Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    Mam Specola 0W40 po raz drugi w: 1,9TDI ASV i 1,6 BCB, czyli starych silnikach.
    Nie mierzyłem zużycia krzywek, panewek, nie oglądałem rys na cylindrach. Wrażenia słuchowe dobre, tzn. przy odpalaniu na zimnym nic nie klepie, odpala elegancko i przyjemnie. Zużycie identyczne jak na innych oliwach, tzn. w TDI: 0,7 l na 15kkm, w benzynie: 0,3 l na 15kkm. Noga bardziej ciężka niż lekka.
    Kiedyś była mowa o zapachach olejów . Żaden olej, z tych które miałem (M1, Lotos, Orlen, Specol, Xado) nie pachniał tak jak Neste - ten to już miał blisko płynów do płukania prania do pralki , M1 też nie najgorzej czuć. Nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie.
    Każda opinie cenna od użytkownika produktu czyli + dla Specola

    Teraz bardziej myślę czy brać wersję z VW 507.00 czy 505.01 oczywiście oba zmiana max 10-12tys km
    Co myślicie?
    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

    Smarowanie zapewnia

    Komentarz


    • Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
      Porównaj sobie jeszcze dane Synthoila 0W-30 z tym olejem
      404 Page Not Found
      ​​​​​​​
      Rozumiem, że olej z linku to odpowiednik Liqui Moly Synthoil 0w30?
      Tylko gdzie ten olej kupić, ktoś w Polsce nim handluję?
      Szukam i nigdzie nie mogę znaleźć.

      Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
      MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych
      Czyli dodawanie AR9100 nie ma sensu, ale czy w wypadku LM Synthoil 0w30 fullsaps warto dodać jakiś dodatek Archoila?
      Ostatnio edytowany przez MasterMaximus; 47960.

      Komentarz


      • Ja teraz jeszcze do rozważań dorzucam :
        Link

        Wiem nie ma oficjalnie 505.01 ale parametry są delikatnie mówiąc bardzo dobre. Fakt nie spełnia C3 czyli eko normy co akurat dla ochrony silnika może być na + ACEA B4 też chyba dla ochrony silnia na +. Wysoka lepkość i dobry przepływ a ponadto dobra ochrona przy niskich i wysokich temperaturach.

        Co na to znawcy tematu czy ochroni to dobrze silnik z pompowtryskami mimo że nie ma 505.01???

        Damian
        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

        Smarowanie zapewnia

        Komentarz


        • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
          Ja teraz jeszcze do rozważań dorzucam :
          Link

          Wiem nie ma oficjalnie 505.01 ale parametry są delikatnie mówiąc bardzo dobre. Fakt nie spełnia C3 czyli eko normy co akurat dla ochrony silnika może być na + ACEA B4 też chyba dla ochrony silnia na +. Wysoka lepkość i dobry przepływ a ponadto dobra ochrona przy niskich i wysokich temperaturach.

          Co na to znawcy tematu czy ochroni to dobrze silnik z pompowtryskami mimo że nie ma 505.01???

          Damian
          Zanim zadasz kolejne już pytanie przeczytaj ten artykuł po co jest norma 505.01 i czy warto ją stosować?
          Jaki olej pompowtryski Passat B5 | Regeneracja pompowtrysków VW TDI
          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

            Zanim zadasz kolejne już pytanie przeczytaj ten artykuł po co jest norma 505.01 i czy warto ją stosować?
            Jaki olej pompowtryski Passat B5 | Regeneracja pompowtrysków VW TDI
            Ja to wiem ale obecne oleje z normą 505.01 lub 507.00 są bardziej ECO niż służą ochronie silnika. Dla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS. Gdybym miał DPF to jasna sprawa że trzeba zadbać o filtr ale ja nie mam i dla mnie jedynie liczy się ochrona. Stad pytanie o Specola Gold 0W40. Zobacz jaki tam jest wskaźnik lepkości! czy temperatura płynięcia; szok. A to mi się zdaje coś co chroni silnik nie ważne czy PD czy inny motor który ma 200/400KM. Oczywiście to moja logika, a że nie jestem w temacie olejów specem i opieram się na wypowiedziach innych to do takich wniosków doszedełm.
            Jak by ktoś z większą wiedzą w temacie mógł się obszerniej wypowiedzieć był bym wdzięczny
            Damian
            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

            Smarowanie zapewnia

            Komentarz


            • Silnik AWX, od 7tys km mam w swoim aucie miks Specol Spec Premium C3 5W40+ AR9100 i chodzi to świetnie, wrażenia akustyczne super, wcześniej miałem Motul Specyfic 505.01 ale Specol z Archoilem moim zdaniem lepiej wycisza silnik. Ostatnio zrzucałem pokrywę zaworów i w środku ładnie i czysto, przez te 7tys km nic się nie stało z wałkiem. Od 1,5tys km w skrzyni jeździ u mnie Specol Hipospec 75w90 i też jestem z niego zadowolony, a mieszkam w Krynicy Górskiej gdzie teraz temperatury dochodzą nieraz w okolice 20stopni poniżej zera.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
                Dla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS
                Poczytaj o składzie oleju i dodatkach, zobacz jak ewoluowały oleje pod kątem dodatków, dlaczego pojawiają się nowe takie jak bor czy magnez które po olejach low saps do ciężarówek, trafiają także do olejów dla osobówek. Zobacz taki nowoczesny olej jakie ma poziomy ZDDP a jakie wapnia czy magnezu albo boru. Zobacz na analizy UOA z takimi olejami + AR9100.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpis
                  Silnik AWX, od 7tys km mam w swoim aucie miks Specol Spec Premium C3 5W40+ AR9100 i chodzi to świetnie, wrażenia akustyczne super, wcześniej miałem Motul Specyfic 505.01 ale Specol z Archoilem moim zdaniem lepiej wycisza silnik. Ostatnio zrzucałem pokrywę zaworów i w środku ładnie i czysto, przez te 7tys km nic się nie stało z wałkiem. Od 1,5tys km w skrzyni jeździ u mnie Specol Hipospec 75w90 i też jestem z niego zadowolony, a mieszkam w Krynicy Górskiej gdzie teraz temperatury dochodzą nieraz w okolice 20stopni poniżej zera.
                  OK ja też dodaje AR 9100 i wtedy można śmiało bez obaw lać tańszy HC
                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                    Poczytaj o składzie oleju i dodatkach, zobacz jak ewoluowały oleje pod kątem dodatków, dlaczego pojawiają się nowe takie jak bor czy magnez które po olejach low saps do ciężarówek, trafiają także do olejów dla osobówek. Zobacz taki nowoczesny olej jakie ma poziomy ZDDP a jakie wapnia czy magnezu albo boru. Zobacz na analizy UOA z takimi olejami + AR9100.
                    ja się z tobą zgadzam mi chodziło o to że lowSAPS dla auta bez DPF nie ma znaczenia a nie chodziło mi o jego wyższość nad innymi dodatkami.

                    Bardziej chodzi mi o to które z poniższych będzie lepsze pod względem ochrony dla silnika na PD nie patrzac na ECO itp.

                    Ten:
                    Link
                    czy ten:
                    Link
                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                    Smarowanie zapewnia

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis

                      Ja to wiem ale obecne oleje z normą 505.01 lub 507.00 są bardziej ECO niż służą ochronie silnika. Dla przykładu ACEA C3 jest gorsza pod względem ochrony niż B4. Ponadto lowSAPS to też zło w porównaniu z mid lub full SAPS. Gdybym miał DPF to jasna sprawa że trzeba zadbać o filtr ale ja nie mam i dla mnie jedynie liczy się ochrona. Stad pytanie o Specola Gold 0W40. Zobacz jaki tam jest wskaźnik lepkości! czy temperatura płynięcia; szok. A to mi się zdaje coś co chroni silnik nie ważne czy PD czy inny motor który ma 200/400KM. Oczywiście to moja logika, a że nie jestem w temacie olejów specem i opieram się na wypowiedziach innych to do takich wniosków doszedełm.
                      Jak by ktoś z większą wiedzą w temacie mógł się obszerniej wypowiedzieć był bym wdzięczny
                      Damian
                      Moim zdaniem przy tej Twojej kombinacji niedługo stworzysz nową normę oleju.
                      Jak tak bardzo zależy Ci na niskiej temp płynięcia oleju proponuje Eurola Fluence 5w40 z normą do pompek.
                      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                        MasterMaximus generalnie olej fullsaps +AR9100 to przerost formy, jego zadaniem jest uzupełnianie/zastępowanie ZDDP w olejach niskopopiołowych...
                        skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

                          Moim zdaniem przy tej Twojej kombinacji niedługo stworzysz nową normę oleju.
                          Jak tak bardzo zależy Ci na niskiej temp płynięcia oleju proponuje Eurola Fluence 5w40 z normą do pompek.
                          nie zrozum mnie źle fajny ten Eurol i pewnie bym go wypróbował ale mój dostawca go nie ma a jakoś nie chce się bawić w wysyłki, poza tym temp. zapłonu tego oleju jest dość niska... ale nie powiem fajna oliwa
                          Ale do rzeczy. Nikogo nie atakuje poprostu jestem dociekliwy czy to norma producenta chroni silnik czy wartości fizyko-chemiczne oleju. Ja się na tym nie znam stad pytanie do osób mądrzejszych Za wszelkie informacje i zdanie serdecznie dziękuję
                          Damian
                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                          Smarowanie zapewnia

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                            skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
                            Ale Ravenol VST 5W40 rónież nie ma normy 505.01 czy 507.00
                            Search by RAVENOL | RAVENOL

                            Za to parametry naprawdę zacne
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz


                            • A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.

                              1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
                              2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3

                              Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
                              Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis

                                nie zrozum mnie źle fajny ten Eurol i pewnie bym go wypróbował ale mój dostawca go nie ma a jakoś nie chce się bawić w wysyłki, poza tym temp. zapłonu tego oleju jest dość niska... ale nie powiem fajna oliwa
                                Ale do rzeczy. Nikogo nie atakuje poprostu jestem dociekliwy czy to norma producenta chroni silnik czy wartości fizyko-chemiczne oleju. Ja się na tym nie znam stad pytanie do osób mądrzejszych Za wszelkie informacje i zdanie serdecznie dziękuję
                                Damian
                                Temp zapłonu jest w granicach 230 stopni C.to co widzisz w tabeli producenta mierzone jest inną metodą .
                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
                                  A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.

                                  1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
                                  2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3

                                  Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
                                  Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
                                  ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of Low Viscosity Oils, and/or for severe operating conditions as defined by the Engine Manufacturer.

                                  ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

                                  A co do samych olejów to nie używałem być może guru olejowi coś będą wiedzieć
                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                  Smarowanie zapewnia

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                                    skąd ta teoria, że AR9100 nie pasuje do fullsaps-ów ? bo "gryzie" się z ZDDP ? bo musi się go "pozbyć", żeby zaistnieć ? to błędna teoria - podeprę się wymianą poglądów na ten temat z przedstawicielem Archoil-a: AR9100 jak najbardziej pasuje do dzisiejszych mid i fullsaps, szczególnie tych z API SM, SN - doskonale się uzupełniają, podobnie jest z AR9200v2. Jeśli już coś miałoby "nie grać" i być przerostem formy nad treścią, to głównie poziom cynku, ale tylko w "tłuściochach" starej daty, a o takich tu nie rozmawiamy. Dowiedziałem się też, że cyt. <<AR9400 to kompleks estrów z fajnym molibdenem szczególnie dla obniżenia spalania, zużycie tez obniża ale mniej niż 9100 czy 9200>>. M. in. dlatego ja dalej pozostaje w dobrej komitywie z Ravenolem VST 5W40 + AR9100.
                                    koka i Wojtek dobrze wytłumaczył, bo akurat mój wpis dotyczył olejów z wysokim poziomem ZDDP i wapniem właśnie. Nie widzę sensu, choć są przykłady że z takich zabiegów ludzie są mega zadowoleni.Podobną teorię słyszałem o AR9100 i olejach z nowej generacji pakietem dla 504/507 że się gryzą, a UOA pokazała że działa i to jak

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

                                      Temp zapłonu jest w granicach 230 stopni C.to co widzisz w tabeli producenta mierzone jest inną metodą .
                                      nic takiego tam nie widzę ale może masz poprostu lepsze informacje niż to co można na stronie producenta przeczytać Jak by w Szczecinie można było dostać tego Eurola ale Turbo DI 5W40 to bym go kupił...ale nikt go nie sprzedaje.
                                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                      Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz


                                      • D2mian Robert1 napisał że Eurol publikuje ten wynik z normą z tygla zamkniętego, natomiast większość producentów publikuje testy z tygla otwartego. Taka jest różnica. Obok w analizach masz VOA dwóch olejów Eurola łącznie z tym testem, porównaj z kartami producenta. Szczecin? Dystrybucja – Eurol i to: Link - minuta szukania.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez MasterMaximus Zobacz wpis
                                          A co powiecie o porównaniu tych dwóch olei.

                                          1.Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30 ACEA A3/B4
                                          2.Penrite 10Tenths Premium 0w40 ACEA A3/B3

                                          Który lepiej się spiszę i jaką różnice w dieslu robi specyfikacja B3 zamiast B4 w przypadku Penrite
                                          Producent do Hyundai i40 o ile na pokładzie nie ma DPF zaleca normę A3/B4 (tak jest napisane w instrukcji obsługi)
                                          Ten drugi to olej do sportu, nieumiejętnie użytkowany może zrobić więcej szkody niż pożytku.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                            D2mian Robert1 napisał że Eurol publikuje ten wynik z normą z tygla zamkniętego, natomiast większość producentów publikuje testy z tygla otwartego. Taka jest różnica. Obok w analizach masz VOA dwóch olejów Eurola łącznie z tym testem, porównaj z kartami producenta. Szczecin? Dystrybucja – Eurol i to: Link - minuta szukania.
                                            zwracam honor i dziękuję teraz mam alternatywę
                                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                            Smarowanie zapewnia

                                            Komentarz


                                            • Na oil-club.ru poczytałem analizy VOA tego Eurola Turbo Di 5w40 i jakoś szału nie ma chyba że coś źle interpretuje... A co myślicie o takim Valvoline All-Climate C3 Diesel 5W40:
                                              Home - Valvoline™ Global Polska
                                              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                              Smarowanie zapewnia

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
                                                Na oil-club.ru poczytałem analizy VOA tego Eurola Turbo Di 5w40 i jakoś szału nie ma chyba że coś źle interpretuje... A co myślicie o takim Valvoline All-Climate C3 Diesel 5W40:
                                                Home - Valvoline™ Global Polska
                                                Tam masz dostępne VOA I UOA po 9.5 tyś km . Syntetyk to nie jest .Tak jak pisałem wcześniej dobry Hydrokrak z czystymi bazami olejowymi od pewnego producenta,za rozsądną kasę a parametrami i składem jest mocno zbliżony(cena niższa około 30%) do Motula Specyfic 5w40 505.01 tylko tyle ,albo aż tyle.
                                                Valvoline All Climate to podobna klasa oleju trudno tutaj wskazać który lepszy Valvo ma w składzie trochę Molibdenu ,Eurol ma trochę Boru, Eurol ma oficjalną aprobatę VW 505.01 ,aczkolwiek nie ma to wielkiego znaczenia.
                                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                Komentarz


                                                • A to prawda, że PAO niekorzystnie wpływa na wszelakie uszczelniacze w silniku? Gdzieś taka informacja obiła mi się o uszy.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X