Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Nie trzymam się uparcie BRC, po prostu taką propozycję dostałem od gazownika, u którego serwisuję moją O1 BFQ z BRC SQ24. Możesz podać te "dużo lepsze rozwiązania" ? Napewno je rozważę. Aktualnie szukam plusów i minusów montażu LPG do CZDA i właśnie z tego względu próbuję "ruszyć" ten wątek. Dziś jechałem krajową "6" z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km. Styl jazdy nazwałbym "półmiejskim" bo dosłownie co chwilę było spowolnienie z powodu miejscowości, TIR-a lub robót drogowych. To niezły wynik i jest argumentem trochę negującym zasadność użytkowania LPG w CZDA. Z drugiej strony słyszałem, że wielu ma zamontowaną gazownię w TSI z VAG i są zadowoleni.
    Jakie są Wasze doświadczenia?

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    msemafor, wszystko fajnie, tylko dlaczego tak uparcie trzymasz się BRC, są dużo lepsze rozwiązania do bezpośredniego wtrysku. "Montaże" prezentowane przez gazowników dokonujących "wrzutów" tej instalacji pod maskę to już jakaś masakra. Z chęcią zobaczę montaż BRC w twojej O1.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Kupiłem O3 1.4 TSI CZDA i rozważam instalację LPG z dotryskiem benzyny. Wiem, że oszczędności są odczuwalne w portfelu przy odpowiednim przebiegu rocznym bo aktualnie użytkuję O1 BFQ z LPG BRC SQ24 i rocznie pokonuję mniej więcej 23 tys. km. Przygotowałem "na szybko" kalkulację opłacalności instalacji LPG w 1.4 TSI. Starałem się uwzględnić wszystkie aspekty kosztowe związane z użytkowaniem auta z LPG. Przy wymianie oleju przyjąłem ten sam koszt i interwał (15 tys. km lub 1 rok) i dlatego nie uwzględniłem tego w tabeli. Chętnie wysłucham Waszych uwag i spostrzeżeń odnośnie moich założeń i danych, których użyłem do wyliczeń, jak również Waszych doświadczeń w tym zakresie.
    Kalkulację opublikowałem na dysku GOOGLE jako plik MS Excel. Jest udostępniony "do wyświetlania" więc nie wiem, czy będzie można go pobrać w celu modyfikacji danych ujętych w pliku.
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    mialem 1.6 to wiem ze to tzw inna inkszosc ale to se newrati
    bo 1.6 to 1.6

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    zwrot nadal j.w. liczb nie oszukasz. mialem 1.6 to wiem ze to tzw inna inkszosc ale to se newrati

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Do TSI są instalacje LPG. Koszy to ok 8-9 tysięcy. Paliwo jest wtedy zbędne. Auto pali na LPG i jedzie na LPG. Gaz podawany jest wtryskiwaczami benzynowymi.

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    maja ludzie i w tsi i chwalą tak jak normalnym jest w pl lpg w auris hybryda czy prius na taxi. ale tsi wymaga porządnego montażu i sporych przebiegów do zyskow. wg mnie to 45tys km zeby wyjsc na 0. w lżejszej i mniej palacej O3 mniej nie bedzie. dotrysk jedno a drugie rozgrzanie zimnego. sumując duze przebiegi lub auto na wiele lat i można to zrobić aha ogarnięty gazownik w pobliżu warunek konieczny.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Wszyscy się tu zachwycają niskim spalaniem 1.4 tsi, a tu instalacja gazowa?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    I skad znow takie dane wydumane z palca ??

    Instalacja 3500-4000zl z zalozeniem. Dotrysk do 1l Pb/100km. Czyli jak spala 7l Pb teraz to bedzie spalac 5,5-6l LPG i 0,8-1,3l Pb.

    Mamy Prins DLM3 bez dotrysku PB, ale nie obsluguje tego konkretnego modelu silnika, ktory kosztowalby pewnie okolice 9tys.

    Ale u nas to sie nic nikomu nie oplaca, bo po co sasiad ma miec lepiej niz moje JA.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
    Zamierzam kupić Octavię III z 2016r. z silnikiem 1.4 TSI CZDA z aktualnym przebiegiem 69 tys. km. Jeżdżę codziennie 80 km. w stosunku 70% trasa, 30% miasto i rozważam/analizuję montaż instalacji gazowej. Podpowiecie z własnego doświadczenia, czy to dobry pomysł i jaka instalacja aktualnie byłaby najlepsza do tego modelu, jak ten silnik współpracuje z Lpg w aspekcie trwałości np. wtrysków, głowicy itp. oraz jakie spalanie [Pb i Lpg] można uzyskać przy spokojnej jeździe?
    Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki.
    TSI i LPG to niezbyt dobry pomysł. Kosz instalacji 5000 w górę. Spalać będzie gaz + dotrysk benzyny. Przy Twojej jeździe lepiej diesel lub benzyniak na wielopunkcie + gaz.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamierzam kupić Octavię III z 2016r. z silnikiem 1.4 TSI CZDA z aktualnym przebiegiem 69 tys. km. Jeżdżę codziennie 80 km. w stosunku 70% trasa, 30% miasto i rozważam/analizuję montaż instalacji gazowej. Podpowiecie z własnego doświadczenia, czy to dobry pomysł i jaka instalacja aktualnie byłaby najlepsza do tego modelu, jak ten silnik współpracuje z Lpg w aspekcie trwałości np. wtrysków, głowicy itp. oraz jakie spalanie [Pb i Lpg] można uzyskać przy spokojnej jeździe?
    Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki.
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

    Zostaw komentarz:


  • maciek30_pl
    odpowiedział(a)
    Sprzedaje bo niestety coś w Leasing muszę wziąć :/ A że mi się właściwie wg moich wyliczeń zwróciła to i cena atrakcyjna bo trochę mi się spieszy

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    a kolega maciek jakos dlugo na lpg nie pojezdzil bo auto w giełdzie do sprzedania. czyli załozyl a opłacalność przy sprzedaży żadna ale coz bywa

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    Witam ponownie . Raport z jazdy na lpg - 5.5 tkm bez awarii . Miasto ok 8,9 trasa 8.2 ale 140 km/h . Bemzyna 0,6 l/100 km .
    1.4 caxc 125 ps .( supreb II )

    Zostaw komentarz:


  • r2r
    odpowiedział(a)
    Upsss....źle mi się spojrzało. Za dużo otwartych kart i myślałem że jestem w temacie o mpi.
    Browar wczoraj musiał "wejść" wyjątkowo mocno

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez r2r Zobacz wpis
    Panowie. Macie osobny temat "Lpg do TSI".
    ??? to jest ten temat !

    Zostaw komentarz:


  • r2r
    odpowiedział(a)
    Panowie. Macie osobny temat "Lpg do TSI".

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    Ale poronanie do benzyny ? Etyliny brał okolo 7.0 na trasie 130 km/h ale opony 17 / 225 . Teraz zimowe 16 / 205 i myślę że w 6.5 bym spokojnie się zmieścił . Przy 150 km/ h brał okolo 8 l ( trasa )

    Zostaw komentarz:


  • maciek30_pl
    odpowiedział(a)
    Całkiem spoko. U mnie w identycznych warunkach minimum 1,8l PB bierze. Masz porównanie, ile CI wychodziło wcześniej?

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    Jestem ponownie . Trasa z dzisiaj ok 800 km , 500 autostrada non stop 150 km / h na tempomacie - lpg 9.2 , etylina około 0.7 Bez problemow . Przypomne że mam BRC SDI 2.0 .

    Zostaw komentarz:


  • bobola
    odpowiedział(a)
    Witam, 1.8 fsi 160km. Zrobione 13 kim. wymieniony czujnik temp. w reduktorze i regulacja.

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    No witajcie . U mnie w superbie 1.4 125 ps na razie lpg ok . zrobione dopiero 800 km , ale dzisiaj jade w trasę 650 km po autostradach i zobaczymy . Tankuje lpg i etyline na full i jak wrócę to bedzie wynik spalania z okolo 1400 km . Ciekawe czy nic nie wysiądzie.

    Zostaw komentarz:


  • maciek30_pl
    odpowiedział(a)
    No po 15k km zaczęły się problemy. Najgorzej, że na benzynie działa w 100% tak jak trzeba. Na gazie póki co są problemy z odpalaniem + na zimnym rwie strasznie i wywala check.

    Póki co liczę, że zrobi się cieplej i mu przejdzie :P

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Nie zazdroszcze. lubie lpg ale w Tsi to tylko z gwarancja na wtryski benzynowe bo ja rozumiem ze wtryski padna po 100tys jazdy na lpg ale nie wcześniej. po 100 tys to luzik.

    Daj znac co i jak bo to dosc szybka awaria.
    Ostatnio edytowany przez slawko80rr; 9133.

    Zostaw komentarz:


  • maciek30_pl
    odpowiedział(a)
    Chyba wtryski zwaliły się na amen.

    Po 150km na gazie znów Skoda rano nie chce odpalać. Jest jakiś sposób na sprawdzenie, który wtrysk ma problem, czy trzeba wymieniać po kolei licząc, że się trafi?

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X