Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
    Chłopaki
    Specol Premium C3 SN/SM/CF 5W/40 czy 5W30???
    Przelot 313tyskm O2 BXE po wirusie dużo lata po mieście???
    Z Eurola zrezygnowałeś?
    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

    Komentarz


    • Mój Dealer części go nie ma A to aż tak źle? Specol będzie złym wyborem?
      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

      Smarowanie zapewnia

      Komentarz


      • Nie masz dpfa Specol jest Low saps Eurol Turbo Di jest mid saps,poza tym akurat na temat tych specoli niewiele wiadomo (w przeciwieństwie do niebieskiego specola do VW)tzn nie ma analiz VOA UOA.Eurola rosjanie przebadali i VOA I UOA i wypadł korzystnie, dodam od siebie ,że to dobry mocny HC z czystymi bazami olejowymi trzymający parametry mający aprobaty VW .
        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

        Komentarz


        • To może zapytam inaczej jak Specol Premium C3 SN/SM/CF 5W/40 bedzie miał się do Valvo Motula czy innego Penrite biorąc pod uwagę normę 505.01 jakość/cenę. ???
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz


          • Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 507.00, 504.00 a taki???

            Czy nada się do pompowtrysków? Niby nie ma 505.01 ale ma nowszą 507.00...norma wyższa zawiera normę niższą?
            290.jpgtest.jpg
            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

            Smarowanie zapewnia

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis

              W CEGA najlepiej sprawdzał mi się Shell AV-L 0W30, znalazłem tylko jeden olej lepszy od niego do TDI - Eurol Syntence FS 0W30.
              Dziękuję za informację. Macie jakieś pewne źródło gdzie można kupić Eurol lub Ravenol?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
                1.9TDI BXE czyli bez DPF 312tys km jaki olej?
                A ten motor to te 312tyskm przejechał bez remontu? To co było stosowane do tej pory? Masz go od nowości?
                Temat 505.01 to w obecnej chwil temat archaiczny, dobry 505.01 lub spełniający warunki żeby krzywki zostały w wymiarze oryginalnym nie realne.

                Komentarz


                • Witajcie
                  Panowie skoro C3 zostało stworzone do ochrony filtra cząstek kosztem ochrony silnika to nasuwa mi się pytanie: czy lejąc np. dobry olej nie spełniający C3 np LM Diesel Synthoil 5w40 zamiast dedykowanego LM 4100 5w40 jak szybko doprowadzi to do uszkodzenia filtra cząstek jesli w ogólne doprowadzi do jego uszkodzenia? Nie lepiej dbać o silnik/turbo niż o filtr?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez tasek Zobacz wpis
                    skoro C3 zostało stworzone do ochrony filtra cząstek kosztem ochrony silnika to nasuwa mi się pytanie: czy lejąc np. dobry olej nie spełniający C3 np LM Diesel Synthoil 5w40 zamiast dedykowanego LM 4100 5w40 jak szybko doprowadzi to do uszkodzenia filtra cząstek jesli w ogólne doprowadzi do jego uszkodzenia? Nie lepiej dbać o silnik/turbo niż o filtr?
                    Każdy ma rozum i wolną wole, chociaż rzadko to się spotyka, ale ten trop jest b.dobry

                    Komentarz


                    • Po to wymyślono Archoilowe witaminy.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                        A ten motor to te 312tyskm przejechał bez remontu? To co było stosowane do tej pory? Masz go od nowości?
                        Temat 505.01 to w obecnej chwil temat archaiczny, dobry 505.01 lub spełniający warunki żeby krzywki zostały w wymiarze oryginalnym nie realne.
                        Jestem drugim właścicielem ale stan silnika 100% pewny. Nigdy nie miał remontu olej zawsze na czas wymieniany.

                        Chodzi mi tylko o to czy ten olej który podałem z normami 507/504 VW będzie git pod względem ochrony dla mojej jednostki 1.9tgi BXE czyli PD bez DFP? A pytanie bierze się stąd że używałem już chyba olejów każdej półki od Valvoline, poprzez Motula skończywszy na Penrite. Każdy różnił się tylko cenowo i stąd moja konstarnacja bo kolega polecił mi Specola a to olej zedcydowanie z półki cenowej której nie używałem. A nie chciałbym żeby pogarszać stan silnika oszczędzając 50zł na oleju...tylko jeśli nie widziałem do tej pory różnicy między olejem za 120zł a 200zł to może ze Specolem jest tak samo.

                        Tak więc po krótce jak panowie koledzy oceniacie tego Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 507.00, 504.00 do mojego silnika 1.9 TDI PD bez DPF 312tys km przebiegu raczej jazda po mieście. Olej zawsze wymieniany przy max 10tys km. Wstawiłem wyżej wyniki badań ale cały czas zastanawiam się bo olej nie ma normy 505.01 tylko 507.00 i czy tu PD w dupsko nie dostanie?

                        Damian
                        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                        Smarowanie zapewnia

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis

                          Dziękuję za informację. Macie jakieś pewne źródło gdzie można kupić Eurol lub Ravenol?
                          Ravenola brałem w Filtry samochodowe Gdańsk sklep stacjonarny i internetowy. Link

                          Eurola biorę w OILMASTER.PL Link
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis

                            Jestem drugim właścicielem ale stan silnika 100% pewny. Nigdy nie miał remontu olej zawsze na czas wymieniany.

                            Chodzi mi tylko o to czy ten olej który podałem z normami 507/504 VW będzie git pod względem ochrony dla mojej jednostki 1.9tgi BXE czyli PD bez DFP? A pytanie bierze się stąd że używałem już chyba olejów każdej półki od Valvoline, poprzez Motula skończywszy na Penrite. Każdy różnił się tylko cenowo i stąd moja konstarnacja bo kolega polecił mi Specola a to olej zedcydowanie z półki cenowej której nie używałem. A nie chciałbym żeby pogarszać stan silnika oszczędzając 50zł na oleju...tylko jeśli nie widziałem do tej pory różnicy między olejem za 120zł a 200zł to może ze Specolem jest tak samo.

                            Tak więc po krótce jak panowie koledzy oceniacie tego Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 507.00, 504.00 do mojego silnika 1.9 TDI PD bez DPF 312tys km przebiegu raczej jazda po mieście. Olej zawsze wymieniany przy max 10tys km. Wstawiłem wyżej wyniki badań ale cały czas zastanawiam się bo olej nie ma normy 505.01 tylko 507.00 i czy tu PD w dupsko nie dostanie?

                            Damian
                            Masz stary silnik (bez dpfa)tez mam stary silnik TDi PD bez dpfa i trzymam się starych norm 505.01 i zawsze 5w40 mimo,ze norma 507.00 pokrywa wcześniejsze normy w tym 505.01 to te oleje są w wiekszosci dedykowane do nowszych silników. Zdania są podzielone na ten temat ,moje już poznałeś.
                            Z ciekawych propozycji masz jeszcze Meguin 5w40 z norma 505.01 do kupienia na alledrogo(ARGA) bardzo dobra cena pewne żródło zakupu.
                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                            Komentarz


                            • no właśnie przebrnąłem przez lekturę wątku na forum Alfy i tam jedna z osób dość głęboko siedząca w sprawach olejowych dała do zrozumienia że kwestia ochrony w normie 505.01 a 507.00 nie jest tak oczywista. Wszystko zależy od samej bazy jak i dodatków... generalnie mam mętlik w głowie bo ten sam użytkownik dość sceptycznie podchodził do Eurola bazując na badaniach oleju. Zauważyłem że dużo osób piętnuje Specola bo marka nie jest znana itp. i tutaj trudno się nie zgodzić bo sam się o niej niedawno dowiedziałem. Jednak patrząc na jakość czy to Motula czy Penrite a ich stosunek do ceny to wniosek się sam nasuwa... stąd moje zainteresowanie tańszymi produktami bo skoro lejąc Penrite za 200zł nic specjalnego nie odczuwam w pracy silnika w porównaniu do Motula za 135zł to wniosek mi się sam nasuwa że może na tym Specolu za 90zł będzie tak samo...
                              Może ktoś jeszcze dorzuci swoje trzy gorsze, obecnie na placuj bo są:
                              Specol Premium C3 5W40
                              Specol Premium C3 VW 507.00 5W30
                              lub inne alternatywy jeśli ktoś mi coś podpowie
                              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                              Smarowanie zapewnia

                              Komentarz


                              • Sprawdzony przeze mnie setup to LM4600+AR9100 w ASZ, zrobione na nim dobrze ponad 100 kkm jak nie wiecej - w tej chwili ponad 400 kkm nalotu, wszystko ori, żadnych problemów.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                  Sprawdzony przeze mnie setup to LM4600+AR9100 w ASZ, zrobione na nim dobrze ponad 100 kkm jak nie wiecej - w tej chwili ponad 400 kkm nalotu, wszystko ori, żadnych problemów.
                                  Zapewne się sprawdzi jak mój obecny Penrite Enviro+ jednak obecnie szukam czegoś co spełni swoje zadanie ale cenowo będzie oscylował do Specola Poprostu mam wrażenie że w całej tej cenie to lwia cześć odpowiada za zysk i inne marketingi...
                                  Polecicie coś powiedzmy do 120zł za 5l?????
                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                  Smarowanie zapewnia

                                  Komentarz


                                  • Nie kupisz taniego, a dobrego oleju 505.01 nie idzie to w parze nie tylko w branży olejowej 507 jest wykastrowany z tych dodatków dla PD, więc nie jest to to samo co 505.01, a na pewno nie przewyższa jakością i trwałością tych przeznaczonych do PD
                                    Osobiście Specola 5W-30 do BXE z takim przebiegiem bym się nie odważył zalać.
                                    Nie widzisz różnicy w do tej pory stosowanych olejach bo masz taki sam słuch jak ja Gdybyś posłał próbki do analizy to wtedy można by dyskutować nad wyższością jednego nad drugim.
                                    Meguin 505.01 ma przyzwoitą cenę tu zapytaj;
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/ha...›ci-do-skody
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/ha...ci-oryginalne

                                    Ewentualnie jak już chcesz iść po taniości to weź po uwagę Lotos Plus 5W-40, parę lat temu widziałem go na oficjalnej liście VW, że posiadał aprobatę 505.01 teraz ma tylko 505, ale z Ceratekiem albo archoilem to może już być niezła ochrona PD, tylko to Ty musisz już sam zdecydować.
                                    Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                                    Komentarz


                                    • I tutaj pojawia się moja konstarnacja...kilka osób z którymi rozmawiałem twierdzi że jak olej ma 505.01 to przy cywilnej jeździe będzie sprawdzał się tak samo bez znaczenia na producenta...
                                      Specola leje mój dostawca części do swojego auta i jest zadowolony a lał wcześniej Motula X-clean i jak twierdzi nie ma powodu żeby przepłacać za to samo...
                                      Dla mnie Meguin czy Specol to ta sama liga bo obu nie znam i nie używałem.
                                      Ale faktycznie coraz bardziej skłaniam się bardziej do oleju z normą 505.01 niż 507.00... i nadal jakoś kusi mnie żeby pójść w Specola Premium C3 5W40 505.01
                                      Może ktoś jeszcze zechce wejść w dyskusję

                                      Damian
                                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                      Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz


                                      • Czy dodać jakieś witaminki jeśli wymienię olej na Ravenol VMP lub Eurol 0w30?

                                        Komentarz


                                        • Z normą 505.01 masz też Fuchsa i można go kupić w Polsce u przedstawiciela tej marki. Wejdź na stronę Fuchsa i zobacz sam, a ceny są przyzwoite.

                                          Komentarz


                                          • O Fuchs'a też rozważę chociaż cena już wyższa i zbliża się do Motula
                                            Dalej czekam na jakieś opinie użytkowników Specola...
                                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                            Smarowanie zapewnia

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez karolsky Zobacz wpis
                                              czy dodać jakieś witaminki jeśli wymienię olej na ravenol vmp lub eurol 0w30?
                                              ar9100

                                              Komentarz


                                              • Panowie, czy w lepkości 5W40: Millers Trident i Ravenol VSI to ta sama liga?
                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
                                                  Dalej czekam na jakieś opinie użytkowników Specola...
                                                  Przylączam się do oczekiwania na opinie i nieśmiało pytam

                                                  total quartz ineo longlife 0w30 czy specol 5w30 C3 504/507 na lato. Na zimę zalewam tego totalna, ale latem można poeksperymentowac.

                                                  Komentarz


                                                  • Mam Specola 0W40 po raz drugi w: 1,9TDI ASV i 1,6 BCB, czyli starych silnikach.
                                                    Nie mierzyłem zużycia krzywek, panewek, nie oglądałem rys na cylindrach. Wrażenia słuchowe dobre, tzn. przy odpalaniu na zimnym nic nie klepie, odpala elegancko i przyjemnie. Zużycie identyczne jak na innych oliwach, tzn. w TDI: 0,7 l na 15kkm, w benzynie: 0,3 l na 15kkm. Noga bardziej ciężka niż lekka.
                                                    Kiedyś była mowa o zapachach olejów . Żaden olej, z tych które miałem (M1, Lotos, Orlen, Specol, Xado) nie pachniał tak jak Neste - ten to już miał blisko płynów do płukania prania do pralki , M1 też nie najgorzej czuć. Nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie.
                                                    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X