to olej przekozak ostatnio widziany za Ok 50 netto za 4 litry. Valvoline Ok synpowery dają radę.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                            Lotos 5W40 jeśli ma być tanio to olej przekozak ostatnio widziany za Ok 50 netto za 4 litry. Valvoline Ok synpowery dają radę.
                            Lotos ma dobre VOA u ruskich na oil clubie i ogólnie są dobrego zdania na temat tego oleju.
                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                            Komentarz


                            • Lotosa lałem kiedyś do 307 hdi i dobrze wspominam, ale jeśli różnica w cenie między lotosem a valvo nie gra roli to co byście wybrali?
                              Drugie pytanie mam jeśli chodzi o płukankę. Nigdy nie robiłem i oliwę mam w skodzie czarną jak smoła zaraz po wymianie. W w/w peugeocie olej ciemniał znacznie później, w bmw to samo to chyba warto coś zalać przed wymianą, tylko co? Najlepiej żeby było dostępne w przeciętnej hurtowni motoryzacyjnej.

                              Komentarz


                              • Rynek zawalony jest płukankami praktycznie każda firma ma w swojej ofercie płukankę. Osobiście stosowałem Liqui Moly na zmianę z Archoilem, jest też na rynku ciekawa płukanka XADO JET 100 ADAPTIVE FLUSH SOFT
                                " z opisu bardzo delikatna i można z nią jeżdzić do 200km tylko czy nie za delikatna tego nie wiem?
                                Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                Komentarz


                                • ponawiam pytanie, zna ktoś oleje MITASU ?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                                    Lotosa lałem kiedyś do 307 hdi i dobrze wspominam, ale jeśli różnica w cenie między lotosem a valvo nie gra roli to co byście wybrali?
                                    Drugie pytanie mam jeśli chodzi o płukankę. Nigdy nie robiłem i oliwę mam w skodzie czarną jak smoła zaraz po wymianie. W w/w peugeocie olej ciemniał znacznie później, w bmw to samo to chyba warto coś zalać przed wymianą, tylko co? Najlepiej żeby było dostępne w przeciętnej hurtowni motoryzacyjnej.
                                    Wlej litr ON uprzednio odciągając litr oleju 10min na jałowym potem od razu wymień na nowy. Wymiana przez miskę olejowa.


                                    jesli nie znasz faktycznego stanu wnętrza kolejna wymiana wraz z płukanka po 5kkm potem już normalnie co Ok 12kkm

                                    Moja opinia jest taka ze lepiej zmieniać częściej tańszego Lotosa niż kisić droższy olej .
                                    Uwazam ze Lotos zbyt tanio sprzedaje ten olej ale w sumie nie ma o się martwić z tego powodu bo to jeden z lepszych hydrtokrakow na rodzimym rynku.

                                    Wiem wiem niektórzy by go do kosiarek nie wlali ale my tu rozmawiamy o silnikach o właściwej pojemności

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                      Lotos 5W40 jeśli ma być tanio to olej przekozak ostatnio widziany za Ok 50 netto za 4 litry. Valvoline Ok synpowery dają radę.
                                      A o którym konkretnie Lotos-ie 5W40 piszesz? Bo jest ich kilka 5W40

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                        Wlej litr ON uprzednio odciągając litr oleju 10min na jałowym potem od razu wymień na nowy. Wymiana przez miskę olejowa.


                                        jesli nie znasz faktycznego stanu wnętrza kolejna wymiana wraz z płukanka po 5kkm potem już normalnie co Ok 12kkm

                                        Moja opinia jest taka ze lepiej zmieniać częściej tańszego Lotosa niż kisić droższy olej .
                                        Uwazam ze Lotos zbyt tanio sprzedaje ten olej ale w sumie nie ma o się martwić z tego powodu bo to jeden z lepszych hydrtokrakow na rodzimym rynku.

                                        Wiem wiem niektórzy by go do kosiarek nie wlali ale my tu rozmawiamy o silnikach o właściwej pojemności
                                        Zawsze zmieniam normalnie. Nigdy nie odsysałem.
                                        Wydaje mi się że syfu strasznego w motorze być nie powinno. Kiedyś pokrywę zaworów ściągnąłem do uszczelnienia to było czysto, tylko olej się robi momentalnie czarny. Dużo szybciej jak w innych dieslach które miałem.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez mistasz Zobacz wpis

                                          A o którym konkretnie Lotos-ie 5W40 piszesz? Bo jest ich kilka 5W40
                                          LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 - Grupa LOTOS S.A.


                                          synthetic plus -oczywiscie do aut bez dpfa

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis

                                            Zawsze zmieniam normalnie. Nigdy nie odsysałem.
                                            Wydaje mi się że syfu strasznego w motorze być nie powinno. Kiedyś pokrywę zaworów ściągnąłem do uszczelnienia to było czysto, tylko olej się robi momentalnie czarny. Dużo szybciej jak w innych dieslach które miałem.
                                            To zwykła płukanka i dobre zrzucenie oleju powinno przedłużyć jasność oleju choć nie czarujmy się w klekotach tak mamy ze w jednych szybciej w innych później olej sadzą się zaczernia.

                                            Komentarz


                                            • Jutro wymieniam oliwę to zobaczę czy płukanka coś pomoże.

                                              Komentarz


                                              • Artykuł poglądowy ogólny o oleju możliwe , że się przyda.
                                                Link
                                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                                  Artykuł poglądowy ogólny o oleju możliwe , że się przyda.
                                                  Link
                                                  Krótko i na temat - dobry dokument.

                                                  konkluzja zmierza w kierunku co zawsze powtarzamy: częsta wymiana i tyle może niekoniecznie skorelowana z przebiegiem ale z ilosciacwypalonego paliwa oraz uwzględnieniem tzw trudnych warunków.

                                                  Jeszcze jedno spostrzeżenie - bardzo często jaralem się indeksem lepkosci gdzie im więcej tym lepiej ale to nie zawsze oznacza to samo bo czasami olej o niższym VI przewyższa konkurentów bo nie zawiera modyfikatorow lepkosci które i tak usmażą się i zalakują silnik... i bądź tu mądry ....

                                                  Komentarz


                                                  • Ropa zalana. Skoda się płucze właśnie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X