Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Janusz,

    W jaki sposób wybrałeś warsztat w którym załozyłes instalację ??
    Ja sie przymierzam do założenia ale oczekuję profesjonalnej obsługi a nie mechanika który widział jak to się robi a nigdy nie robił.
    Na holenderskiej stronie Vialle szukałem partnerów to wskazał mi pięć lokalizacji - dwie w Polsce, jedną w Czechach i dwie w okolicach Berlina. Te w Polsce to LTA Polonia z Kielc i warsztat/importer w Warszawie. Będe chciał zrobić rekonesans w tej drugiej lokalizacji. Myślę że tam mogą mieć największy "przerób".
    Mam jeszcze pytanie, czy po zgaszeniu silnika instalacja przełącza się automatycznie na benzynę ??
    Czy hałas pompy w bagazniku jest uciążliwy i trzeba ja wyciszyć czy niekoniecznie ??

    Komentarz


    • #52
      Przed podjęciem decyzji również poszukiwałem informacji nt. odpowiedniego serwisu. Na jednym z forów internetowych znalazłem informację o serwisie w Swarzędzu i bardzo pozytywną opinię. Następnie skontaktowałem się z LTA, aby sprawdzić, gdzie w mojej okolicy będę mógł profesjonalnie zainstalować LPG w moim TSI i również skierowano mnie do Swarzędza, jako ich punktu dealerskiego. Nie chciałem montować instalacji kilkaset km od mojego miejsca zamieszkania, bo w razie problemów miałbym do odbycia wycieczki na własny koszt. Warsztat/serwis LPG w Swarzędzu mogę polecić, bo mimo problemów z urządzeniami, za które odpowiadały po części LTA i VIALLE, gazownik zainstalował wszystko bardzo schludnie i po wymianie wadliwych komponentów, instalacja działa.
      Odnośnie Twojego 2. pytania, instalacja przełącza się automatycznie na benzynę tylko momencie braku LPG i wraca na zasilanie LPG po zatankowaniu gazu. Pompa w zbiorniku jest słyszalna tylko na postoju i przy jeździe na 1-szym biegu. Ja nie będę jej wyciszał.
      Jedna rzecz mnie na razie denerwuje, zbiornik w kole nie licuje sie z podłogą bagażnika i trzeba ją podnieść o 7 cm, aby wyglądała normalnie. Na razie nie mam pomysłu, jak to profesjonalnie wykonać.

      Komentarz


      • #53
        JanuszD, na zdjęciach widać, że instalka zamontowana schludnie i starannie, nie ma bajzlu. Inna sprawa, że LPDi ma mniej elementów niż sekwencja - to jest na plus. Same momenty przejścia pomiędzy paliwami są w jakikolwiek sposób odczuwalne?
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz


        • #54
          Wydaje mi się że z tym przełacznikiem będzie problem w czasie dużych mrozów. Samochód ze względu na pompę w zbiorniku gazu zapala na gazie - brak opcji przełączenia na benzynę przed zgaszeniem silnika może się uwidocznić w zimę, co potwierdza użytkownik wiesieku z lpg-forum - On wyjmuje bezpiecznik pompy gazu. Kosztowna instalacja a tu taki zonk...

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez JanuszD
            Jedna rzecz mnie na razie denerwuje, zbiornik w kole nie licuje sie z podłogą bagażnika i trzeba ją podnieść o 7 cm, aby wyglądała normalnie. Na razie nie mam pomysłu, jak to profesjonalnie wykonać.
            Czyli ile ten zbiornik miesci ze taki duzy??

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez JanuszD
              Jedna rzecz mnie na razie denerwuje, zbiornik w kole nie licuje sie z podłogą bagażnika i trzeba ją podnieść o 7 cm, aby wyglądała normalnie. Na razie nie mam pomysłu, jak to profesjonalnie wykonać.
              Podwójną podłogę bagażnika próbowałeś?
              Załączone pliki
              O2 Scout 1.8 TSI

              Komentarz


              • #57
                Jak na razie nie mam problemów z jazdą na LPG. Przejścia z LPG na benzynę i odwrotnie są niezauważalne. Nie wiem, jak to będzie zimą, ale podobno Vialle już rozwiązało ten problem w najnowszych instalacjach. Mój instalator zapewnił, że ta instalacja ma usunięty problem niskich temperatur. Jeszcze parę miesięcy i wszystko będzie jasne.

                Komentarz


                • #58
                  To jeździsz cały czas na gazie? Odpalasz na gazie czy na benzynie?
                  Pozdrawiam.
                  Michał

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez Bili
                    To jeździsz cały czas na gazie? Odpalasz na gazie czy na benzynie?
                    Odpala i jeździ na gazie. Jeśli nie zapomni zatankować gazu to benzyny w ogóle nie zużywa. Teraz pozostaje pytanie co się będzie działo zimą, jak będzie wszystko OK to tylko się cieszyć i czekać na popularyzację tych instalacji.

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez zwolin
                      Zamieszczone przez JanuszD
                      Obecnie podobną instalację oferuje PRINS
                      PRINS to robił instalacje do bezposredniego wtrysku jeszcze zanim VW wymyślił TSI....
                      JanuszD ma chyba na myśli instalację LiquiMax PRINS'a, a to jest produkt identyczny w zasadzie z LPDi Vialle i jest to nowość . Nie powiedziałbym, że powstał jeszcze przed silnikami TSI
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz


                      • #61
                        W instrukcji obsługi Vialle zaleca, aby w zbiorniku zawsze utrzymywać ok. 20l benzyny, co zapewnia optymalne chłodzenie pompy benzyny. Jednocześnie co 3 m-ce należy wykorzystać zawartość zbiornika, bo paliwo się starzeje i traci oktany. Trochę to wydłuży niestety okres amortyzacji.
                        Weźcie to pod uwagę podczas kalkulacji własnej instalacji.

                        Komentarz


                        • #62
                          JanuszD,
                          Odłączyć pompę benzyny i opróżnić całkowicie zbiornik Przy LPdi przydałoby się aby produkowali zbiorniki na LPG pasujące w miejsce zbiornika na PB.

                          Komentarz


                          • #63
                            Podaję parę spostrzeżeń dot. instalacji Vialle w moim aucie:
                            1. Pompa paliwa przy silniku jest słyszalna zczególnie podczas jazdy z prędkością ok. 30-60 km/h.
                            2. Pompa w zbiorniku mimo, że czasami ją słychać, nie przeszkadza
                            3. Auto po postoju dłuższym niż 2 dni ciężko zapala,, co najgorsze LTA Polonia nie wie, dlaczego tak jest. Na szczęście nie pozostawiają klienta bez odpowiedzi - wystarczy, że przed wyłączeniem silnika przełączę na benzynę i będzie po problemie. Gdyby mi tego nie doradzili, pewnie nie wpadłbym na to, że auto benzynowe, będzie dobrze pracować na benzynie. Są genialni!
                            4 Spalanie na trasie przy jeździe z prędkościami 90-120 km/h - wcześniej na pb 5.8-6.8, teraz 9.0.
                            Czy ktoś z was ma pomysł na te problemy z zapalaniem po dłuższym postoju?

                            Komentarz


                            • #64
                              Ja póki co powiem, że stara zasada +20-30% spalania na gazie dalej obowiązuje. I jest to cenne info dla liczenia opłacalności instalacji.

                              Komentarz


                              • #65
                                Masakra ... czyli oszczędzasz 10 zł na 100km ... 50 zł na baku ... czyli 9000zł zwróci ci się po
                                90.000km ... rzeczywiście super inwestycja .
                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                Komentarz


                                • #66
                                  Przecie od dawna wiadomo, ze tsi i lpg to nie jest oszczednosc. Nie dosc, ze ciagnie sporo benzyny to koszutje masakrycznei duzo.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Masakra ... czyli oszczędzasz 10 zł na 100km ... 50 zł na baku ... czyli 9000zł zwróci ci się po
                                    90.000km ... rzeczywiście super inwestycja .
                                    No Psycho Dad, myślę że tą wypowiedzią możesz zamknąć temat... :-) Przeczytałem Twój wpis rano ale specjalnie go nie komentowałem jako właściciel 1.6 MPI... cóż tutaj komentować ? :-)
                                    Pozdrawiam,
                                    Jaroslav92525

                                    -----------------------
                                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Przy założeniu, że na każdych 100 km oszczędzam 13 ponieważ, zwrot 9000 nastąpi po niecałych 70 tkm. Ponadto wcześniej podałem, że odliczyłem cały VAT, więc zwrot będzie krótszy.
                                      Octaviars1 nie wiem, skąd masz informację o spalaniu lpg i pb jednocześnie. Moja instalacja korzysta tylko z lpg. Co do spalania, po kilku tankowaniach będzie można wyciągnąć wnioski. Na razie to .dopiero początek, chociaż wygląda na falstart.

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Zamieszczone przez JanuszD
                                        wcześniej na pb 5.8-6.8, teraz 9.0.
                                        No czyli jak innym pali 8-9l to gazu bedzie wciagac 12l, a wiec oszczednosci beda wieksze bo juz okolo 17zl :wink:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez JanuszD
                                          Czy ktoś z was ma pomysł na te problemy z zapalaniem po dłuższym postoju?
                                          ale jak odpalasz to normalnie najpierw benzyna czy od razu z lpg jak to jestw tej instalacji ?
                                          może byc tak że jak jest za mało pb lub lpg w silniku i temu za pierwszym razem nie zaskakuje. na pb powinno odpalac dobrze bo po dłuższym postoju jak sie otwiera drzwi do słychac jak pompa dodaje paliwa które poczas postoju sie cofa. w lpg pewnie takiej pompy nie ma i trzeba z 2-3 razy uruchomić zanim to paliwo dojdzie do silnika. tak mis ie przynajmniej wydaje bo takie same efekty sa gdy pompa paliwa padnie i sie odpala po dłuższym postoju to wlasnie za 1 razem nie zaskakuje
                                          BYŁA o1 rs
                                          BYŁA o2 1.6
                                          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Ma zapalac na gazie bo tak to przewidzial producent. Na benzynie tylko awaryjnie. To nie sekwencja, ktore w sumie jak jest cieplo tez odpala na gazie. W tym Vialle obawiam sie wielkich problemow przy naszych mrozach po -20 i wiecej

                                            Moze jest kwestia czego innego. Przekrecic kluczyk poczekac, az pompa nabije cisnienia i dopiero wtedy krecic?? Bo nie ma pewnosci ze cisnienie jest juz w momencie kiedy otwieramy drzwi.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Auto odpala na gazie, a przed każdym uruchomieniem po otwarciu drzwi uruchamia się zmodyfikowana pompa paliwa, która pompuje lpg aby umożliwić zapłon. Zgłosiłem już nadmierne zużycie lpg serwisantowi, więc może dowiem się, jakie są przyczyny takiego spalania.

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Z jednej strony dobre z drugiej nie, bo nie każde otwarcie drzwi kończy się odpaleniem auta.
                                                Pozdrawiam.
                                                Michał

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Panowie dyskutujecie o dwóch różnych instalacjach gazowych:

                                                  1. tradycyjnego typu (wielopunktowy wtrysk) gdzie benzyna wstrzykiwana jest także co któryś suw celem chłodzenie wtryskiwaczy - czyli cały czas ciągnie benzyne (ok 2l/100) i LPG oraz zapala na benzynie. Gaz wtryskiwany jest w fazie lotnej. Tutaj oszczędnosci są mniejsze. Dotyczy to silników TSI, w MPI jest po staremu. Zapalanie na benzynie a potem tylko gaz.

                                                  2. tzw. LPdi gdzie gaz wtryskiwany jest w fazie ciekłej do komory spalania chłodząc jednocześnie wtryskiwacze. Jazda jest bez benzyny także przy zapalaniu. No i oszczędności większe.

                                                  Tylko rozwiązanie drugie instalacyjnie jest dużo droższe - coś chyba 8 tysi, a i stacji jest mało - chyba nie można tankować tam gdzie zwykłe LPG z pkt. pierwszego.

                                                  Jakbym coś pokręcił to sprostujcie
                                                  Pozdrawiam
                                                  Piotr

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Zamieszczone przez golibroda
                                                    ...a i stacji jest mało - chyba nie można tankować tam gdzie zwykłe LPG z pkt. pierwszego.

                                                    Jakbym coś pokręcił to sprostujcie
                                                    Wydaje się że można tankować na "zwykłych" stacjach z LPG więc z dostępnością paliwa to akurat auta z tymi instalacjami gazowymi problemu miały nie będą.
                                                    Pozdrawiam,
                                                    Jaroslav92525

                                                    -----------------------
                                                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X