Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

    Na zimę na pewno lepsze parametry ma Fluence 5w40 temp płynięcia i CCS
    Rozumiem, wezmę to pod uwagę. Będę wymieniał gdzieś na wiosnę. Obecnie jeżdżę na LM Top Tec 4100. Miałem u siebie zalane Penrite Enviro+ 5w40, Ravenol VPD 5w40, Mobil Super 3000 5w30. Na każdym z nich silnik pracował dobrze. Teraz chcę spróbować coś tańszego dodając AR 9100, bo cenowo wyjdzie lepiej porównując do wcześniej wymienionych i myślę, że nie gorzej dla silnika.
    Ostatnio edytowany przez krzychuR32; 47951.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
      tomek evo a ten dystrybutor Valovline nie potrafi ogarnąć tego bajzlu?



      Ciężko powiedzieć bo ile tego pierwszego znamy z analizy to tego drugiego jeszcze nie...



      I bardzo dobrze.
      Na zimę to Fluence wygląda lepiej.

      Co do Valvolin-a to ten importer niestety nie ma aż takiego przełożenia na centralę aby podejmowała bardziej zdecydowane kroki. Problem polega na tym, że są podmioty sprowadzające olej z zagranicy nie bezpośrednio od Valvolin-a ale z rynków, na które ten olej trafia. Sam producent być może nie jest też bez winy jeśli niedostatecznie kontroluje swoją sieć dystrybucji ale często w przypadku dużych koncernów liczy się aby sprzedać towar (jak najwięcej) a komu i co sie z tym później dzieje to już mniejsze zmartwienie. Od maja mają wejść nowe przepisy odnośnie importu środków smarnych co może ponoć mocno ograniczyć opłacalność takiego "nieoficjalnego" importu. Z tego co wiem to centrala stara się pewne rzeczy ogarnąć ale jeśli ktoś dział w granicach prawa to nie jest łatwo. To jest w ogóle osobny temat. Problemem jest tez to, ze potem na rynek trafiają oleje różniące się miedzy sobą opakowaniami i jak Klient się już pogubi jak ten olej ma wyglądać to łatwo jest wcisnąć podróbę. Bo dociekliwi to jesteśmy tu my na tym forum a dla przynajmniej 90% to zupełnie obojętne i co gorsza wielu mechaników może zupełnie nieświadomie sprzedawać podrobione oleje albo oleje o innych parametrach niż te z karty (przeznaczone na inny rynek). Zastanawiam się czy wiele negatywnych opinii nt. produktów Valvolin-a nie wynika z tego, że nie tyle producent pozmieniał formulacje olejów (bo to swoją drogą) tylko na rynek (allegro itd.) trafiały oleje z innych partii niż powinny (o innych parametrach).

      Komentarz


      • Krzychu R32
        Lepiej dla silnika bo dodasz AR9100
        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

        Komentarz


        • Panowie gdzie kupię PLATINUM PRO C3 5W–40 ?

          Komentarz


          • Na orlenie widziałem, w litrowych bańkach, cena kosmos

            Komentarz


            • Panowie jaki najlepszy 5w40 C3 polecicie? Coś z PAO. Ktoś leje może RAVENOL VMO 5w40?

              Komentarz


              • Ciekawe parametry ma również Rock Oil Synthesis sport 5w40 c3

                Komentarz


                • A co powiecie na porównanie:
                  Liqui Moly Synthoil Longtime 0w30
                  kontra
                  Ravenol SSO 0w30 USVO
                  Według kart produktu dla mnie trochę lepiej wypada Ravenol
                  Co wy na to? Który lepiej zalać do silnika?

                  Komentarz


                  • Sorry, ale muszę ciut z innej beczki ..... czy ar9100 może stać zmieszany z olejem, np. pół roku? Czy to ma wpływ na olej, jeśli od razu po zmieszaniu nie pracuje? (resztkę ar9100 włałem do oleju przeznaczonego na dolewki, i stał w temp. powyżej 8*C).
                    Liczę na głos Tych, co może lepiej znają sie z archoilem niż ja ...
                    Dzięki.

                    Komentarz


                    • 2lata góra -bo estry taką mniej więcej trwałość maja i zasiorbają wilgoć z butelki.
                      Po tym czasie nadal będzie to dobra mieszanina.

                      Komentarz




                      • ]"]404 Not Found
                        Ciąg dalszy płukania sadzy w mojej skodzie.
                        Kolejny raz dolałem litr ropki do starego oleju i dałem mu chwilę poracować na jałowych. Po raz kolejny zalałem valvo all climate 5w40. Na zdjęciach po kolei oliwa po każdej wymianie z płukaniem tuż po zalaniu. Wydaje mi się że jest jeszcze ciut lepiej , choć jeszcze do ideału brakuje, ale widać taka uroda tego motoru że ma sporo sadzy w oleju.

                        Komentarz


                        • Jak zaraz po zalaniu to bardzo ciemny,natomiast widać dobrze obrany kierunek jest lepiej niż było.
                          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                          Komentarz


                          • No to wszystko od razu po wlaniu.
                            Po 20 km wygląda tak:
                            ]"]404 Not Found
                            Nie sądze żeby silnikowi to przeszkadzało bo jest tak od czasu kiedy kupiłem skodzine, czyli już prawie 10 lat i motor wciąż pracuje bardzo dobrze.
                            Tylko że jak potem używałem jeszcze peugeota 307 i teraz bmw to oliwa tak nie wygląda no i stwierdziłem że troszkę popróbuje tą sadze wypłukać.
                            Dla przykładu olej w bmw po 100km od wymiany w ktorej nic nie płukałem:
                            ]"]404 Not Found

                            Komentarz


                            • kylo125 grunt to klarowność oleju, jak jej brak to znaczy że filtr już pełny i wszystko pływa w silniku. Nie lepiej zalać płukankę długodystansową i potem poprawić przy zmianie?

                              Komentarz


                              • Tak zastanawiam się gdzie ten brud jest zgromadzony -bo może michę trzeba zrewidować.
                                Potwierdzam płukanka długodystansowa robi robotę z jedna uwaga ze średnie temperatury silnika musza być wysokie tj długie jazdy na rozgrzanym silniku najlepiej w ciepłe dni.

                                Ja stosowałem AR2300. Latem.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                  Ja stosowałem AR2300. Latem.
                                  Ja właśnie teraz planuję go zastosować (za ~1k km). Plan:
                                  - zalanie LM2662, 15minut, zlanie oleju
                                  - Eurol 5W40 TDi + AR2300, max 10k km (trasy 2x70km dziennie), zlanie oleju
                                  - zalanie jakiegoś taniego 5W40 + LM2662, 15 minut, zlanie oleju
                                  - zalanie dobrego 5W40 + AR9100

                                  Komentarz


                                  • Bdb pomysł a jeśli mogę coś doradzić to jak wlejesz w trzecim kroku tani 5W40 np Lotos który całkiem przypadkowo jest również dobry - to pojeździj na nim ze 2K oczywiście na nowym filtrze oleju.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                      Tak zastanawiam się gdzie ten brud jest zgromadzony -bo może michę trzeba zrewidować.
                                      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                      Potwierdzam płukanka długodystansowa robi robotę z jedna uwaga ze średnie temperatury silnika musza być wysokie tj długie jazdy na rozgrzanym silniku najlepiej w ciepłe dni.

                                      Ja stosowałem AR2300. Latem.
                                      Ja na pewno miski sciągał nie będe. Silnik chodzi u mnie już 10 lat z tym czarnym olejem i nic mu nie dolega. Moc ma, oleju prawie nie bierze, turbo pewnie fabryczne no i jak na furę bez dpf to można powiedzieć że nie dymi. Tak jak już wcześniej pisałem sciągałem kiedyś pokrywę zaworów i jak pamiętam była czysta. W puszcze tam gdzie zmieniam filtr też czyściutki metal bez zadnych osadów czy szlamu. Po prostu olej jest czarny od razu, ale nie jest jakąś mazią czy błotem. Zastanowie się jeszcze nad tą płukanką długodystansową. Tylko że jest to temat dla mnie jeszcze obcy i zastanawiam się czy ma to jakiś wpływ na smarowanie i czy z tą płukanką mozna sobie jeździć bez ograniczeń np w kwestii wykorzystania osiągów i czy to ma w ogóle sens skoro motorowi na oko nic nie dolega.
                                      Ciekaw jestem jak olej wygląda u innych osób z silnikami vp. Może ktoś przy okazji wymiany zrobi fote?

                                      Komentarz


                                      • Jak znasz furę to inna sprawa -kupno auta niewiadomego pochodzenia skłania do dogłębnej rewizji.

                                        Jesli masz obawy czy estrowa płukanka długodystansowa obniża właściwości to -tutaj akurat jest przeciwnie bo estry wzmacniają film olejowy i pomagają bardziej dyspergowac cząstki stałe w zawiesinie.

                                        mozna tutaj swobodnie cały interwał przejeździć na tego typu dodatku m.

                                        Jesli wiesz ze nie masz nagaru to nie ma żadnego powodu do nadzwyczajnych procedur czyszczenia bo to zabawienie pochodzi tylko od sadzy niezwiązanej osadzonej na wewnętrznych powierzchniach. To jest pomijalna, nieważna ilość. Z reszta już kilkaset ml barwi mieszaninę.

                                        Nadzwyczajnych to mam na myśli kilkukrotna wymianę oleju wraz spłukana po sobie.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpis
                                          Ja właśnie teraz planuję go zastosować (za ~1k km). Plan:
                                          - zalanie LM2662, 15minut, zlanie oleju
                                          - Eurol 5W40 TDi + AR2300, max 10k km (trasy 2x70km dziennie), zlanie oleju
                                          - zalanie jakiegoś taniego 5W40 + LM2662, 15 minut, zlanie oleju
                                          - zalanie dobrego 5W40 + AR9100
                                          A nie lepiej juz dopasować to do budzetowego rizwiązania i zalać dobrego np. Militeca:
                                          Błąd 404
                                          i połączyć to z naprawdę dobrym Polskim olejem Specol 5W40 Gold ?
                                          Błąd 404

                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • Militeca bym nie proponował ,tutaj jest ciekawy artykuł o dodatkach do silnika i jeśli to nie jest prawdą to dlaczego nikt ich nie podaje do sądu za zniesławienie dodam tylko ,że artykuł istnieje od kilku lat

                                            Bishops Original – środki do pielęgnacji silników i przekładni

                                            Cuda czy kłamstwa?
                                            Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz


                                            • Wszystkich sprzedawców oleju, co piszą w tym temacie grzecznie proszę, żeby nie wklejali linków do swoich sklepów. Od tego jest dział giełdy - od handlowania czy namawiania do kupowania swoich produktów. Tutaj proponuje wklejać nazwy olei, jakieś dane o oleju, a nie bezpośrednio odsyłać do swoich stron. Jeśli prośba nie zostanie wysłuchana, podejmiemy inne kroki.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                                Militeca bym nie proponował ,tutaj jest ciekawy artykuł o dodatkach do silnika i jeśli to nie jest prawdą to dlaczego nikt ich nie podaje do sądu za zniesławienie dodam tylko ,że artykuł istnieje od kilku lat

                                                Bishops Original – środki do pielęgnacji silników i przekładni

                                                Cuda czy kłamstwa?
                                                Bardziej szkodliwe i rakotwórcze się węglowodory aromatyczne wydobywające się z rury wydechowej i nieszczelnego kolektora, dolotu odmy w nowym samochodzie ale może wato napisać do K2 w tej sprawie ?
                                                Analiza oleju 5W40 z Insigni po tym dodatku praktycznie nie wykazał żadnego zużycia zobacz i to po 20 000km ...
                                                Błąd 404
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  Wszystkich sprzedawców oleju, co piszą w tym temacie grzecznie proszę, żeby nie wklejali linków do swoich sklepów. Od tego jest dział giełdy - od handlowania czy namawiania do kupowania swoich produktów. Tutaj proponuje wklejać nazwy olei, jakieś dane o oleju, a nie bezpośrednio odsyłać do swoich stron. Jeśli prośba nie zostanie wysłuchana, podejmiemy inne kroki.
                                                  Ok ja się staram do analiz i bloga ale ze swojej strony nie ma sprawy :-)
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                                    Analiza oleju 5W40 z Insigni po tym dodatku praktycznie nie wykazał żadnego zużycia zobacz i to po 20 000km ...
                                                    Analiza oleju Millers EE Longlife 5W40 w Oplu Insignia 2.0 CDTI po 20 000km
                                                    Żadnego zużycia powiadasz? Dobre sobie
                                                    SuperB II 2.0 TDI CFGB lekko dłubniety, z olejem marki która Cię tak bardzo uwiera Do tego Archoil 9200 V2.
                                                    Interwał 15kkm. Poziom niklu to wolfram, który jest błędnie interpretowany przez lab - info od Archoil PL.
                                                    Aha zwracam uwagę na poziom paliwa w oleju, a mimo to olej trzyma się dzielnie.
                                                    Analiza Eurol FS CFGB-1.jpg



                                                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X