Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jazda "na suwak"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Na A4 Wrocław - Kraków, w moim przypadku jazda na suwak nie zadziałała. Pan laweciarz mnie nie wpuścił przed zwężeniem (był wypadek i lewy zablokowany), jak zacząłem powoli zjeżdżać na prawy to mimo, że zgodnie z zasadami "jazdy na suwak" powinien mi umożliwić wjazd to mnie ominął awaryjnym i tyle.

    Komentarz


    • #27
      ciekawe kto przy ewentualnej kolizji jest sprawcą? kto wymusza?
      skoro ten po prawej ma wpuścić
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez macio88 Zobacz wpis
        Na A4 Wrocław - Kraków, w moim przypadku jazda na suwak nie zadziałała. Pan laweciarz mnie nie wpuścił przed zwężeniem (był wypadek i lewy zablokowany), jak zacząłem powoli zjeżdżać na prawy to mimo, że zgodnie z zasadami "jazdy na suwak" powinien mi umożliwić wjazd to mnie ominął awaryjnym i tyle.
        wydaje mi się że w tym przypadku "suwak" nie obowiązuje gdyż:
        Na drodze z dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazda na suwak nie obowiązuje, jeśli tylko jeden z nich jest zakorkowany. Stojąc w rzędzie samochodów, chcąc wyjechać z zatoru na drugi pas, musisz ustąpić pierwszeństwa samochodom jadącym pasem obok.

        Generalnie suwak to śliski temat, najogólniej przyjąć że zachodzi wtedy gdy pas faktycznie sie kończy(nie jest prawo-,lewo- skręt), nie jest pasem rozbiegowym, są korki, samochody stoją a nie jadą, no i oczywiście należy dojechać do samego końca zanikającego pasa.

        To nadrzędna zasada dotycząca wszystkich sytuacji, bez względu na liczbę pasów i organizację ruchu. Zasada jazdy na suwak obowiązuje tylko i wyłącznie w korkach i to wtedy, kiedy WSZYSTKIE pasy są zakorkowane.
        Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X