Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Tankujesz jak normalny LPG.
    Co do pompy, która uruchamia się po otwarciu drzwi kierowcy, dzieje się tak tylko po odryglowaniu drzwi, a jeśli nie potrzebne jest pompowanie gazu dla zbudowania ciśnienia, paliwo wraca do zbiornika, więc pod tym względem nie ma problemu.

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez JanuszD
      4 Spalanie na trasie przy jeździe z prędkościami 90-120 km/h - wcześniej na pb 5.8-6.8, teraz 9.0.
      to gigantyczny wzrost jest, dziwny nawet na sekwencje nie wspominając o wtrysku ciekłego gazu. Teoretycznie spalanie powinno być bardzo podobne do benzyny, nawet nie 10% różnicy.

      hmmm czy aby kolega Janusz nie jeździ na gazie szybciej, nie patrząc na spalanie jak to mogło być wcześniej na banzynie?
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz


      • #78
        Wydaje mi się koledzy, że jeszcze za wcześnie na informacje dot. spalania. Przejechałem dopiero 2000 km i widzę, że mimo jazdy z klimatyzacją i z większą dynamiką, spalanie wynosi ok. 8.8 l/100km (wskazanie z komputera to 7.0 l/100, a błąd wskazania w odniesieniu do PB wynosi ok. 0,5 l). Przyjmując zatem spalanie PB na poziomie 7,5 l/100 km zużycie LPG jest o 17% wyższe i to jest ok.
        Różnica w spalaniu musi wystąpić, ponieważ gaz jest lżejszy, choć ma większą energię spalania od benzyny i wypełnienie komory spalania pochłania ok. z reguły 15-20% objętości lpg więcej - to dla niezorientowanych twierdzących, że spalanie PB i LPG powinno być takie samo.

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez JanuszD
          Różnica w spalaniu musi wystąpić, ponieważ gaz jest lżejszy, choć ma większą energię spalania od benzyny i wypełnienie komory spalania pochłania ok. z reguły 15-20% objętości lpg więcej - to dla niezorientowanych twierdzących, że spalanie PB i LPG powinno być takie samo.
          to się zgadza, ale jest jeszcze przejście gazu ze stanu ciekłego w lotny, z jednej strony obniża się temperatura z drugiej jest bodajże lepsze wypełnienie cylindra.
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz


          • #80
            Na razie po przejechaniu 3 Tkm spalanie LPG wynosi 8.6 l/100km w cyklu mieszanym i przy dość dynamicznej jeździe. Nie opłaca się jazda w stylu kapeluszowym, bo spalanie wynosi tyle samo :-)

            Komentarz


            • #81
              JanuszD, a instalka śmiga jak należy?

              Komentarz


              • #82
                Odpalałeś cały czas podczas tych 3 tys. na gazie?
                Pozdrawiam.
                Michał

                Komentarz


                • #83
                  Tak, instalka działa bez problemu. Oczywiście odpalam cały czas na gazie, a przez 3 tys. km wskaźnik benzyny ani nie drgnął :-)

                  Komentarz


                  • #84
                    JanuszD Ja ze swej strony oczekuję dalszych informacji i spostrzeżeń na temat tej instalacji. Zamieszczaj proszę na bieżąco.
                    Interesuje mnie bardzo wytrzymałość silnika na LPG.
                    Jest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.

                    Komentarz


                    • #85
                      Janusz, jak tam instalacja? Pewnie dorzuciłeś już trochę kilometrów...

                      Komentarz


                      • #86
                        Ja to interpretuję - brak wieści to dobre wieści - czyli instalka hula a kilometry lecą.

                        Jak tam spalanie LPG, odpalanie itp po tym czasie?
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz


                        • #87
                          Czy ktoś z was ma pomysł na te problemy z zapalaniem po dłuższym postoju?
                          Moim skromnym zdaniem, ponieważ gaz doprowadzany jest do samych wtryskiwaczy pod dużym ciśnieniem, prawdopodobnie niestety gdzieś występuję bardzo drobna nieszczelność, która powoduje opróżnienie układu od FSU (modułu zmiany paliw) poprzez wysokociśnieniową pompę na wtryskiwaczach skończywszy. Przy montażu LPdi wymienia się uszczelnienia pompy paliwa (oczywiście wysokociśnieniowej) i wtryskiwaczy właśnie. Być może nieszczelność ta tłumaczyła by również zwiększone (bardziej niż statystyka nakazuje) zużycie gazu w stosunku do zużycia benzyny. Co do amortyzacji instalacji, ciekaw jestem bardzo, na jaki okres czasu (przebieg) otrzymałeś gwarancję na pompę w butli (najbardziej awaryjny i najdroższy element instalacji). Dodam, że Vialle podaje gwarancję na 100tys. km, w LTA Polonia usłyszałem, że rok czasu na naszym gazie (co oczywiście nie jest zgodne z przepisami unijnymi). Życzę Ci udanej i bezawaryjnej eksploatacji, i tego żeby po roku czasu nie okazało się, że padła pompa i masz problem z jej naprawą gwarancyjną, a nowa kosztuje 2500zł + koszt wymiany.
                          Pozdrawiam,
                          Andys

                          Komentarz


                          • #88
                            Podsumowanie eksploatacji LDPi (10.000 km)

                            Krótkie podsumowanie ostatnich 10.000 km przejechanych z użyciem LDPi (okres VI-VIII):
                            1. Uruchomienie zimnego silnika po postoju dłuższym niż 2 dni jest problematyczne tzn. bez delikatnego przyciśnięcia pedału gazu jest praktycznie niemożliwe;
                            2. Uruchoiminie ciepłego silnika lub silnika po postoju krótszym niż 10 godz. na LPG - bez problemu
                            3. Praca zarówno zimnego, jak i ciepłego silnika bez problemu
                            4. Przyspieszenia i dynamika jazdy na LPG są identyczne z jazdą na Pb95
                            5. Spalanie - niezależnie od stylu jazdy 8,4-8,7l/100km
                            6. UWAGA! - po przejechaniu niecałych 10.000 km instalacja znowu przestała działać tj. dopóki silnik nie osiągnie 55st.C wszystko jest ok, później zaczyna się dusić i gaśnie (jest wówczas nie do uruchomienia na gazie. Po kontakcie z Autogaz Swarzędz i LTA, zostały pobrane odczyty czujników z silnika i ze sterownika Vialle, aby znaleźć usterkę. Niestety mijają już 2 tygodnie i nadal brak informacji.
                            Moim zdaniem pompa Pb/LPG przy silniku jest niestety niskiej jakości i podczas szybkiej jazdy na autostradzie np. w Niemczech ok. godzina jazdy z maksymalną prędkością ok. 240 km/h za każdym razem powoduje uszkodzenie pompy (już raz miałem taką sytuację). Ponieważ naprawa jest nie najtańsza, Vialle chce znaleźć (niby!) trwałe rozwiązanie. Na razie został im jeszcze tydzień. Później rozpoczynam przewód sądowy i kampanię ANTYREKLAMOWĄ
                            Do tego przełącznik w kabinie działa niezgodnie z instrukcją obsługi - bo po co ma to działać? Generalnie jestem klientem, który się mocno "czepia" szczegółów
                            7. ZDECYDOWANIE ODRADZAM MONTAŻ LDPi - trzeba wydać prawie 9000 PLN i są to niestety zmarnowane pieniądze!
                            Poza tym jakość obsługi klienta w szkolnej skali ocen się nie mieści, bo zasługuje na 0!
                            Fachowość (szczególnie LTA) - 0!
                            Za dużo tych ZER! Sami zdecydujecie, ja bym się na taki "gadżet" nie zdecydował po raz drugi. Póki co jestem zdecydowanie NIEZADOWOLONY!

                            Odnośnie uwagi Andysa, też zapobiegawczo zaopatrzyłem się w adapter wlewu gazu ze specjalnym filtrem, aby uchronić pompę w zbiorniku.

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez JanuszD
                              5. Spalanie - niezależnie od stylu jazdy 8,4-8,7l/100km
                              To sa wyniki z trasy przy bardzo delikatnej jezdzie, bo nie uwierze ze ten samochod palil 7l Pb, jak wszystkim pali wiecej. A juz ze 240 idzie na gazie i pali 9l :lol: chyba 19l. Troche bardziej realnie i obiektywnie.

                              To ze nie chce jechac, to kwestia rozjechanych adaptacji komputera gazowego i pewnie benzynowego, chociaz po co mu ten drugi to nie wiem.

                              Co do zapalania, nie bylo jeszcze przymrozkow, ja czekam az bedzie ciagle po -10 albo nocami po -25'C, jak wtedy bedzie z odpaleniem. Do tego jaki wplyw bedzie miec jazda tylko na LPG na prace ukladu benzynowego. Jak pamietam, w przeszlosci mialo to tragiczny wplyw po 50-80kkm.


                              Jeszcze w kwestii montazu i odpalania, to na forum LPG jest wpis i blednej instrukcji do Octavii. Po podlaczeniu tak jak Superba auto dziala i odpala normalnie

                              A ponoc Niemcy tak chwala te instalacje i montuja je do BMW :roll:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #90
                                Re: Podsumowanie eksploatacji LDPi (10.000 km)

                                Zamieszczone przez JanuszD
                                ok. godzina jazdy z maksymalną prędkością ok. 240 km/h.
                                ładnie ... ja tyle jeszcze nie wycisnąłem ... ale na godzinę jazdy z tą prędkością to by Ci gazu w butli nie starczyło
                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez JanuszD
                                  Krótkie podsumowanie ostatnich 10.000 km przejechanych z użyciem LDPi (okres VI-VIII):
                                  1. Uruchomienie zimnego silnika po postoju dłuższym niż 2 dni jest problematyczne tzn. bez delikatnego przyciśnięcia pedału gazu jest praktycznie niemożliwe;
                                  2. Uruchoiminie ciepłego silnika lub silnika po postoju krótszym niż 10 godz. na LPG - bez problemu
                                  3. Praca zarówno zimnego, jak i ciepłego silnika bez problemu
                                  4. Przyspieszenia i dynamika jazdy na LPG są identyczne z jazdą na Pb95
                                  5. Spalanie - niezależnie od stylu jazdy 8,4-8,7l/100km
                                  6. UWAGA! - po przejechaniu niecałych 10.000 km instalacja znowu przestała działać tj. dopóki silnik nie osiągnie 55st.C wszystko jest ok, później zaczyna się dusić i gaśnie (jest wówczas nie do uruchomienia na gazie. Po kontakcie z Autogaz Swarzędz i LTA, zostały pobrane odczyty czujników z silnika i ze sterownika Vialle, aby znaleźć usterkę. Niestety mijają już 2 tygodnie i nadal brak informacji.
                                  Moim zdaniem pompa Pb/LPG przy silniku jest niestety niskiej jakości i podczas szybkiej jazdy na autostradzie np. w Niemczech ok. godzina jazdy z maksymalną prędkością ok. 240 km/h za każdym razem powoduje uszkodzenie pompy (już raz miałem taką sytuację). Ponieważ naprawa jest nie najtańsza, Vialle chce znaleźć (niby!) trwałe rozwiązanie. Na razie został im jeszcze tydzień. Później rozpoczynam przewód sądowy i kampanię ANTYREKLAMOWĄ
                                  Do tego przełącznik w kabinie działa niezgodnie z instrukcją obsługi - bo po co ma to działać? Generalnie jestem klientem, który się mocno "czepia" szczegółów
                                  7. ZDECYDOWANIE ODRADZAM MONTAŻ LDPi - trzeba wydać prawie 9000 PLN i są to niestety zmarnowane pieniądze!
                                  Poza tym jakość obsługi klienta w szkolnej skali ocen się nie mieści, bo zasługuje na 0!
                                  Fachowość (szczególnie LTA) - 0!
                                  Za dużo tych ZER! Sami zdecydujecie, ja bym się na taki "gadżet" nie zdecydował po raz drugi. Póki co jestem zdecydowanie NIEZADOWOLONY!

                                  Odnośnie uwagi Andysa, też zapobiegawczo zaopatrzyłem się w adapter wlewu gazu ze specjalnym filtrem, aby uchronić pompę w zbiorniku.
                                  Wniosek z tego postu płynie taki, że diesel jeszcze wróci do łask.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez JanuszD
                                    ZDECYDOWANIE ODRADZAM MONTAŻ LDPi - trzeba wydać prawie 9000 PLN i są to niestety zmarnowane pieniądze!
                                    To było do przewidzenia, bo jak się kupuje 1.8 TSI lub RS-a w benz. to nie z zamiarem założenia instalacji LPG.

                                    Ekonomiczna jazda i zadowolenie przy dystrybutorze to 1.6 mpi+gazzz lub 1.6 tdi a radość z jazdy bez zwracania uwagi na spalanie to 1.8 tsi lub RS - coś za coś

                                    JanuszD, wielki za podsumowanie testu

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      CNU

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Re: Podsumowanie eksploatacji LDPi (10.000 km)

                                        Zamieszczone przez JanuszD
                                        Krótkie podsumowanie ostatnich 10.000 km przejechanych z użyciem LDPi (okres VI-VIII)
                                        Dzięki za obiektywne podsumowanie tej instalacji - zawsze to dodatkowa wiedza na temat różnych instalek.
                                        Pozdrawiam,
                                        Jaroslav92525

                                        -----------------------
                                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Panowie ale trzeba oddać koledze szacunek, że mimo twardej postawy na początku za tą instalacją w końcówce powiedział jak naprawdę wygląda jej eksploatacja. Rzetelnie przedstawił plusy i minusy. Tylko w porównaniu do minusów te plusy ledwo widać :P

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Zamieszczone przez JanuszD
                                            po przejechaniu niecałych 10.000 km instalacja znowu przestała działać
                                            Współczuję. Właśnie dlatego ja nie mam gazu (pomimo tego, że mam chyba najlepiej tolerujący gaz silnik jaki skoda sprzedawała). Totalnie brakuje mi czasu, i gdybym nieustannie miał jeździć z samochodem do serwisu (nowym samochodem), to szybko bym im zamontował instalację, tam, gdzie jej miejsce.

                                            Zamieszczone przez JanuszD
                                            7. ZDECYDOWANIE ODRADZAM MONTAŻ LDPi - trzeba wydać prawie 9000 PLN i są to niestety zmarnowane pieniądze!
                                            Te 9 tys, to oni powinni Ci zapłacić za udostepnienie samochodu do testów, i tak nie wiem, czy byłbyś zadowolony.

                                            Zamieszczone przez lampion
                                            Wniosek z tego postu płynie taki, że diesel jeszcze wróci do łask.

                                            Nie sądzę. Akurat DPFy i coraz bardziej wyrafinowany wtrysk nie muszą wcale dostarczać mniej problemów.

                                            Niestety, prawdziwych samochodów już nie ma...
                                            Pod pozorem ekologii i pseudooszczędności koncerny samochodowe sprzedają nam coraz większe dziwadła, które jeśli przetrwają gwarancję, to stają się tak drogie i skomplikowane w serwisowaniu, że bardziej opłaca się kupić kolejną wydumkę. Marketing.


                                            JanuszD
                                            , szacun za to, że nie broniłeś tej instalacji w stylu "a moja jest najmojsza", tylko napisałeś wprost jaki to wrzód na czterech literach jest.
                                            Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                            O II Tour Combi 1.6
                                            Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Zamieszczone przez JanuszD
                                              Za dużo tych ZER! Sami zdecydujecie, ja bym się na taki "gadżet" nie zdecydował po raz drugi. Póki co jestem zdecydowanie NIEZADOWOLONY!
                                              Ta instalacja LpDi przypomina mi trochę problemy instalacji mieszalnikowych II generacji. Niby taka elektroniczna, a jednak chu...steczkowa.
                                              Powinni to dopracować i lepiej szkolić personel, który ma to serwisować na terenie RP...
                                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Zamieszczone przez mkania777
                                                lepiej szkolić personel, który ma to serwisować na terenie RP...
                                                toć się przecie szkolą. Nie ich wina, że tylko JanuszD, zapłacił za tą instalację. Gdyby udało im się złowić więcej klientów to szybciej by się nauczyli :diabelski_usmiech
                                                Znaczy się typowo po polsku: sprzedac, skasować klienta i olać temat. Za chwilę się okaże, że to jakaś spółka zoo, co ma kapitału zakładowego równowartość 2 flaszek i budę dla psa i możesz im skoczyć nawet jak wygrasz sprawę w sądzie (daj Boże, żeby chociaż nie za 5 lat).
                                                Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                O II Tour Combi 1.6
                                                Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Tak łatwo nie odpuszczę tematu i wszystkie koszty, z "udostępnieniem" auta do testów będą przedmiotem ewentualnego odszkodowania w sądzie.

                                                  Co do oszczędności na LPG, oczywiście był to jeden z argumentów za instalacją gazową, ale przede wszstkim chciałem 1. sprawdzić dopracowanie tej technologii; 2. profesjonalizm montażu i obsługi gwarancyjnej oraz wsparcie techniczne.

                                                  Na razie zarówno LTA Polonia jaki i VIALLE daję OLBRZYMI MINUS (!), a wszystkich zainteresowanych przestrzegam przed montażem instalacji tego typu do silników TSI.

                                                  Komentarz


                                                  • Tamtego drugiemu gosciowi ta instalacje ogarnia jakas firma chyba z Kielc, moze nech sie porozumieja, bo jak widac ktos ma problem, a jak zawsze klient cierpi
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X