Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Cud na A1, BMW kontra Octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    marlej108, a ty się nadal podniecasz...

    A ja po prostu bardzo nie lubię, gdy ktoś obiera tę metodę w dyskusji - wpaść, zakrzyczeć pozostałych uczestników dyskursu i napisać "bez odbioru" - nawet, a właściwie zwłaszcza wtedy, gdy dany osobnik, nie przepuści żadnej okazji, aby podkreślać swoje wykształcenie

    Zauważ, że nikt nie bronił tu durnia z BMW (choć każdy człowiek ma prawo do obrony), jedynie wyrażaliśmy swoją dezaprobatę dla sposobu wyprzedzania i blokowania lewego pasa, przez osobę nagrywającą, jako że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, a jazda taka obowiązek ten narusza i może również przyczyniać się do tworzenia niebezpiecznych sytuacji drogowych...
    Jakbym szedł twoim torem, przypisywania złych intencji pozostałym uczestnikom dyskusji, to napisałbym, że pewnie taki styl jazdy na autostradzie sam uprawiasz...
    Ale nie będę Cię naśladował...
    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
    Maciek
    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
    Zapraszamy....

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
      Czytam te mądrości szybkich i wściekłych i włos się na głowie jeży. Proponuję postawić się w sytuacji prawidłowo jadącego kierowcy skody i przestać pisać bzdury, że niektórzy mogą szybciej, że przepisy są dla tych mniej sprawnych. A debil z BMW powinien stracić prawo jazdy i stanąć przed sądem.
      Jeszcze tylko tak w temacie, co już pisałem: że to wyprzedzająca powinna się spodziewać BMW na lewym pasie. Owszem, ale BMW bardziej powinno spodziewać się niektórych rzeczy przekraczając prędkość i jadąc na oślep.

      Tu następny kwiatek:

      "Na powyższym nagraniu możecie zobaczyć naprawdę nietypową kolizję. Kierowca BMW X1 wyjątkowo późno zdecydował się na zmianę pasa i zjechanie z Drogowej Trasy Średnicowej, ale jego zachowanie zauważył jadący Subaru Imprezą i zrobił mu miejsce. Niestety, kierowca X1 zbyt wolno zmieniał pasy, zorientował się, że wjedzie na pas zieleni oddzielający pasy ruchu oraz w tablicę znajdującą się na jego początku, więc mocno odbił w prawo. Wprost na Subaru, które w wyniku uderzenia wjechało na stromy nasyp, a następnie zjechało z niego, wprost na BMW. Ciekawe jak później wyglądała rozmowa między kierowcami."




      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
        marlej108, a ty się nadal podniecasz...

        A ja po prostu bardzo nie lubię, gdy ktoś obiera tę metodę w dyskusji - wpaść, zakrzyczeć pozostałych uczestników dyskursu i napisać "bez odbioru" - nawet, a właściwie zwłaszcza wtedy, gdy dany osobnik, nie przepuści żadnej okazji, aby podkreślać swoje wykształcenie

        Zauważ, że nikt nie bronił tu durnia z BMW (choć każdy człowiek ma prawo do obrony), jedynie wyrażaliśmy swoją dezaprobatę dla sposobu wyprzedzania i blokowania lewego pasa, przez osobę nagrywającą, jako że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, a jazda taka obowiązek ten narusza i może również przyczyniać się do tworzenia niebezpiecznych sytuacji drogowych...
        Jakbym szedł twoim torem, przypisywania złych intencji pozostałym uczestnikom dyskusji, to napisałbym, że pewnie taki styl jazdy na autostradzie sam uprawiasz...
        Ale nie będę Cię naśladował...
        To, że nagrywający zbyt długo wykonywał manewr wyprzedzania nie oznacza, że ktoś inny może wykonać idiotyczny manewr prowadzący do nieszczęścia. Wielu kierowcom brakuje wyobraźni, wiedzy i zdrowego rozsądku. Wielokrotnie spotykam się z sytuacją tzw "jazdy na ogonie", przy małych prędkościach może nic wielkiego się nie stanie, ale na autostradzie jadąc ponad 100 km/h i mając debila na plecach zaczynam się obawiać czy w przypadku nagłego hamowania nie zostanę zepchnięty z drogi.
        A tak na marginesie, posiadaczy mocnych aut również dotyczą prawa fizyki - ich auta rozpędzają się szybciej, ale kierowcy mają czas reakcji podobny do innych, droga hamowania ich super samochodów również nie jest krótsza. Myślenie nie boli.

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis

          To, że nagrywający zbyt długo wykonywał manewr wyprzedzania nie oznacza, że ktoś inny może wykonać idiotyczny manewr prowadzący do nieszczęścia.
          A czy ja napisałem, że może?
          Omawiamy sytuację drogową, i napisałem tylko co sądzą o nagrywającej kierowniczce i takim stylu jazdy - ona nie wyprzedza, ona wbrew zasadom ruchu prawostronnego snuje się po tym pasie...

          Inna sytuacja: żona zdradza męża... ot kurwa, szmata i dziwka... oczywiście, że winna...
          Ale czy maż ewidentnie zaniedbujący ją nie przyczynia się poniekąd do tego?
          Maciek
          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
          Zapraszamy....

          Komentarz


          • #80
            marlej108 możesz wyjść z domu, potknąć się o sznurówkę i rypnąć o chodnik rozbijając sobie głowę.
            Wina czyja? Twoja, sznurówki czy chodnika ? A może głowy, że za miękka?

            Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
            W Skandynawii czy Niemczech wiekszosc ludzi t rozumie. W USA tez.
            W Skandynawii, Niemczech czy w USA mają odpowiednio przygotowane drogi do natężenia ruchu (akurat Niemcy to zły przykład bo tam w niektórych miejscach można cisnąć do oporu).
            A u nas nawet na autostradzie są zwężki do jednego pasa. Ekspres? Jasne, przez 10 km wyprzedza tir tira. I jadąc przez całą Polskę sytuacji takiej jak z filmu napotykamy setki, lewy pas i wleczemy się.

            Jak już pisałem wcześniej ja nie bronię kierowcy BMW bo dla mnie on jest winny, on doprowadził do kolizji.
            Ale to nie znaczy, że każdego kto jedzie szybciej trzeba piętnować i najlepiej wieszać przy ratuszu, żeby nikomu innemu nie przyszło do głowy jeździć podobnie do denata.

            Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
            A tak na marginesie, posiadaczy mocnych aut również dotyczą prawa fizyki - ich auta rozpędzają się szybciej, ale kierowcy mają czas reakcji podobny do innych, droga hamowania ich super samochodów również nie jest krótsza. Myślenie nie boli.
            Jeśli o to chodzi to zazwyczaj te "mocne auta" (ZAZWYCZAJ powtarzam), mają dobre opony, dobre hamulce i prawa fizyki takie same ale drogę hamowania mogą mieć zdecydowanie krótszą niż Ci z aut "mniej mocnych".
            Oczywiście nie mówię tu o autach Audi czy BMW z lat 90, które są mocne i owszem ale większość z nich w stanie technicznym zbliżonym do złomu.
            Ale moc ma, zawiasu i opon nie, ale moc tak. i 19 latka za kierownicą.

            Miałem kiedyś wypadek, ciężarówką zepchnął mnie do rowu, czołowe uderzenie w drzewo.
            I co? Teraz powinienem wszystkich kierowców ciężarówki traktować jak potencjalnych morderców?
            Unikać ich jak tylko się da? To są przypadki, wypadki, zdarzenia losowe, na które czasem po prostu nie mamy wpływu.
            Niektóre da się przewidzieć, niektóre da się nawet wykluczyć ale jeden błąd, sekunda nieuwagi i tragedia gotowa.
            Ale czy wszystkich od razu trzeba piętnować? Może każdy z nas w takim razie również jest potencjalnym mordercą bo posiadamy samochody?
            A Ci z BMW to z automatu po zakupie powinni iść do paki? A może każdy z nas to pijak? Bo przecież po pijaku też się jeździ.
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis


              Jeśli o to chodzi to zazwyczaj te "mocne auta" (ZAZWYCZAJ powtarzam), mają dobre opony, dobre hamulce i prawa fizyki takie same ale drogę hamowania mogą mieć zdecydowanie krótszą niż Ci z aut "mniej mocnych".
              I tutaj jest podstawowy błąd w rozumowaniu - większa prędkość oznacza więcej przejechanych metrów w czasie związanym z reakcją kierowcy, a droga hamowania wydłuża się ze wzrostem prędkości. Co z tego, że mają lepsze opony i hamulce skoro droga hamowania mocno się wydłuża ze względu na prędkość, często grubo powyżej dopuszczalnej. Just a moment...
              Zaprezentowałeś tok myślenia posiadaczy super aut, a wielu z tak myślących i ich ofiary są już na cmentarzu.
              A odnośnie jakości dróg - czy przestała obowiązywać zasada, że prędkość należy dostosować do warunków?
              Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez Alonzo_ Zobacz wpis
                Nie wszyscy są myslący niestety i potrafią zachowac się jak trzeba.
                I dlatego kierujący BMW powinien jechać / przewidywać / obserwować co robią inni na drodze, a nie ślepo i na złamanie karku byle szybciej do przodu. Dopuszczalna prędkość na autostradzie jest niestety przez niektórych kierowców traktowana jako minimalna. Jadąc autem trzeba uwzględnić, że nie wszyscy na drodze są super hiper błyskotliwi i skupieni na drodze itp.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                  Ale to nie znaczy, że każdego kto jedzie szybciej trzeba piętnować i najlepiej wieszać przy ratuszu, żeby nikomu innemu nie przyszło do głowy jeździć podobnie do denata.
                  Oczywiście, że nie, ale jadąc szybciej trzeba uwzględnić w ruchu jadących wolniej.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
                    I tutaj jest podstawowy błąd w rozumowaniu - większa prędkość oznacza więcej przejechanych metrów w czasie związanym z reakcją kierowcy, a droga hamowania wydłuża się ze wzrostem prędkości. Co z tego, że mają lepsze opony i hamulce skoro droga hamowania mocno się wydłuża ze względu na prędkość, często grubo powyżej dopuszczalnej.
                    Czy Ty myślisz, że wszyscy są tępakami?
                    Ja porównuje dwie jednakowe opcje prędkościowe
                    180 km/h dla przykładu Audi S4 jakieś nowe
                    180 km/h dla przykładu Audi A4 z 95 roku. (oczywiście utrzymanego we wiadomym stanie a nie auto od "pasjonata")

                    Z kolei Twój podstawowy w błąd w rozumowaniu to porównanie BMW X5 z nagrania jadące grubo ponad ograniczoną prędkość z autorką nagrania jadąc z grubo poniżej dopuszczalnej prędkości.
                    Tu tak, to co zacytowałem ma sens ale nie dwa różne auta jadące z tą samą prędkością.
                    Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
                    Oczywiście, że nie, ale jadąc szybciej trzeba uwzględnić w ruchu jadących wolniej.
                    Oczywiście, ale jadąc wolniej trzeba uwzględnić w ruchu jadących szybciej.
                    Jadący szybciej ma takie samo prawo korzystać z danej drogi jak ten jadący wolniej i to jeden na drugiego powinien zwracać uwagę.
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz


                    • #85
                      Tak nieśmiało zasugeruje zeby jakiś admin to zamknął.
                      wszysko bylo juz ze 3 razy napisane.
                      a tak co chwile ktoś wpada nie przeczyta co bylo wczesniej i klepie od poczatku.
                      Powered by R-Performance

                      Komentarz


                      • #86
                        no właśnie tak się zastanawiam powoli o czym jest ten temat?
                        Główny winny jest oczywisty, czy kobieta powinna dostać też jakiś mandacik to kwestia dyskusyjna, ale w 100 procentach o winie nie rozstrzygniemy, bo nie jesteśmy sądem i mamy za mało danych (faktów). Chyba co miało być powiedziane zostało już parokrotnie w tym temacie.

                        Komentarz


                        • #87
                          Pewnie . Zamknijmy kolejny temat . Najlepiej zamknąć forum.

                          bo tam gdzie komuś coś się nie podoba od razu "temat wyczerpany"
                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                          Komentarz


                          • #88
                            Piszta ile chcecie, to tylko luźne spostrzeżenie, nic nowego te przepychanki nie wnoszą do tematu poprostu, nie tylko według mnie. W tym sensie został wyczerpany

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                              Pewnie . Zamknijmy kolejny temat . Najlepiej zamknąć forum.

                              bo tam gdzie komuś coś się nie podoba od razu "temat wyczerpany"
                              Wałkujemy dalej

                              Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                              Oczywiście, ale jadąc wolniej trzeba uwzględnić w ruchu jadących szybciej.
                              Jadący szybciej ma takie samo prawo korzystać z danej drogi jak ten jadący wolniej i to jeden na drugiego powinien zwracać uwagę.
                              Jeżdżący lepiej powinni pomagać w niezdarnym wyprzedzaniu na autostradzie, ustępować czasami jadącym wolniej , mieć wyrozumiałość. Jak wcześniej przytoczyłeś przykład autostrad i ruchu w Niemczech, to tam można jeździć bez ograniczeń, ale wyrozumiałość dla innych kierowców jest na pierwszym miejscu.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                Piszta ile chcecie, to tylko luźne spostrzeżenie, nic nowego te przepychanki nie wnoszą do tematu poprostu, nie tylko według mnie. W tym sensie został wyczerpany
                                O dzięki wszechmogący
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz


                                • #91
                                  Ale tu nikt nie podważa wyrozumiałości bo jedni są za tym żeby tamowac lewy pas powolnym wyprzedzeniem i klaskają dla autorki nagrania a inni są za tym żeby takich ludzi piętnować. To że gość z bmw się nie popisał było wspomniane milion razy. Ale wszyscy bronią autorki nagrania a jej bronić nie będę bo dla mnie to jest stwarzanie zagrożenia a nie gnanie po 180 czy 200 km/h.
                                  ten wypadek czy kolizja to zdarzenie losowe i nieodpowiedzialnosc kierującego bmw ale jak już wspomnialem autorka nagrania też się nie popisała.
                                  rzecz jasna 200 km/h jeździć spoko ale w miejscach do tego odpowiednich i dla ludzi mających coś w głowie
                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Nie wszyscy, bo chociażby ja też potępiam zachowanie zarówno gościa z BMW, jak i facetki z auta nagrywającego .
                                    Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                                    Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                                    Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                                    Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                                      Czy Ty myślisz, że wszyscy są tępakami?
                                      Ja porównuje dwie jednakowe opcje prędkościowe
                                      180 km/h dla przykładu Audi S4 jakieś nowe
                                      180 km/h dla przykładu Audi A4 z 95 roku. (oczywiście utrzymanego we wiadomym stanie a nie auto od "pasjonata")
                                      A czemu ma służyć to teoretyzowanie? Wszyscy nie są tępakami, tylko niektórzy, szczególnie ci wierzący w hamulce i opony w swoim wypasionym aucie np. ten z BMW.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                                        Z kolei Twój podstawowy w błąd w rozumowaniu to porównanie BMW X5 z nagrania jadące grubo ponad ograniczoną prędkość z autorką nagrania jadąc z grubo poniżej dopuszczalnej prędkości.
                                        Tu tak, to co zacytowałem ma sens ale nie dwa różne auta jadące z tą samą prędkością.
                                        O jakim błędzie w rozumowaniu piszesz? Niczego nie porównywałem. Próbujesz odbić piłeczkę, ale logiki w tym nie ma. Kierowca BMW mając przed sobą samochody na prawym i lewym pasie miał obowiązek zwolnić i powstrzymać się od wykonywania manewru wyprzedzania. Nie ma większego znaczenia czy auto na lewym pasie jechało za szybko czy za wolno. Kierowca BMW nie miał miejsca ani czasu na wykonanie manewru wyprzedzania, nikt mu nie zajechał drogi, widział obydwa auta przed sobą i ponosi całkowitą odpowiedzialność za to co zrobił. A sensu w tym co piszesz nie widzę. RS-a nie kupuje się po to, żeby jakiś zawalidroga spowalniał jazdę lewym pasem i utrudniał życie "mistrzom" kierownicy.
                                        Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
                                          A czemu ma służyć to teoretyzowanie? Wszyscy nie są tępakami, tylko niektórzy, szczególnie ci wierzący w hamulce i opony w swoim wypasionym aucie np. ten z BMW.
                                          Tu nie o wiarę chodzi a trochę umiejętności.
                                          mając dobra furę dobre opony i hamulce trzeba jeszcze umieć z tego korzystać bo fura gwizda tylko kierowca. ...

                                          A miejsca do wykonania powrotu na lewy pas miał aż nad to.

                                          ale nie będę Cię przekonywał o tym, że można bezpiecznie podróżować również z wyższymi prędkościami.

                                          nadal blokuj lewy pas, wyprzedzając tira na a4 z prędkością 100 km/h bo przecież Ci wolno a że są szybsi no cóż niech czekają bo to oni są zagrożeniem a nie Ty.
                                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Widzę, że jesteś z grupy szybkich i wściekłych. Nie zarzucaj mi blokowania lewego pasa, bo nic nie wiesz o tym jak jeżdżę. Samochodami jeżdżę ponad 30 lat i przejechałem kilkaset tysięcy kilometrów, w tym sporo za granicą. Widziałem wielu jeżdżących szybko i bezpiecznie, ale jeszcze więcej durniów, którym się wydaje, że są mistrzami kierownicy. Skoro kierowca BMW miał tak dużo miejsca na wykonanie manewru, to dlaczego spowodował wypadek? Podjął nadmierne ryzyko, bo przecenił swoje możliwości. To, że masz auto ze znaczkiem RS, nie upoważnia Cię do łamania przepisów. Zapamiętaj to i przestań pisać bzdury, bo tylko się ośmieszasz.
                                            Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Panowie chcecie sobie poszczekać na siebie, to może przenieście się na pw?

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Rodro, to że przejechałeś nawet milion czy dwa miliony kilometrów nie robi z Ciebie bohatera, tylko świadczy o tym, że bezpiecznie jeździsz. A bezpiecznie oznacza, że rozglądasz się dookoła i przewidujesz zachowania innych i starasz się nie utrudniać nikomu jazdy. Też tak robię i staram się empatyzować z innymi. Jak mnie ktoś dogoni, to się nie będę z nim ścigał ani zajeżdżał mu drogi, bo zwyczajnie komfortowo mu się jedzie z jego prędkością, tak samo jak mnie z moją. To, czego chciałbym oczekiwać od innych to po prostu nie wpierdalanie się na lewy pas tuż przed maskę kogoś, kto jedzie 140 na godzinę i nagle stwierdził, że wyprzedzi ciężarówkę która jest przed nim pół kilometra, bez patrzenia w lusterka. Bardzo to denerwuje. Przepis owszem mówi o tym, że przekroczenie prędkości jest wykroczeniem, ale tym samym jest również nie ustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez Enriquez Zobacz wpis
                                                  Rodro, to że przejechałeś nawet milion czy dwa miliony kilometrów nie robi z Ciebie bohatera, tylko świadczy o tym, że bezpiecznie jeździsz. A bezpiecznie oznacza, że rozglądasz się dookoła i przewidujesz zachowania innych i starasz się nie utrudniać nikomu jazdy. Też tak robię i staram się empatyzować z innymi. Jak mnie ktoś dogoni, to się nie będę z nim ścigał ani zajeżdżał mu drogi, bo zwyczajnie komfortowo mu się jedzie z jego prędkością, tak samo jak mnie z moją. To, czego chciałbym oczekiwać od innych to po prostu nie wpierdalanie się na lewy pas tuż przed maskę kogoś, kto jedzie 140 na godzinę i nagle stwierdził, że wyprzedzi ciężarówkę która jest przed nim pół kilometra, bez patrzenia w lusterka. Bardzo to denerwuje. Przepis owszem mówi o tym, że przekroczenie prędkości jest wykroczeniem, ale tym samym jest również nie ustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.
                                                  Czy z mojego postu wynikało "bohaterstwo", o którym piszesz? Z treścią Twojego wpisu w pełni się zgadzam, poza małym wyjątkiem. W opisywanym zdarzeniu nie doszło do nagłego manewru pojazdu poruszającego się lewym pasem, a kierowca BMW, nawet wkurzony ślamazarnością kierowniczki, powinien był odpuścić. Takie postępowanie powinno wynikać z zasady ograniczonego zaufania. Im szybsza jazda, tym mniejszy margines bezpieczeństwa. Często ten margines kurczy się do zera na skutek splotu różnych okoliczności.


                                                  Komentarz


                                                  • Jestem jak najbardziej za tym, żeby wysokość mandatu była zależna od dochodów. 500zł dla tego gościa z BMW to jak splunąć na ulicę i się nawet nie obejrzeć co inni pomyślą. Gość z BMW idealnie pasuje do sytuacji jaka się zdarza często przed przejściami do pieszych. Jeden kierowca zwalnia przed przejściem, zatrzymuje się żeby ustąpić pierwszeństwa pieszym, a drugi ma to w dupie i grzeje do przodu, zazwyczaj ma dużo większą prędkość niż dopuszczalna i nawet nie myśli przez chwilę żeby zwolnic zblizając się do przejęcia, a potem niestety wjeżdża prosto w pieszych.
                                                    Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
                                                    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X