Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez matikdalik Zobacz wpis
    [QUOTE
    Ale do rzeczy -poziom oleju chyba mi się podniósł i stad wracam do pytania, które kiedyś zadałem: czy macie jakieś sprawdzone metody na szybka analizę zawartości paliwa w oleju?
    na statkach paliwo w oleju wykrywa sie tzw "bieznia" lub "linijka"
    uzywany olej i ten sam swiezy olej (o tej samej temperaturze) puszczasz po specjalnej linijce, jezeli miesci sie w odpowiednich widelkach jest ok, jezeli roznica jest zbyt wielka, to znaczy, ze wiskosa tego oleju jest za mala/duza w porownaniu ze swiezym olejem - rozcienczony jest paliwem lub sa zbyt duze przedmuchy.
    ponizej przykladowy link do tego "urzadzenia"

    VISCOSITY STICK
    [/QUOTE]


    Dziękuję -to jest pomysł - bo właśnie o lepkość mi chodzi.

    Komentarz


    • Panowie a co powiedzie na temat oleju marki Total albo Valvoline jak ich jakość w wykorzystaniu w TDI??
      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • Dzisiaj to trzeba pytać o konkretny olej bo wpisując markę nic nie wywnioskujemy

        Komentarz


        • Odnośnie Valvo.
          W prywatnym i służbowym mam zapodane Valvo SynPower Xtreme XL-III C3 SAE 5W-30 iak dla mnie jest OK.
          W służbowym Rapidzie 1.4 CR-TDI zmieniam co ok. 15 tys. km (na tym typie oleju obecnie przejechane ok. 50 tys. km) a w OII 1.9 BXE do oleju dodałem AR9100. W OII wymieniem olej co ok. 10 tys.
          Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

          Był Rapid 1.4 TDI-CR

          Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Adam-Ski Zobacz wpis
            Valvo SynPower Xtreme XL-III C3 SAE 5W-30 iak dla mnie jest OK.
            Tego oleju nie ma już od 2 czy 3 lat. Zmieniony skład i nazwa.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis

              Tego oleju nie ma już od 2 czy 3 lat. Zmieniony skład i nazwa.
              no to ja się zastanawiam, co ja kupiłem i zalałem do Rapida miesiąc temu? Co też kumpel do Fabiana zalał? Co mi jeden z naszych forumowych sprzedawców sprzedał?


              Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

              Był Rapid 1.4 TDI-CR

              Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

              Komentarz


              • Zapewne VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W-30. Xtreme miał inny skład i już go nie produkują, jeśli taki kupiłeś to był to leżak magazynowy.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

                  Q8 nie miałem tego oleju ,ale czytałem ,że mają najczystsze bazy z możliwych(swoje z Kuwejtu) z ich baz korzysta wielu producentów min Gulf (robiony w blendowni Q8 w Belgii) .Czyste silniki po tych olejach .
                  Nie tylko oni mają te czyste bazy z Kuwejtu

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                    Zapewne VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W-30. Xtreme miał inny skład i już go nie produkują, jeśli taki kupiłeś to był to leżak magazynowy.
                    Skład to się zmienił na lepszy czy gorszy? Z tego co wiem to Valvolin-a robi teraz inny producent/producenci niż 2-3 lata temu.

                    Komentarz


                    • Krótkie pytanie do znawców tematu: silnik 1.6 TDI CR (wymagana norma VW 504/507) Z punktu widzenia ochrony silnika co polecacie Specol SpecPremium C3 wv 504/507, czy Total Quartz Ineo LongLife 0w30 (miałem w silniku tego Totala na zimę, teraz na lato wlałem Specola - cenowo porównywalnie (Total ciut droższy), ale który dla silnika będzie lepszy wg Was?

                      Komentarz


                      • W podobnych pieniądzach ciekawym olejem jest Texaco Havoline Pro DS V 5W30
                        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez wojtaszekm Zobacz wpis
                          Krótkie pytanie do znawców tematu: silnik 1.6 TDI CR (wymagana norma VW 504/507) Z punktu widzenia ochrony silnika co polecacie Specol SpecPremium C3 wv 504/507, czy Total Quartz Ineo LongLife 0w30 (miałem w silniku tego Totala na zimę, teraz na lato wlałem Specola - cenowo porównywalnie (Total ciut droższy), ale który dla silnika będzie lepszy wg Was?
                          Na papierze Total wygląda nawet lepiej od Specola natomiast Specol jest z pewnością bardzo dobrym olejem na najnowszym pakiecie pod 504/507 ze zwiększoną ilością boru więc ochrona silnika będzie na wysokim poziomie jak na olej C3. Pakietu w Totalu nie znam ale nie zdziwię się jak będzie z grubsza ten sam.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                            W podobnych pieniądzach ciekawym olejem jest Texaco Havoline Pro DS V 5W30
                            To prawda bardzo dobry i stosunkowo niedrogi olej. Zresztą seria Pro DS od Texaco jest generalnie na wysokim poziomie jakościowym.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                              natomiast Specol jest z pewnością bardzo dobrym olejem na najnowszym pakiecie pod 504/507 ze zwiększoną ilością boru więc ochrona silnika będzie na wysokim poziomie jak na olej C3.
                              to trzeba dać zarobić naszym firmom

                              Komentarz


                              • W oficjalnym wykazie VW normy 505.01 został tylko jeden Ravenol:
                                "Ravenol RUP 5W-40" RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 - RAVENOL - Oleje do skrzyni biegów, oleje silnikowe, płyny ATF, MTF
                                Czy dla przeciętnego "Kowalskiego" ten olej też będzie dobry? Nie szaleję, dużo krótkich kawałków, silnik często niedogrzany.

                                Komentarz


                                • Może dam pytanie pomocnicze
                                  Błądzę między Ravenol RUP, Ravenol VPD (bez aprobaty VW) oraz Motul SPECIFIC 505.01 502.00 5W-40
                                  Który polecicie dla mnie bez patrzenia na cenę?

                                  Komentarz


                                  • U mnie do podobnego silnika stoi i czeka na zalanie RAVENOL VMP 5W-30 USVO

                                    Komentarz


                                    • Póki co to nie chcę odchodzić od 5W40.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez mistasz Zobacz wpis
                                        Może dam pytanie pomocnicze
                                        Błądzę między Ravenol RUP, Ravenol VPD (bez aprobaty VW) oraz Motul SPECIFIC 505.01 502.00 5W-40
                                        Który polecicie dla mnie bez patrzenia na cenę?
                                        Nie przywiązuj się do tych aprobat. Jeśli producent podaje, że jego produkt spełnia 505.01, to tak jest. A aprobaty nie ma, bo nie sypnął hajsu VW - na de facto odchodzące na emeryturę oleje 505.01.

                                        Też zastanawiałem się nad tymi olejami, dokładnie tymi co wymieniłeś ^^ RUP ma kosmiczną cenę, 59zł/l. Motul to już 30zł/l. Doszedłem do wniosku, że nie warto pchać się w drogie olej. Lepiej kupić tańszy olej, doprawić go dodatkiem AR9100 i wymieniać co te 10k km niż co 12-15k. Kupiłem Eurol Fluence 5W-40 + AR9100 za 155zł i mam spokój.
                                        Zamiast VPD możesz kupić VMO - tańszy a też ma HTHS na poziomie 3.75.


                                        Komentarz


                                        • Co sądzicie o tym konkretnym oleju WAVE POWER ADVANTAGE 5W-40 | North Sea Lubricants North sea Waver Power SM. Wynalazek? Widać, że prawdziwy wysyp tych "dziwnych" marek. Znajomy chce kupić do 1.9 Tdi 90 KM

                                          Komentarz


                                          • Wiecie co mi się nie podoba w wątkach olejowych? A no to, że nasi niektórzy forumowi handlarze olejowi mają dużo do powiedzenia o olejach ale tylko wtedy kiedy mają z tego biznes. Tzn. jak mają szanse komuś coś wcisnąć to radzą i porównują. Ale jak nie ma biznesu to nie ma udzielania się w temacie. Trend ten trwa od bardzo dawna i szkoda, że nikt nie zrobił z tym porządku. Bo tematy olejowe były najbardziej klikalnymi tematami na tym forum. A z tego co mi wiadomo najbardziej aktywne osoby z tych tematów przestały się tu udzielać. Właśnie ze względu na udzielanie się osób które czerpią z tego korzyści.

                                            Komentarz


                                            • Tematy olejowe przypominają mi tematy audio. Kilku znawców, pasjonatów czy fanatyków tak opisuje dany produkt, że wybitnie wpływa to na wyobraźnie osób, które są zielone. W ich głowach taki olej wybitnie smaruje, pieści i smyra silnik i robi w nim cuda. Nie ma w tym nic złego, póki sprzedawcy polecają coś co jest minimum ponad przeciętne. Ważne jest że jak już forumowi sprzedawcy zaczną robić jakiś nowy cud olejowy z Penrite czy Amsoil i robią z niego jakiś egzotyk, który ostatni na tym świecie nie niszczy silnika to niech faktycznie ta oliwa będzie warta tego prania mózgu. Póki wciskają co im się aktualnie opłaca, robią na to hype i jest to olej nie gorszy od innych, które nas otaczają to nie powinniście mieć z tym problemu. Gadanie gadaniem, ważne, że to co wciskają jest ok.

                                              Ja też widzę co się dzieje. Najpierw było Penrite, potem Specol, teraz Eurol, cud miód ale póki te oleje są poprostu jednymi z lepszych, które można kupić to dobrze. Gorzej gdyby zaczęli robić cuda na kiju z olejów przeciętnych, od których wiele jest lepszych. Ja tam się cieszę, że ogarniają temat na bieżąco i jak już robią na coś hype to napewno to nie działa gorzej niż inna masówka typu motul, który do tej pory na forach jest królem jakości bo coś ktoś kiedyś i po dziś dzień jeden po drugim powtarza motulowe legendy.

                                              Komentarz


                                              • VOA I UOA oleju te badania są więcej warte od najlepszego teamu naganiaczy internetowych .
                                                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                Komentarz


                                                • Pod warunkiem, że zlecone są przez osoby niezależne do niezależnego laboratorium. Bo olej wysłany przez osobę, która z tego czerpie korzyść to zwykły śmiech na sali dla mnie.

                                                  Komentarz


                                                  • Ok ,ale dla ,mnie takie podważanie wszystkiego nie ma najmniejszego sensu to utrudnianie sobie życia,bo idąc tym tropem nie można nikomu zaufać od importera,po sprzedawcę i producenta oleju.Jaki sens takiego rozumowania?
                                                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X