Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dobry motor jest czym pędzić ale do rzeczy. Znajomym do b47 (4cyl) polecalem i Tobie tez polecam Eurol FS Syntence 0W30 ze względu na skład przewyższający standardowe oleje LL. Olej ma norme 504.00 507.00 co stoi wyzej od LL04.
    nie wiem ktory rocznik masz przed czy po 2015 ale to nie zmienia wyboru. Olej z pewnością zabezpieczy dobra pracę silnika a wlasciwie osprzetu nawet przy dłuższych interwałach (do 20k daje radę).

    Komentarz


    • pedros dzięki też jestem podjarany a minęło już prawie 1.5 roku od zakupu, motor jak dla mnie genialny w swojej klasie bo jadąc w miarę spokojnie 120-140 km/h z jakimś tam małym szaleństwem i mocnymi przyspieszeniami od czasu do czasu zrobi ponad 800km na 58l baku, a solidnie pędząc po autobahnach spali maks 9-9.5l, o osiągach nie wspominam bo te są fajne ale mocy już wydaje się mało i spoglądam w kierunku jakichś dodatkowych witaminek . Rocznik to 2017 czyli N57 trochę zmodyfikowany i niestety nie tak genialny jak jego protoplasta który potrafił zrobić1 mln km, dlatego wymiana i jakość oliwy jest dla mnie mega ważna. Ale do rzeczy też zastanawiałem się nad tym Eurolem( z tym żeEurol Syntence 5W-30), bo z tego co spoglądam na kartę charakterystyki i czytam opinie to jest wart uwagi. Szczerze mocno zastanawiałem się też nad NESTE 5W30 CITY PRO LL III lub Millers Oils XF Longlife C3 0W30 tylko w tym drugim trochę odlecieli z ceną, a charakterystyka neste też nie do końca przekonuje mnie do przejścia z tego oryginalnego, choć pewnie w praktyce może być lepiej ? Tak patrzę na tego eurola i myślę że rzeczywiście jest wart uwagi . Nie orientujesz/cie się który sprzedawca Eurola w PL jest godny polecenia, no i dalej zamierzam teraz płukać motor przed wymianą i zastanawiam się nad BG a może ktoś ma jakaś lepszą propozycję ?

      P.S
      Już doczytałem że warto skorzystać z oferty ioleje.pl a przy okazji jest szansa na mały rabacik , gdyby tak to wziąłbym coś jeszcze do żonowozu 1.4 tsi 122ps, zastanawiam się jeszcze tylko nad tą płukanką ?
      Ostatnio edytowany przez slawek72; 22175.

      Komentarz


      • slawek72 miałem okazje jeździć i wiem co się czuje mając taki moment pod noga (nawet na EcoPro to jedzie w tym silniku) Nie ukrywam ze w takim kierunku tez zmierzam ale w większej budzie -ale życie jeszcze zweryfikuje (czy duża buda )


        Co do oleju to zdecydowanie 0W30 na cały inerwal jest na lepszych bazach niż SYNTECE 5W30 a pakiet taki sam genialny jak na te cenę (@tomekevo tez ma Eurola i inne ciekawe witaminy)
        do tego przed

        AR2300 -na min 5 kkm -te estry oprócz czyszczenia polepszaja charakterystykę oleju -nawet na dały interwał można

        Potem płukanka (nie pamietam czy masz 6,5 czy 7,2 l oleju ) wiec tez trzeba albo mocno wydłużyć czas albo zwiększyć dawkę (albo jedno i drugie razem )

        Ja stosowałem Millersa (delikatna ale b bezpieczna). AR2820 -mocna, Eurol -półlitrowa puszka tez robi robotę ale to sa szybkie płukanki i na nich nie jeździmy ale to pewnie wiesz

        co do witamin generalnie sam olej ma już dodatki ale mając na uwadze moment obr i turbo zawsze warto pomoc zaczynajac od estrowo borowych witamin jak AR9100 -oprócz doczyszczania zmniejsza tarcie (myśl o turbinie cały czas ) potem droższy ale mocny AR9200v2.

        Warto tez pomyśleć co wrzucić do baku aby mieć świety spokój z DPF jak samymi wtryskami i jak pomoc pompie cr -AR6900 Dmax -lub Millers Eco Max Diesel
        Tankujemy wówczas podstawowy ON nie premium (bo premium wcale nie jest premium jak się okazuje)

        Co do oleju to jedna z niewielu propozycji zawierających PAO w proporcji idealnej (za dużo nie ma kompletnie sensu) a cena -jeśli ktoś liczy - daje możliwość jeszcze dowitaminizowania.

        0W30 jest jedynie słuszna lepkością do tych silników.

        Pamiętaj tez o skrzyni - koniecznie trzeba o ZF a dbać -8biegowe co 80-120 wymiana oleju z filtrami (Ravenol, Eurol -pełen syntetyk)


        Komentarz


        • pedros dzięki za pomoc, faktem jest że dobry syntetyk 0W jest dla mnie najlepszą opcją, przede wszystkim ze względu na to że ten motor potrzebuje trochę czasu lub km na dojście do temp roboczej co w zimie ma duże znaczenie, nie wspominając już o samej ochronie silnika i bazie olejowej.

          Co do Archoil to przyznam szczerze że nie jestem wtajemniczony , wypadłem z tematów olejowych na jakiś czas, a tu pojawiają się marki które gdzieś tam przeminęły w tle,szczerze wiele o nich nie wiem, na Archoil zwróciłem uwagę w zeszłym roku na Goodwood Festival of Speed bo gdzieś tam się pojawiał w tle .
          Z płukanek to też stosowałem głównie Millersa , L.M i BG , te dwie pierwsze jak wspominasz są dosyć łagodne, BG jest jednak bardziej agresywny.
          Oleju wchodzi u mnie niecałe 7l ,tak jakoś dziwnie, choć co jest świetne w porównaniu do Vaga, to ubytków tam nie stwierdzono(zero dolewek), przejechane 37 tyś a na fajkach zero okopcenia, faktem jest że auto często myję ale osadu nie stwierdzono, jest to miła odskocznia od 2.0 tfsi, choć z drugiej strony we wspomnianym żonowozie 1.4tsi 122ps ubytków praktycznie też nie stwierdzono(nalatane 54k km jak doleję 100-150ml na 12-15tyś to wszystko), jak na razie jesteśmy z niego też zadowoleni.
          Co do bmw może to jest problem dopalania lub nie spalin ale chcę wierzyć że to jednak dowód na to że wszystko działa jak należy zwłaszcza że kolor oleju w silniku ściemniał co jest chyba oczywiste biorąc pod uwagę odporność O.N na wysoką temp i wszystkie procesy z tym związane.

          Przede wszystkim staram się zrozumieć ten motor i dać mu wszystko czego potrzebuje, a więc na pałować na zimnym, z drugiej strony dać mu tez czasem w kość, bez totalnego przeginania oczywiście, jest też mało krótkich przelotów a więcej tras itd,itp.
          Jeśli chodzi o witaminki to oprócz wspomnianych przez ciebie wspomagaczy o których przyznam szczerze nie myślałem a teraz się nad nimi zastanawiam , to planuje zrobić program na +/- 400KM , o skrzyni wiem , jestem na to uczulony i przy 80-90tyś km planuję wymianę , martwi mnie natomiast sam napęd xDrive i problemy w skrzynce rozdzielacza o których słyszę.
          Generalnie to dzięki za kilka wskazówek które na pewno będą pomocne z racji tego że autko zamierzam trzymać i to dosyć długo bo następny to już prawdopodobnie będzie elektryk ale to chyba za ok 10lat, oczywiście pod warunkiem że obecne wozidło będzie się spisywać. oby .....
          Ostatnio edytowany przez slawek72; 22175.

          Komentarz


          • Jak jezdzilem takim piecem to mialem wrazenie ze konstruktorzy uwzględnili zapedy uzytkownika i na zimno obniza dostepny moment i moc.
            nie zdziw sie jak po plukance wejdxie wiecej oleju ponad 7 litrow i to jest moim zdaniem genialne posunięcie jesli chodzi o pojemność.

            Te dodatki moge smialo polecic sam stosuję i jest różnica na plus. To nawet widac po mniejszym zużyciu Noxy (dawniej adBlue)
            xDrive mam swoje zdanie jezdzac X4 owszem nie kwestionuje zalet napedu na wiecej niz jedno koło ale moim zdaniem torsen sprawdza sie bardziej

            zagadaj do forumowych sprzedawców zrobią świetna oferte na Eurola jak i na Archoila. Filtry pewnie tez chyba ze chcesz ori.



            Komentarz


            • Zobaczcie jaka w tym oleju Eurola jest rewelacyjna płynność w niskich temperaturach ( -51stopni C ). a także niski CCS jak na olej 5w40
              Link
              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

              Komentarz


              • A ja wbrew wszystkim wlałem Yacco Lube DE 5w30 Póki co jest rewelacja tzn. - cicho Przed tym poszła płukanka - Yacco Optimize Vidange - droga jak cholera

                Komentarz


                • Yacco stara dobra ,ale trochę zapomniana firma.
                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                  Komentarz


                  • Witam forumowiczów, pytanie do Was jaki olej silnikowy polecacie do Octavi 3 VRS 184 ?

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez MateuszRS Zobacz wpis
                      Witam forumowiczów, pytanie do Was jaki olej silnikowy polecacie do Octavi 3 VRS 184 ?
                      Mateusz masz tutaj wałkowane kilka -kilkanaście stron temat Eurola Synthence FS0W30. Są wrzucone badania, z których wynika, ze to jest świetny olej na prawdziwej syntetycznej bazie. Olej wypróbowany przez kilku Userów m.in u mnie w CFBG po wirusie by Kolega Robert. Puki co olej daje radę. Jak dociągnę do 15 tys. (typowy przebieg dla wielu użytkowników), to zrobię UOA.

                      Komentarz


                      • Potwierdzam. U mnie w CFGB również Eurol znakomicie spisuje się również w upalne dni. Dodatkowo żeby nie mieć wyświeconych panewek (patrz sąsiedni wątek dla silników benzynowych) dodatkowo wchodzą witaminy.
                        Zasadnisc ich stosowania to indywidualna sprawa niemniej zachęcam ponieważ kompensują błędy użytkowe i realnie wydłużają trwałość silnika jak i osprzętu.

                        Komentarz


                        • Pytanie takie: czy jest prosta zależność między CCS a pompowalnością oleju, czy też są jakieś granice lub uwarunkowanie. Czy jak lepsza lepkość stukturalna to lepsza pompowalność, czy tylko w określonych warunkach czy temperaturach?
                          Dzięki.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                            Mateusz masz tutaj wałkowane kilka -kilkanaście stron temat Eurola Synthence FS0W30
                            A jak to się ma do Eurola Fluence 5W40? Link

                            Coś wartego uwagi czy przegrywa z konkurencją?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez STREAMHD Zobacz wpis

                              A jak to się ma do Eurola Fluence 5W40? Link

                              Coś wartego uwagi czy przegrywa z konkurencją?
                              Nie ma co porównywać nawet na korzyść FSa

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                Nie ma co porównywać nawet na korzyść FSa
                                Zgoda, ale dla tych, którzy mają problem mentalny z taką lepkością jak w Efesie, może być ciekawą alternatywą. I chyba ktoś ostatnio go kupił od dystrybutora

                                Komentarz


                                • To będzie olej na następną wymianę u mnie . jeszcze przed zimą.
                                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                                    ]"]404 Not Found
                                    Olej zawsze zlewam z pół godziny, ale pewnie i tak coś zostaje. To na zdjęciu to po samym zalaniu jeszcze przed odpaleniem. Czyli ropa pewnie porozpuszczała część zalegającej sadzy. Najlepsze jest to że jak poświeciłem latarką w otwór wlewu oleju to w środku wszystko białe i czyste.
                                    Kolejna wymiana oleju. Tym razem zalałem valvo all limate c3 5w40.
                                    Tak jak przy poprzedniej wymianie dolałem ropy do oliwy i popracował tak z 15 min na jałowych. Nie wiem czy widać to na foto , ale olej tuż po wymianie mimo że nie zupełnie jasny to jednak jaśniejszy niż poprzednim razem. Być może przez to że odessałem ze 3 strzykawki z filtra, a może jednak płukanie ropą coś dało.]"]404 Not Found

                                    Komentarz


                                    • Ostatnia fota wskazuje na już zysku olej - ta „chromatografia” pokazuje ładnie rozkład frakcji z centralnym zaciemnieniem.

                                      Nie wiem czy kolejnej wymiany nie zrobić na zalaniu jakiegoś taniego oleju i bujnięcie się do pracy i na kanał żeby zlać z zakamarków i jeszcze poprawić płukanka.


                                      ile oleju napędowego wlałeś?

                                      Komentarz


                                      • *Ostatnia fota wskazuje na już „czysty” olej...
                                        przepraszam za błędy

                                        Komentarz


                                        • I jedna i druga fota to olej od razu po wlaniu i przed odpaleniem, tylko ta pierwsza to jedna wymiana wstecz. On poszło troche ponad litr.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                                            I jedna i druga fota to olej od razu po wlaniu i przed odpaleniem, tylko ta pierwsza to jedna wymiana wstecz. On poszło troche ponad litr.
                                            "Gołym" okiem widać poprawę koloru .
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz


                                            • Witam
                                              Koło 2012r. trafiłem na ten zacny wątek czytając go wtedy w całości co i tak nie dało mi odp. co wybrać do swojego auta. Jako że nie jest to octavia zasięgałem rad na priv PAOLO ESCO - wybór padł na LM diesel Synthoil 5W40. Tak więc jeżdżę na tym oleju od tego czasu i sobie chwalę - dzięki PAOLO ESCO. Szanując podpis kolegi nie pytam już na priv.

                                              Dużo czasu i km minęło więc możne wartowałoby zmienić?
                                              Pacjent to wspomniany wyżej
                                              1) BMW E46 2004r. 320d 150KM z przebiegiem ok. 350tkm (brak poboru oleju, lub minimalne ilości, płukanka przed każda wymianą, dodam że śmigam na oryginalnym turbo, wtryskach i egr )
                                              2) no i jak można jeszcze żony auto - Mazda 2 DE 2008r. 1,3 benzyna 86KM przebieg 96tkm zakupiona w tamtym roku zalana Dexelią Ultra 5W30

                                              Jeśli można proszę o sugestie, wiem że są tu osoby które mają wiedzę, a może nawet użytkują podobne auta.

                                              PS
                                              kolega "konkon" już nie handluje częściami i olejami?
                                              Ostatnio edytowany przez esi; 17700.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez esi Zobacz wpis
                                                kolega "konkon" już nie handluje częściami i olejami?
                                                z tego co mi wiadomo OilSpa ma się dobrze :-)

                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz


                                                • Jakie temperatury maksymalne macie na 5W-30 C3 w 2.0 CR?
                                                  Obecnie wlany Mobil ESP 5W-30, ale na kompie nie mam podglądu temperatury oleju.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Klima Zobacz wpis
                                                    Jakie temperatury maksymalne macie na 5W-30 C3 w 2.0 CR?
                                                    Obecnie wlany Mobil ESP 5W-30, ale na kompie nie mam podglądu temperatury oleju.
                                                    Co prawda na 0W30

                                                    -średnio do 100 stopni w trybie mieszanym
                                                    - max 116 przy 36 stopniach i podczas jazdy autostrada (średnio ok 111 utrzymywałem)

                                                    w oleju Ceratec i AR2300

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X