Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dzięki za rady!
    postąpiłem 'zachowawczo' - dziś po płukance LM wlano Eurol Syntence 5w30+AR9100. Najpóźniej za >10kkm dam znać jak mi się to spisuje w CAYC. Ostatnio zalany przez poprzedniego właściciela olej to 5w30 z oficjalnego serwisu VW (castrol?) - na autostradzie przy licznikowych 160km i +12'C na zewnątrz potrafiłem dobić do 111'C i po zmianie liczę na niższe wskazania

    Komentarz


    • Z temperatura jest pewien problem z którym ja borykam się jeśli chce cokolwiek porównać - brak takich samych warunków termicznych. W moim „badaniu” zwracam uwagę na szybkość przyrostów i szybkość spadków temperatury chociaż za sobą mam prawie udany eksperyment:dolanie ar9100 na MOP na autostradzie (wydaje mi się ze pomogło).

      tak czy inaczej bdb wybór kompletu EUROL plus AR bo jest tam udowodniona znaczna cześć mocnej bazy i jest to atrakcyjne cenowo.

      Komentarz


      • Witajcie. Stoję przed wymiana oleju w swoim BLS-sie z dpf 1.9 tdi i chciałbym spróbować czegoś innego, niż do tej port (liqui Molly 5w30 top tec 4200). Olej ma posiadać bazę syntetyczna, a nie jak teraz hc na bazie oleju mineralnego. Zastanawiam się nad olejem Millers xf ll 5w30 oraz eurol synthense 0w30fs. Znajomy poleca tego eurola, chociaż nigdy o nim nie słyszałem. Cenowo również wyglada lepiej, chociaż cena to ostatnia rzecz na jaka patrzę, gdyż olej ma być bardzo dobry i wysokiej polki. Macie jakiś faworytów? Mogę wlać 0w30 zamiast 5w30 bez żadnych konsekwencji? Olej zawsze zmieniam po 10 tys km, wiec long life nie wchodzi w grę.

        Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

        Komentarz


        • Akurat używałem jednego i drugiego -ba nawet Millersa mam jeszcze na sezon letni a teraz 0W30 FS.

          oba bdb.
          Millers bardzo bogaty w dodatki dobra i nowoczesna baza ale nie syntetyczna.

          Eurol- w ciemno mogę polecić -to zero to tylko na korzyść zima. Ma w bazie PAO. Wyższy TBN jak ktoś na to zwraca uwagę.
          jesli stoisz przed zakupem już sam sobie odpowiedziałeś
          Roznice przeznaczysz na dobra płukankę albo na dodatek do paliwa albo nie

          Komentarz


          • To dlaczego w każdych konfiguratorach olejów zawsze dobiera mi jakiś olej 5w30? Nie spotkałem się jeszcze z 0w30. Nie rozszczelni się przez to silnik? Czy ten olej LOW saps mogę zalać jeśli mam dpf, bo millers i aktualny LM top tec 4200 to MID saps.

            Komentarz


            • 504/507 to mid saps.
              Silnik nie rozszczelnia się od oleju ale od gromadzącego się nagaru i niszczejących uszczelnieńz

              Konfiguratory sa dla mas -my tutaj używamy wysublimowanych środków smarnych w najlepszej cenie


              Do DPF przeznaczone sa oleje właśnie z norma 507,00 lub w nowszych 509,00

              Eurola śmiało wlewaj i ciesz się dobra ochrona i fenomenalnymi właściwościami.
              Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

              Komentarz


              • Czyli teoretycznie low saps został zaprojektowany, kiedy wyższych norm niż 507.00 nie było i dpf będzie się rzadziej zapychał nawet przy jeździe miejskiej?

                Komentarz


                • Tutaj masz trochę informacji o co chodzi z olejami niskopopiołowymi:

                  Niskopopiołowe oleje silnikowe

                  Komentarz


                  • Ten Eurol 0w30 ma rzeczywiście bardzo dobre parametry, tylko martwi mnie jedna rzecz. Skoro jest taki świetny i idealnie nadaje się do 1.9 tdi z i bez DPF, to dlaczego większość ludzi i tak zalewa eurola lub inny olej 5w30 lub 5w40? W mojej instrukcji Skody nie ma podanej lepkości oleju tylko jest adnotacja, że powinien spełniać normę 505.01 i 507.00.

                    Rozumiem, że Eurol 0w30 ma większą lepkość (przy 100oC 12,4), niż również dobry millers (11,9), ale ma mniejszą przy 40oC (65 dla Eurola i 72 dla millersa). Czy to będzie miało jakiś wpływ na silnik? Słabsze smarowanie w niższych temperaturach?

                    Czy 0w30 nie będzie za rzadkim olejem i nie "wyślizga" panewek?
                    Ostatnio edytowany przez Roberto18; 42085.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Roberto18 Zobacz wpis
                      Ten Eurol 0w30 ma rzeczywiście bardzo dobre parametry, tylko martwi mnie jedna rzecz. Skoro jest taki świetny i idealnie nadaje się do 1.9 tdi z i bez DPF, to dlaczego większość ludzi i tak zalewa eurola lub inny olej 5w30 lub 5w40? W mojej instrukcji Skody nie ma podanej lepkości oleju tylko jest adnotacja, że powinien spełniać normę 505.01 i 507.00.

                      Rozumiem, że Eurol 0w30 ma większą lepkość (przy 100oC 12,4), niż również dobry millers (11,9), ale ma mniejszą przy 40oC (65 dla Eurola i 72 dla millersa). Czy to będzie miało jakiś wpływ na silnik? Słabsze smarowanie w niższych temperaturach?

                      Czy 0w30 nie będzie za rzadkim olejem i nie "wyślizga" panewek?
                      W 40 stopniach to akurat im niższa lepkość tym lepiej (w uproszczeniu). Liczy się przede wszystkim lepkość w temperaturze roboczej czyli 90-100 stopniach. Weź też pod uwagę, że olej traci z czasem lepkość i z 5W30 może zrobić się nawet 5W20 i bardziej liczy się jak konkretny olej trzyma lepkość (i pozostałe parametry) i tutaj PAO-syntetyczna baza Eurola FS-a 0W30 z pewnością działa na plus.

                      Komentarz


                      • Ten olej w temp. 100C jest blisko w40, a sprawdzony został w mocnych TDI nie raz, czy to u pedros , tomek evo czy nawet w biturbo u Nexus6 i dawał spokojnie radę.

                        Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                        że olej traci z czasem lepkość i z 5W30 może zrobić się nawet 5W20
                        Widziałem ostatnio ciekawe UOA oleju 5w30 po standardowym interwale jaki ma VAG czyli po 30 kkm, i olej robił się bliżej 10w, także już spadek lepkości był po za nim, a nastąpił wzrost lepkości, czyli mówiąc krótko zaczął robić się kisiel. Będę miał czas i pozwolenie usera wrzucę do naszego działu analiz.

                        Komentarz


                        • Olej silnikowy ma taką właśnie ciekawą właściwość, że jak spadają jego parametry to robi się rzadki, wtedy najczęściej silnik upomni się o dolewkę. Jednakże po etapie tracenia lepkości następuje jej gwałtowny wzrost i zaszlamowanie silnika.
                          O1-->O3--> ?

                          Komentarz


                          • Witam.
                            Panowie doradźcie. Octavia 2 fl, silnik 2.0 TDI BKD przebieg 160 tyś. km. Jaki olej zalać (jest castrol edge 5W-30 ). Chcę po wymianie zrobić program. Zacząłem czytać ten wątek i już sam nie wiem...

                            Komentarz


                            • Olej w dieslu nie traci lepkości tylko gestnieje więc ma być 5w30.
                              Temp. w dieslu to drugorzędna sprawa czy ma 99 czy 109st.C najważnijesze aby nie było sadzy więcej niz 5%.
                              Lepkość w 100st. Cnie ma znaczenia plus minus 5-7% ważne aby trzymał włąściwości przewidziane dla specyfikacji np. VW 507.00 bo ja nadal podstrzymam teze że do każdego TDI ma być SAE 30.

                              Do BKD cokolwiek zalejesz klasy premium wytrzyma do 300KM.
                              Sprawdzone na tym oleju Fuchs-a 0W30:
                              Błąd 404
                              Pod 300KM i dawał rady.
                              No i sprawdzaj czy uszczelka nie cieknie.
                              Pamiętajcie aby płyn chłodiczy wymieniać na min. G12+ !!! i nie żadziej niż 5 lat bo od tego koroduje Wam uszczelka i głowica.

                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz


                              • Analiza o której pisałem to nie diesel a benzyna. A z ciekawości jak sprawdzisz czy masz w oleju 1% czy 5% sadzy?

                                Adigo to zależy czego szukasz, ale pomyślałbym nad olejami z normą 507.00 która zastępuje te do pompek. Masz większy wybór, lepszą jakość i normalniejsze ceny....

                                Komentarz


                                • Witam, ostatnio sporo poczytałem o Archoilu i tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego, z tym, że olej mam Motul aktualnie, zalany 5 000 km temu w kwietniu. Przebieg aktualny 119 000 km, wcześniej nie było niczym płukane nigdy, czy takie specyfiki lepiej dolewać przy wymianie oleju mieszając je przed wlaniem go do silnika?
                                  Dodam tylko jeszcze, że w tygodniu raczej łapie krótkie odcinki a dłuższe trasy raczej w weekendy.
                                  Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
                                  Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
                                    tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego
                                    a po co miałbyś cokolwiek dolewać ?? Pierwsze 120 tyś zrobiłem na M1 5w50 a drugie 120 tyś na Ravenol-u VMO 5w40, nic nie dolewałem i nic się nie dzieje
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz


                                    • Przypomnę Panom na górze ze Common Rail znacznie różni się od pompy rotacyjnej.

                                      Rowniez obciążenia sa znacznie inne w nowszych wysilonych konstrukcjach stad ludzie decydują się na podnoszenie parametrów oleju poprzez dolewanie „czegoś”. Ponadto sa jeszcze elementy jak osprzęt który jest podatny na zniszczenie stosując niewłaściwe środki smarne. Ale zdaje się ze powtarzam się

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
                                        Witam, ostatnio sporo poczytałem o Archoilu i tam mnie ciekawi czy mogę dolać do oleju np ten AR9100 czy coś innego, z tym, że olej mam Motul aktualnie, zalany 5 000 km temu w kwietniu. Przebieg aktualny 119 000 km, wcześniej nie było niczym płukane nigdy, czy takie specyfiki lepiej dolewać przy wymianie oleju mieszając je przed wlaniem go do silnika?
                                        Dodam tylko jeszcze, że w tygodniu raczej łapie krótkie odcinki a dłuższe trasy raczej w weekendy.
                                        Jeżeli robisz tak małe przebiegi z silnikiem CR i DPF, to poważnie zastanów się nad wymianą oleju teraz przed zimą , ponieważ może on być rozcieńczony paliwem i nie trzymać parametrów a powodować szkody. Odnośnie Archoila 9100 najlepiej dodawać go do nowego oleju, bo dodając go do oleju teraz nic nie zmienisz.

                                        Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpis
                                        a po co miałbyś cokolwiek dolewać ??
                                        Żeby zwiększyć ochronę, zapraszam do mojej analizy UOA co daje AR9100.

                                        Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpis
                                        Pierwsze 120 tyś zrobiłem na M1 5w50 a drugie 120 tyś na Ravenol-u VMO 5w40, nic nie dolewałem i nic się nie dzieje
                                        Nie ten silnik, nie ta technologia i nie te oleje.

                                        Komentarz


                                        • Ok wiec pomyślę nad wymiana i wtdy wlaniem AR9100. Co do DPF to dbam o to, zeby sie on dobrze wypalił i jak robie podglad ilości sadzy i wiem, ze jest juz ponad 20 g, a akurat mam dystanse miejskie to jade z kilkanascie km zeby sie zalaczyla regeneracja i zeby sie dobrze wypalil.
                                          Ciekawi mnie tez czy raki AR9100 nie powoduje zmian wlasciwosci oleju. Po to sie go wymienia czesto, a nie co 30 000 km i zebybdolewac jeszcze ulepszacz. Teoretycznie sam olej powinien ogarniac temat na dystansie do 15 000. Wlasnie nie wiem czy te specyfiki sie sprawdzaja i czy nie psuja okeju. Teoretycznie wiem tu od Was, ze nie, ale czy to jest bezpieczne gwarancji nie ma.
                                          Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                                          Komentarz


                                          • Radze poczytać więcej bo coś widzę że mało.... najwięcej info merytorycznych czyli analiz masz na forum BITOG, u nas na forach choćby tu, czy Alfaholików gdzie pojawia sie importer Archoila w PL jest też parę analiz, w tym samego 9100. Trzeba tyko wiedzieć co za co odpowiada w olejach i wtedy jest wszystko jasne. W dieslu ASZ stosowałem AR9100 coś ok. 150 kkm do ponad 400kkm zanim został sprzedany, a teraz w następnym CFGB, oraz od 50 kkm w TSI i obok masz tego analizę zużyciową....

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                              Analiza o której pisałem to nie diesel a benzyna. A z ciekawości jak sprawdzisz czy masz w oleju 1% czy 5% sadzy?

                                              Adigo to zależy czego szukasz, ale pomyślałbym nad olejami z normą 507.00 która zastępuje te do pompek. Masz większy wybór, lepszą jakość i normalniejsze ceny....
                                              Witam,
                                              Jak pisałem ja również wykonuję badania laboratoryjne olejów przepracowanych.
                                              Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)

                                              Tam też określana jest zawartość sadzy zresztą zobaczcie jak to wyglada na przykładzie silnka diesla w Oplu Insigni:
                                              Sadza inaczej soot.

                                              Błąd 404

                                              Do 15 000km nie polecam wlewanie żadnych modyfikatorów i dodatków do oleju.

                                              Pozdrawiam
                                              PIotr Dziektarz
                                              Zmienolej.pl
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                                Jak pisałem ja również wykonuję badania laboratoryjne olejów przepracowanych.
                                                Laboratorium w Polsce ma już akredytację na zgodność z ISO 17025 (wydaną przez A2LA)
                                                Każdy może wykonać choćby w Polarisie, więc nie ma z tym problemu.

                                                Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                                Tam też określana jest zawartość sadzy
                                                Pytanie było inne, jak stwierdzisz bez badania w labie że masz 5% sadzy?

                                                Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                                Do 15 000km nie polecam wlewanie żadnych modyfikatorów i dodatków do oleju.
                                                Tak? A co do to za dodatek 300ml K2 był dodany?

                                                Co do samej analizy, 47 ppm żelaza nie uważam za jakiś dobry wynik, alu i miedź może być, a na dodatek 1,6% paliwa niespalonego - DPF?.....i nie napisałeś że auto jeżdżone w trasach co pisałeś na FB.
                                                Także wiesz...ten tego....

                                                Nie widzę nic złego w dodatkach do olejów C3 i pochodnych....ale wszystko z głową.

                                                Widziałem analizę UOA z dłubanego CFGB po 15 kkm, Eurola FS 0w30 z AR9200 z paliwem 2,5% z DPF - wynik żelaza ponad dwukrotnie mniejszy od tego co pokazujesz w tej Insigni, miedzi zero, alu na podobnym poziomie, z TBN dobrze ponad 4 i takie wyniki pokazują że warto stosować dobre oleje i dobre dodatki.Nie wspomnę o mojej z 4ppm żelaza tylko i reszta nic.

                                                Komentarz


                                                • Dodam słowo komentarza - interwał 15k oraz 2,5 % udział paliwa w oleju skutkował lepkością przy 100st = 11. Czyli nadal bdb -olej trzyma klasę lepkości 0W30 (nowy olej ma 12,2-12,4)

                                                  sadza 0,1%.
                                                  Oczywiście objętościowo l.
                                                  Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                  Komentarz


                                                  • Witam.
                                                    Zalałem do 1.9 AXR Xado 5W40 po 11 tyś.km na Statoil LW 5W40 .W sumie zapowiadają już minusowe temperatury to jak znalazł. Bo najlepiej olej zmieniać przed zimą. Jak na razie ciszej silnik chodzi ale to zasługa zapewne świeżego oleju.
                                                    Jak rozumieć napis na opakowaniu SYNTHETIC PREMIUM MOTOR OIL REVITALIZANT (z literkąR) czyli mamy jakiś patent?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X