Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Spalanie naszych aut - LPG (benzyna)

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Nikt nie ma gazu w 1.6 AEE?
    Fiat Palio Weekend 1.2 16v 59kw. 2002r

    Komentarz


    • #77
      U mnie spalanie w Octavii Tour 1.6 wygląda następująco:

      Trasa: 9l (jazda 100-105 km/h)
      Trasa: 10l (jazda 120 km/h)
      Miasto: 11-12l (zależy od korków)
      Mieszana: 9.7l

      Na pierwszym przeglądzie po 1 000km nic mi nie regulowali tylko sprawdzili czy wszystko dobrze działa. Nie wiem czy moje spalanie jest w porządku czy też jest za duże. Widzę, że niektórzy potrafią zejść nawet do 8l.

      Moja dziewczyna tą samą trasę Octavią z silnikiem diesla zrobi za tą samą kwotę, a nawet czasem mniej o jakieś 15-20zł. Tak więc ciekawe to trochę jest

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez neoXs
        Moja dziewczyna tą samą trasę Octavią z silnikiem diesla zrobi za tą samą kwotę, a nawet czasem mniej o jakieś 15-20zł. Tak więc ciekawe to trochę jest
        Zamiencie sie na jakis czas to sie dowiesz jak sprawy stoja, tzn. co wiecej kosztuje - jazda dieslem czy na lpg

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez t271828
          Zamiencie sie na jakis czas to sie dowiesz jak sprawy stoja, tzn. co wiecej kosztuje - jazda dieslem czy na lpg
          Niestety nie mamy takiej możliwości zatem jeśli byś mógł tutaj jakieś ciekawe informacje napisać to byłby wdzięczny

          Komentarz


          • #80
            Pierwsze podsumowania po 12.500 km przebiegu.

            Średnie zużycie:
            1) z całego przebiegu 12.316 km
            LPG - 8,82
            noPb - 0,78
            w tym różnej długości jazdy na benzynce, w sumie ok 500 km, dokładnie nie liczyłem

            2) z przedostatniego przebiegu "wszystko do pełna" 2.227 km
            LPG - 8,87
            noPb - 0,44
            w tym ok 30 km jazdy na benzynce

            3) z ostatniego przebiegu "wszystko do pełna" 1.983 km
            LPG - 8,89
            noPb - 0,20 (udało się zatankować całe 3,9 litra :-)
            jazda tylko na LPG (nie licząc startu)

            Komentarz


            • #81
              zbliża się okres zimowy, a ja usłyszałem od znajomego taksówkarza ciekawą informację. Otóż warto zapalić auto przed skrobaniem szyb. Nie tylko auto się nagrzewa, ale też sumarycznie zużycie benzyny jest mniejsze - ponieważ wcześniej się przełączy na LPG, a najwięcej benzyny zużywa na ssaniu podczas jazdy, na postoju nie za dużo. W praktyce nie bardzo sobie wyobrażam jak to sprawdzić ale uważam iż jest to możliwe.

              Update spalania:
              LPG: 8,66 + Pb:1,78
              Koszt 100km: 26 zł

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez Marx
                zbliża się okres zimowy, a ja usłyszałem od znajomego taksówkarza ciekawą informację. Otóż warto zapalić auto przed skrobaniem szyb. Nie tylko auto się nagrzewa, ale też sumarycznie zużycie benzyny jest mniejsze - ponieważ wcześniej się przełączy na LPG, a najwięcej benzyny zużywa na ssaniu podczas jazdy, na postoju nie za dużo. W praktyce nie bardzo sobie wyobrażam jak to sprawdzić ale uważam iż jest to możliwe.

                Update spalania:
                LPG: 8,66 + Pb:1,78
                Koszt 100km: 26 zł

                Ja tak robie juz od paru lat i zdaje to egzamin, a co do Octavii, to jak pochodzi na wolnym biegu przelancza sie szybciej w praktyce, zima jakis 1 km wczesniej, jak odpale i od razu ruszam to po 1,5 do 2 km dopiero sie przelancza

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez Marx
                  zbliża się okres zimowy, a ja usłyszałem od znajomego taksówkarza ciekawą informację. Otóż warto zapalić auto przed skrobaniem szyb. Nie tylko auto się nagrzewa, ale też sumarycznie zużycie benzyny jest mniejsze - ponieważ wcześniej się przełączy na LPG, a najwięcej benzyny zużywa na ssaniu podczas jazdy, na postoju nie za dużo. W praktyce nie bardzo sobie wyobrażam jak to sprawdzić ale uważam iż jest to możliwe.
                  Nie powinno to wplynac na koszt - silnik zeby sie zagrzac musi spalic pewna ilosc paliwa a na wolnych obrotach pali go mniej wiec dluzej bedzie sie rozgrzewal. Ponadto przy takiej procedurze silnik dluzej pracuje "na zimno" co jest niekorzystne. IMO jedyny plus jest taki, ze wsiada sie do rozgrzanego samochodu.

                  [ Dodano: Pią 22 Paź, 10 16:55 ]
                  Zamieszczone przez baca10
                  Ja tak robie juz od paru lat i zdaje to egzamin, a co do Octavii, to jak pochodzi na wolnym biegu przelancza sie szybciej w praktyce, zima jakis 1 km wczesniej, jak odpale i od razu ruszam to po 1,5 do 2 km dopiero sie przelancza
                  No tak ale nie wiadomo czy w czasie tego rogrzewania samochod nie spala wiecej paliwa niz przez ten dodatkowy kilometr.

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez Marx
                    zbliża się okres zimowy, a ja usłyszałem od znajomego taksówkarza ciekawą informację. Otóż warto zapalić auto przed skrobaniem szyb. Nie tylko auto się nagrzewa, ale też sumarycznie zużycie benzyny jest mniejsze - ponieważ wcześniej się przełączy na LPG, a najwięcej benzyny zużywa na ssaniu podczas jazdy, na postoju nie za dużo.
                    Taksówkarz ma wiedzę z lat 60-tych ubiegłego wieku, kiedy mineralne oleje były bardzo lepkie zimą i trzeba było na jałowym biegu powolutku rozgrzać silnik, żeby olej troche rozprowadzić.
                    Przy dzisiejszej technologii - taka metoda, to więcej szkody dla silnika, niż korzyści.

                    Poza tym - dużo szybciej auto się nagrzewa w czasie jazdy, a turbodiesle CR przy dużym mrozie to nigdy się nie rozgrzeją na jałowym biegu ...

                    Komentarz


                    • #85
                      A ja mam pytanie jak wy to robicie, że 1.6 palą Wam tak mało. Mój kolega ma takiego 1.6 w Leonie i pali mu 9-10 litrów i nie chce spalić mniej.Jak mu powiedziałem ,że na forum palą poniżej 9litrów to poprosił mnie abym się spytał forumowiczów jak to uczynić...

                      Komentarz


                      • #86
                        Mam nadzieję, że nie jeździ wyłącznie po mieście ?

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez shok
                          A ja mam pytanie jak wy to robicie, że 1.6 palą Wam tak mało. Mój kolega ma takiego 1.6 w Leonie i pali mu 9-10 litrów i nie chce spalić mniej.Jak mu powiedziałem ,że na forum palą poniżej 9litrów to poprosił mnie abym się spytał forumowiczów jak to uczynić...
                          Ja mam lekka noge :szeroki_usmiech i stosuje ekodriving i musisz dbac o instalacje LPG

                          Komentarz


                          • #88
                            PODOBNO MOŻEMY TEZ ZAOSZCZĘDZIĆ NA SPALANIU NIE MYJĄC AUTA HAHAHAHAHAHA

                            Brudne auto mniej pali?
                            27 października 2010
                            ms / Onet.pl
                            fot. Getty Images

                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Jeśli chcesz płacić mniejsze rachunki za paliwo do swojego samochodu, naukowcy ze Szwecji mają dla Ciebie radę, popartą badaniami - myj go rzadziej!
                            Okazuje się bowiem, że lekko chropowata powierzchnia karoserii zapewnia lepsze parametry aerodynamiczne i bardziej optymalny przepływ powietrza niż w przypadku czystej i gładkiej blachy.

                            Strona nie została odnaleziona
                            DACAR SERWIS
                            DACAR.team
                            OCTAVIA I

                            Komentarz


                            • #89
                              Co do tego odpalania to t271828 i Jacek Wo. mówią b. dobrze, dodałbym od siebie jeszcze tyle że jak ruszysz po odpaleniu to grzeje się lepiej no i już bijesz kilometry :wink: . Spalanie spokojnie u nas wychodzi w granicach 8L tylko trzeba jeździć płynnie bez zbędnego "deptania" co wcale nie znaczy wolno i po "emerycku", no i dobry LPG, bo dwa razy (z konieczności) tankowaliśmy w takich "beleco" i wychodziło z wyliczeń ok. 50-ciu km mniej przejechane na zbiorniku.

                              Komentarz


                              • #90
                                mam instalację landi rozo, jak najefektywniej ją wykorzystywać? tzn. np. przy uruchomieniu autka lepiej dać mu chwilkę pochodzić na "luzie" żeby się zagrzał i wtedy ruszyć w trasę na gazie już, czy lepiej od razu ruszyć?
                                www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez northwest
                                  mam instalację landi rozo, jak najefektywniej ją wykorzystywać? tzn. np. przy uruchomieniu autka lepiej dać mu chwilkę pochodzić na "luzie" żeby się zagrzał i wtedy ruszyć w trasę na gazie już, czy lepiej od razu ruszyć?
                                  Gdy silnik nabierze odpowiedniej temperatury i obrotów to instalacja sama przełączy się na LPG. Jeśli zależy Ci na dobrej żywotności silnika to nie baw się w jeżdżenie na LPG zaraz po odpaleniu, bo nic z tego dobrego nie wyjdzie wcześniej czy później.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    tzn. moje pytanie dotyczyło tego, czy zaraz po odpaleniu samochodu lepiej "jechać", czy zaczekać aż się nagrzeje silnik (i przygazować go) tak, ażeby dopiero po przełączeniu na LPG ruszyć w drogę - która opcja jest bardziej ekonomiczna?
                                    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Z octavka, niestety juz rozstałem,ale z forum nigdy.
                                      Oto spalanie A6C6 2,4i z lpg prins.
                                      Średnio na fis 10,5PB
                                      Średnio w realu 12,5LPG
                                      Jazda mieszana. Nie emerycka.
                                      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Jeśli PRINS to szacunek

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Spalanie bardzo dobre jak na 4x4 + ciezka noga benzyny na trasie palila 8-10 gazu wciagnie nawet 14 ale przy normalnej stalej predkosci 130 -140 km /h potrafi sie zmiescic w 10 gazu W styczniu bylem w polsce 480 kilometrow na 40 litrach gazu przy predkosci 40 do 50 km/h fajnie co ?

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Zamieszczone przez progressowy
                                            Z octavka, niestety juz rozstałem,ale z forum nigdy.
                                            Oto spalanie A6C6 2,4i z lpg prins.
                                            Średnio na fis 10,5PB
                                            Średnio w realu 12,5LPG
                                            Jazda mieszana. Nie emerycka.
                                            No to trzeba przyznać ,że spalanie przyzwoite.Patrząc jak 1.6 Octavi pali 10l.A jak radzi sobie ten silnik z ta budą w A6.Bo do małych i letkich nie należy.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Maksymalne srednie spalanie lpg mialem ok.15l. Ale to juz trzeba butowac na autostradzie.Przewaznie wychodzi te 12,5l tankowane na tej samej stacji. Plus,wiadomo,benzynka na rozgrzanie(35st.). Naped na jedna oś.
                                              Bardzo ładnie ciagnie. W zupełności starcza moc 177KM. Duzy pozytyw dla manuala,ktory ma świetnie dobrane przełozenia do tej mocy. Na 6tym biegu mozna śmiało od 80km/h wyprzedzać. Wiadomo nie ma tego super powera jak w 3,0tdi z turbinkami. Bez piłowania pod czerwone pole szybko osiaga 180km/h. Narazie maksymalnie jechałem 220km/h i nie trwało to wieki.
                                              Silnik 2,4BDW jest calkiem innej generacji od tego montowanego w C5. Rozrzad jest na łańcuchu od strony grodzi kabiny. Silnik MPI. Dlatego jest w nim LPG.
                                              Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                No to podam swój wynik: trasa Zakopane-Łódź (wczoraj) 370 km. Czas 5.5 godziny (w tym pół godziny postoju). W aucie 3 osoby plus bagaż. Średnie spalanie:równo 9 litrów LPG. Na trasie przekonałem się o jednym: na polskich drogach nie potrzeba MOCNIEJSZEGO silnika. Bo i tak 99% użytkowników nie przekracza u nas na autostradach ani drogach szybkiego ruchu 140 km/godz a tyle maksymalnie jechałem na lepszych odcinkach.... Jedyny dyskomfort odczuwałem na starcie - światła (staram się nie przekraczać 4000-4500 obrotów) ale później to ja byłem górą... A koszt paliwa (22 zł/100 km) całkowicie rekompensował mi niższą dynamikę na starcie.... LPG górą !
                                                Pozdrawiam,
                                                Jaroslav92525

                                                -----------------------
                                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Instalacja Gazowa - LandiRenzo

                                                  Skoda Octavia 2.0 4x4

                                                  PB - ciężko powiedzieć poprostu dolewam ,ta żeby mieć z pół baku
                                                  LPG - 12L - głównie miasto

                                                  średnio robię jakieś 300km na zbiorniku 36L, czy to dużo czy mało to nie wiem, jeśli doradzacie jakąś regulację, to chętnie skorzystam....

                                                  Komentarz


                                                  • Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem O2 FL 1,6 MPI BSE.
                                                    Po przejechaniu ok. 3500 km założyłem instalację Landi Renzo Omegas w Serwisie cena 4400, trochę dużo (samochód na gwarancji więc jedyna opcja ).

                                                    Spalanie:
                                                    Benzyna 8,3 l/100 km 70 miasto/30 trasa tankowanie pod korek
                                                    Gaz 9,2l/100km 50/50 - benzyny niestety nie mierzyłem.

                                                    To było pierwsze tankowanie gazu, o następnych napiszę później, więc będzie bardziej miarodajne.

                                                    Gaz przełącza się po ok. 1 - 1,2 km gdy jest ok. -5 st. C. gdy cieplej odpowiednio wcześniej, rozgrzany po ok 200 m. Przełączanie niemal niezauważalne chyba, że ostro przyspieszam, wtedy można poczuć lekkie szarpnięcie.


                                                    Mam nadzieję, że komuś się te informację przydadzą



                                                    Dobra, następne tankowanie...

                                                    Sprawdzałem ile można przejechać na pełnym zbiorniku.
                                                    Wyszło mi, że do "zera" można przejechać 460 km. Przy 455 km wyskoczył mi "check engine" a po następnych 5 km automatycznie przeskoczył z gazu na benzynę, przy uporczywym brzęczeniu przełącznika . "Check engine" świecił jeszcze nawet po zatankowaniu gazu i wyłączył się po ok. 50 km.

                                                    Po zatankowaniu do pełna średnio spalanie LPG wyszło 8,3 l/100km (40 trasa/60 miasto, trochę dziwne bo ostatnio prawie o litrę było więcej) benzyna ciężko powiedzieć.



                                                    Następne tankowanie

                                                    Na zbiorniku przejechałem 396 km i przełączyło się na benzynę. Spalanie 9,7 l/100 (90% miasto)

                                                    Następne tankowania...

                                                    Spalanie 9,5 l/100 (90% miasto)

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X