Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do 1.6 MPi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • LPG do 1.6 MPi

    Cześć

    Będę zakładał lpg do auta. Zaprzyjaźniony gazownik zrobi mi to w dobrej cenie.

    Proponuje instalacjękme z wtryskami baracuda.

    Pytanie o wasze opinie na temat tej instalacji?

    Ale ważniejsze pytanie i prośba to: Jak powinny być poprawnie założone wtryskiwacze? Czytałem i słyszałem jużróżne rzeczy przed wszystkim o odległości wtrysku od dyszy. Jeśli możęcie podrzućcie zdjęcia waszych lpg z 1.6 mpi które są wykonane prawidłowo.

    Jeden mówi, żeby jak najbliżęj się da, inny że spokojnie na listwie i z 15 cm odległości, a ja głupieje

  • #2
    Jeśli instalację ma Tobie zakładać zaprzyjaźniony gazownik to chyba będzie wiedział co robi .... Odległość będzie wynikała z konstrukcyjnych możliwości umiejscowienia listwy . W BFQ nie ma zbyt wiele miejsca więc wężyki będą dość długie . U mnie siedzi Landi Renzo z wtryskami med. . Wężyki mają powyżej 15 cm a jednak żadnego dyskomfortu przez to nie odczuwam .

    Komentarz


    • #3
      W zasadzie masz rację, nie jest to mój stricte przyjaciel Ale człowiek który zakładał mi do poprzedniego auta i robił przeglądy. No i jakoś tak wyszło, że jesteśmy na Ty. Oczywiście z nim jeszcze pogadam na temat szczegółów. A pytanie moje zrodziło się z tego, że ktoś zwrócił mi uwagę na teoretyczne błędy przy instalacji w poprzednim. Nie biorę tego jako wykładnię. Nie podważam fachowości mojego gazownika. Auto 60 tys na lpg przejechało bez większych problemów. Ze 2 razy się sterownik zawiesił. Ale zacząłem czytać. I chciałbym wiedzieć jak być powinno, żeby mi to potwierdził mój gazownik, że tak właśnie założy.

      P.S.

      W tym silniku koniecznie trzeba zdjąć kolektor do wiercenia? Bo o to też go jeszcze nie pytałem.
      Ostatnio edytowany przez mwitek; 47216. Powód: Coś dodałem.

      Komentarz


      • #4
        Bezwzględnie , inaczej nie powiercisz . Jest okazja aby nabyć i wymienić uszczelki kolektora ( tak przy okazji ) oraz świece zapłonowe .

        Komentarz


        • #5
          Kolektor zawsze powinno się zdejmować - uniknie się ryzyka wiórów w dolocie.

          Generalnie auta jeżdżą nawet na instalacji z metrami węży pod maską Przyjęło się, że im krócej, tym lepiej - kwestia, jak się uda wtryskiwacz wpasować. U siebie w BSE mam osadzone bezpośrednio osadzone, bez wężyków i listwy.
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz


          • #6
            Ok, coś już więcej wiem, tam nie da się chyba powiercić bez zdjęcia bo nie ma dojścia

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
              Bezwzględnie , inaczej nie powiercisz . Jest okazja aby nabyć i wymienić uszczelki kolektora ( tak przy okazji ) oraz świece zapłonowe .
              Bardzo dobra rada. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś. Unikniesz na przyszłość problemów z nieszczelnością i przypadłościami z nią związanymi.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mwitek Zobacz wpis
                tam nie da się chyba powiercić bez zdjęcia bo nie ma dojścia
                Wierz mi że się da

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  co do listwy to u mnie w 1,6 AVU zakład LPG (polecany na lpg forum) w ogóle jej nie zamontował, powiedzieli że tak będzie lepiej, ja z tym nie dyskutowałem bo się nie znam, śmigam ponad rok i jest ok
                  Ostatnio edytowany przez czupakabra; 41662.

                  Komentarz


                  • #10
                    BSE spełnia normę Euro5. Co niesie za sobą dokładność sterowania LPG . Wtrysk bez listwy to dobry pomysł kilka-klinaście cm wężyka opóźnia dostanie się dawki gazu do kolektora. O ile na wysokich czasach otwarcia nie ma wielkiego wpływy na wolnych obrotach już tak. Druga sprawa to w miarę szybkie wtryskiwacze i reduktor który trzyma ładnie ciśnienie do tego sterownik z korektą po ODB i mamy spokój i tanią jazdę. W BSE jak piszą wyżej opłaca się wymienić wszystkie uszczelki kolektora i poprawić wtyczkę przepustnicy jeśli była odłączana (poodginać piny sprawdzić przewody- najlepiej kupić nową i założyć).

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez mwitek Zobacz wpis
                      ak powinny być poprawnie założone wtryskiwacze?
                      MOże być tak jak w mojej byłej Octavii ONE - Error 503: Unknown domain

                      Prócz samej instalacji najważniejszy jest gazownik, najlepsza instalacja nie zadziała bez prawidłowego montażu i strojenia.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
                        najlepsza instalacja nie zadziała bez prawidłowego montażu i strojenia.
                        i tu jest 100% racji.
                        Nieważne co się założy - ważne jak i ważne jak się zestroi. 1.6 MPi BSE to prosty silnik i ciężko coś sp...ć a są tacy co potrafią

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja mam u siebie w O2 z silnikiem BSE instalację BRC od 40 tysięcy.
                          Sam montaż to jakiś absurd, warsztat polecony, dobre opinie, a tak zdupcyli montaż, że się w głowie nie mieści. Po nich poprawiałem pól dnia ,zakładałem izolacje, peszle, tritki. Nie omieszkałem wrócić do nich i im nagadać.

                          Chcieli wiercić bez demontażu kolektora !!, ale wybiłem im to z głowy i już wtedy powinna mi się zapalić lampka.
                          Co ciekawe ten warsztat polecił człowiek z BRC.

                          Do teraz jest OK, filterki wymieniam co 10 tysięcy, świece i przewody zapłonowe co 20 i póki co jest OK

                          Komentarz


                          • #14
                            95% montazy BRC tak wyglada, byle jak i za brame. Jedyny plus tej instalacji, ze obojetne jak skopie sie montaz i jak sa wykonane nawierty to i tak te instalacje jezdza- jakis cudowny sterownik ktory potrafi skorygowac kazdego druta.

                            Ale tak to jest jak sie szuka wynalazkow zamiast zainwestowac w rodzime instlacji pokroju Stag, Techa, KME. Kazda z tych firm ma cale zestawy, zalozyc z glowa i jezdzic. Wsziedzie to mozna serwisowac. A BRC malo kto chce dotknac
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Z King'iem też jest ten problem...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez lackypl Zobacz wpis

                                Do teraz jest OK, filterki wymieniam co 10 tysięcy, świece i przewody zapłonowe co 20 i póki co jest OK
                                Bez przesady z tymi świecami i przewodami. Spokojnie mógłbyś pojeździć 3x tyle.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                                  Bez przesady z tymi świecami i przewodami. Spokojnie mógłbyś pojeździć 3x tyle.
                                  DOkładnie. Nie przesadzaj.
                                  W mojej O1 od 70 000 km śmiga LOVATO smart. Filtry co 15 000 km lotny, co 30 000 ciekły. Świece 1 X po 40 000 km.

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zawsze mozna cewke z przewodami wyrzucic i zalozyc pojedyncze cewki i odpada problem kabli zaplonowych i cewki ktora tez robi jakies tam niespodzianki duzo czesciej niz te pojedyncze.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                      Zawsze mozna cewke z przewodami wyrzucic i zalozyc pojedyncze cewki i odpada problem kabli zaplonowych
                                      Masz może link do przykładu takiego rozwiązania??

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Nie mam linku, gdzies widzialem fote gdzie bylo to tak zrobione.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                          Nie mam linku, gdzies widzialem fote gdzie bylo to tak zrobione.
                                          Szkoda bo to bardzo Ciekawe rozwiązanie.

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Znalazłem coś takiego. Ciekawe czy da się tak przerobić 1.6 MPi bo miejsca jest dość mało

                                            Just a moment...
                                            Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X