Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    mialem 1.6 to wiem ze to tzw inna inkszosc ale to se newrati
    bo 1.6 to 1.6

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • Kupiłem O3 1.4 TSI CZDA i rozważam instalację LPG z dotryskiem benzyny. Wiem, że oszczędności są odczuwalne w portfelu przy odpowiednim przebiegu rocznym bo aktualnie użytkuję O1 BFQ z LPG BRC SQ24 i rocznie pokonuję mniej więcej 23 tys. km. Przygotowałem "na szybko" kalkulację opłacalności instalacji LPG w 1.4 TSI. Starałem się uwzględnić wszystkie aspekty kosztowe związane z użytkowaniem auta z LPG. Przy wymianie oleju przyjąłem ten sam koszt i interwał (15 tys. km lub 1 rok) i dlatego nie uwzględniłem tego w tabeli. Chętnie wysłucham Waszych uwag i spostrzeżeń odnośnie moich założeń i danych, których użyłem do wyliczeń, jak również Waszych doświadczeń w tym zakresie.
      Kalkulację opublikowałem na dysku GOOGLE jako plik MS Excel. Jest udostępniony "do wyświetlania" więc nie wiem, czy będzie można go pobrać w celu modyfikacji danych ujętych w pliku.
      Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

      Komentarz


      • msemafor, wszystko fajnie, tylko dlaczego tak uparcie trzymasz się BRC, są dużo lepsze rozwiązania do bezpośredniego wtrysku. "Montaże" prezentowane przez gazowników dokonujących "wrzutów" tej instalacji pod maskę to już jakaś masakra. Z chęcią zobaczę montaż BRC w twojej O1.

        Komentarz


        • Nie trzymam się uparcie BRC, po prostu taką propozycję dostałem od gazownika, u którego serwisuję moją O1 BFQ z BRC SQ24. Możesz podać te "dużo lepsze rozwiązania" ? Napewno je rozważę. Aktualnie szukam plusów i minusów montażu LPG do CZDA i właśnie z tego względu próbuję "ruszyć" ten wątek. Dziś jechałem krajową "6" z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km. Styl jazdy nazwałbym "półmiejskim" bo dosłownie co chwilę było spowolnienie z powodu miejscowości, TIR-a lub robót drogowych. To niezły wynik i jest argumentem trochę negującym zasadność użytkowania LPG w CZDA. Z drugiej strony słyszałem, że wielu ma zamontowaną gazownię w TSI z VAG i są zadowoleni.
          Jakie są Wasze doświadczenia?

          Komentarz


          • 1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
            2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
            3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
            4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
            5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
            Sławka wozi Superb 2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

            Komentarz


            • Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
              1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
              2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
              3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
              4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
              5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
              Dzięki slawko80rr za swoje uwagi. Odniosę się do dwóch z nich:
              Ad. 1. Gazownik, z którym rozmawiałem odnośnie gazowni w CZDA montuje także STAG-a.
              Ad. 3. Średnie spalanie, jakie pokazuje mi komputer w CZDA podczas jazdy waha się w okolicy 5,5 l/100 km. Gdy to wpiszę w moją analizę oraz poprawię cenę benzyny (u mnie w okolicy mniej więcej 5,10 zł/l) to oszczędność w skali 5 lat wynosi 860,00 zł. Prawdą jest, że ceny paliw się zmieniają w czasie ale ktoś jest w stanie przewidzieć, jak będą się kształtować za rok, dwa lata itd.?
              Tak czy inaczej z analizy wynika, że długookresowa oszczędność użytkowania gazowni w 1.4 TSI można uznać jako "symboliczną".

              Komentarz


              • Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
                1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
                Są tez tacy, którzy zakładają inne instalacje prócz ww i potrafia przedstawic klientowi nie jedną tylko kilka ofert ze wszystkimi za i przeciw ale sa też naganiacze na "komplety" od jednego producenta

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
                2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym )
                Z naciskiem na KME - jest to obecnie najlepsza propozycja instalacji do bezpośredniego wtrysku z dotryskiem benzyny.

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
                3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
                Tu mozna polemizować, sa ludzie dla których po wyjeździe od gazmena cieszą się tańsza jazdą ale są też tacy, którzy przeliczają kiedy będzie zwrot, jaki koszt serwisu etc.

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
                4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
                Nie jest tajemnicą, że uzytkowników TSI z LPG nie jest za dużo ale tez nie są dinozaurami. Obecnie najwiekszą ilość samochodow z bezpośdnim wtryskiem gazuje pan z GZW odbudowa i tuning ze Zbrosławic i jego filia w Dębicy a nie są to jakieś tam Skody z TSi tylko porządne fury z dużymi silnikami i nie jest ich tak mało jak by się wydawało.

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
                Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
                A szkoda, CAXA jest juz tak rozpracowane pod LPG jak stare i dobre 1,6

                Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km.

                A z tankowania ?

                Komentarz


                • pełna zgoda z tym co prawisz sa różne podejścia i tyle, tematy Zbrosławic i Zawady znam obserwuje na bieżąco koszty też ustalalem. Przewaga w 2.0 tsi i wiekszych na takim wtrysku to wieksze spalanie co przyspiesza zwrot bo instalacja w cenie nie wiele wyższej.
                  Sławka wozi Superb 2 FL
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                  Komentarz


                  • Witam, dobra robota kolego zrobileś to co mi się nie chciało. mam ins. Staga prawie 2 lata założona dlatego że ma największą sieć serwisową i doś tanie części. silnik 1.8 tsi 160 km.spalanie ok. 7 do 8,5.

                    Komentarz


                    • Ile dotrysku ?

                      Komentarz


                      • Patrze na to wyliczenie i jak dla mnie nie do konca wlasciwe w pewnych kwestiach.

                        Auto z LPG spala 20% wiecej bo gaz ma inna kalorycznosc.

                        Jak auto spala 6l Pb, ale ma instalacje dotryskowa, ktora dotryskuje az 20%, ja przyjme az 25%, bo sa takie ktore schodza do 10-15%, to o tyle mniej trzeba przyjac do obliczen spalania samego gazu. Czyli 4,5l PB * 1,2 = 5,4l LPG + 1,5Pb. To jest bardzo pesymistyczne wyliczenie w kwestii spalania Pb jako dotrysku. Ten pesymistyczny dotrysk to jest tez jazda w miescie, jezdzac w trasie patrzac na spalanie 5,5-6l to dotrysk bedzie mniejszy. Najbardziej pesymistyczne materialy o instalacjach dotryskowych mowia o spalaniu benzyny na poziomie do 0,5l/cylinder bez wzgledu na ilosc spalonego gazu.

                        Swiece na LPG spokojnie 30kkm przejezdzaja, a dobre mozna co 60kkm wymieniac. Ale niech bedzie Przewody tez spokojnie 60kkm robia, a zawsze mozna je wywalic i przerobic instalacje na wieczne cewki pojedyncze i zapomniec o cewce i kablach
                        RAZEM 20 333,0 21 465,0 1 132,0
                        I rok (z kosztem instalacji) 9 711,0 7 155,0 -2 556,0
                        II rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0
                        III rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0
                        IV rok 0,0
                        V rok 0,0
                        Wiec mi wychodzi zwrot w 3 roku uzytkowania. Ja licze Pb po 5,3, a LPG juz po 2,5 bo cena przed zima tradycyjnie idzie w gore.

                        Nie wiem co jest z tymi instalacjami, ale to jakis temat tabu dalej i jest tyle portali gdzie mozna odnalezc spalanie danego modelu z rzeczywistych tras, ale nikt nie chce sie pochwalic rzetelnie prowadzonym dziennikiem gdzie jasno byloby widac ile pali LPG i ile PB.

                        Z tym dotryskiem to jest tez tak, ze ja mam auta ktore latem spalaja 0,5l/100km Pb i zima 6 cylindrowiec 1,5l/100km. Ale jak widze rozne raporty to ludzie maja spalanie Pb w takich instalach i tych silnikach na poziomie nawet 4-5l.

                        Stare 1.8TSI z instalacje Prinsa VSI maja dotrysk na poziomie 1,5-2l przy spalaniu 7-8l LPG
                        Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • Proporcja 70 lpg 30 bp coś koło tego.

                          Komentarz


                          • Duzy dotrysk, ale piszesz okolo, wiec to tez nie jest zaden wyznacznik. 50l Pb na ile kilometrow starcza ??
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • A Stag 500 DIS to nadal odległa przyszłość.. ?

                              Komentarz


                              • na pełnym baku robie około 1500 do 1600 w zależności jaka jazda i nie czekam jak się zaświeci rezerwa..

                                Komentarz


                                • to znaczy ile dolewasz bo piszesz tak zeby nie napisać konkretnie ile wychodzi pb na 100 a ile lpg srednio oczywiscie ?
                                  Sławka wozi Superb 2 FL
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                  Komentarz


                                  • lpg 5,6 bp 2,3 . na przykład jadąc na urlop tankuje pełen bak bp i lpg w trakcie tych 1500km. tankuje jeszcze 2 razy lpg z tym, że z drugiego tankowania zostaje około połowa butli. Zdarza się że nie raz do butli wchodziło po nad 40 litrów do odbicia a nie raz 36, 38.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                                      A Stag 500 DIS to nadal odległa przyszłość.. ?

                                      KME ma zdecydowanie lepsze rozwiązanie....... Niestety ale są (ogólnie) lepsze sterowniki LPG od Staga i w niższej cenie. Stag stał się w pewnym sensie monopolistą i bardzo znanym, polskim producentem instalacji LPG ale jak dotąd nie oferuje nic lepszego od konkurencji a ceny ma wyższe i niczym konkretnym nieuzasadnione.

                                      Komentarz


                                      • Podzielę się swoimi doświadczeniami z TSI, mam założonego STAGa 400DPI w Seacie Altea Freetrack 2.0TSI (kod silnika BWA, 200KM) z 2007r.
                                        Przejechane ponad 13k km, koszt założenia 4,4k PLN do tego za czyszczenie dolotu dopłaciłem 400zł (widziałem na żywo jak wyglądał dolot przed czyszczeniem i po).
                                        Na początku miałem problem ze zbyt dużym zużyciem benzyny, wychodziło około 2,7l/100km. Wówczas opiekun klienta z AC osobiście poucinał dawki Pb (można to zrobić tylko mając "inżynierską" wersję AC Gaz, zakłady instalujące tego nie mają). Niestety po zrobieniu tego zrobiło się za ubogo - silnik wchodził w tryb awaryjny, pojawiały się błędy "too lean off idle", oraz błędy czujnika ciśnienia paliwa. Trzeba było od nowa zrobić regulację, po której również korekty długoterminowe spadły z 14% do 7%. Jeżdżąc na benzynie korekty to -0,6%, silnik jest w bdb stanie, zatem jeszcze do końca zadowolony z ustawienia instalacji nie jestem, mimo że od dawna już żadne błędy na VAG nie wychodzą.
                                        Najbardziej jednak w...wia mnie szaprnięcie po cut-offie, schemat zawsze ten sam, 6bieg, droga A8, długi zjazd na rondo przy lotnisku na odjętym pedale gazu, następnie robi się pod górkę, redukuję na 5tkę, dodaję gazu i jeb, szarpnięcie budą, niewielkie ale jednak... Czasem podobny schemat w trasie, zawsze przy obrotach rzędu 2-2,4k.
                                        Jakbym to usunął, wówczas moje zadowolenie byłoby 100%.
                                        Gazu wystarcza na jakieś 330-350km, mam dużą i niską (18cm) butlę do której wchodzi 39l gazu przy tankowaniu.
                                        Raport spalania możecie sobie sprawdzić tutaj:
                                        LPG consumption: Seat - Altea - Freetrack 4 2.0TFSI BWA - Spritmonitor.de
                                        Ostatnie spalanie benzyny jest większe ponieważ przejechane było ponad 100km na samej benzynie, do tego auto stoi pod wiatą na zewnątrz, stąd przełączenie na LPG następuje po przejechaniu prawie 2km, i tak 2 razy dziennie, więc tylko na to znika z pół litra Pb na dzień, w lecie przełącza się bardzo szybko, spalanie Pb wówczas schodzi poniżej 2l.
                                        Pamiętajcie, że samochód ma masę własną 1650kg (duża i ciężka buda a do tego Haldex), dlatego u mnie LPG z tego co liczyłem przy zakładaniu powinno zwrócić się po około 13-14 miesiącach (przy założeniu około 22k km rocznie).
                                        Wpływu instalacji na spalanie oleju nie zauważyłem, wciągał olej przed jak i po zagazowaniu, między ostatnią wymianą (14k km) dolałem jakieś 2,5l oleju.
                                        Ostatnio dużo mniej jeżdżę, ponieważ zbiegiem okoliczności trafił mi się Accord VIIgen od szwagra, którego z miejsca również zagazowałem Qboxem basic i on wciąga tylko 10,5l gazu i nie pobiera benzynki więc teraz wszelkie dłuższe trasy robię nim jako najbardziej ekonomicznym aucie jakie w życiu miałem.

                                        Komentarz


                                        • TSI w gazie to gowno

                                          Komentarz


                                          • Witam Od zawsze mam lpg teraz octavia 1.4 TSI ostatni przed liftem odebrałem koniec stycznia 2017 z salonu propozycję instalacji fabrycznej nie brałem pod uwagę bo czekałem na płynny wtrysk bez bp no ale się nie doczekałem po analizie rynku okazało się że z kodem CZDA to w zasadzie Prince i Alex po konsultacji z instalatorem i serwisantem z firmy Alex model IDEA padła decyzja po montażu i testach wyszło mi że z gwarantowanych 5% dotrysku jest 30% test na długim dystansie ciągła jazda pomiędzy 50 -140 km /h okazuje się że sterownik nie radzi sobie w Momocie budowania momentu obrotowego i zaczyna dotrysk bp firma Alex kodowała mój sterownik 2 tygodnie i na razie polegli czekam na nowy sterownik za 2 tygodnie okaże się czy najnowszy model da radę. W ramach ciekawostki po roku kupiłem Fabię 1.0 110km z LPG fabrycznym landi r dopłaciłem 2000zł mimo drobnych niedociągnięć 3 razy zmiana softu i wyraźnego zmulania spalanie nie przekracza 1l bp i 6 lpg

                                            To nie jest przestroga na razie firma Alex zachowała się profesjonalnie dali auto zastępcze rabat za użyczenie mojego samochodu do zaprogramowania no i podkreślam że problem dotyczy tego konkretnego kodu CZDA nie sądzę żebym popełnił błąd jak się nie uda zmienię na Prins




                                            Komentarz


                                            • Kolego adyl pisz co i jak. Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie. Oby się powiodło.

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • Czy jest sens lpg w czda ? Jeżeli mam średnie od nowości 6.7l a jak sie sraram to spokojnie poniżej 5l zejde . Z obliczeń wychodzi że oszczędzamy 5zl na setkę. Dodać koszt instalacji i serwis i czy to takie opłacalne?

                                                Komentarz


                                                • Super spalanie. W tym przypadku LPG nieopłacalne

                                                  Komentarz


                                                  • Panowie rozważam montaż instalacji LPG do swojego auta Skoda Octavia II FL 160KM 1.8 TSI kod silnika: CDAA. Rozważam BRC SEQUENT SDI 2.0 lub STAG 400 DPI? Jak Wam się jeździ czy są problemy jakieś przy użytkowaniu? Jakie średnie spalanie LPG i BP macie?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X