Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • marcinglab1
    odpowiedział(a)
    Witam, ponieważ wcześniej korzystałem z informacji na tym forum, chciałabym się również podzielić swoim krótkim doświadczeniem z instalacją LPG w VW Tiguan 2, 1.5 TSI z DSG. Może dla kogoś będzie pomocne. Instalacja BRC maestro - koszt 6 tys. zamontowana w czerwcu 2022. Przejechałem ponad 3 tys. kilometrów na gazie. Przełączenie na zimnym silniku, w latem to około 1.5-2 km, ponowne uruchomienie po krótkim postoju - 3 s. Spalanie. Jest dotrysk benzyny wg producenta 5%, wg moich obliczeń wychodzi 0.6 l/100 km (test przeprowadziłem na a1 przy prędkości 140 km/h). Samochód spala przy takiej prędkości 8 l gazu - kierowca i 2 dzieci oraz bagaże. Odcinek Gdańsk - Częstochowa, wyszło równo 40 l gazu. Przy prędkościach do 90 km/h i mało miasta to około 7.5 l/100 km. Wahałem się co do montażu gazu w TSI, ale nie widzę żadnej różnicy pomiędzy LPG a benzyną bynajmniej w płynności jazdy, obrotach silnika i ogólnej kulturze jazdy. No może system start stop niekiedy ma problemy, gdy zatrzymuję się przed samochodem, który zaraz rusza i wyłączenie i włączenie trwa bardzo krótko - lepiej to działało na benzynie, bo tutaj musi dłużej kręcić rozrusznikiem.
    Generalnie po tych 3 tys. km polecam. Zobaczymy jak się będzie sprawować w zimę ?
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Jericho
    odpowiedział(a)
    "To nie jest przestroga na razie firma Alex zachowała się profesjonalnie dali auto zastępcze rabat za użyczenie mojego samochodu do zaprogramowania no i podkreślam że problem dotyczy tego konkretnego kodu CZDA nie sądzę żebym popełnił błąd jak się nie uda zmienię na Prins"

    Adyl, czy Alex znalazł rozwiazanie do twojego silnika?
    Własnie mysle nad zalozeniem IDEA do 1.8TSI CJSA.

    Zostaw komentarz:


  • paryzanin
    odpowiedział(a)
    Ja po swoim przykładzie powiem tak, 1.5TSI pali mi w miescie srednio 6.9 l/100km a dane są z dopiero niecałych 2000km ale widzę że nawet jak jest zimno to szybko się rozgrzewa i nie zauważyłem póki co wzrostu zużycia paliwa. Stare auto paliło mi ok 11-12 litrów gazu + 1-2 litry benzyny. Przy czym latem benzyny to było 0,5 litra na odpalenie i przejechanie 500m, zimą jak były mrozy to na benzynie musiałem przejechać ze 2-3km zanim się rozgrzał i wtedy wychodziło ze 3 litry benzyny i również 11litrów gazu. Jak se to teraz wszystko policzę to wychodzi że póki co to 1.5 TSI kosztuje mnie niewiele więcej niż stare auto na LPG. Tymbardziej ze tylko patrzeć jak zimą gaz będzie jak zwykle 2.20-2.50...
    Jak uwzględnisz że aby zagazować 1.5TSI trzeba wydać lekko 4 tysiące i to na instalacje z dotryskiem benzyny, potem częściej zmieniać świece, co roku płacić za przeglądy itp to przy moich 12 tysiacach przebiegu rocznie gra niewarta świeczki, tym bardziej jak mam w bagażniku znowu wozić koło zapasowe.

    Teraz wydaje około 340zł na benzynę miesięcznie, wtedy w starym na benzyne i gaz wydawałem trochę poniżej 300zł. Latem bliżej 250zł, zimą bliżej 350zł.
    Gdy tak jak ja jeździ się głównie w mieście albo tylko krótkie dystanse i z każdym razem silnik rozgrzewasz to LPG do TSI nie ma sensu. Co innego jak ktoś robi 20tysi+ km albo ma dojazdy po 30km w jedną stronę. Wtedy to ma jakiś sens w długim terminie. Ja pamiętam że w starym aucie 3 razy robiłem uszczelkę pod głowicą i całkiem możliwe że to właśnie przez gaz.

    Zostaw komentarz:


  • gregka
    odpowiedział(a)
    No to teraz moja żabcia- O3 1,5,jeżdżona spokojnie, bierze bliżej 6l niż 5 benzynki na sto. Razy 4,9 złocisza,daje 28,5zl /100 km-to jest 285 zeta/`1000km.
    Podobna O 1 1,6 LPG za ok 40 litrów gazu robi 520-550 km, tj. obecna stawka 1,9X40 daje 76 zeta/530 km na 100 km=14, 3 zł za 100 km. To są oczywiście spore szacunki, TSI weźmie więcej plus trochę benzynki za to fajniej ciągnie. Jeśli ktoś ma zamiar na dłużej przytulić autko to według mnie jest nad czym myśleć.. Byle monter był sensowny, , gwarancja pisemna na wtryski to wg mnie podstawa (na marginesie jak po 10 latach patrzę na instalkę w OI 1,6 to żałuje że ten "baranek shaw"już tego nie robi, pogadałbym troszkę z nim). Moim zdaniem, jak masz trochę drygu to dogadaj się i część zrób sobie sam, jeśli nie, to jak mawiał klasyk przygotuj się na "ostrą analną penetrację", prawie wszystkie znane mi mechaniory idą szlakiem uraaaa i do przodu, Każdy musi przemyśleć własną sytuację, osobiście sadzę że lpg nie umarło w TSI, zwłaszcza jak zaczną padać pompki wysokociśnieniowe do benzynki w TSI( z drugiej strony pytanie czy mniejszy przepływ pompki da jej dłuższe życie.??? ) To takie moje trzy grosze, pozdrawiam wszystkich userów żabci.
    .

    Zostaw komentarz:


  • marjan1985
    odpowiedział(a)
    Panowie rozważam montaż instalacji LPG do swojego auta Skoda Octavia II FL 160KM 1.8 TSI kod silnika: CDAA. Rozważam BRC SEQUENT SDI 2.0 lub STAG 400 DPI? Jak Wam się jeździ czy są problemy jakieś przy użytkowaniu? Jakie średnie spalanie LPG i BP macie?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Super spalanie. W tym przypadku LPG nieopłacalne

    Zostaw komentarz:


  • prezes870
    odpowiedział(a)
    Czy jest sens lpg w czda ? Jeżeli mam średnie od nowości 6.7l a jak sie sraram to spokojnie poniżej 5l zejde . Z obliczeń wychodzi że oszczędzamy 5zl na setkę. Dodać koszt instalacji i serwis i czy to takie opłacalne?

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Kolego adyl pisz co i jak. Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie. Oby się powiodło.

    Zostaw komentarz:


  • adyl
    odpowiedział(a)
    Witam Od zawsze mam lpg teraz octavia 1.4 TSI ostatni przed liftem odebrałem koniec stycznia 2017 z salonu propozycję instalacji fabrycznej nie brałem pod uwagę bo czekałem na płynny wtrysk bez bp no ale się nie doczekałem po analizie rynku okazało się że z kodem CZDA to w zasadzie Prince i Alex po konsultacji z instalatorem i serwisantem z firmy Alex model IDEA padła decyzja po montażu i testach wyszło mi że z gwarantowanych 5% dotrysku jest 30% test na długim dystansie ciągła jazda pomiędzy 50 -140 km /h okazuje się że sterownik nie radzi sobie w Momocie budowania momentu obrotowego i zaczyna dotrysk bp firma Alex kodowała mój sterownik 2 tygodnie i na razie polegli czekam na nowy sterownik za 2 tygodnie okaże się czy najnowszy model da radę. W ramach ciekawostki po roku kupiłem Fabię 1.0 110km z LPG fabrycznym landi r dopłaciłem 2000zł mimo drobnych niedociągnięć 3 razy zmiana softu i wyraźnego zmulania spalanie nie przekracza 1l bp i 6 lpg

    To nie jest przestroga na razie firma Alex zachowała się profesjonalnie dali auto zastępcze rabat za użyczenie mojego samochodu do zaprogramowania no i podkreślam że problem dotyczy tego konkretnego kodu CZDA nie sądzę żebym popełnił błąd jak się nie uda zmienię na Prins




    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    TSI w gazie to gowno

    Zostaw komentarz:


  • Kapitan Zbik
    odpowiedział(a)
    Podzielę się swoimi doświadczeniami z TSI, mam założonego STAGa 400DPI w Seacie Altea Freetrack 2.0TSI (kod silnika BWA, 200KM) z 2007r.
    Przejechane ponad 13k km, koszt założenia 4,4k PLN do tego za czyszczenie dolotu dopłaciłem 400zł (widziałem na żywo jak wyglądał dolot przed czyszczeniem i po).
    Na początku miałem problem ze zbyt dużym zużyciem benzyny, wychodziło około 2,7l/100km. Wówczas opiekun klienta z AC osobiście poucinał dawki Pb (można to zrobić tylko mając "inżynierską" wersję AC Gaz, zakłady instalujące tego nie mają). Niestety po zrobieniu tego zrobiło się za ubogo - silnik wchodził w tryb awaryjny, pojawiały się błędy "too lean off idle", oraz błędy czujnika ciśnienia paliwa. Trzeba było od nowa zrobić regulację, po której również korekty długoterminowe spadły z 14% do 7%. Jeżdżąc na benzynie korekty to -0,6%, silnik jest w bdb stanie, zatem jeszcze do końca zadowolony z ustawienia instalacji nie jestem, mimo że od dawna już żadne błędy na VAG nie wychodzą.
    Najbardziej jednak w...wia mnie szaprnięcie po cut-offie, schemat zawsze ten sam, 6bieg, droga A8, długi zjazd na rondo przy lotnisku na odjętym pedale gazu, następnie robi się pod górkę, redukuję na 5tkę, dodaję gazu i jeb, szarpnięcie budą, niewielkie ale jednak... Czasem podobny schemat w trasie, zawsze przy obrotach rzędu 2-2,4k.
    Jakbym to usunął, wówczas moje zadowolenie byłoby 100%.
    Gazu wystarcza na jakieś 330-350km, mam dużą i niską (18cm) butlę do której wchodzi 39l gazu przy tankowaniu.
    Raport spalania możecie sobie sprawdzić tutaj:
    LPG consumption: Seat - Altea - Freetrack 4 2.0TFSI BWA - Spritmonitor.de
    Ostatnie spalanie benzyny jest większe ponieważ przejechane było ponad 100km na samej benzynie, do tego auto stoi pod wiatą na zewnątrz, stąd przełączenie na LPG następuje po przejechaniu prawie 2km, i tak 2 razy dziennie, więc tylko na to znika z pół litra Pb na dzień, w lecie przełącza się bardzo szybko, spalanie Pb wówczas schodzi poniżej 2l.
    Pamiętajcie, że samochód ma masę własną 1650kg (duża i ciężka buda a do tego Haldex), dlatego u mnie LPG z tego co liczyłem przy zakładaniu powinno zwrócić się po około 13-14 miesiącach (przy założeniu około 22k km rocznie).
    Wpływu instalacji na spalanie oleju nie zauważyłem, wciągał olej przed jak i po zagazowaniu, między ostatnią wymianą (14k km) dolałem jakieś 2,5l oleju.
    Ostatnio dużo mniej jeżdżę, ponieważ zbiegiem okoliczności trafił mi się Accord VIIgen od szwagra, którego z miejsca również zagazowałem Qboxem basic i on wciąga tylko 10,5l gazu i nie pobiera benzynki więc teraz wszelkie dłuższe trasy robię nim jako najbardziej ekonomicznym aucie jakie w życiu miałem.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
    A Stag 500 DIS to nadal odległa przyszłość.. ?

    KME ma zdecydowanie lepsze rozwiązanie....... Niestety ale są (ogólnie) lepsze sterowniki LPG od Staga i w niższej cenie. Stag stał się w pewnym sensie monopolistą i bardzo znanym, polskim producentem instalacji LPG ale jak dotąd nie oferuje nic lepszego od konkurencji a ceny ma wyższe i niczym konkretnym nieuzasadnione.

    Zostaw komentarz:


  • bobola
    odpowiedział(a)
    lpg 5,6 bp 2,3 . na przykład jadąc na urlop tankuje pełen bak bp i lpg w trakcie tych 1500km. tankuje jeszcze 2 razy lpg z tym, że z drugiego tankowania zostaje około połowa butli. Zdarza się że nie raz do butli wchodziło po nad 40 litrów do odbicia a nie raz 36, 38.

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    to znaczy ile dolewasz bo piszesz tak zeby nie napisać konkretnie ile wychodzi pb na 100 a ile lpg srednio oczywiscie ?

    Zostaw komentarz:


  • bobola
    odpowiedział(a)
    na pełnym baku robie około 1500 do 1600 w zależności jaka jazda i nie czekam jak się zaświeci rezerwa..

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    A Stag 500 DIS to nadal odległa przyszłość.. ?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Duzy dotrysk, ale piszesz okolo, wiec to tez nie jest zaden wyznacznik. 50l Pb na ile kilometrow starcza ??

    Zostaw komentarz:


  • bobola
    odpowiedział(a)
    Proporcja 70 lpg 30 bp coś koło tego.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Patrze na to wyliczenie i jak dla mnie nie do konca wlasciwe w pewnych kwestiach.

    Auto z LPG spala 20% wiecej bo gaz ma inna kalorycznosc.

    Jak auto spala 6l Pb, ale ma instalacje dotryskowa, ktora dotryskuje az 20%, ja przyjme az 25%, bo sa takie ktore schodza do 10-15%, to o tyle mniej trzeba przyjac do obliczen spalania samego gazu. Czyli 4,5l PB * 1,2 = 5,4l LPG + 1,5Pb. To jest bardzo pesymistyczne wyliczenie w kwestii spalania Pb jako dotrysku. Ten pesymistyczny dotrysk to jest tez jazda w miescie, jezdzac w trasie patrzac na spalanie 5,5-6l to dotrysk bedzie mniejszy. Najbardziej pesymistyczne materialy o instalacjach dotryskowych mowia o spalaniu benzyny na poziomie do 0,5l/cylinder bez wzgledu na ilosc spalonego gazu.

    Swiece na LPG spokojnie 30kkm przejezdzaja, a dobre mozna co 60kkm wymieniac. Ale niech bedzie Przewody tez spokojnie 60kkm robia, a zawsze mozna je wywalic i przerobic instalacje na wieczne cewki pojedyncze i zapomniec o cewce i kablach
    RAZEM 20 333,0 21 465,0 1 132,0
    I rok (z kosztem instalacji) 9 711,0 7 155,0 -2 556,0
    II rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0
    III rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0
    IV rok 0,0
    V rok 0,0
    Wiec mi wychodzi zwrot w 3 roku uzytkowania. Ja licze Pb po 5,3, a LPG juz po 2,5 bo cena przed zima tradycyjnie idzie w gore.

    Nie wiem co jest z tymi instalacjami, ale to jakis temat tabu dalej i jest tyle portali gdzie mozna odnalezc spalanie danego modelu z rzeczywistych tras, ale nikt nie chce sie pochwalic rzetelnie prowadzonym dziennikiem gdzie jasno byloby widac ile pali LPG i ile PB.

    Z tym dotryskiem to jest tez tak, ze ja mam auta ktore latem spalaja 0,5l/100km Pb i zima 6 cylindrowiec 1,5l/100km. Ale jak widze rozne raporty to ludzie maja spalanie Pb w takich instalach i tych silnikach na poziomie nawet 4-5l.

    Stare 1.8TSI z instalacje Prinsa VSI maja dotrysk na poziomie 1,5-2l przy spalaniu 7-8l LPG
    Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Ile dotrysku ?

    Zostaw komentarz:


  • bobola
    odpowiedział(a)
    Witam, dobra robota kolego zrobileś to co mi się nie chciało. mam ins. Staga prawie 2 lata założona dlatego że ma największą sieć serwisową i doś tanie części. silnik 1.8 tsi 160 km.spalanie ok. 7 do 8,5.

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    pełna zgoda z tym co prawisz sa różne podejścia i tyle, tematy Zbrosławic i Zawady znam obserwuje na bieżąco koszty też ustalalem. Przewaga w 2.0 tsi i wiekszych na takim wtrysku to wieksze spalanie co przyspiesza zwrot bo instalacja w cenie nie wiele wyższej.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
    Są tez tacy, którzy zakładają inne instalacje prócz ww i potrafia przedstawic klientowi nie jedną tylko kilka ofert ze wszystkimi za i przeciw ale sa też naganiacze na "komplety" od jednego producenta

    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym )
    Z naciskiem na KME - jest to obecnie najlepsza propozycja instalacji do bezpośredniego wtrysku z dotryskiem benzyny.

    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
    Tu mozna polemizować, sa ludzie dla których po wyjeździe od gazmena cieszą się tańsza jazdą ale są też tacy, którzy przeliczają kiedy będzie zwrot, jaki koszt serwisu etc.

    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
    Nie jest tajemnicą, że uzytkowników TSI z LPG nie jest za dużo ale tez nie są dinozaurami. Obecnie najwiekszą ilość samochodow z bezpośdnim wtryskiem gazuje pan z GZW odbudowa i tuning ze Zbrosławic i jego filia w Dębicy a nie są to jakieś tam Skody z TSi tylko porządne fury z dużymi silnikami i nie jest ich tak mało jak by się wydawało.

    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
    A szkoda, CAXA jest juz tak rozpracowane pod LPG jak stare i dobre 1,6

    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
    z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km.

    A z tankowania ?

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
    1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
    2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
    3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
    4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
    5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
    Dzięki slawko80rr za swoje uwagi. Odniosę się do dwóch z nich:
    Ad. 1. Gazownik, z którym rozmawiałem odnośnie gazowni w CZDA montuje także STAG-a.
    Ad. 3. Średnie spalanie, jakie pokazuje mi komputer w CZDA podczas jazdy waha się w okolicy 5,5 l/100 km. Gdy to wpiszę w moją analizę oraz poprawię cenę benzyny (u mnie w okolicy mniej więcej 5,10 zł/l) to oszczędność w skali 5 lat wynosi 860,00 zł. Prawdą jest, że ceny paliw się zmieniają w czasie ale ktoś jest w stanie przewidzieć, jak będą się kształtować za rok, dwa lata itd.?
    Tak czy inaczej z analizy wynika, że długookresowa oszczędność użytkowania gazowni w 1.4 TSI można uznać jako "symboliczną".

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
    2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
    3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
    4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
    5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X