Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do 2.0 AZJ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Jesli auto wystroili na postoju zamiast w ruchu i bez sondy afr to chyba bedziesz musiał podjechac do jakiegos kumatego gazownika na porządne strojenie.

    Komentarz


    • #77
      Co do regulacji, to raczej ustawiali w ruchu, bo zatankowali trochę gazu.

      Komentarz


      • #78
        Zatankowanie o niczym nie mówi, bo i tak musieli to zrobić dla sprawdzenia szczelności. Do autokalibracji na postoju też potrzebny jest gaz w butli

        Odnośnie problemów z nagrzewaniem - jak się wpieli w układ chłodzenia? Ew. teraz jest coraz chłodniej - niewykluczone, że termostat niedomagał i po prostu zbiegło się to z montażem gazu. Ale i tak trzeba sprawdzić sposób i miejsce wpięcia w układ.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #79
          Alek_M, W 1,6 prawidłowe wpięcie to w chłodniczke oleju ( jesli dobrze piszę ). Nie wiem jak to jest w 2,0 ale chyba powinno być podobnie. Zerknij sobie w galerie na lpg-forum.pl i pooglądaj konkretne montaże w 2,0, może coś zauważysz, zwrócisz na coś uwagę.
          Twoje problemy są niepokojąco banalne jak na nową instalację i żeby się nie okazało, że monter coś s.........ł, czego nie życzę.

          Komentarz


          • #80
            Jak autor tematu wrzucił zdjecia to pytałem gdzie jest reduktor itp... no ale zdjęć więcej nie było no to cóż. Próbowałeś odkrecać korek w zbiorniku? może zwyczajnie jest zapowietrzony układ.

            Komentarz


            • #81
              Też jestem ciekaw, gdzie upchnięty został reduktor. Widać faro idące na lewą stronę, podobnie wąż fazy lotnej wychodzący z lewej dość wysoko.
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz


              • #82
                Nie mam ostatnio czasu w dzień zrobić fotek. Reduktor umieścili pod akumulatorem i ciężko dojrzeć go, a co dopiero zdjęcie zrobić
                Jutro z rana może uda mi się zrobić zdjęcie podpięcia pod układ chłodzenia i reduktor.

                Komentarz


                • #83
                  Fotki
                  Na pierwszej miejsce, gdzie jest reduktor, tak zasłonięte, że nie ma jak aparatem podejśc.
                  Drugie - prowadzenie węży.
                  Trzecie - połączenie dolnego węża z widoczną literką "R"
                  Czwarte - połączenie górnego węża.

                  IMG_20171123_080802a.jpgIMG_20171123_080836a.jpgIMG_20171123_080908a.jpgIMG_20171123_080853a.jpg .

                  Komentarz


                  • #84
                    Witam, byłem dzisiaj na pierwszym przeglądzie po 1000km i miałem za ubogą mieszankę, co było prawdopodobnie przyczyną wywalania błędu pierwszej sondy, ale to się jeszcze okaże jak pojeżdżę więcej.
                    Kolejna sprawa, to temperatura, ciężko osiągnąć 90C w trasie, chyba że zatrzymam się, ale zaraz spada do 70C po ruszeniu.
                    Podejrzewam termostat, więc mam pytanie, jaki kupić do tego silnika (AZJ)?
                    Czy wymiana jest kłopotliwa sposobami domowymi, czy oddać do mechanika?

                    Komentarz


                    • #85
                      Jeszcze jedno pytanie, jak zdejmuje się wtyczkę z czujnika temperatury na termostacie, bo może jego najpierw wymienię?

                      Komentarz


                      • #86
                        Objawy, które opisujesz, to typowy przykład walnietego termostatu.
                        Jakiej firmy masz węże w instalacji LPG ?

                        Komentarz


                        • #87
                          Nie mam teraz książki serwisowej, ale wyżej sa fotki, gdzie widać węże.
                          Jak termostat, to jakiej firmy i jak on w ogóle wygląda?
                          Na forum jest mało Octavii z tym silnikiem, więc wole wiedzieć przed zakupem, żeby w sklepie nie świecić oczami.

                          Komentarz


                          • #88
                            Dzisiaj wywaliło dwa błędy.

                            19667 - Oxygen Sensor B1 S1: Heater Return Coupling
                            P3211 - 35-00 - -

                            Może przypadek, może znowu coś z gazem

                            17704 - Error in Mapped Cooling System (usually temp Sensor or Thermostat)
                            P1296 - 35-00 - -

                            A tutaj pytanie, termostat, czy czujnik temperatury w obudowie termostatu?

                            Komentarz


                            • #89
                              Pytanko, jak to jest z temperatura przełączania się na LPG? Sprawdziłem u mnie i przełącza mi się na gaz dopiero jak silnik osiągnie 40 stopni. Czy możliwe, ze w tym momencie jest jeszcze poniżej 30 na reduktorze, dlatego przełącza z opóźnieniem? Gazownik twierdzi, ze właśnie temperatura silnika nie ma odniesienia do przełączanie na LPG, tylko temperatura na reduktorze.

                              Komentarz


                              • #90
                                LPG ma swój czujnik temp na reduktorze. I od jego temp zalezy kiedy odpali LPG. Czujnik jest na zewnątrz reduktora więc może być różnica kilka stopni między silnikiem a reduktorem. Do tego dochiodzi sprawa jak ktoś podpiął płyn do reduktora. Poza tym częste są przypadki gdzie reduktor jest zamontowany tak że powietrze podczas jazdy go schładza no i wtedy się dłużej "rozgrzewa" do przełączenia LPG. Poza tym druga rzecz że gazownik może ustawić temperature przełączania nawet na 0 stopni, no ale tak się nie robi. Zalecany zakres to 30-40stopni, są tacy co dają 25.
                                Zamieszczone przez Alek_M Zobacz wpis
                                czy czujnik temperatury w obudowie termostatu?
                                17704/P1296/004758 - Ross-Tech Wiki tu raczej pisza o czujniku G62 lub termostacie.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Termostat wymieniony, nie zamykał się i silnik był niedogrzany. Przeczyściłem tez przepływomierz, bo wyskoczył jeden błąd z nim związany. Reduktor znajduje się pod akumulatorem, wiec raczej nie jest owiewany przez powietrze.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez Alek_M Zobacz wpis
                                    Reduktor znajduje się pod akumulatorem, wiec raczej nie jest owiewany przez powietrze.
                                    to raczej dobre miejsce.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Ciekawy patent z tym reduktorem pod akumulatorem. Mnie zamontowali między przepustnica a ścianą grodziowa, tak nieco niżej. Są dzięki temu bardzo krótkie rury do "wody" i reduktor bardzo szybko się nagrzewa.
                                      Przełączanie mam ustawione przy 15stC, ale opóźnienie czasowe na 45s, żeby zaczekać na odczyt z sondy lambda.
                                      Silnik AZJ ma zimnego VAGa, więc zastosowałem dołączany równolegle do czujnika temperatury opornik (załącza się wraz z LPG, rozlacza przy temperaturze ok 50stC lub po przełączeniu na benzynę).
                                      Moja instalacja:
                                      Komp Lpgtech Tech 224
                                      Reduktor KME Tur z ciśnieniem 1bar
                                      Wtryski Alex Barracuda 115 z dyszami 2,5mm (można założyć nieco większe).

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Co zakład, to inaczej montują, ale Twój montaż jest całkiem sensowny i jest łatwy dostęp do reduktora. W sumie co do mojego podłączenia, to jak się zrobiło lekko na plusie, to mi szybciej przełącza na gaz, niż przy mrozach, więc miejsce też jest chyba dobra. temperaturę przełączania mam na 30 stopni. Z tego co mi mówili, przy tej temperaturze uniknę szarpania na zimnym silniku.

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Ten silnik w ogóle szybko się nagrzewa, więc ustawienie przełączania przy min 30 stopniach też nie jest problemem. Ja jednak postanowiłem poeksperymentować i zobaczyć, jak da się zejść z tą temperaturą przy zachowaniu komfortu użytkowania samochodu. Oczywiście jestem świadomy, że niska temperatura może negatywnie wpłynąć na trwałość wtryskow i reduktora, więc nikogo do tego nie namawiam. W tygodniu jeżdżę jednak na bardzo krotkich odcinkach i uznałem, że muszę zoptymalizować zużycie benzyny.
                                          Obecnie testuję jeszcze inne ustawienia, głównie z ciekawości. Zmieniłem też dysze we wtryskach na 2,6mm (oczywiście po tym od nowa wystroiłem na drodze).

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Też bym tak chciał umieć stroić, ale mam instalację na GW jeszcze i każde lewe podłączenie równoznaczne jest z utratą gwarancji, więc nie eksperymentuję

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X