Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chłopaki do 1.9TDI BXE czyli bez DPF 312tys km jaki olej? Eurol Syntence 5W-30? ten chyba do DPF bardziej?

    Eurol Turbo DI 5W-40? ten spełnia 505.01

    Czy może coś innego?
    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

    Smarowanie zapewnia

    Komentarz


    • MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych, jak już to Eurol FS0w30 z AR9100 - mocny i sprawdzony skład, jak olej fullsaps to raczej solo. Pomyśl nad odpowiednim interwałem bo krótkie odcinki to niedogrzany silnik a szczególnie nowoczesny diesel.

      D2mian jak masz wybór ten drugi dedykowany do pompek.
      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis

        Ja też byłem kiedyś bardzo zainteresowany tym 0W50, ale nasz kolega który proponował zak14 ten olej na testy, zamilkł na naszym forum, a miał go bezpośrednio z Japonii to i ja dałem sobie spokój.
        Bo jak Eneos wszedł na Polski rynek to i cena i wiarygodność mi się też nie podobała.
        Sam wiesz że SAE nie można porównać do innych W50, bo pakiet+baza i parametry nie są tożsame z innym 5W50, czy 20W50. To czy wygląda on jak 0W40 na papierze to jedno, pytanie jak on wygląda podczas pracy i po konkretnym przebiegu?
        Czy ktoś przebadał ten olej po 8tys upalania? Ja się nie spotkałem z taką analizą.
        Każdy olej ma spełniać określoną klasę lepkości wg. klasyfikacji SAE J300 .
        Oleje do MB robi się w Gliwicach w Fuchsie i są niezłe.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
          MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych, jak już to Eurol FS0w30 z AR9100 - mocny i sprawdzony skład Pomyśl nad odpowiednim interwałem bo krótkie odcinki to niedogrzany silnik a szczególnie nowoczesny diesel.
          Czyli mimo usuniętego DPF olej z normą C3 Eurol FS0w30 + AR9100 to dobra ochrona dla silnika?
          Na tym mi najbardziej zależy.
          A może można zastosować jeszcze lepszy zestaw? Jak pisałem wcześniej koszty są drugorzędne.
          Co do interwału max 10kk, przy okazji zmiana wszystkich filtrów

          Komentarz


          • Poczytaj tu na forum , gdzie był taki setup...to były moce dwa i więcej razy niż to co masz u siebie. Z jednej strony masz ochronę, ale także trzymanie w ryzach TBN, i czystość w silniku a przy tym stylu jazdy to bardzo potrzebne. Interwał wydaje się rozsądny. Płukanka też nie zaszkodzi.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
              .
              W tej chwili dokładnie od 4 tyś km tak jak usunąłem DPF mam zalany olej LM Synthoil Longtime 0w30 z normą A3/B4 + AR9100.
              Masz jeden z najlepszych syntetycznych oleji 0W-30 na bazie PAO.
              Ja bym nic nie zmieniał, a w Twoim przypadku dodawanie archoila do Synthoila to przerost formy, to tak jak byś do "dobrze posłodzonej herbaty" dodał łyżkę miodu


              Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
              .
              A może można zastosować jeszcze lepszy zestaw? Jak pisałem wcześniej koszty są drugorzędne.
              Co do interwału max 10kk, przy okazji zmiana wszystkich filtrów
              Wcale nie trzeba wydawać nie wiadomo ile forsy żeby mieć b.dobrą ochronę silnika.
              Skoro lejesz b.dobry 0W-30, a zmieniasz go co 10tys wzmocił bym go tylko LM Visco Stabil.

              A jak już bardzo chcesz jakiś ekstra modyfikator tarcia to polecam raz na cztery wymiany LM Motor Protect lub tańszy CeraTec.
              Porównaj sobie jeszcze dane Synthoila 0W-30 z tym olejem
              404 Page Not Found




              Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
              Oleje do MB robi się w Gliwicach w Fuchsie i są niezłe.
              Niezłe do dobre określenie ​​​​​​​

              Komentarz


              • leonn jesteś pewien że do oleju full saps LM 0w30, który wg karty producenta ma poziom popiołów 1-1,6 czyli pewnie wysoki poziom ZDDP i wapnia, jest sens dodawać jeszcze Ceratec o takim składzie?

                LM Ceratec:
                - fosfor 656 mg/kg
                - cynk 776 mg/kg
                - wapń 1598 mg/kg
                - bor 359 mg/kg
                - molibden 5419 mg/kg

                AR9100 to dla porównania bor antyzużyciowy i potas, nie podwyższa popiołów, a jest wyższy TBN >3 bez robienia z oleju ulepa, redukcja tarcia w gratisie.
                W takim przypadku dodany do tego oleju TBN byłby w granicach 13, regularnie zmieniany umyłby ten silnik do białej kości nie robiąc z niego ulepa, a ochrona została potwierdzona w analizach UOA.

                Taka rozkmina dla Ciebie


                Komentarz


                • cytrynowiec oczywiście,że jest sens, sam tak robię
                  Nawet chyba jest tu gdzieś moja analiza z ceratekiem, a i nigdy nie polecam czegoś czego sam nie sprawdziłem i nie stosowałem

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                    oczywiście,że jest sens, sam tak robię
                    Szacun

                    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                    Nawet chyba jest tu gdzieś moja analiza z ceratekiem
                    Moja też jest obok, może wrzuć swoją tak dla porównania - bo gdzieś zaginęła w czeluściach wątku.
                    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                    a i nigdy nie polecam czegoś czego sam nie sprawdziłem i nie stosowałem
                    Nawet Cię o to nie posądzałem

                    Podchodzimy różnie do pewnych zagadnień choć cel jest jeden - zmniejszenie zużycia w silniku czyli większa ochrona. Ja jestem zwolennikiem metody bez podnoszenia popiołów i robienia bardziej tłustego oleju, Twoja metoda jest odwrotna.

                    Komentarz


                    • Komentarz


                      • A wiecie gdzie może nabyć EUROLA z pewnego źródła?
                        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                        Smarowanie zapewnia

                        Komentarz


                        • ''Najbliżej'' masz do Tomka z Lej Olej nasze forum,poza tym wszędzie są oryginały.
                          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                            Masz jeden z najlepszych syntetycznych oleji 0W-30 na bazie PAO
                            Ok to teraz już ostatnie pytanie.
                            Czy lepiej zostać z Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 bez dodatków,
                            czy jednak zmienić na Eurol FS 0w30 + AR9100?

                            Komentarz


                            • Ja bym został przy Synthoilu
                              Ile już przejechałeś na LM?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                Ja bym został przy Synthoilu
                                Ile już przejechałeś na LM?
                                Na ten moment około 5kk.
                                Przy kolejnej zmianie myślę jeszcze o zalaniu AR2300 celem
                                gruntownego czyszczenia silnika

                                Komentarz


                                • Jaki przebieg ma ten motor lub na czym wcześniej było jeżdżone, że chcesz wydać na płukankę 90zł? Chyba nie potrzebnie idziesz w koszta.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                                    Jaki przebieg ma ten motor lub na czym wcześniej było jeżdżone, że chcesz wydać na płukankę 90zł? Chyba nie potrzebnie idziesz w koszta.
                                    Aktualny przebieg 183kk, od roku u mnie. Od kiedy go mam najpierw Shell AM-L 5w30 potem zalany Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30.
                                    Co było wcześniej niestety nie wiem, ale problem z tym, iż kiedy go kupiłem to pierwszy raz zmieniając olej zlałem
                                    z silnika około 9 litrów.
                                    Najpierw myślałem, że ktoś nalał olej podwójnie ale okazało się że to przez problemy z DPF.
                                    Ktoś niestety o to nie dbał i okazało się, że filtr jest w tak złym stanie że trzeba było go usunąć.
                                    Wszystko działa jak należy przy usuwaniu DPF-a zrobiłem nawet małego virusa,
                                    ale z racji, że nie wiem co się wcześniej działo w silniku chcę o niego należycie zadbać.
                                    AR2300 kupiłem już wcześniej leży na półce i pomyślałem, iż w takiej sytuacji można go wykorzystać.

                                    Komentarz


                                    • Na pewno nie zaszkodzi, ale zwykła płukanka za 20zł stosowana przy każdej wymianie też da radę. Zresztą jak będziesz lał dobre oleje typu Synthoil to sam olej też zbierze syf zostawiony przez inne oleje stosowane do tej pory. Idziesz w dobrym kierunku

                                      Komentarz


                                      • AR2300 zrobi robotę ale potrzebuje jazdy i temperatury aby działać należycie. Jeżeli miałeś 9 litrów ropy z olejem - nie wiem - jak długo trzymany, ale to dobry mix aby umyć silnik, co nie znaczy że dla niego bezpieczny na dłuższy dystans.

                                        Komentarz


                                        • U mnie jest lepszy motyw, O1 z TDI VP z 2004 roku kupiony we wrześniu. Poprzedni właściciel zmienił w nim olej tylko 3 razy :P, bardzo pilnował interwału wymian co 50 kkm olewając interwał czasowy. Pierwsza wymiana była po 15 kkm druga przy 50 kkm trzecia przy 100 kkm. Furmanka teraz ma niecałe 110 kkm. Przed zmianą oleju zrobiłem płukankę , teraz myślę właśnie o dorzuceniu AR2300 do oleju.

                                          Komentarz


                                          • To masz jeszcze 60 kkm do wymiany bo te modele miały interwał progresywny.


                                            tak powaznie -te interwały mnie tak ujęły ze jak jeszcze okaże się ze silnik jest w idealnym stanie to będę w szoku.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                              te interwały mnie tak ujęły ze jak jeszcze okaże się ze silnik jest w idealnym stanie to będę w szoku.
                                              A to był 3xKastrol

                                              Komentarz


                                              • Czas na wymianę oleju w mojej RS-ce CEGA. Jeżdżę na LM 4200 5w30, ale wydaje mi się, że silnik klepie na tym oleju i chcę coś innego.Przebieg ok 180.000km
                                                Oglądałem jakieś testy obciążeniowe na tarcie na YT i tam dobrze wypada Ravenol VMP 5w30, Total Quartz INEO 5w30, Mannol Energy Combi 5w30,Amsoil ELF low saps 5w30 i Valvoline Syn-power xl-III
                                                Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison / Piotr Tester - Arkusze Google

                                                Który z nich wybrać? Jeżdżę w większości po mieście i kilka razy w roku trasa 1200km w jedną stronę. Auto posiada dpf i podciągnięte na 211KM. Wymieniam olej co 10-12.000km

                                                Ewentualnie gdzie kupię Eurol fs syntence 5w30 507 000?
                                                Ostatnio edytowany przez karolsky; 40531.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                                                  Czas na wymianę oleju w mojej RS-ce CEGA. Jeżdżę na LM 4200 5w30, ale wydaje mi się, że silnik klepie na tym oleju i chcę coś innego.Przebieg ok 180.000km
                                                  Oglądałem jakieś testy obciążeniowe na tarcie na YT i tam dobrze wypada Ravenol VMP 5w30, Total Quartz INEO 5w30, Mannol Energy Combi 5w30,Amsoil ELF low saps 5w30 i Valvoline Syn-power xl-III
                                                  Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison / Piotr Tester - Arkusze Google

                                                  Który z nich wybrać? Jeżdżę w większości po mieście i kilka razy w roku trasa 1200km w jedną stronę. Auto posiada dpf i podciągnięte na 211KM. Wymieniam olej co 10-12.000km

                                                  Ewentualnie gdzie kupię Eurol fs syntence 5w30 507 000?
                                                  W CEGA najlepiej sprawdzał mi się Shell AV-L 0W30, znalazłem tylko jeden olej lepszy od niego do TDI - Eurol Syntence FS 0W30.
                                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                  Komentarz


                                                  • Chłopaki
                                                    Specol Premium C3 SN/SM/CF 5W/40 czy 5W30???
                                                    Przelot 313tyskm O2 BXE po wirusie dużo lata po mieście???
                                                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                    Smarowanie zapewnia

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X