Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Właśnie wczoraj była wymiana. TOTAL Quartz INEO LL 5w30(już w wersji ART z zachodniej dystrybucji) opuścił silnik i jestem mile zaskoczony (niby "masówka " z ceną lekko ponad 100pln) Miał być na chwile a wytrwał 10tys i wszystko ok Silnik (bmw 320d)pracował na nim cały czas bardzo poprawnie i oleju nic nie ubyło Wrażenia słuchowo-rozruchowe pozytywne w odróżnieniu od poprzednika MILLERS EE 5w30 który po 8-9tys stał się bardzo głośny zarówo w BMW jak i w VW 2.0TDI (chyba EE" umarło") Obecnie wlany EUROL FS 0w30

    Komentarz


    • wojtaszekm
      Analiy TOTAL LL 5w30 zART(od 21.08.2017) są na oil club ru i oil club de a na BITOG masz UOA z Golfa 2.0 TDI po 16.000km

      Komentarz


      • MADO60
        dzięki

        Komentarz


        • Zamieszczone przez MADO60 Zobacz wpis
          Właśnie wczoraj była wymiana. TOTAL Quartz INEO LL 5w30(już w wersji ART z zachodniej dystrybucji) opuścił silnik i jestem mile zaskoczony (niby "masówka " z ceną lekko ponad 100pln) Miał być na chwile a wytrwał 10tys i wszystko ok Silnik (bmw 320d)pracował na nim cały czas bardzo poprawnie i oleju nic nie ubyło Wrażenia słuchowo-rozruchowe pozytywne w odróżnieniu od poprzednika MILLERS EE 5w30 który po 8-9tys stał się bardzo głośny zarówo w BMW jak i w VW 2.0TDI (chyba EE" umarło") Obecnie wlany EUROL FS 0w30
          Oj ludziska nie mylcie akustyki z ochrona - oleje mineralne maja jeszcze lepsza akustykę - tez na to łapałem się.
          PAO ma metaliczna prace a walory użytkowo ochronne znacznie większe niż tańsze frakcje.

          Oczywiście pisze ogólnie nie personalnie i nie deprecjonuje Totala.


          Komentarz


          • Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis
            leonn, szkoda mojego czasu na takie działania i pozostaję przy swojej opini
            LM Top tec 4200 5W30 to może i dobry olej jest ale zgadzam się w zupełności z Kolegą Lenoonem, że jest on zdecydowanie nie wart wydawania na niego takich pieniędzy bo za mniejsze pieniądze jest wiele lepszych olejów z normą 504/507. Kupując ten olej bardzo dużo płacisz za markę tak jak w przypadku Castrola. Ten olej mógłby kosztować 100,00 zł a i tak i producent, i importer i sprzedawca byli by w stanie na nim zarobić (niewiele ale coś na pewno).

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

              Oj ludziska nie mylcie akustyki z ochrona - oleje mineralne maja jeszcze lepsza akustykę - tez na to łapałem się.
              PAO ma metaliczna prace a walory użytkowo ochronne znacznie większe niż tańsze frakcje.

              Oczywiście pisze ogólnie nie personalnie i nie deprecjonuje Totala.

              Pełna zgoda.
              A z drugiej strony jeżeli oliwa ma oficjalna aprobatę producenta auta (aprobatę a nie deklarację producenta oleju o spełnianiu wymagań lub przewyższaniu takiej a takiej normy) to przy interwale wymiany w lecie 12,5 tys. km, a w okresie jesienno-zimowym max. 10 tys. km (jak ja zmieniam u siebie - nowy olej w październiku i po zimie nowy olej w połowie marca) to chyba każdy olej wytrzyma (z castrolem włącznie )

              Komentarz


              • Ma ktos jakies info o Aral Super Tronic 0w-40 ?

                Komentarz


                • wojtaszekm to że oficjalna aprobata jest to jedno, a to że warunki ciężkie to drugie. DPF i miasto i 10 kkm dla takiego oleju to wyzwanie.

                  No faktycznie, jak zobaczyłem ile ten LM 4200 kosztuje, to te zadowolenie musi baaaaardzo duże żeby płacić tyle kasy za ten olej.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis
                    leonn, szkoda mojego czasu na takie działania i pozostaję przy swojej opini
                    Masz w profilu 1.6CR i 1.8TSI 4200 nie nadaje się on do żadnego z nich, chyba że zmieniasz co 6tys. wkleiłem kiedyś tutaj analize 4200 i nie wytrzymuje on nawet 10tys tak jak większść wykastrowanych 5w30 Nikt nikomu nie zabroni wyrzucać forsy w błoto
                    Też jestem zwolennikiem oleji LM/ Meguin spróbuj sobie LM 0W40,jak chcesz wydać więcej niż 200zł za 5L, a przekonasz się co to znaczy bardzo dobry olej w połączeniu z LM VS wytrzyma 20tys nawet w TSI

                    Komentarz



                    • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                      Oj ludziska nie mylcie akustyki z ochrona - oleje mineralne maja jeszcze lepsza akustykę - tez na to łapałem się.
                      PAO ma metaliczna prace a walory użytkowo ochronne znacznie większe niż tańsze frakcj

                      Nikt nic nie myli i jest tak jak piszesz Na Millersie jako oleju HC było super cicho i przyjemnie ale do 8-9tys. a pózniej akustyka sie zmieniła Link na gorszą i niezbyt mi odpowiadającą(każdy lubi co innego ale ja za ponad 200pln za takie atrakcje dziękuje) NA XF i C3 również 5w30 takich zjawisk nie zauważyłem i było do 12tys OK Na TOTAL do 10tys nie bylo tak słyszalnej zmiany a że było bardziej metaliczniei jakby dżwięcznie więc może i głośniej (trochę podobnie jak teraz na EUROL i tylko za 115pln) więc wszystko się zgadza gra i buczy

                      Komentarz


                      • No chyba ze faktycznie porównujesz początek z późniejszym interwalem - to fakt PAO nie przybywa wraz z przebiegiem.

                        co do Millersa „głupi” XF LL jest lepszy niż EE który jest dziwnie według mnie upośledzony wiec wybieram EE za pomocą ar9100.

                        co do Eurola natomiast co jak co nie musisz przekonywać - to jest mój docelowy olej którego nie mam zamiaru już zmieniać bo jest wyśmienity za te cenę ?

                        Komentarz


                        • Ja rozpocząłem swoją "przygodę" z EUROL dwa dni temu (BMW E 90 320d) i jak na razie MIODZIO (ale zauważyłem lekko ironiczny uśmiech mechaników i oczywiście uwagę ,że nie ma LL-04)

                          Komentarz


                          • Ironicznie to Ty powinieneś się uśmiechać do mechaniorów ,bo masz dobry,sprawdzony, oryginalny olej za przyzwoite pieniądze
                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                            Komentarz


                            • Ja o tym wiem... a dla nich to jakiś nieznany 'wynalazek' i w dodatku bez przewidzianej normy

                              Komentarz


                              • Na ostatniej zmianie byłem w serwisie olejowym, i ludzie ogólnie ogarnięci w temacie, nawet płukanek - ale mój olej jednak ich zaskoczył, miny - jak w reklamie - bezcenne. Kolor zielony porównywali do Castrola, ale z lepkością to już mieli rozkmine po całości Protestów żadnych, czy jakiś uwag. Generalnie "nadwornym" olejem jest u nich LM, i fajne plakaty na ścianach mieli o takie:

                                Plakat płukanka LM.jpg

                                Komentarz


                                • z tego co wiem do e90 spokojnie możesz dawać normę LL01, a nie 04 też...ja tak robię i jest git.

                                  takie same miny robią mechanicy jak daje im Specol do wlania...nie wiedzą co to jest
                                  komercja jednak jest wszechobecna

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez MADO60 Zobacz wpis
                                    Ja rozpocząłem swoją "przygodę" z EUROL dwa dni temu (BMW E 90 320d) i jak na razie MIODZIO (ale zauważyłem lekko ironiczny uśmiech mechaników i oczywiście uwagę ,że nie ma LL-04)
                                    W kilku mocnych (nawet do ok. 400 KM)dieslach BMW już ten olej jest zalany i nikt nie narzeka wręcz przeciwnie. LL04 jakoś specjalnie nie poważam bo nie lubię jak 1 normą producent próbuje załatwić temat oleju dla wszystkich silników od małej wolnossącej benzyny po 400 konnego diesla na 3 turbinach.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                      z tego co wiem do e90 spokojnie możesz dawać normę LL01, a nie 04 też...ja tak robię i jest git.

                                      takie same miny robią mechanicy jak daje im Specol do wlania...nie wiedzą co to jest
                                      komercja jednak jest wszechobecna
                                      Ja czasami u mechaników gdzie króluje 1 wiadoma marka oleju nieco złośliwie mówię : A może byście byli zainteresowani jakimś naprawdę dobrym olejem? Wtedy zdziwienie. A to (i tu pada nazwa znanej marki) nie jest dobry? Niestety wielu mechaników żyje w błogiej nieświadomości, że poza kilkoma najpopularniejszymi markami "też jest życie" i nieznana im marka to nie jest wcale wynalazek, Motul, Valvoline i Liqui Moly to nie są topowe oleje na świecie a tani olej z Polski, który Klient daje na zalanie nie jest kupiony z chęci zaoszczędzenia PLN-ów. Kiedyś jeden Klient mi mówił, że jak dał mechanikowi Millersa to ten mu powiedział, że na olejach nie ma co oszczędzać i zamiast takiego "nie wiadomo czego" to on mu sprzeda Elfa/Castrola itp.

                                      Komentarz


                                      • tomek evo to jest nasza misja (wszystkich użytkowników forum) by wznieść smarowanie kraju na wyższy poziom jednocześnie zostawiajac hajs w kieszeni kierowców.

                                        chcąc niechcac - mamy tu przykład dobrze ogarniętego marketingu, naprawdę dobrze. Marka ma sile (nie mylmy z produktem). Piszę o Castrolu.

                                        Komentarz


                                        • Jakiś fajny 0w40 z 505.00 ktoś podrzuci?

                                          Komentarz


                                          • Jasne, że tak
                                            Mój ulubiony
                                            Meguin Megol Super Leichtlauf 0W40 5L - Meguin

                                            Komentarz


                                            • leonn Podziękował Tobie bardzo

                                              Komentarz


                                              • Panowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?

                                                Komentarz


                                                • Bezpośrednim nastepnikiem normy 506.01 jest 507.00.
                                                  jesli nie masz DPF to nie musisz się szczypać a jak nasz pompowtryskiwacze to 505.01 co 15kkm max.
                                                  Czy dobry pomysł ? Tak 0W40 z duza ilością dobrej syntetycznej bazy plus bdb dodatki dają radę

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpis
                                                    Panowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?
                                                    Jak nie ma dpf-a to dobre 0W40 powinno się sprawdzić.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X