Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

    Jak nie ma dpf-a to dobre 0W40 powinno się sprawdzić.
    Czy SPECOL Gold Synthetic SN/CF 0W40 z Twojego sklepu spełnia normę 506.01 ? Na stronie specol'a nie ma oleju spełniającego taką normę

    Komentarz


    • Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpis
      Panowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?
      Oleje 506.01 to szczyt technologii, najwyższej klasy oleje które nie dość że mają utrzymać parametry przez nawet 2 lata to zapewnić doskonałą odporność na zuzycie.
      Nie ma olejów 506.01 ale 0W30.
      Oficjalnym olejem jaki był stosowany do jednostek wymagających normy VW 506.01 był przed laty Fuchs Niemiecki produkowany w Manheuim którym napełniano jednostki Tuarega.
      Szukaj - Zmienolej.pl
      Świetnie na tym oleju chodza silniki.



      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

        Ja czasami u mechaników gdzie króluje 1 wiadoma marka oleju nieco złośliwie mówię : A może byście byli zainteresowani jakimś naprawdę dobrym olejem? Wtedy zdziwienie. A to (i tu pada nazwa znanej marki) nie jest dobry? Niestety wielu mechaników żyje w błogiej nieświadomości, że poza kilkoma najpopularniejszymi markami "też jest życie" i nieznana im marka to nie jest wcale wynalazek, Motul, Valvoline i Liqui Moly to nie są topowe oleje na świecie a tani olej z Polski, który Klient daje na zalanie nie jest kupiony z chęci zaoszczędzenia PLN-ów. Kiedyś jeden Klient mi mówił, że jak dał mechanikowi Millersa to ten mu powiedział, że na olejach nie ma co oszczędzać i zamiast takiego "nie wiadomo czego" to on mu sprzeda Elfa/Castrola itp.
        Z mechanikami w Polsce jest tak że mało któremu się chce gadać o lepszym oleju, wszyscy wychodzą z założenia że olej ma być tani i taki chce klient.
        Nikomu nie chce się przekonać klienta do lepszych produktów, wolą ładować najtansze oleje albo w ostateczności takie jakie sobie życzy klient.
        Ogólnie mają wyrąbane na wszystko i najchętniej jakby jeszcze dostawca im do tego dopłacił albo do każdego litra dał litr gratis :-)
        Jest mao świadomych i rzetelnych serwisów które zachęcają klienta do lepszych częsci i olejów .
        Świadomość jest straszna ale niestety prawdziwa...
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • ja w awx zmieniałem różne 505.01 co 13-15 tkm i auto żyje do dziś, a ma na blacie koło 400 tkm już....u kolegi
          jestem zdania pedrosa. lej do awx 505.01, a nie kombinujesz. dobry olej plus witaminy ewentualnie max co 15 tkm i wszystko lata jak należy
          to żywotny silnik i nie ma co rzeźbić z wynalazkami nie dostosowanymi do motoru
          imo 5w/40 zupełnie styka plus ewentualnie jakiś AR lub MoS2
          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

          Komentarz


          • Parę stron wcześniej pisałem o różnicach między 505.01/506.01/507.00 wystarczy się cofnąć.

            Komentarz


            • Tak tak... wystarczy się cofnąć ...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Pierwsze 2500 km na EUROL FS zaliczone( BMW E90 320d z DPF ) Jak na razie biorąc pod uwagę moje wrażenia odnośnie pracy silnika są najlepsze ze wszystkich wcześniej stosowanych olei (Millers XF ,Millers C3,Millers EE ,Total Ineo LL) .Mam silnik N47 (ten z trefnym rozrządem) i zdania tu są podzielone , czy lepszy dla łańcucha w30 czy w40? Teraz mam 2w1- w30 ale prawie w40 i jestem happy- ukłony dla OCP ( a wczoraj dostarczono następne 5l na kolejna wymianę) A teraz jeszcze pytanko;czy zalać FS do VW PASSAT 2.0 TDI PD bez DPF czy jednak coś 5w40 z 505.01?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                  Tak tak... wystarczy się cofnąć ...
                  No może kilkanaście........ Jaki olej do TDI - Octavia Club Polska

                  MADO60 kolejny użytkownik zadowolony z "efesa" Ja w ASZ miałem bardzo długo 5w30 505.01 ale z witaminami.

                  Komentarz


                  • TO który 5w3o z 505.01 do auta bez DPF?

                    Komentarz


                    • Miałem dwa LM 4600 5w30 a pod koniec Eurol DXS - obydwa z AR9100. Łącznie ponad 100 kkm zrobione na nich.

                      Komentarz


                      • Dzięki cytrynowiec .A może ktoś jeszcze coś bo chyba LOW SAPS to nie najlepiej do auta bez DPF? Jeśli tak to już wolałbym FS-a.

                        Komentarz


                        • Spoko, ale dam Ci wskazówkę.....norma 507.00 zastępuje wszystkie poprzednie....Co Ty na to?

                          Komentarz


                          • Ok kumam dzięki

                            Komentarz


                            • co sądzicie o oleju : Eneos Sustina ? ktoś miał doczynienia? czy można to zastąpić czymś sensownym typu Eurol jakiś konkretny czy zostać przy tym - lany jest oryginalnie, chodzi o zastosowanie w dieslu Infinity (silnik mercedes 2.2d)

                              Komentarz


                              • Pytanie do znawców tematu. Jakie negatywne skutki dla silnika w którym zalecana jest norma VW504/507 będzie miało użycie oleju który spełnia normę MB 229.51 (a nie spełnia VW 504/507). Jakie są różnice parametrowe między tymi dwiema normami.

                                Komentarz


                                • wojtaszekm to Ci powinno pomóc:

                                  screenshot_20181227_172542.png



                                  Komentarz


                                  • Tą stronę znam i jak dla mnie można te dwie normy stosować zamiennie. Potrzebuje tylko potwierdzenia lub obalenia mojego myślenia

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                      co sądzicie o oleju : Eneos Sustina ? ktoś miał doczynienia? czy można to zastąpić czymś sensownym typu Eurol jakiś konkretny czy zostać przy tym - lany jest oryginalnie, chodzi o zastosowanie w dieslu Infinity (silnik mercedes 2.2d)
                                      Jaki jest lany oryginalnie?

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez wojtaszekm Zobacz wpis
                                        i jak dla mnie można te dwie normy stosować zamiennie.
                                        Temat już kiedyś tu wałkowany,...imho dla mnie sytuacja nie jest taka jednoznaczna.Są oleje, które spełniają kilka norm na raz łącznie z MB i VW, ale nie wszystkie i nie zawsze. Niby C3 i HTHS się zgadza, ale taki np.Texaco z serii Pro DSM i Pro DSV, norma 229.51 w obydwu, ale reszta już nie do końca i skład też inaczej akcentowany. Było też tutaj pisane nie raz jakie testy przechodzi 504/507 a jakie inne oleje C3 pod inne normy. Dla przypomnienia za oil-club.de:
                                        Motorstunden / Betriebsstunden - Öl-Fachkunde - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe
                                        Nic nie powinno się stać, ale imho jak mam wybór wolę mieć 504/507 i to z najnowszym pakietem.
                                        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis


                                          Nic nie powinno się stać, ale imho jak mam wybór wolę mieć 504/507 i to z najnowszym pakietem.
                                          Który byś brał na lato Total Quartz Ineo longlife 0w30 z oficjalna aprobata czy eksperymentalnie Specola z deklaracja producenta o spełnianiu normy 504/507 i wg analizy VOA z najnowszym pakietem dodatków ( lub jednym z najnowszych i najlepszych)?

                                          Komentarz


                                          • No ja takich dylematów nie mam, używam / łem cały rok olej z normą z oficjalną aprobatą VW, w lepkości 0w30 i z najnowszym pakietem.Swoją drogą Specol już dawno powinien zrobić oficjalną normę dla tego oleju, marnują jego potencjał rynkowy i ludzie mają takie rozterki. Co do Totala to skąd wiadomo że nie ma najnowszego pakietu?

                                            Komentarz


                                            • No właśnie o Total Quartz Ineo Longlife 0w30 poza oficjalnymi danymi producenta niewiele można znaleźć. Są analizy VOA i UOA dla 5w30 a dla 0w nie. Nie wiadomo co ma w sobie. Jeżdżę na nim i chyba pozostanę, chociaż wolałbym wiedzieć czym jest "dopakowany".

                                              Komentarz


                                              • Zrób UOA i będzie jasne, choć mam pewne podejrzenia.

                                                Komentarz


                                                • leonn szczerze mówiąc to nie wiem czy 5w/50 czy 5w/30, ale bardziej stawiam na to drugie

                                                  Komentarz


                                                  • Tomek evo, czym teraz zalewasz swoje TDI? Nadal Eurol + 9200 v2?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X