Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • orzel720
    odpowiedział(a)
    Czyli nawet jakbym chciał założyć z ASO w ich cenie to da się? czy tylko przy zakupie auta (auto mam 2 miechy). Bo jak się nie da to pozostaje albo Pb i gw 4 lata albo poza ASO i poza gwarancją?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Ale montaz tej LR w ASO nie spowoduje utrzymania gwarancji na auto. Przeciez tam na kazdy kroku pisze, ze jak auto ma dolozony LPG to gwarancja max na 2 lata. Do tego ciekaw jestem ktore ASO to zalozy, jak wiekszosc twierdzi, ze nikt takiego auta nie zamowil.

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    hej
    dzięki za odpowiedź
    właśnie czytam to:
    Link strony:38-41 ze strony LTA Polonia...
    jest napisane dokładnie to co piszesz.... ciekawe porównanie LPDi i zwykłej typu "z ASO"
    BTW zeskanowali cały poradnik ...

    Zostaw komentarz:


  • Northeusz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez orzel720
    A co wybrać w przypadku jeśli auto ma jeszcze 4 lata gwarancji fabrycznej?
    -Brać LPDi i utracić gw.
    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
    -czy tez czekać na upływ 4 lat co jest raczej bez sensu...?
    orzel720, najłatwiej zaproponować:
    -Brać LPDi i utracić gw.
    W przypadku:
    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
    dowiedz się i koniecznie NIE W ASO, jak wygląda proporcja spalania paliw przy tej instalacji. Bo tutaj w zależności od warunków jazdy może być, że czasami "przełączy" Ci się na LPG przez cały czas ciągnąc oczywiście PB. Latając gdzieś po trasach masz spokój, ale jazda w mieście, stanie w korkach itp bardzo wpływa na wzrost udziału PB w ogólnym rozrachunku. A wtedy zwrot kosztów masz dłuższy niż wspomniane przez Ciebie 4 lata do końca gwarancji .

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    A co wybrać w przypadku jeśli auto ma jeszcze 4 lata gwarancji fabrycznej?
    -Brać LPDi i utracić gw.
    - czy też brać LR z salonu za ~5500 i mieć gw.
    -czy tez czekać na upływ 4 lat co jest raczej bez sensu...?

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Kilka informacji statystycznych:
    Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.

    Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km

    Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.



    Zamieszczone przez Przemol1982
    ale chce zapytac o lpg
    gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
    bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
    moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
    Jak szukałem warsztatu do zamontowania instalacji LPdi zacząłem od strony Vialle i tam poszukałem przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła. Zostały Kielce czyli LTA Polonia. Na ich stronie jest wykaz warsztatów Warsztaty Vialle | LTA Polonia Import Export Monika Wojtala. Tam będziesz miał np.: Tychy i Mikołów ze swojej okolicy. Ze względu na to że do granicy jest blisko proponuje jeszcze sprawdzić czy gdzieś w Ostrawie nie ma przedstawicieli.
    Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.

    P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.

    Zostaw komentarz:


  • Przemol1982
    odpowiedział(a)
    witam
    sorki ze tak pozno pisze ale bylem odciety od neta
    moja o2 1,8 tsi CDAA
    po moich obliczeniach pali okolo 7l/100km PB przy spokojnej jezdzie i raczej bez jazdy w miescie

    ale chce zapytac o lpg
    gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
    bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
    moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne

    Zostaw komentarz:


  • Northeusz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemol1982
    witam
    moja o2 jest z 2011 ...
    IMO nie ma sensu ładować się w instalacje dotryskowe mając do wyboru droższą, ale bez porównania lepszą instalację Vialle. Jak napisał Maicroft, lepiej dorzucić te 3 - 3,5 tys do LPDi, bo później jeżdżąc tylko na LPG bez udziału PB tą dopłatę odzyskasz.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Pytanie kogo instalacje montuja i jak potem beda wygladac dotryski benzyny.

    Instalacja STAGa kosztuje na gotowo okolo 5tys zl z dotryskiem. Landi tansze nie bedzie.
    Jak ta kosztuje 8tys, to te 3 tys zl mozna szybko wyliczyc kiedy sie zwraca, przy zalozeniu ze w trasie ze 2l dotrysku bedzie, a w miescie obawiam sie ze duzo wiecej i czy to nawet 60% bedzie stojac duzo w korkach

    Zostaw komentarz:


  • Przemol1982
    odpowiedział(a)
    witam
    moja o2 jest z 2011 ma 50kkm przekulane
    i nie wiem gdzie w mojej okolicy można założyć do niej lpg
    może ktoś doradzić
    czytałem cały post co sadzicie o instalacji lpdi (np marki vialle)
    albo istalacja sekwencyjna ze współspalaniem benzyny

    może wiecie na co uważać w o2 z 2011


    z góry dziękuje

    [ Dodano: Pon 27 Maj, 13 23:30 ]
    pytałem się w auto-mix i oni zakładają tylko sekwencję
    która działa na współspalaniu lpg z pb
    i gadali że to działa i się sprawdza
    że już takie montowali w skodach i vw z tym silnikiem 1.8 tsi CDAA
    co wy na to??
    warto się w to bawic czy raczej nie

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemol1982
    witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
    Nową czy używaną??

    [ Dodano: Wto 21 Maj, 13 11:10 ]
    Zamieszczone przez JanuszD
    Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.
    Jedyny filtr jaki znalazłem w internecie to:
    Filtr wysokiego ciśnienia do instalacji LPG - DISH :: Gaz-tech:.. Auto gaz Mechanika

    Czy Ty zaopatrzyłes się w jakiś taki filtr?? A jak tak to gdzie go zdobyłeś ??

    Zostaw komentarz:


  • Northeusz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemol1982
    witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
    z silnikiem cdaa
    chcialbym sie dowiedziec jakie instalacje lpg mozna zalozyc i co polecacie
    Przejrzyj temat od początu i dowiesz się praktycznie wszystkiego ze szczegółami.

    Zostaw komentarz:


  • Przemol1982
    odpowiedział(a)
    witam niedawno kupilem o2 1.8 tsi
    z silnikiem cdaa
    chcialbym sie dowiedziec jakie instalacje lpg mozna zalozyc i co polecacie

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Jasiek81
    2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
    3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
    Eeee tam miałem tak w OI i przez 5 lat (jak założył I wł.) nic nie stało się a miała na LPG ok 170kkm

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Nie chciałem ponieważ:
    1. Za każdym razem trzeba podłączyć przedłużkę,
    2. Wlew byłby zamocowany lub przechodziłby przez plastikowe elemety pod klapką za którą jest schowany wlew benzyny: zima + siła na przedłużce = połamany plastikowy element.
    3. Statystycznie rzecz ujmując w końcu za którymś razem nieopatrznie ktoś przypieprzy końcówką od dystrybutora w blachę i uszkodzi lakier.
    4. Mając na uwadze punkt 3, gaz jest agresywny i korozja gotowa.

    Dlatego mam wlew cofnięty trochę dalej, żeby nie rzucał się w oczy. Jest skierowany trochę w dół co budzi mój niepokój co będzie jak będę chciał zatankować np. w Holandii.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    No to bym odeslal na drzewo :twisted:

    Tylko wlew we wlewie, jak to przeciez, bo nie ma znaczenia czy przewod pojdzie od zderzaka do wneki kola, czy spod klapki wlewu

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Tylny zderzak - zdjęcie z instrukcji poniżej, ja mam wlew trochę bardziej odsunięty od koła.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Nie doczytalem chyba - gdzie macie wlewy :?:

    Zostaw komentarz:


  • JanuszD
    odpowiedział(a)
    U mnie spalanie dzięki wyższym temp. powietrza (wiosna) spadło do 8,5 l/100 (średnie wg komputera dla PB wynosi 7,2 l/100).
    Instalacja sprawuje się poprawnie, auto odpala bez problemu (oczywiście po 2-3 dniach postoju trzeba lekko przygazować podczas odpalania ok. 1500 U/min). Poza tym, wszystko jest w najlepszym porządku.

    Zalecam dokupienie zewnętrznego adaptera z filtrem gazu, aby podczas tankowania syf nie dostał się do zbiornika i nie uszkodził drogiej pompy paliwa. Koszt takiego adaptera wynosi zaledwie ok. 50 PLN, więc to tylko kwestia wyboru.

    Na LPG przejechałem już 35 tkm, więc instalacja za kilka m-cy będzie spłacona w różnicy zakupu paliwa Jak na razie polecam, oczywiście trzeba być czujnym i patrzyć instalatorowi na ręce.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Pewnie po przelaczeniu blokuje mozliwosc dojezdzenia paliwa. Potem czeka az cisnienie czy to benzyny czy to gazu spadnie i podlacza to drugie paliwo.

    Mnie tylko ciekawia te gotowe mapy dla konkretnych silnikow. Wiec jak auto ma zrobiony program to mozna zapomniec o wszystkim :twisted:

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    To cos po prawej.

    Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6

    Do tego wszystkiego widac cewki
    To coś to FSU - Fuel Selector Unit - chyba najbardziej opantentowana rzecz i najtrudniej ją podrobić konkurencji.

    Poza tym ja nie wiem czy to są cewki ale jak się dobrze pryjrzec to jest ich 5. W nowym module FSU sa już tylko 4 bo instrukcja jest dla nowego FSU, a ja mam stare.

    A teraz przewody: dwa przewody niskociśnieniowe (grube) - jeden jest ze zbiornika z benzyną drugi to przewód spustowy podłączony do filtra węglowego do którego normalnie odprowadzane są opary benzyny. Jest też tam odprowadzany gaz, gdyż w upalne dni podczas częstego zapalania i gaszenia czasami dochodzi prawdopodobnie do rozpręzenia gazu i zdarza się że instalacja "puszcza bąka" czyli odprowadza odprężony gaz zastępując go sprężonym i wtedy potrafi zawiać gazem, pomomo iż jest to teoretycznie układ hermetyczny. Natomiast 4 ciśnieniowe przewody to: 1. od butli z gazem, 2. powrót do butli z gazem, 3. benzyna lub gaz do pompy wysokiego ciśnienia, 4. Nieznany
    Nie bardzo rozumiem dlaczego na tym zdjęciu VW do pompy wysokiego ciśnienia jest też coś podłączone zwykłym przewodem - ja tak nie mam.

    Pamiętajmy o jeszcze jednej rzeczy: przełączanie gaz - benzyna lub odwrotnie nie trwa tak tak krótko jak do tej pory (czyli poniżej 1s). Jeżeli jedziemy na gazie i przełączmy na benzynę to przez pewien czas niezbędny na opróżnienie układu zasilania z gazu jedziemy na obu paliwach i komputer blokuje przełącznik - można naciskać a nic się nie dzieje. Czasami trzeba przejechac kilka kilometrów! i Na tym pewnie polega też tajemnica FSU ze to jakoś wszystko działa...

    Zostaw komentarz:


  • Northeusz
    odpowiedział(a)
    Jeśli chodzi o "toto" w kolorze złotym to IMHO jest to moduł przełączający paliwa i podający PB lub LPG do wtryskiwaczy. Do tego bodajże jest podłączony przewód paliwowy PB oraz przewód LPG i z tego dane paliwo leci na wtryski.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    To magiczne cos z cewkami przykrecane do sciany grodziowej.



    To cos po prawej.

    Od lewej. Dwa grube to zasilanie i powrot gazu z butli, 3 i 6 idzie do pompy wysokiego cisnienia. A gdzie idzie 4 i 5?? Uciekaja gdzies podszybiem i co dalej ?? Do tych 3-6

    Do tego wszystkiego widac cewki



    Na tym zdjeciu to nawet 5 tych cewek jest

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??
    W którym module?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    A po co tam w tym module sa 4 cewki ?? Przeciez gaz ciekly podawany jest przez wtryskiwacze benzyny. Czy cos zle rozumuje z tych zdjec. Do tego gdzie ida dwa wezyki z czterech??

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X