Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Ferd
    Jak rozumiem, koszt takiej instalacji do 1.8 TSI to około 9000 pln brutto. Zdecydowanie za dużo, cena abstrakcyjna.
    Myślę, że analizując koszty takiej instalacji trzeba ją porównywać do ceny zakupu diesla z podobnym parametrami, a wtedy cena ~9000 pln nie jest już taka duża i odstraszająca.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Ferd
      Jak rozumiem, koszt takiej instalacji do 1.8 TSI to około 9000 pln brutto. Zdecydowanie za dużo, cena abstrakcyjna.
      Przecież JanuszD napisał:

      Zamieszczone przez JanuszD
      Koszt montażu: 6910 PLN netto
      Co prawda kwotę 6910 PLN,- też można uznać jako kwotę ok. 9000 PLN,-... :lol:
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez ccLot
        Myślę, że analizując koszty takiej instalacji trzeba ją porównywać do ceny zakupu diesla z podobnym parametrami, a wtedy cena ~9000 pln nie jest już taka duża i odstraszająca.
        Jeżeli chodzi o prywatny samochód to niestety nadal jest. Tym bardziej, że dobra instalacje sekwencyjną IV generacji np. STAG 4 czy BRC można mieć za 2500 - 3000. Dlatego uważam, że ten tandem bezpośredni wtrysk benzyny - instalacja lpg pod niego to jest ordynarne wyłudzanie kasy. Po jakiego VW wszędzie ten wtrysk pcha.

        Na szczęście są jeszcze samochody innych marek, które maja normalna benzynę bez wtrysku bezpośredniego, o słusznej pojemności z turbo, do której można bez problemu wstawić lpg w normalnej cenie. Takiego samochodu będę w przyszłości szukał. VW niech się udławi tym wtryskiem bezpośrednim.

        Komentarz


        • #29
          Co prawda kwotę 6910 PLN,- też można uznać jako kwotę ok. 9000 PLN,-... :lol:
          zwazywszy jesli jedna cena to netto a druga brutto... - chyba ze nie zauwazylem ironii to serdecznie przepraszam autora tego wpisu - pismo nie przenosi emocji

          Komentarz


          • #30
            Eidos71,

            A czy kolega rozróżnia cenę w kwocie netto i kwocie brutto. Ja cały czas pisze o samochodach prywatnych i do użytku prywatnego, więc nie interesuje mnie cena netto i odliczenie tylko interesuje mnie cena brutto, która ja z własnej kieszeni muszę zapłacić.

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Ferd
              Na szczęście są jeszcze samochody innych marek, które maja normalna benzynę bez wtrysku bezpośredniego, o słusznej pojemności z turbo, do której można bez problemu wstawić lpg w normalnej cenie. Takiego samochodu będę w przyszłości szukał. VW niech się udławi tym wtryskiem bezpośrednim.

              No więc wcale nie jest tak różowo z takimi autkami. Większość nowych autek po 2009 roku to niestety ze względu na EURO V tylko bezpośredni wtrysk: VAG, BMW, Mercedes, Ford, Mazda, Opel i pewnie jeszcze parę innych.
              Z moich typów w miarę świeżych samochodów to Mondeo 2,5 t, volvo v/s 70 też 2,5 t (ten sam silnik co mondeo oba już nieprodukowane) i niektóre Subaru, jest jeszcze accord 2,4 ~200km wolnossący tolerujący gaz, ale regulacja zaworów co wymianę oleju.
              Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś typy autek tolerujących lpg i mających w okolicach 200 km i są po 2009 roku to z chęcią posłucham.
              Także należy cierpliwie wyczekiwać z zaciśniętymi kciukami instalki od Stag'a.
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez blackrs
                Zamieszczone przez Northeusz
                Stag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
                a być moze dokladniej różnicy nie znam
                Zamieszczone przez dudek_t
                Stag dopiero nad tym pracuje. Ale powinno już być przed końcem roku.
                no jakos tak bo już sie na 27lipca z tym reklamuja
                Robią już ponad rok ale ten gorszy tym instacji - z dodatkowymi wtryskami do gazu. Teraz w przygotowaniu jest instalacja wykorzystująca fabryczne wtryski.

                Komentarz


                • #33
                  No to zycze powodzenia jak sie skończy gwarancja na kuchenke... (kuchenke to trzeba mieć w domu a nie montowac do samochodu - takie moje zdanie, mam nadzieje że nie obraziłem). Jak naprawa teraz trwała tyle czasu, i jeszcze ciekawe ile komponenty do tego. Patrzac na to jak gówniane sa teraz silniki produkowane przez VW to szczerze odradzam taki sposób zasilania silnika. Skoda próbowala zamontować taką instalacje do octavii 1.4 tsi, i jakoś nie słysze o tym aby byla dostępna w ofercie (a przynajmniej do czasu kiedy zwolniłem się z serwisu Skody) więc chyba zaniechali ten sposób zasilania silnika 1.4 tsi.

                  Aha. Była jeszcze taka akcja że w 1.4 tsi (ten turbo kompresor) bo wypalały się tłoki i zawory. (zmieniali program sterownika silnika i świece). Tak więc jak ten silnik nie wytrzymuje większej ilości benzyny i powietrza, co zrobi z nim gaz? Jeden wszechmogący wie...

                  Życze powodzenia
                  Marcin
                  Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez Kicer
                    Skoda próbowala zamontować taką instalacje do octavii 1.4 tsi, i jakoś nie słysze o tym aby byla dostępna w ofercie (a przynajmniej do czasu kiedy zwolniłem się z serwisu Skody) więc chyba zaniechali ten sposób zasilania silnika 1.4 tsi.
                    Jest w ofercie, za 6.350 PLN,- (Landi Renzo).
                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                    MOJA FURKA

                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                    Komentarz


                    • #35
                      U mnie sprawa dotyczy Leona z tym silnikiem i znajomy z ASO Seat straszył mnie plastikowym kolektorem - to jest silny argument przeciw, nie bardzo wierzę w całkowicie "niewybuchowe" lpg...

                      Komentarz


                      • #36
                        Mimo wszystko wybralbym STAGa wieksza szansa na serwis w Polsce, a Viale moze byc jak z BRC - nie kazdy tego sie dotyka.

                        Ciekawe ile procentowo wiecej bedzie palic gazu od benzyny
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #37
                          Bez obrazy ... ale cały ten post zalatuje nędzną reklamą ...
                          A wartości spalania silnika 1.8 TSI zupełnie z "czapy" pali mniej niż 1.6 TDI kolegiMaicroft :twisted:
                          instalacja "Vialle" ma wadę w postaci ciśnieniowej pompy gazu która jest montowana w bagażniku. Szczerze wątpię żeby w kombi nie było jej słychać

                          A dla zainteresowanych realnie sprawozdanie ludzika z taką instalacją link
                          Spalanie 8l bezyna 10l gaz.
                          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                          Komentarz


                          • #38
                            Oprócz problemów z odpalaniem na gazie instalacja działa bardzo dobrze , zobaczymy co będzie dalej. Przejechałem 9000 km , Spalanie w mieście ok. 12 l w trasie 9-10 l.

                            Chodzi oczywiscie o zime, to o czym pisalem no i spalanie realne
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez hotrain
                              Zamieszczone przez JanuszD
                              Spalanie przy normalnej jeździe wynosiło ok. 6 l/100km, jednak jazda dynamiczna dawała zdecydowanie gorsze rezultaty na poziomie 7,5 l/100km.
                              :shock: :shock: :shock:
                              Dziwisz się, że tak spala czy że przy tym poziomie spalania założono gaz?

                              Jeżeli moje nowe auto będzie tak palić to gazu nie założę. Szkoda zachodu.
                              A miałem gaz już w Ładzie 2107 w 1993 roku. Wtedy w Wawie było 4 lub 5 stacji LPG, a w Rzeszowie napełniałem gazem z butli przez jakąś pompę - aż mi syf wpadł do przewodu i czyściłem je pod prysznicem...

                              Komentarz


                              • #40
                                Panowie,
                                czy ktoś mi zabroni montować instalację gazową do własnego auta? Nie, więc to zroiłem. Przedstawiłem Wam kalkulację, z której wynika, że jest to opłacalna inwestycja w porównaniu np. z lokatą bankową
                                Co do taniej reklamy, nie mam czego reklamować, bo wprawdzie prowadzę firmę, ale zupełnie nie związaną z branżą motoryzacyjną. Problem, który miałem z naprawą gwarancyjną był na tyle niecodzienny, że producent nie mógł uwierzyć (na odległość), że dopiero co uruchomiona instalacja nie działa i stąd podobno były problemy z czasem naprawy. Co do porównania z instalacjami oferowanymi swego czasu przez Skodę do silników 1.4 TSI f-my Landi Renzo, to są to faktycznie gadżety, które nigdy się nie zwrócą, ponieważ spalają zarówno LPG, jak i Pb. Czytałem fora internetowe zarówno polskie, jak i niemieckie zanim podjąłem decyzję dot. VIALLE i stąd mój wybór dot. droższej instalacji, która się zwróci, a nie tańszej, stanowiącej jedynie koszt i niedogodności np. miejsce w bagażniku. Obecnie podobną instalację oferuje PRINS, ale cena jest jeszcze wyższa, więc pewnie bym się nie zdecydował.
                                Co do spalania, sprawdźcie sobie informacje użytkowników różnych aut na Spritverbrauch berechnen und Autokosten verwalten - Spritmonitor.de i wszystko będzie jasne. Moja Octavia nie jest jakaś wyjątkowa, jeżdżąc zgodnie z przepisami i stosując choćby minimalne zasady eco drivingu, można osiągnąć nawet lepsze wyniki niż moje. Oczywiście szaleństwo kosztuje i spokojnie można wykręcić średnią na trasie w granicach 8,5 l/100 km.

                                Komentarz


                                • #41
                                  JanuszD - ale nikt Ci nie zabrania robić z Twoim autem co Ci się żywnie podoba.
                                  Sam się cieszę że napisałeś ten temat - jestem żywo zainteresowany jak to będzie z czasem wyglądało.
                                  Nie mam firmy więc netto mi lotto a brutto boli o 23%bardziej
                                  Uzasadnienie ekonomiczne jest sprawą drugorzędną - jedni robią to z kalkulacji, inni bo tak lubią. Ja np jeżdżę 35-40k rocznie więc by się zwróciła jeszcze szybciej.

                                  Napisz jaka tam jest butla? Bo tego nigdzie nie znalazłem o tych instalacjach?
                                  Ile wchodzi w tą butlę? Czy wskaźnik poziomu gazu jest miarodajny czy trzeba raczej patrzeć na licznik przebiegu?
                                  Jak się skończy gaz to czy centralka daje o tym jakoś jednoznacznie znać (poza np miganiem diody) co by nie jeździć długo na droższej taryfie?
                                  Jak wygląda samo przejście PB-LPG LPG-PB (bezobjawowo i płynnie czy jest np jakiś wyczuwalny moment czy szarpnięcie?).

                                  Pytania może bzdurne ale osobiście od zawsze jeżdżę klekotami a z LPG to auta kolegów (Golfy, Saaby) które jak się gaz skończył to można było kierownicę na czole odbić więc nie było problemu że się gaz skończył .

                                  Dzięki za odpowiedzi i pisz tu każde niuanse eksploatacji tej instalki.

                                  Oczywiście kwestie takie jak serwis też podaj - co ile jakiś przegląd, czy wymaga regulacji, jakieś filtry do wymiany, koszta itp mile widziane
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez JanuszD
                                    Oczywiście szaleństwo kosztuje i spokojnie można wykręcić średnią na trasie w granicach 8,5 l/100 km.
                                    12-14 też można. I też spokojnie.

                                    Soszek, w większości firmy (szczególnie smolbiznes przy osobówkach) już od dłuższego czasu odliczają w koszta pełne brutto od dochodu netto. Więc VAT nie tylko Ciebie boli - nie musisz być uszczypliwy.
                                    A pytania zadajesz dziwne: butla tam, gdzie zmieścisz i co poświęcisz i wejdzie w nią tyle ile ma nominalnie -25% o ile pamiętam, sprawdż sobie. Różni się techniką wtrysków, sterowaniam i instalacją od strony silnika - o to pytaj, zamiast wkurzać...

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Dlatego ja jestem ciekawe ile bedzie palic gazu po tych powiedzmy 5kkm

                                      A to ze pali malo, moze i da sie eko, ale to trzeba jezdzic po trasie gdzie nie ma korkow, remontow tysiaca swiatel itd. Ja jezdze w rejonach gdzie kilka tras to jedynie noca mozna przejechac spokojnie powiedzmy bez swiatel itd. w przeciwnym wypadku mozna zostac zepchnietym do rowu przez tira albo autobus - jedno i drugie juz mnie kiedys chcialo zepchnac bo jechalem 90 :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Dlatego ja jestem ciekawe ile bedzie palic gazu po tych powiedzmy 5kkm

                                        A to ze pali malo, moze i da sie eko, ale to trzeba jezdzic po trasie gdzie nie ma korkow, remontow tysiaca swiatel itd. Ja jezdze w rejonach gdzie kilka tras to jedynie noca mozna przejechac spokojnie powiedzmy bez swiatel itd. w przeciwnym wypadku mozna zostac zepchnietym do rowu przez tira albo autobus - jedno i drugie juz mnie kiedys chcialo zepchnac bo jechalem 90 :diabelski_usmiech
                                        Masz rację Maicroft, moim zdaniem w takich warunkach jak opisałeś jak to Vialle będzie paliło powiedzmy 12 litrów LPG to i tak wychodzi kosztowo ok 6 litrów PB. A to jest wynik bardzo milutki .
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez karpecik
                                          Dziwisz się, że tak spala czy że przy tym poziomie spalania założono gaz?
                                          podziwiam wyniki po prostu. Dla mnie nie do osiągnięcia.

                                          JanuszD, ja tam Ci kibicuję, by wszystko było okey.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            dato - nie jestem uszczypliwy - starałem się być zabawny.
                                            Co do butli - JanuszD pisał o podnoszeniu podłogi bo butla taka a nie inna a innej producent nie dostarcza, więc się pytam - jaka tam butla siedzi?
                                            Że musi zostać bufor to też wiem.
                                            Ale wiesz - w motocyklu mam bak 22l i w teorii tyle wchodzi, w praktyce nigdy nie zalałem więcej jak 19l PB - dlatego się pytam.
                                            O samą technikę LPDi się nie muszę pytać - wiem o głośnej pompie w butli, konieczności modyfikacji ori pompy paliwa, montażu FSU który odpowiada za przełączanie paliw, podłączanie do ECU akurat mnie średnio interesuje. Pytałem się jak moment przełączania wygląda itp - czy to durne pytania?
                                            JanuszD ma pierwszą taką instalację na forum - jeśli opisze dokładnie co i jak to może inni się skuszą, lub zrezygnują z pomysłu.
                                            Bo wiesz - jak mam kupić tego Turbossaka aby mi palił 10lPB lub 12-14l LPG na tym LPDi przy moim stylu jazdy, to pakuję się w S6 Avant z LPG 5Gen za 5k PLN (czyli już 3k do przodu) którą mogę serwisować w całej PL bez problemu, oraz i tak będę miał spalanie 12-14l LPG ale przy V8 340 KM i stałym 4x4.
                                            Dlatego pytania uważam za zasadne.
                                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Ja miałem i niejeden będzie miał problem prostszy - kup nowe mocniejsze niż 100KM autko do normalnej jazdy - nie da się pod gaz, niskie spalanie to utopia, więc albo do diesla, albo taka alternatywa. 1,4TSI to niegłupi silnik, tyle że z krótkiego doświadczenia widzę, że bliskie okolice 10l będzie wypijał. Tochę boli.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez dato
                                                12-14 też można. I też spokojnie.
                                                Takie spalanie w trasie w tym 1.8 TSI, to dziwny ten spokój musiałby być :wink:

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez JanuszD
                                                  Obecnie podobną instalację oferuje PRINS
                                                  PRINS to robił instalacje do bezposredniego wtrysku jeszcze zanim VW wymyślił TSI. Tylko i wtedy i teraz cena zabijała. Do tego trzeba jeszcze doliczyć zupełny brak serwisu do tego typu instalacji i koszty napraw, gdzie na widok Prinsa gazownikom mnożnik na x10 przeskakuje. Znam przypadki napraw prinsa w cenie całej "normalnej" instalacji.
                                                  Generalnie, to chyba z ekonomicznego punktu widzenia TSI+LPG nie stanowi konkurencji dla diesla.
                                                  Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                  O II Tour Combi 1.6
                                                  Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Dla zainteresowanych wrzucam zdjęcia wyglądu instalacji w moim aucie.

                                                    [ Dodano: Wto 19 Cze, 12 18:55 ]
                                                    Załączam link do bardzo fajnego kalkulatora amortyzacji instalacji LPG.
                                                    Autogas/Erdgas Umrüstung - Vergleichs-Rechner
                                                    Załączone pliki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X