Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie pomóżcie,

    chciałbym wymienić olej w mojej Octavii III 2014r. 1.6TDI CR z DPF silnik CLHA 300 000km przebiegu bo dotychcasowy właściciel używał jakiegoś dziwnego oleju z ASO trudno dostępnego na rynku tj. Mobil 3000 Formuła V (chyba tylko dla serwisow). Przewertowałem od kilku dni to i inne fora i chialbym wybrać coś dobrego, dodam że auto często jeździ po trasach, może ostatnio mniej, DPFa mam dosyć przypchanego ale dzięki tym przebiega po autostradach to jakoś się trzyma. Zastanawiam się nad (norma 504/507):

    1. Valvoline XL-III 5W30 - podobno dobry olej i nie drogi, dla mnie dostepny od reki np. w Inter Carsie
    2. Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 - drogi, podobno szybko gubi parametry, ma opinie że gorzej wyszedł firmie LM niż inne ale jest łatwo dostępny - np w IC (kiedyś w A-klasie miałem LM Synthoil HiTech 5W40 - genialny był)
    3. Millers XF long Life 5W30 z aprobatą VW dla 504/507 - zachęcony dobrymi opiniami w necie wziąłem go pod uwagę, jest dostępny w co najmniej 2 sklepach stacjonarnych we Wrocławiu, opsany jest "mid SAPS" więc trochę się boję czy nie rozwali szybciej DPFa niż np. ten Valvoline?

    Wiem, że sa też inne polecnane w necie np. Neste, Ravenol, Eurol ale tego na półkach nigdy nie widziałem i wole coś dobrego i w miarę możliwości bezporoblemowo dostępnego, co radzicie?

    P.S. Castrola, Mobila 1 ESP odrzuciałem, podobnie jak Motule Specyfic i X-Clean+ bo mają mieszane opinie.
    Ostatnio edytowany przez johnnie; 49623.

    Komentarz


    • Ja ostatnio z Motula przeszedłem na Shella. Polecam. Tańszy a różnicy brak więc po co przepłacać.
      PS. jak masz już 300 kkm nalatane na jednym DPFie to nie oczekuj cudów, że pociągnie jeszcze nie wiadomo ile. Jaki olej byś nie lał to za wiele nie pomoże w tym temacie.
      O1-->O3--> ?

      Komentarz


      • nie znam się na olejach zbytnio ale nie jestem czy to nie jest tak że skoro Millers XF ma najwięcej tej bazy syntetycznej i niezłe dodatki to czy np. szybiej nie wykończy mi dpf'a niż np. ten Valvoline XL-III? Jaki by ten DPF nie był to zawsze lepiej jak pożyje choć ciutke dłużej.

        Komentarz


        • Baza nie ma nic do DPF, liczą się dodatki, a że w normie 504/507 wszystko jest Low Saps to z tym szukaniem oleju nie kombinowałbym za bardzo.
          Ja już wyleczyłem się z szukania kart produktowych olejów i porównywania ich, zwłaszcza że producenci ciągle zmieniają formulację (z reguły na gorszą, często też nie publikują wszystkich parametrów - wiadomo dlaczego). Trzymam się interwału 10 kkm - max 15kkm/rok (co będzie pierwsze) i każdy olej dotrzyma silnik czy to TSI czy TDI do dużych przebiegów. Nie ma co demonizować.
          Polecę Ci dobry i tani olej
          Teraz na allegro jest na SmartWeeku od autoryzowanego dystrybutora po niecałe 104 zł z przesyłką.
          Shell Helix HX8 ECT 5W-30 | Shell Polska
          Ostatnio edytowany przez kabi_007; 17109.
          O1-->O3--> ?

          Komentarz


          • Dziękuje kabi_007 o to mi chodziło.

            Komentarz


            • Ja dorzucę Total Ineo long life 5W30 - dość dobry, dość tani i można powiedzieć powszechnie dostępny.

              Komentarz


              • Dziękuję Tomku, co prawda już zakupiłem ale będę pamiętał na przyszłość.

                A co powiecie o tych olejach które udało mi się wyszukać w necie jako dobrze ocenianie. Ostatnio widziałem w motoryzacyjnym klienta który wychodził z Millersem. Podobno dobry olej ale wydawało mi się że trudno dostępny a tu proszę bez problemu w sklepie u mnie dostępny. Podpytywałem tez sprzedawcy ale chyba nie było co gadać bo powiedział że wszystko to samo, zacytuje "olej to olej, nic lepszego ostatnio nie wymyślili niż syntetyk"

                Komentarz


                • To trzeba wymyślić nazwę super syntetyk i tak olej sprzedawać jako coś innego . A Millers owszem b.dobre oleje, choć dosyć drogie.

                  Komentarz


                  • Dobry i obiektywny sprzedawca Ci sie trafil. Nic dodac, nic ujac. Nie ma co byc nadgorliwym, nawet auta z zachodniej Europy po serwisach long life na Castrolu (wszedzie tak krytykowanego) maja druga mlodosc w Polsce i jakos nie ma plagi zarznietych silnikow. Wystarczy brac olej zgodny z norma VW, z pewnego zrodla, nie przeciagac wymian i silnik pochodzi dlugo.
                    O1-->O3--> ?

                    Komentarz


                    • Teraz napiszę Wam hit:

                      Miałem okazję kiedyś rozmawiać z przedstawicielem Castrola, co prawda nie był on od olejów tylko od innych produktów przemysłowych Castrola i on powiedział mi, że stracił kiedyś wiarę w prezesa Castrola na Polskę (to było dawno więc już pewnie jest inny), który powiedział, że on "w swoim służbowym aucie nie widzi potrzeby wymiany oleju w ogóle, wystarczy dolewać". Ręce i nogi opadają

                      Komentarz


                      • Moj znajomy ma Polo 1.2 Tdi. Leje jakiś Shell 5w40 z beczki. Olej wymienia raz w roku średnio co 50tys.km. Zrobił już 400tys.km i silnik chodzi. Turbo orginalne i jazda oszczędna. Jedynie co robi to po odpaleniu i przed zgaszeniem silnik zawsze pyka na wolnych obrotach przez kilka minut.
                        To jest dopiero wyczyn.

                        Komentarz


                        • To zaden wyczyn. Wyczynem jest robic 50kkm rocznie polo 1.2TDI. Zanim kupilem pierwsza Skode czesto mialem kontakt z firma gdzie mieli sluzbowki O1 1.9TDI AXR. Czesto te auta lataly dlugie trasy w podwojnej obsadzie kierowcow. Serwisy mialy co 30kkm. Z racji ze byly to auta do dalekich tras to serwis byl porzadny. Olej lali Castrola z beczki. Oprocz 2 aut ktore skasowane zostaly w wypadkach reszta dozyla sedziwych przebiegow pow 400kkm. To mnie wlasnie sklonilo do zakupu Skody z tym silnikiem.
                          O1-->O3--> ?

                          Komentarz


                          • Panowie, a takie pytanie praktyczne - jeżeli chcę wymienić olej na podwórku bo aktualnie nie mam dostępu do kanału, to czy można to zrobić na kobyłkach/najazdach kiedy jest podniesiony tylko przód auta?

                            Zawsze robiłem to w kanale wtedy auto stało poziomo ale teraz nie mam takiej możliwości.

                            Komentarz


                            • johnnie, możesz tak zrobić, wiadomo trzeba zadbać o bezpieczeństwo, żeby auto się nie stoczyło czy spadło z kobyłek. Na youtube jest pełno filmów, że wymieniają w ten sposób.
                              Mi osobiście nie chciałoby się, zwłaszcza teraz kłaść się na zimnej ziemi, odkręcać zardzewiałe wkręty od osłony podsilnikowej, mazać w oleju brrrrr
                              Mam kanał, ale i tak jeżdżę na wymiany na warsztat szybkiej obsługi. Zapłacę 30 zł i cały serwis olejowo-filtrowy z głowy.

                              O1-->O3--> ?

                              Komentarz


                              • Kabi_007, taki kanał to złoto, marzy mi się od lat

                                Komentarz


                                • Na pewno sie przydaje, choc jednak ja wole robic na podnosniku kolumnowym i gdy tylko moge to grubsze roboty robimy u kolegi w warsztacie. EOT
                                  O1-->O3--> ?

                                  Komentarz


                                  • widziałem te filmiki na YT jak goście zmieniają olej na najazdach tylko czy to oby dobrze ścieknie? No niby patrząc na umiejscowienie korka oleju w misce w Octavii 3 to nawet powinno pomagać podniesienie przodu. Ktoś ma jakieś doświadczenia?

                                    Komentarz


                                    • Nie ma co kombinować metoda na knota stosowana jest przez doświadczonych mechaników wyciąga cały olej :-))
                                      https://www.youtube.com/watch?v=YG4m_jx-gx8

                                      Pozdrawiam
                                      PIotr Dziektarz
                                      www.zmienolej.pl
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • proste i dobre, wykorzystam next time. Póki co udało się wymienić u sąsiada na kanale więc jestem zadowolony wyciekło ile wyciekło, czasu nie było za wiele ale najważniejsze że wymieniony.

                                        A propos wymiany - ktoś wie jak przez VCDS zmienić wymiane oleju z 30 000 na 15 000 km??? na desce rozdzielczej, tak żeby komputer pokazywał właśnie 15 000 do wymiany, a nie sobie estymował w zależności od użytkowania silnika że to będzie pomiędzy 15 000 a 30 000 (to się nazywa chyba ESI).
                                        Ostatnio edytowany przez johnnie; 49623.

                                        Komentarz


                                        • Co tam teraz na topie do 2.0TDI 184KM?
                                          Auto ma na razie symboliczny przebieg ale z przekonania nie mam zamiaru trzymać fabrycznej oliwy za długo

                                          Komentarz


                                          • wymiana we własnym zakresie? Ok jak najbardziej, wiadomo, że zrobi się dokładnie i tak jak chcemy(jeśli ktoś ma znikome pojęcie co i jak). Jedynym problemem jest to co zrobić ze zużytym olejem.

                                            Odnośnie pytania "johnnie" . Interwał zmienisz sobie sam za pomocą przycisku kasowania km na liczniku. U mnie w O II tak jest, nie wiem jaki Ty masz "O", jednak pomimo, że sam sobie kasuję po wymianie i mam ustawione na interwał co 15kkm to i tak komp analizuje jak i gdzie jeździsz i wtedy podaje kiedy jest wymiana, ale na pewno nie będzie w okolicy 30 kkm. częste używanie auta w mieście spowoduje, że komp krzyknie wymianę po ok 14kkm lub niecałym roku.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez hotrain Zobacz wpis
                                              Co tam teraz na topie do 2.0TDI 184KM?
                                              Auto ma na razie symboliczny przebieg ale z przekonania nie mam zamiaru trzymać fabrycznej oliwy za długo

                                              Eurol Synthence FS 0W30
                                              Ravenol VMP 5W30
                                              Penrite Enviro+5W30
                                              Amsoil 5W30
                                              wszystkie z aprobatami 504/507

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez andrzej1962 Zobacz wpis
                                                ...Jedynym problemem jest to co zrobić ze zużytym olejem.
                                                Lokalne Punkty Selekcji Odpadów Komunalnych przyjmują zużyty olej do ilości kilku litrów rocznie na oddającego. Ostatnio sam odwiozłem do takiego PSZOKu 2 bańki po 5l.

                                                Silnik R18A2.
                                                http://www.dadrl.org.uk
                                                http://www.lightmare.org

                                                Komentarz


                                                • tomek evo dzięki!. Potwierdziły się moje typy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis

                                                    Lokalne Punkty Selekcji Odpadów Komunalnych przyjmują zużyty olej do ilości kilku litrów rocznie na oddającego. Ostatnio sam odwiozłem do takiego PSZOKu 2 bańki po 5l.
                                                    Ja oddaję w warsztacie co wymieniają oleje. Biorą bez problemu

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X