Przetestowałem ostatnio w OI H4 NB +110% oraz wersje Laser. No i musze przyznać, ze po zmianie ze zwykłych żarówek ( tez Osram ) na NB roznica jest znaczna, na mokrym tez ładnie swieci. Po zamontowaniu NB Laser roznica jest widoczna gołym okiem i warta by dołożyć 10 zł. wiecej do nich. Takze jesli sie ktos zastanawia nad Osram NB +110% to lepiej juz kupić wersje Laser. Marketing, marketingiem ale roznica i jakosc w oświetleniu drogi jest na DUŻY plus.
Przetestowałem ostatnio w OI H4 NB +110% oraz wersje Laser. No i musze przyznać, ze po zmianie ze zwykłych żarówek ( tez Osram ) na NB roznica jest znaczna, na mokrym tez ładnie swieci. Po zamontowaniu NB Laser roznica jest widoczna gołym okiem i warta by dołożyć 10 zł. wiecej do nich. Takze jesli sie ktos zastanawia nad Osram NB +110% to lepiej juz kupić wersje Laser. Marketing, marketingiem ale roznica i jakosc w oświetleniu drogi jest na DUŻY plus.
Taaaa. Za rok, o ile dotrwają (H4 pewnie dotrwają), kup zwykłego Osrama czy Tungsrama i zrób porównanie na nowo. Możesz być zaskoczony (w przypadku H7 zaskoczenie byłoby pewne). Generalnie doznałeś właśnie efektu nowej żarówki, a nie super żarówki. Na początku zawsze świeci jasno i mocno - nowy zwykły Tungsram świeci lepiej niż roczny Osram NB... Już to przerabiałem u siebie.
Tajemnicy nie odkryłeś, ze nowa, zwykla żarówka wsadzona po roku w miejsce tej "podkręconej " bedzie lepsza. Ja porównałem zarowki Osram w wersji zwykłej, NB i Laser i dla mnie ta ostatnia jest z nowych żarówek, najlepsza. W byłym Rapidzie porównałem do zarowki Philipsa ( ktora byla wsadzona w fabryce ) zarowki Osram NB i Philips x-treme vision w wersji H7 i tam takiej różnicy nie bylo jak w przypadku zarowki H4.
Pomijając wszelkie plusy i minusy takiej czy innej zarowki, na koncu, dla niektórych osob wyznacznikiem jest cena.
Ja pierwszy raz wsadziłem Osrama NB do mojem O1 i miałem niesamowity przyrost światła. Żarówki świeciły ponad 2 lata i sprzedałem z nimi auto.
W F2 miałem prawie 1,5 roczne żarówki i zakładając nowe osramy NB nie zauważyłem jakiegoś cudownego przyrostu, co sugerujecie w przypadku żarówek nowa- stara.
Po prostu w H4 Osramy świecą najlepiej, a w H7 Osram NB i przyrost był mały w porównaniu do H4 w Octavii.
Ja jestem na tak za Osramami NB. Dlatego kupowałem przez 10 lat. Jakby Philips lub inny robił jeszcze lepsze zarówki to bym kupił, ale niestety nie ma niczego lepszego za tę cenę.
Teraz skusiłem się na te Tungsramy mega coś tam 120% czy coś i świecą gorzej niż Osramy NB. Jak tylko się spalą wracam do Osramów i spróbuje tych Laser.
U mnie we wrześniu Tungsramom +120% stuknęło 3 lata, ale głównie jeżdżę na dziennych - aczkolwiek wytrzymały 2 wyjazdy do Chorwacji i póki co jeszcze mają się nieźle :diabelski_usmiech
...Teraz skusiłem się na te Tungsramy mega coś tam 120% czy coś i świecą gorzej niż Osramy NB. Jak tylko się spalą wracam do Osramów i spróbuje tych Laser.
Uzywałem obu, świecą podobnie , Tangsramy dużo tańsze i wytrzymują dłużej.
Taaaa. Za rok, o ile dotrwają (H4 pewnie dotrwają), kup zwykłego Osrama czy Tungsrama i zrób porównanie na nowo. Możesz być zaskoczony (w przypadku H7 zaskoczenie byłoby pewne). Generalnie doznałeś właśnie efektu nowej żarówki, a nie super żarówki. Na początku zawsze świeci jasno i mocno - nowy zwykły Tungsram świeci lepiej niż roczny Osram NB... Już to przerabiałem u siebie.
prawda dla H7 - gdzie każde marketowe guano będzie rozsądnie świecić, oby nowe
dla H4 uważam, że nie - tam dobre żarówki nawet pół godziny przed przepaleniem będa dawać radę
Zamieszczone przez utek
W przypadku O1 to nawet nie trzeba wymieniać żarówek. Wystarczy doprowadzić odpowiednie napięcie do reflektora i jest efekt wow.
najlepiej zrobić jedno i drugie - ZTCP to najlepszy zestaw do O1 to właśnie przekaźniki na światła i mocne żarówki
Na mnie przychodzi pora juz trzeci raz wymienić żarówki. Pierwsze założyłem osamotniony NB okół 2 lat wytrzymały, później założyłem tungsramy 120 i wytrzymały do wczoraj czyli blisko 3 lata. Dzienne mam w p. Mgłowych zaprogramowane CH i LH. I oczywiście zastanawiam się co wybrać . Tungsramy chwałę sobie za trwałość cenę i jakość świecenia bo przez pierwsze dwa lata było ok. A później z biegiem czasu było widać ze trochę słabnie. Myślałem trochę o tych osram laser tylko boje się o ich trwałość bo jednak mogą być to wyzylowane żarówki fajnie by było gdyby wytrzymały chociaż półtora roku. Czy może coś z Philipsa? Testował ktoś te lasery osram? Jak one z wytrzymałością? Czy faktycznie tak super świecą? Czy może zostać przy tungsramach ze względu na to ze maja sporo zalet i mało wad. Co radzicie?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
wydaje się to być wybór rozsądny.
Myślałem ze ktoś coś podopowie o tych nowych laserach ale chyba za mało jeszcze je przetestowano
Weekend mam na przemyślenie sprawy i w poniedziałek zamawiam.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Jeździłem na różnych Philipsach np. Xtreme Vision, jeździłem na Tungsram Mega Light +120 (niby niezłe, ale rozkład światła pozostawiał dużo do życzenia. Więcej ich nie zakupię). Teraz mam Osram NB Laser i są najlepsze jak dotąd. O trwałości nie ma co mówić, bo to świeży wyrób.
Też mam Osram NB Laser i rzeczywiście masz racje u mnie też sprawują się bardzo dobrze, ogólnie prędzej kupowałem takie słabe w supermarkecie ale kumpel mi je polecił i serio dobrze działają.
Do zwykłej lampy lepiej tego nie zakładać bo wiadomo ze bedzie oślepiało.Bardziej bym radził użyć tych led do soczewki,jak na filmiku powyżej.Na forum Astry K kupują jakies Ledy H7 z Alliexpress i sa bardzo zadowoleni.Lepiej im to swieci od zwykłych żarówek H7.
no wlasnie te ze sklepu lvt (ten link co wkleiłem wyżej) to takie same jak na Allie zauważyłem, nawet ten sam kartonik. Pewnie efekt podobny do hida jeśli chodzi o oślepianie w zwykłych lampach, może lekko inna barwa....to lipa
tak bardziej dla funu zakupiłem to...zobaczymy, czy lampę da się wyregulować i jak to zaświeci, pod osłonę się powinno zmieścić - mierzyłem: Link
nie liczę na super jakość za tę cenę, bardziej dla testów "zaszalałem". zdam relację, może jakieś foto machnę, jak to zamontuje na próbę.
Auto to Focus 2, zwykła lampa h7.
przyszło, nie mam narazie możliwości ani czasu na montaż, wykonanie wygląda sensownie (szczególnie za tą cenę), myślałem, że będzie gorsze...także narazie pozytywnie
co do tradycyjnych żarówek, też stosuje tungsramy, dobre żarówki robią.
przyszło, nie mam narazie możliwości ani czasu na montaż, wykonanie wygląda sensownie (szczególnie za tą cenę), myślałem, że będzie gorsze...także narazie pozytywnie
co do tradycyjnych żarówek, też stosuje tungsramy, dobre żarówki robią.
Zamontuj je i daj znać ile są Link się, czy kupować ledy czy Osramy NB?O hid-ach tez myslalem,wiele osob ma pozakladanych i bardzo chwalą.jest znaczna różnica na plus co do zwykłych h7.Wyszla opcja lamp xenonowych ,ale co jak ustawie i powiedzmy wypadnie wyjazd do Cro-znaczne obciążenie i jak tu ustawić światła hehe
ok, narazie brak czasu i auta na miejscu, także musi ciut poczekać montaż.
no wlaśnie boje się, że będzie walić po gałach jak hid (czego nie trawie z naprzeciwka), szczególnie w lampach tradycyjnych, ale może nie będzie tak źle, zależy jak wiązka pójdzie i jaka barwa będzie. ale fortuny nie kosztowały, sprawdzę i opiszę
Komentarz