Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Drodzy dyskutanci mojego tematu na tym forum, nie założyłem go po to, aby komukolwiek robić reklamę lub antyreklamę. Chciałem się podzielić własnymi doświadczeniami z użytkowania rzadko spotykanej instalacji w silniku TSI.
    Nic z tego, o czym pisałem, nie zostało przerysowane. Nie jestem ani fizykiem, ani mechanikiem samochodowym, tylko językoznawcą. Nie zmienia to jednak faktu, że samochodem z instalacją Vialle przejechałem już 70 tkm i mam dobre doświadczenia. Odpalanie czasami zachowuje się jak u Szkopa117, ale radzę sobie z tym w ten sposób, że po dłuższym kilkudniowym postoju przed odpaleniem auta kilkakrotnie przekręcam stacyjkę, co być może pomaga w uzyskaniu większego ciśnienia w listwie wtryskowej, a być może jeszcze w czymś innym, jednak auto odpala bez problemu.
    Jedynym dziwnym i jak dla mnie niewytłumaczalnym objawem są np. problemy z odpaleniem auta po dłuższym postoju w garażu, co nie występuje podczas parkowania "pod chmurką". Może mi to ktoś wyjaśnić?
    Co do wyników spalania nie jestem mistrzem, ponieważ mam znajomego, który podobno bez problemu osiąga średnie spalanie ok. 5,5 l/100km Pb.
    Odnośnie szkodliwości gazu w kontakcie z elementami silnika mam mieszane uczucia, ponieważ różnymi autami przejechałem "na gazie" ponad 300 tkm i w żadnym nie miałem problemów (z TSI początkowo były największe, teraz jest ok).

    Jeśli nie udało mi się nikogo przekonać, nie mam z tym problemu, bo nie taki jest cel tego forum. Mam swoje zdanie, nie mam poczucia wyrzuconych pieniędzy (początkowo tak faktycznie było), zachęcam zatem zainteresowanych do publikowania własnych opinie, nie zaś kulturalnego wyśmiewania jak w przypadku Darek_dark, który zna instalację, ale nie ma z nią żadnego doświadczenia, a opinię oparł na artykule z 2000r., wykorzystującego informacje z jeszcze wcześniejszych badań, kiedy nikt nie znał silników TSI.

    Komentarz


    • Wiarygodnosc jakikichkolwiek spalan juz dyskutowalismy. Dla mnie tabelka z realnymi wpisami czy to z excela czy jakiegos portalu po przebiegu ~10kkm daje jakiekolwiek realne wartosci.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • JanuszD

        Szanuję Twoje zdanie - naprawdę - i dziękuję za odpowiedź przy czym co do wypowiedzi Darek_dark poruszył zagadnienie które przyznaję że mnie niepokoi: ja też miałem kilka aut zasilanych LPG i w mniejszym lub większym stopniu byłem z nich zadowolony a już na pewno nie miałem awarii silnika spowodowanej gazem, przy czym we wszystkich autach miałem/mam instalację pośredniego wtrysku. Teraz odpowiedzmy sobie na 1 pytanie: oprócz stanu skupienia i ciśnienia co różni te instalacje (Vialle LPDi vs gen4)? jedną z odpowiedzi jest: wtryskiwacze - we wszystkich przypadkach zawsze były dedykowane do pracy na LPG (i tylko LPG) => zrobione z materiałów które dobrze znoszą gaz.
        Jeśli się nie mylę modyfikacja wtryskiwaczy PB dokonywana przez Vialle wiąże się głównie z wymianą uszczelek przy czym np dysza zostaje bez zmian - biorąc pod uwagę jak precyzyjnie dawkowane jest paliwo w nowoczesnych silnikach (przypuszczam że również w TSI) nie bez znaczenia będzie czy ta dysza z czasem będzie korodowała czy nie bo być może dobrze znosi LPG (jak idziesz do "castoramy" to oddzielnie leżą rury do wody i oddzielnie do gazu - z czegoś to wynika - to może nie zupełnie to samo ale chyba rozumiecie o co mi chodzi) przy czym założę się że Darek_dark najprawdopodobniej myślał o ściankach cylindrów/tłoczków wtryskiwaczy. Tak czy inaczej czy materiał z którego są wykonane dobrze czy źle znosi LPG okaże się po dłuższym przebiegu.
        Przejechałeś 70k km - gratulacje, trzymam kciuki żeby jeździł jak najdłużej bo sam naprawdę jestem bardzo mocno zainteresowany tematem przy czym czekam aż więcej ludzi zrobi podobne/większe przebiegi i się wypowie na forum.
        Co do zużycia paliwa - gratuluję - na dzień dzisiejszy jeżdżąc po Irlandii mój passat B6 1.9 tdi średnio pali między 5.8 a 7L /100 a ile skoda widać w podpisie więc będę szczęśliwy jeśli po zmianie auta miałbym podobnie bez udziału PB.

        Swoją drogą - czy są jakieś wieści o LPDi do O3?
        pozdrawiam
        Adam W.

        Komentarz


        • Z jednej strony mamy agresywne środowisko LPG oddziałujące na dysze wtryskiwaczy TSI, z drugiej strony mamy Pb, która podczas spalania pozostawia podobno osad na dyszach i doprowadza do ich uszkodzenia. Nie wiadomo, które rozwiązanie będzie w trwalsze. Na razie jestem zadowolonym "testerem" produktu Vialle.
          Jeśli wszyscy będą czekać na większą ilość informacji o tego typu instalacjach, ale nie zdecydują się na ich montaż, nigdy nie dowiedzą się, jak to działa, ani nie osiągną jakichkolwiek oszczędności na kupowanym paliwie.
          U mnie rachunek był prosty, o czym pisałem wcześniej, dzisiaj instalacja jest nie tylko spłacona, ale zdążyła już sporo "zarobić" lub raczej pozwoliła mi sporo zaoszczędzić (142 PLN/1000km). Oznacza to np. tyle, że w tym roku wakacje nad morzem będą na koszt Vialle

          Odnośnie spalania bardzo dobrym źródłem danych jest niemiecka strona SPRITMONITOR.DE

          Komentarz


          • JanuszD, Z tym spalaniem ze spritmonitora to nie tak do konca. Niestety moje obserwacje wskazuja, ze tam auta pala 1-2l mniej niz u nas, bo jezdzi sie przepisowo 50km/h po miescie, bo paliwo jest jednak inne, bo odleglosci pokonywane sa ciut dluzsze, co pozwala na plynna jazde, poza terenem zabudowanym tez nie jezdzi sie po 150+
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • Jak widać, moje spalanie mieści się z raporcie z podanej strony. Może lepiej niż inni opanowałem "sztukę" eco-drivingu, albo po prostu wolniej jeżdżę.
              W każdym razie spalanie w cyklach mieszanych z przewagą tras jest akceptowalne (dla mnie), natomiast spalanie podczas jazdy wyłącznie w mieście wynosi ok. 12 l/100, a to już znaczna przesada.

              W sumie czekam na informacje innych użytkowników instalacji gazowych w połączeniu z silnikami TSI, bo interesuje mnie wymiana informacji. Jakie macie doświadczenia? Na razie wielu kolegów przygląda się, analizuje, krytykuje, ale nikt nie pisze, że jest gotowy założyć instalację w swoim TSI.

              Komentarz


              • U mnie pali 11-12l lpg w mieszanym cyklu i wskazaniu 9,5-10l benzyny na komputerze. Oprócz zapchanego ostatnio filtra nie mam teraz problemów (wkręcam ten do tankowania).
                Co ciekawe, policzyłem mniej więcej, że drugie auto na sekwencji (przy przebiegu około 20kkm rocznie) pali ponad 100l benzyny rocznie, co daje nam ~600zł. Na przestrzeni dajmy na to 10 lat mamy 6k zł, więc cena instalacji przy takim założeniu nie wygląda już tak źle, bo albo wydajemy więcej na starcie albo później okresowo na benzyne.

                Komentarz


                • Witam, śledzę ten wątek bardziej z ciekawości niż z zainteresowania tematem założenia instalacji ale jeśli szkopa117, Twoje auto pali 100l PB na 20000km to nie zakładałbym gazu bo chyba "nigdy" się ona Tobie nie zwróci :wink:
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez SS
                    Twoje auto pali 100l PB na 20000km to nie zakładałbym gazu bo chyba "nigdy" się ona Tobie nie zwróci
                    Wyraznie jest napisane o co chodzi Wiec post z pupki :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • Chyba nie wszystko jest zrozumiałe, 100l Pb spala na dogrzanie xsara 1.4 na sekwencji,...Octavia wcale tej wachy nie potrzebuje.

                      Komentarz


                      • Dla mnie jest bardzo zrozumiale, bo jest wyraznie napisane, ze auto na sekwencji spala x paliwa.

                        U mnie wychodzi ciut ponad srednio rocznie 1l/1000km, ale woz zima wciaga ponad 2l, od czestych startow z zimnego.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • Nie chodziło mi o Ciebie :P

                          Komentarz


                          • Maicroft, szkopa117, zwracam honor, źle zrozumiałem ops: wtórny analfabetyzm mnie dopada :wink:
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz


                            • Koledzy, możliwe to i prawdziwe: allegro.pl ?
                              4.500zł za instalację do TSI? Czy to instalacja chodząca stale na LPG, czy tez ta, która dawkuje LPG i Pb?
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Agamek12
                                Koledzy, możliwe to i prawdziwe: allegro.pl ?
                                4.500zł za instalację do TSI? Czy to instalacja chodząca stale na LPG, czy tez ta, która dawkuje LPG i Pb?
                                Agamek12, jest to instalacja dotryskowa. Jest to możliwe i prawdziwe oraz działające . Chociaż na forum Passata podawali nieco niższe ceny za taką instalację.
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Northeusz
                                  Zamieszczone przez Agamek12
                                  Koledzy, możliwe to i prawdziwe: allegro.pl ?
                                  4.500zł za instalację do TSI? Czy to instalacja chodząca stale na LPG, czy tez ta, która dawkuje LPG i Pb?
                                  Agamek12, jest to instalacja dotryskowa
                                  Trochę przespałem temat, ale dobrze pamiętam, że jeszcze jakiś rok temu taka "dotryskowa" instalacja kosztowała coś ~7kzł?
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Agamek12
                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                    Koledzy, możliwe to i prawdziwe: allegro.pl ?
                                    4.500zł za instalację do TSI? Czy to instalacja chodząca stale na LPG, czy tez ta, która dawkuje LPG i Pb?
                                    Agamek12, jest to instalacja dotryskowa
                                    Trochę przespałem temat, ale dobrze pamiętam, że jeszcze jakiś rok temu taka "dotryskowa" instalacja kosztowała coś ~7kzł?
                                    Nawet to 4,5 tys to sporo biorąc pod uwagę, że to jeździ cały czas dual-fuel w różnych proporcjach spalania, a w zależności od warunków może i jeździć tylko na PB.

                                    Przeglądając ofertę tejże firmy można znaleźć niezła perełkę: HDI + LPG, przy tym TSI z LPG to jakoś tak normalnie brzmi
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz


                                    • Northeusz, dobrze pamiętam? 20% to PB, 80% to LPG i praca na Pb na obrotach biegu jałowego?
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Agamek12
                                        Northeusz, dobrze pamiętam? 20% to PB, 80% to LPG i praca na Pb na obrotach biegu jałowego?
                                        Tak można przyjąć, ale jak życie pokazuje to niestety często życzenie producentów. Te instalacje właśnie na jałowym przerzucają na PB oraz przy większym obciążeniu silnika. Czyli na trasie jadąc dajemy w palnik, a silnik przechodzi na PB, co wtedy właśnie spalanie rośnie i przydałyby się oszczędności. STAG podaje, że niezależnie od warunków pracy instalacja potrafi utrzymać w miarę stałe proporcje spalania - oby tak było.
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz


                                        • Northeusz, z tą instalacją w hdi to nonsens, OI agr delikatnie jadąć też spali 4,5-5 litra/100km Nawet Superbem paliłem 5,5 jak chciałem średnio. to co to za oszczędność ta instalka? chyba, że on piszę o warunkach miejskich typowo, ale raczej pewnie o średniej spalania daje znać, gaz w dieslu pewnie ma sens tylko w autobusach miejskich (u nas takie jeżdzą na cng), bo te żrą jak smok i w mieście się poruszają.

                                          Komentarz


                                          • coś na temat bo będziemy gazować nasze nowe flotowe Octavie TSI i temat zbadałem u kilku gazowników w tym dwóch bardzo dobrych, Vialle LDpi mają pompy słabe i ogólnie niedopracowana instalacja, wiele problemów z tymi padającymi pompami, Vialle zaleciło montować dodatkowy filtr bo niby nasz gaz słaby i zanieczyszczony ale to podobno nic nie dało, pompy są głośne i padają.
                                            Gazownicy mówili że lepiej Prins Direct Lquid Max bo cena taka sama a nie słyszeli żeby były jakieś problemy i podobno Prins to zawsze była górna półka słynący z bezawaryjności, z tego co poszeperałem na necie hyundai i kia w niemcowni montują prins dlm jako instalacje fabryczne wiec będziemy załkadać prinsa na rawskiej u Jasińskiego bo to ich autoryzowany warsztat

                                            kody silników macie tu 403 Forbidden

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez PawelPolska
                                              coś na temat bo będziemy gazować nasze nowe flotowe Octavie TSI i temat zbadałem u kilku gazowników w tym dwóch bardzo dobrych, Vialle LDpi mają pompy słabe i ogólnie niedopracowana instalacja, wiele problemów z tymi padającymi pompami, Vialle zaleciło montować dodatkowy filtr bo niby nasz gaz słaby i zanieczyszczony ale to podobno nic nie dało, pompy są głośne i padają.
                                              Gazownicy mówili że lepiej Prins Direct Lquid Max bo cena taka sama a nie słyszeli żeby były jakieś problemy i podobno Prins to zawsze była górna półka słynący z bezawaryjności, z tego co poszeperałem na necie hyundai i kia w niemcowni montują prins dlm jako instalacje fabryczne wiec będziemy załkadać prinsa na rawskiej u Jasińskiego bo to ich autoryzowany warsztat

                                              kody silników macie tu 403 Forbidden

                                              to jeśli to nie problem napisz ile to kosztowało, jak się zachowują po zagazowaniu i zdawaj relację co 10~20 000 km
                                              pozdrawiam
                                              Adam W.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PawelPolska
                                                coś na temat bo będziemy gazować nasze nowe flotowe Octavie TSI i temat zbadałem u kilku gazowników w tym dwóch bardzo dobrych, Vialle LDpi mają pompy słabe i ogólnie niedopracowana instalacja, wiele problemów z tymi padającymi pompami, Vialle zaleciło montować dodatkowy filtr bo niby nasz gaz słaby i zanieczyszczony ale to podobno nic nie dało, pompy są głośne i padają.
                                                Gazownicy mówili że lepiej Prins Direct Lquid Max bo cena taka sama a nie słyszeli żeby były jakieś problemy i podobno Prins to zawsze była górna półka słynący z bezawaryjności, z tego co poszeperałem na necie hyundai i kia w niemcowni montują prins dlm jako instalacje fabryczne wiec będziemy załkadać prinsa na rawskiej u Jasińskiego bo to ich autoryzowany warsztat

                                                kody silników macie tu 403 Forbidden
                                                Wygląda jak jakaś kryptoreklama, no to sprawdzamy:

                                                Najpierw broszura ze strony PRINS:
                                                Page not found | Prins Autogassystemen BV

                                                Zerknijmy na dostępność - na szybko znalazłem coś takiego:
                                                ERROR 404 - Not Found!
                                                Z tego wynika że tylko dwa silniki są dostępne w porywach trzeci od superba (CDAA)

                                                Teraz cena - na szybko znalazłem to:
                                                Just a moment...
                                                Trzeba przyznać że bogaty pakiet około instalacyjny.

                                                Jeśli chodzi o padanie pomp: trudno żeby ktoś widział jak pada pompa od instalacji Prinsa jak to jest relatywnie nowy produkt. Natomiast prawdą jest że vialle ma problem z pompami bo ostatnio ja mam problem oraz jak byłem w warsztacie to padła pompa w pasacie.

                                                P.S. Ostatnio założyli instalacje do rapida 1,2TSI. Poza tym instalacja Vialle zdrożała bo dostosowali cenę do cen konkurencji...

                                                Komentarz


                                                • tzn jaki masz problem i w którym warsztacie zakładałeś(tak w ogóle jaką instalację masz założoną)?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez szkopa117
                                                    tzn jaki masz problem i w którym warsztacie zakładałeś(tak w ogóle jaką instalację masz założoną)?
                                                    Mam Vialle i zakładałem tam gdzie Ty. Na razie nie chcę się rozpisywać co się stało bo czekam na kluczowe decyzje.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X