Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [quote="paryzanin"]
    Zamieszczone przez xtremesystems
    a jakbys niezauwazyl tsi osiagnelo vmax znacznie wieksza niz diesel...
    I osiagasz to V-Max dwa razy do roku zeby przypomniec wszystkim,zeTwoje auto tyle poleci.
    A dobra, END OT, dyskusja o wyzszosci Wielkanocy nad Bozym Narodzeniem i w druga strone.

    [ Dodano: Pon 03 Mar, 14 19:50 ]
    Zamieszczone przez paryzanin
    Zamieszczone przez JacekRS
    Zamieszczone przez Jasiek81
    Zamieszczone przez JacekRS
    Różnica w cenie między TDI a TSI jest żadna bo 1500PLN
    Jak już porównujemy, to porównujmy samochody o takich samych osiągach lub chociaż zbliżonych...
    Co Ci mam porownac doktorze "Mózgu"? Jak nie ma czego wybrac? Jak chcesz pisac to rob to na trzezwo.
    jak nie ma?

    TDI w RS ma osiągi ciut lepsze niż 1.4 TSI ale już dużo gorsze niż 1.8TSI. A jak wygląda wtedy porównanie cen? Bo mnie bez zagladania do cennika wychodzi kilkadziesiąt kilo na korzyść benzyny.

    [ Dodano: Pon 03 Mar, 14 19:43 ]
    Zamieszczone przez JacekRS

    Dowartosciowales sie tym filmem? Temat porownania dawno zszedl na boczny tor a Ty jeden z drugim kotleta odgrzewacie. Czytacie temat wybiórczo a potem "blyszczec" probujecie.

    Zejdzcie na ziemie.
    kolego zeknij sobie na swoj idiotyczny wpis kilka postów wyzej... to Ty wsadziłeś kij w mrowisko. Wątek dotyczy LPG w TSI a Ty wjechałeś tutaj z Dieslem nie wiadomo po co? A jak ktoś pokazuje Ci fakty w formie filmiku i cennika to odwracasz kota ogona...

    Kupiles Diesla - Twoja strata... jesli Ci to pasi to nic nam do tego ale zostaw swoje wątpliwe uwagi dla siebie i nie wchodź w ten wątek skoro Cie nie interesuje.
    Kolega Twoim nie jestem i nie bylem, jakbys czytal watki zwiazane z RSem to bys wiedzial o co mi chodzilo w pierwszych postach, ale to za trudne prawda?. A co do diesla.... Kupilem swiadomie i "straty" nie zaluje, jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony a najlepiej jak Admin posprzata watek i wywali OT
    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

    Komentarz


    • widzisz... i to pokazuje jak sie mylisz...

      vmax nie ma dla mnie znaczenia... natomiast trudno nie zuwazyc ze jezeli podczas testu jedno auto jedzie z predkoscia v1 a drugie v2 to nie powinno porownywac sie spalania w tych warunkach...

      dla mnie istotna jest dynamika, oszczednosc i dlatego swoją przyszlosc widze wlasnie w mocnym tsi z lpg. I nie musi to być rs, bo nie potrzebuje auta dla szpanu tylko do sprawnego i bezpiecznego poruszania się. A 1.8TSI jest w stanie to zapewnic i kosztuje znacznie mniej niz TDI w Rs. Jak napisałem wczesniej dynamika benzynki bije na głowę TDI i to mi się podoba, do tego jest duża frajda z jezdzenia benzyną. Sam mam firmowego klekota i prywatnie benzynkę i moje kolejne auto to będzie własnie benzynka z lpg.

      Diesle były fajne kiedys, gdy byly to proste, niewysilone jednostki, bez wtryskiwaczy ktore co chwila się psują, bez dwumasy i dpf. Poza tym diesle VW od lat uchodzą za mocno awaryjne (benzyny przeciwnie). Dziś dobrych diesli nie ma, kosztują drogo, palą podobnie jak nowe benzyny, koszt obslugi i serwisu w perspektywie 5-10 lat ogromny. Do tego bajeczna dynamika i elastyczność turbo benzynek robią swoje.

      Komentarz


      • Ale żeście dali spamu nie na temat zamiast o instalkach o których jest temat to Wy się licytujecie :P

        Komentarz


        • Zamieszczone przez szkopa117
          Ale żeście dali spamu nie na temat zamiast o instalkach o których jest temat to Wy się licytujecie :P
          To ja tak za Kolegów, żeby było jednak w temacie

          RS TSI oraz poruszone w dyskusji również 1.8TSI jak i 1.4TSI - AGIS DIRECT, Vaille odpada, ponieważ do nowych TSI chyba jeszcze nie posiadają setupów
          RS TDI - AGIS DIESEL - LPG do diesla

          Aprpos wskazówki od paliwa. która to wzbudziła również wiele emocji. Przy TSI z LPG wskazówka ta nie zwraca wogóle uwagi, bo się praktycznie nie zmienia jej położenie . Rozruch na LPG, jazda na LPG i w zasadzie żadnego zużycia PB. Więc po co się przejmować podziałką, która przy LPG jest mało istotna . Jeżdżąc RS TSI z LPG będzie się miało pełne jego osiągi przy kosztach jazdy na poziomie TDI (lub czasami niższe).

          A dylematy na temat RS TSI vs TDI i czemu "moje jest bardziej mojsze niż twoje bardziej twojsze" zostały już w zasadzie wyjaśnione w TYM wątku
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz


          • Wybiera się ktoś jutro na Gas Show? Tam może będzie coś ciekawego i jakieś info kiedy wejdą te nowe systemy.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez JacekRS
              A co do diesla.... Kupilem swiadomie i "straty" nie zaluje, jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony
              To fajnie, ale niektórzy oglądają każdą złotówkę zanim napędzą nią gospodarkę.

              Instalacje LPG wprowadzono po to, żeby było taniej i do czegoś trzeba porównywać. Powstała instalacja LPdi która kosztuje 8000-9000zł. Zadajmy sobie pytanie czy warto? Więc przeprowadźmy małą analizę ekonomiczną zastosowania LPdi, tym razem na przykładzie Octavi 3. (kiedyś tam liczyłem dla O2).

              ZAŁOŻENIA:
              Do analizy przyjmujemy nowe samochody kombi z cennika bez uwzględnienia rabatów.
              Osiągi i spalanie z danych technicznych z cennika (weźmy warunki miejskie jako średnie spalanie to będzie bliżej rzeczywistości).
              Cena instalacji: 8500zł.
              Koszt paliwa: gaz 2,66zł/l, Pb95 5,31zł/l, ON 5,35zł/l.
              Nie bierzemy pod uwagę problemu instalacji gazowej i gwarancji na nowe auto.
              Nie wnikamy w ekologię.
              Nie bierzemy pod uwagę zakresu maksymalnego momentu obrotowego, hałasu itd., itd...
              Nie bierzemy pod uwagę droższych przeglądów (wartość znikoma).
              Pominiemy kwestię co zrobić z benzyną zalegającą zbyt długo w zbiorniku.

              Analiza nr 1
              Na wstępie tej analizy musimy zaznaczyć że nie bierzemy pod uwagę kwestii wyposażenia i wyglądu samochodów a jedynie osiągi i koszty.
              Do analizy rozpatrzymy 1,8TSI ambition i 2,0TDI RS. Samochody o porównywalnych osiągach.

              Obliczmy koszt przejechania 100km
              1,8TSI benzyna: 7,8l/100km x 5,31zł/l = 41,42zł/100km
              1,8TSI gaz (spalanie zwiększamy o 20%): 9,4l/100km x 2,66zł/l = 24,90zł/100km
              2,0TDI RS: 5,7l/100km x 5,35zł/l = 30,27zł/100km

              Cena zakupu:
              1,8TSI benzyna: 87 250zł
              1,8TSI gaz: 87 250zł + 8 500zł = 95 750zł
              2,0TDI RS: 110 700zł

              Wnioski:
              Rozpatrując tylko TSI koszt instalacji zwróci się po przejechaniu 51 500km.
              Rozpatrując zakup TSI z gazem czy TDI: TSI z gazem jest tańszy o 14 950zł co wystarczy na przejechanie 59 790km na gazie. Dodatkowe zyski 5,37zł/100km możemy czerpać przy obecnych cenach paliw na przejechaniu każdych 100km.
              W tych okolicznościach cena instalacji nie wydaje się być oderwana od rzeczywistości.

              Analiza nr 2
              Tutaj porównamy 1,4TSI oraz 2,0TDI, oba w wersji ambition. Niemal takie same osiągi. Założeń dodatkowych nie ma.

              Obliczmy koszt przejechania 100km
              1,4TSI benzyna: 6,7l/100km x 5,31zł/l = 35,58zł/100km
              1,4TSI gaz (spalanie zwiększamy o 20%): 8,0/100km x 2,66zł/l = 21,28zł/100km
              2,0TDI: 5,4l/100km x 5,35zł/l = 28,89zł/100km

              Cena zakupu:
              1,4TSI benzyna: 79 250zł
              1,4TSI gaz: 79 250zł + 8 500zł = 87 750zł
              2,0TDI: 92 950zł

              Wnioski:
              Rozpatrując tylko TSI koszt instalacji zwróci się po przejechaniu 59 440km.
              Rozpatrując zakup TDI czy TSI z gazem: TSI z gazem jest tańszy o 5200zł co wystarczy na przejechanie na gazie 20 797km. Dodatkowe zyski 7,61zł/100km możemy czerpać przy obecnych cenach paliw na przejechaniu każdych 100km.

              Nie chce mi się porównywać 1,2TSI i 1,6 TDI (oba w wersji mocniejszej) ale tam cena zakupu prawie się zrówna natomiast 1,2TSI będzie taniej o 4 złote na każde 100km.

              Reasumując powyższe wejście nowej instalacji w niższej cenie poprawi opłacalność montażu czyli zmniejszy ilość kilometrów niezbędnych do przejechania celem zwrotu kosztów instalacji lub powiększy jeszcze różnicę kosztów zakupu TDI lub TSI z gazem na korzyść tego drugiego. Natomiast zakładanie tej instalacji do samochodów używanych wydaje sie ekonomicznie nieopłacalne ze wzgledu na mniejszą różnice w cenie zakupu TSI/TDI oraz zbyt długim okresie zwrotu inwestycji w przypadku rozwiązania benzyna/gaz. Dopiero obniżka cen o ponad połowę zmieni ten stan rzeczy.
              Wydaje mi się, że powyższą analizę nalezałoby przeprowadzić jeszcze dla rzeczywistych spalań jakiejś większej grupy użytkowników bo to spalanie w cenniku to szkoda gadać...

              Ciekaw jestem targów. Niestety nie bedę sie mógł udać. Gdyby ktoś z formumowiczów się wybierał to proszę o ciekawostki. Z góry dziękuję.

              Komentarz


              • Co do Twojej analizy, mimo tego, że dużo się tym na razie nie jeździło (10kkm) po pół roku jazdy z lpdi po rachunkach ze stacji wychodzi mi 2,5 tysiąca złotych mniej(kiedyś wcześniej pisałem ile pali przy moim stylu jazdy). Przy silniku z pośrednim wtryskiem sekwencja by się już zwróciła. Jednakże pozostające 6 tysięcy udało się ogarnąć przy poszukiwaniach auta(porównywalne auta w tych osiągach były wtedy tyle droższe) więc na jedno wyjdzie jeśli chodzi o ekonomię.
                Mam zamiar jutro podskoczyć na te targi, jak coś bedzie ciekawego to napisze.

                Komentarz


                • kolego szkopa117 gdzie są te targi Gas Show pozdrawiam :roll:

                  Komentarz


                  • W Warszawie w centrum wystawienniczym EXPO XXI. Szkoda że tylko do 17:00 bo też bym chętnie wpadł

                    Komentarz


                    • Prądzyńskiego 12/14 koło Zachodniego

                      Komentarz


                      • Był ktoś na targach ?

                        Komentarz


                        • Byłem. W temacie benzyn na bezpośrednim praktycznie nic nowego. Jedynie tylko uwagę zwracał system Agis Direct w audi a4 2.0 tfsi 211km, którego cena jest niższa od vialle, ale trzeba doliczyć marżę warsztatu więc pewnie na jedno wyjdzie. Tyle tylko, że nie mają na to papierów i to jedyny problem opóźniający wejście na rynek. Rok temu juz to mieli w insignii 2.0 turbo 220 km i typ mówił, że zrobił 35kkm bez problemów. Dużą część targów stanowił gaz do diesla.

                          Komentarz


                          • Cena nawet z montazem powinna byc przynajmniej o 2000zl nizsza niz Vialle
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • Gość powiedział 6,5 tysiąca plus to co warsztat sobie policzy, a lpdi już brutto jest 8,5. Zanim to wejdzie to i tak tę różnicę wyjeździsz

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez szkopa117
                                Gość powiedział 6,5 tysiąca plus to co warsztat sobie policzy, a lpdi już brutto jest 8,5. Zanim to wejdzie to i tak tę różnicę wyjeździsz
                                Potrafią zachęcić :lol:. Kolejki podejrzewam już powoli się ustawiają . Dodając do tego tempo wprowadzania, w końcu Agis wchodzi na rynek od jesieni zeszłego roku. Na plus dla tej instalki jest to, że będzie się nadawać do nowych TSI w Octavii 3, do których Vialle musi przygotowywać dedykowane setupy.
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz


                                • Mnie to interesuje przyszłościowo, bo teraz fury zmieniał nie będę, ale za parę lat myślę o insignii albo A4 a praktycznie wszystkie motory na bezpośrednim są.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez szkopa117
                                    Mnie to interesuje przyszłościowo, bo teraz fury zmieniał nie będę, ale za parę lat myślę o insignii albo A4 a praktycznie wszystkie motory na bezpośrednim są.
                                    A, no wtedy to myślę, że będzie z czego wybierać, albo przynajmniej ceny będą przyjemniejsze. Może coś więcej będzie również od polskich producentów, np. jakiś STAG DIRECT . Obecnie w zasadzie każdy nowy ciekawszy silnik to chyba zawsze bezpośredni wtrysk i często turbo. Jak ktoś chce istnieć na rynku LPG to wyboru nie ma, albo ciekły wtrysk gazu, albo stagnacja z instalacjami sekwencyjnymi do starszych samochodów.
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz


                                    • Jak ktoś z Was zna niemiecki, polecam poniższy kalkulator amortyzacji LPG:
                                      Autogas/Erdgas Umrüstung - Vergleichs-Rechner

                                      Moja O2 FL przejechała już ponad 60 kkm z instalacją LPdi VIALLE i jestem z niej bardzo zadowolony. Zamiast czekać, że na rynku pojawi się w końcu tańsza instalacja, postanowiłem kupić to, co jest. Zakup już dawno się zamortyzował i mogę liczyć oszczędności.
                                      Niezdecydowani cały czas szukają tańszej alternatywy, nie zwracając uwagi na wysokie koszty jazdy na Pb. Jak już się pojawi AGIS, czy inna instalacja i ją ostatecznie kupicie, będziecie musieli jeździć już leciwym autem przez kolejne lata, albo zrobicie prezent kupującemu Wasze auto
                                      Przy przebiegu ca. 30 kkm/rok nie ma się nad czym zastanawiać - taka inwestycja jest lepsza niż giełda, amber gold, czy bitcoiny

                                      Komentarz


                                      • Popieram przedmówcę

                                        Komentarz


                                        • Wielu ktorych teraz kupi auta prezentu nikomu nie zrobi bo i tak rok beda chcieli przejezdzic i zobaczyc co w aucie sie popsuje :twisted: Po roku jak na gwarancji wszystko ogarna beda modzic LPG
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Jasiek81
                                            Cena zakupu:
                                            1,8TSI benzyna: 87 250zł
                                            1,8TSI gaz: 87 250zł + 8 500zł = 95 750zł
                                            2,0TDI RS: 110 700zł
                                            Jak na forum S2 traktują mnie jako fana benzyny bo sprowadzam na ziemię wyliczenia superopłacalności diesla, to tutaj zapytam dlaczego porównujesz cywilne 1,8 z TDI RS? zmiana to nie tylko silnik.... Różnica między TDI i TSI to raptem 10-12kzł, co po dołożeniu LPG spada do niespełna 4kzł.

                                            Komentarz


                                            • No bo maja byc tej samej mocy, a cywila mocnego jeszcze nie ma w TDI (podobno bedzie z L&K). Trzeba by bylo porownac

                                              1.4TSI 140KM - 79250zl + LPG 8500 = 87750zl
                                              2.0TDI 150KM - 92950zl

                                              Roznica na starcie 5200zl, ale strata gwarancji na auto, praktycznie brak mozliwosci wsadzenia tego gazu w aucie wzietym w leasing.


                                              Pierwszy bedzie po miescie palil 11l LPG drugi 8l ON, na trasie 9l vs. 6l

                                              Widac, ze diesel w tym wypadku nigdy nie bedzie tanszy, bo nawet tam gdzie cena gazu jest wysoka, zawsze jest nizsza o jakies 10-15% od ceny benzyny lub ON :idea:
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Maicroft
                                                strata gwarancji na auto,
                                                Jaka utrata gwarancji ?

                                                Komentarz


                                                • yunior81, najpierw czytamy o jakim temacie mowa, później czytamy posty. Skoda nie montuje fabrycznie LPG do silników benzynowych - o których mowa w TYM wątku
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Widac, ze diesel w tym wypadku nigdy nie bedzie tanszy, bo nawet tam gdzie cena gazu jest wysoka, zawsze jest nizsza o jakies 10-15% od ceny benzyny lub ON
                                                  oczywiście, najniższy koszt 1km jest na LPG - nawet w dyszlu nie ma szans na 27gr Tyle, że dochodzi trochę niedogodności związanych z LPG i jak ktoś mało jeździ to średnio ma sens wykładanie 8kzl na instalkę aby oszczędzać.
                                                  A gwarancja w TSI ważna rzecz

                                                  Komentarz


                                                  • Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi. Inna sprawa, że Skoda ostatnimi laty odeszła od swojej zalety jaką były niższe ceny nowych aut.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X